Inderdaad. Ik kende heel die vent niet, maar er zijn wel meer rare schakels in het geheel.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:52 schreef themole het volgende:
Serieus, welke serieuze ondernemer gaat als pacht 15 - 30 procent van zijn omzet weggeven. Dat is toch vragen om problemen.
En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Misschien dat jij hem zakelijk kende, dan kon hij hard zijn. Maar dat hoort bij zakendoen. Eerlijke mensen zijn geen zakenmensen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:57 schreef 2NutZ het volgende:
Ik kende hem persoonlijk en kan je vertellen dat het een onaardige man was.
Dus zakenmensen zijn oneerlijk dus flessentrekkers. Ja, zo komen we met z'n allen ver in deze wereld.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Misschien dat jij hem zakelijk kende, dan kon hij hard zijn. Maar dat hoort bij zakendoen. Eerlijke mensen zijn geen zakenmensen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb geen flauw idee wie het is, waarom zou ik dan rouwen?
Nee, als zakenman ben je scherp. Het is aan de tegenpartij oplettend te zijn. Kooistra is nergens over de schreef gegaan, en heeft zijn rekeningen altijd tijdig betaald. Heineken heeft een deal gesloten met Kropa, die heeft de rekeningen niet betaald terwijl Kropa (waarschijnlijk) wel gewoon pacht ontving.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:55 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Dus zakenmensen zijn oneerlijk dus flessentrekkers. Ja, zo komen we met z'n allen ver in deze wereld.
Kooistra was gewoone en vuile vieze tering belastingontduiker! En dan die walchelijke advocaat vanmorgen op nu.nlquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:14 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee, als zakenman ben je scherp. Het is aan de tegenpartij oplettend te zijn. Kooistra is nergens over de schreef gegaan, en heeft zijn rekeningen altijd tijdig betaald. Heineken heeft een deal gesloten met Kropa, die heeft de rekeningen niet betaald terwijl Kropa (waarschijnlijk) wel gewoon pacht ontving.
Daar staat Kooistra dus buiten.
lekker slim, dat geld uitlenen aan bedrijven die door rare constructies zichzelf een keer goed bij de belastingdienst in de kijker gaan spelenquote:n 2008 stond Kooistra op nummer 222 in de Quote 500. Zijn vermogen werd geschat op 130 miljoen euro Uit onderzoek van Parool-journalist Bart Middelburg begin 2004 bleek echter dat Kooistra veel minder rijk was dan gedacht en op grote schaal geld leende uit zijn eigen bedrijf.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Kooistra was gewoone en vuile vieze tering belastingontduiker! En dan die walchelijke advocaat vanmorgen op nu.nl
tja, hij [kooistra] zei wel die ie geen uitweg meer zag en dacht aan zelfmoord, maar dat ging ik niet aan heineken vertellen, dat is mijn baan niet...
Dus als heineken bloed aan de handen heeft heeft zijn advocaat het ook...
en daarbij:
[..]
lekker slim, dat geld uitlenen aan bedrijven die door rare constructies zichzelf een keer goed bij de belastingdienst in de kijker gaan spelen
bron
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:29 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]![]()
Kooistra heeft nergens belasting ontdoken. Als je er niks vanaf weet kun je beter je mond houden
Kooistra heeft een BV, Plassania en die verhuurt cafe's aan Heineken. Heineken verhuurt deze cafe's vervolgens door aan Kropa, een BV van iemand anders.
Kropa verhuurt het vervolgens door aan een uitbater, en daar is het misgegaan. Kropa heeft wel pachtgeld gekregen maar nooit huur betaald aan Heineken.
Kooistra heeft er dus niets mee te maken, en wordt door de (linkse) media als maffia figuur neergezet. Het was een hardwerkende man, heeft zijn eerste zaak in Groningen opgericht (Bommen Berend) Allemaal met eigen geld.
Maar jij zult wel een linkse uitvreter zijn die het niet kan hebben dat een ander een paar huizen heeft en het wel goed heeft gedaan in zijn leven.
Ehm...je weet dat Kropa BV een BV'tje was op naam van de boekhouder van Kooistra en dat het dus allemaal 1 pot nat is? Daar gaat het noujuist fout...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:29 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]![]()
Kooistra heeft nergens belasting ontdoken. Als je er niks vanaf weet kun je beter je mond houden
Kooistra heeft een BV, Plassania en die verhuurt cafe's aan Heineken. Heineken verhuurt deze cafe's vervolgens door aan Kropa, een BV van iemand anders.
Kropa verhuurt het vervolgens door aan een uitbater, en daar is het misgegaan. Kropa heeft wel pachtgeld gekregen maar nooit huur betaald aan Heineken.
Kooistra heeft er dus niets mee te maken, en wordt door de (linkse) media als maffia figuur neergezet. Het was een hardwerkende man, heeft zijn eerste zaak in Groningen opgericht (Bommen Berend) Allemaal met eigen geld.
Maar jij zult wel een linkse uitvreter zijn die het niet kan hebben dat een ander een paar huizen heeft en het wel goed heeft gedaan in zijn leven.
Een boekhouder mag geen eigen BV oprichten en handel drijven met Kooistra? Jij wijst te snel met je vinger vriend.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:03 schreef MDMAtjuh het volgende:
[..]
Ehm...je weet dat Kropa BV een BV'tje was op naam van de boekhouder van Kooistra en dat het dus allemaal 1 pot nat is? Daar gaat het noujuist fout...
http://sjoerdkooistra.weblog.com/tag/kropa-exploitatie-bv/
Kooistra verhuurt aan Heineken (opbrengst 1)
Heineken verhuurt aan andere BV Kooistra
Andere BV Kooistra verhuurt aan kroegeigenaar (opbrengst 2)
Heineken betaalt Kooistra, niemand betaalt aan heineken en kroegeigenaar betaalt ook aan Kooistra. Kroegeigenaar laat zich na redelijke tijd failliet verklaren, Kooistra laat BV'tje klappen en gaat er vandoor met de centjes...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |