abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84286306
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:12 schreef JK het volgende:

[..]

Thanks Zal gaan zoeken naar die scharnieren bij de IKEA. Misschien zitten die wel in die 'vending machines' die bij IKEA staan.
Nee die zitten daar hoogstwaarschijnlijk niet in, omdat ze los te koop zijn...
Maar je vind ze in het zelfbedieningsmagazijn bij de gehele PAX serie...
Verkooplocatie IKEA Utrecht:
KOMPLEMENT scharnier 130 graden, 3 stuks, artikelnummer: 95719100. Stelling: 38, vak: 06
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:41:06 #127
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_84337413
Gaat helemaal goedkomen!!! bedankt voor het meedenken!
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:05:18 #128
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_84338475
Vast al vaker gevraagd, wanneer komt nieuwe catalogus van ikea op de mat, ergens in september?

En is er al een voorproefje
pi_84339297
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:05 schreef Sandous het volgende:
Vast al vaker gevraagd, wanneer komt nieuwe catalogus van ikea op de mat, ergens in september?

En is er al een voorproefje
Begin september!
En een voorproefje als in buitenlandse versies; IKEA Amerika, IKEA Zweden (?)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 1 augustus 2010 @ 09:32:29 #130
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_84729588
quote:
Op zondag 18 juli 2010 01:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb ze in het wit in m'n slaapkamer en er komt alleen langs de zijkanten wat licht naar binnen, maar niet door het rolgordijn zelf... ^O^
Ah, ik wilde hier net een vraag stellen over de Tupplur O+
Op de site staat aangegeven dat je het rolgordijn naar wens smaller kunt maken. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat ik zelf met een zaagje aan de slag moet of is het enigzins inschuifbaar?
Thanks! :W
With the stars as her umbrella
pi_84767032
Ik ben op zoek naar de naam van ons nachtkastje en dressoir. Hebben we in 2004 gekocht. De kleur is bordeaux rood, en het is ook hoogglans zoals deze (Ikea Vinstra):

Die van ons lijkt hier erg op, alleen is het handgreepje een knopje en zijn de wielen veel kleiner. Ik kan er geen foto van maken, want de digitale camera is kapot, vandaar dat ik het zo probeer.
pi_84769195
Gisteren bij Ikea wezen kijekn voor de keuken.

Nu hebben wij de vraag of de deurtjes los te besutellen zijn?

We willen eventueel een afdekdeur van een inboiuwkoelkast gebruiken om de achterzijde van kastjes af te dekkken waar je tegenaan kijkt vanuit de keuken. We weten dat hier speciale platen voor zijn te verkrijgen maar deze zijn te laag. We willen dat ze wat hoger zijn dan de keuken en aanrechtblad, zodat je niet direcht op het aanrecht kijkt vanuit de woonkamer.

Zijn deze deurtjes eventueel los verkrijgbaar en waar vinden we de maten daarvan?
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:15:23 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_84778740
De 2011 catalogus staat in USA online: http://onlinecatalog.ikea-usa.com/2011/ikea_catalog/US/
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:24:53 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84779099
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 09:32 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ah, ik wilde hier net een vraag stellen over de Tupplur O+
Op de site staat aangegeven dat je het rolgordijn naar wens smaller kunt maken. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat ik zelf met een zaagje aan de slag moet of is het enigzins inschuifbaar?
Thanks! :W
Zagen en RECHT!! knippen. Ik moet er ook mee aan de slag één dezer dagen. :{ . Maar goed, nu kijken de buren lekker mee als ik lig te slapen :') .
Resistance is futile.
pi_84780767
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:15 schreef E.T. het volgende:
De 2011 catalogus staat in USA online: http://onlinecatalog.ikea-usa.com/2011/ikea_catalog/US/
In hoeverre is de catalogus van USA anders dan NL?
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:12:16 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_84785356
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:19 schreef lisar het volgende:

[..]

In hoeverre is de catalogus van USA anders dan NL?
niet zo heel veel, heb ik altijd begrepen. :)

Altijd leuk dus om alvast even te spieken in afwachting van de Nederlandse ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:21:48 #137
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_84785744
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:07 schreef Meike26 het volgende:
Gisteren bij Ikea wezen kijekn voor de keuken.

Nu hebben wij de vraag of de deurtjes los te besutellen zijn?

We willen eventueel een afdekdeur van een inboiuwkoelkast gebruiken om de achterzijde van kastjes af te dekkken waar je tegenaan kijkt vanuit de keuken. We weten dat hier speciale platen voor zijn te verkrijgen maar deze zijn te laag. We willen dat ze wat hoger zijn dan de keuken en aanrechtblad, zodat je niet direcht op het aanrecht kijkt vanuit de woonkamer.

Zijn deze deurtjes eventueel los verkrijgbaar en waar vinden we de maten daarvan?
Deurtjes zijn los te bestellen.
De maten (even uit het hoofd):

30x70
30x92

40x57
40x70
40x92
40x125
40x195

50x70
50x92

60x35
60x57
60x70
60x90
60x92
60x125
60x195

Deuren als RUBRIK (behalve rvs) en AVSIKT kunnen nog wel eens sommige maten missen.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_84789147
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:12 schreef E.T. het volgende:

[..]

Zie niet heel veel vernieuwende dingen. Vooral veel van hetzelfde en af en toe wel net in een andere kleur verkrijgbaar als vorige jaar. Een aantal leuke nieuwe banken en keukens!
pi_84790726
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:12 schreef E.T. het volgende:

[..]

Assortiment kan wel verschillend zijn (ze hebben in de VS sowieso andere keukens en inbouwapparatuur bijvoorbeeld. Ook hebben ze daar een bank die in Europa niet verkocht wordt.) Verder kan op land niveau gekozen worden voor welke foto's wel en niet gebruikt worden.

Al is het wel een goede mogelijkheid om in ieder geval de sfeer van de nieuwe catalogus in te schatten!
pi_84790830
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zagen en RECHT!! knippen. Ik moet er ook mee aan de slag één dezer dagen. :{ . Maar goed, nu kijken de buren lekker mee als ik lig te slapen :') .
Het is goed zelf te doen hoor. Gewoon om de 30cm een markeringsstipje zetten en vooral de tijd ervoor nemen...
pi_84791018
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:57 schreef mascarpone het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van ons nachtkastje en dressoir. Hebben we in 2004 gekocht. De kleur is bordeaux rood, en het is ook hoogglans zoals deze (Ikea Vinstra):

[ afbeelding ]

Die van ons lijkt hier erg op, alleen is het handgreepje een knopje en zijn de wielen veel kleiner. Ik kan er geen foto van maken, want de digitale camera is kapot, vandaar dat ik het zo probeer.
Volgens mij was dat de LOMEN serie. Is al een tijdje uit het assortiment... Daar is destijds VINSTRA voor in plaats gekomen volgens mij.
pi_84792732
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij was dat de LOMEN serie. Is al een tijdje uit het assortiment... Daar is destijds VINSTRA voor in plaats gekomen volgens mij.
Super, LOMEN, die naam klinkt heel bekend. Ik wist dat ie uit het assortiment was, maar met de naam is het veel handiger zoeken naar tweedehansjes :-)
pi_84806577
Is het witte malm bed uit het assortiment gegaan? Ik wilde hem net deze week gaan halen.

is er iemand in groningen die kan kijken of ze nog een witte in 180cm breed hebben?
  † In Memoriam † dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:19:02 #144
240917 Mula
pi_84809560
De komplement-opbergers schijnen per oktober uit het assortiment te gaan. Heeft een van de medewerkers een idee of er iets vergelijkbaars (wat past in de Hemnes ladenkast) voor terugkomt?

Het gaat dan om deze opbergers;

pi_84823428
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:04 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het is goed zelf te doen hoor. Gewoon om de 30cm een markeringsstipje zetten en vooral de tijd ervoor nemen...
Je kan ook het hele gordijn afrollen, op een ondergrond leggen wat wel mag beschadigen, en dan met een stanleymesje en een geleiderails afsnijden, Je zit nog wel met die ijzeren buis vanboven, die moet je mss ook inkorten?

Ik heb de boel teruggebracht, omdat het miniem rafelde, en heb bij Gamma verduisterende gordijnen gehaald, die deze week 20% zijn...

Succes!
  † In Memoriam † dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:53:20 #146
240917 Mula
pi_84830378
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:04 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb het ding gewoon uitgerold op de grond gelegd en met een geodriehoek en potlood een lijntje getrokken waarlangs ik moest knippen. Was zo klaar en is supernetjes geworden.

Ik vind de tupplur trouwens wel erg snel beschadigen. Je hangt het ding op door een plastic staafje als zekering erin te doen. Dat staafje schiet er bij mij nog wel eens uit, waardoor het hele rolgordijn naar beneden valt en het gordijn beschadigt. Door de beschadigingen komt dan licht naar binnen. -O-
pi_84842368
Vraagje voor de Ikea-Fokkers: wij hebben 3 jaar geleden een Ikea-keuken gekocht en laten installeren. Helemaal blij, alles prima, enkel de bovenkant van het frontpaneel van de vaatwasser is een beetje beschadigd (niet helemaal warm waterproof?). Anyway, geen probleem: zoiets kan gebeuren, niet zeuren, lekker handig dat je zo'n frontje makkelijk kan vervangen.

Wij dus naar de Ikea, een nieuwe Applad wit-vaatwasserpaneel (60*70) besteld en thuis aan het klussen. Blijkt nu echter dat het Applad wit van 3 geleden een soort gebroken wit was, en nu echt wit wit.

Dus opnieuw alles nagekeken: waren de oude frontjes echt wel Applad wit (JA); was het nieuwe frontje ook echt wel Applad wit (JA - staat toch in elk geval op de doos). Wat wel vreemd is, is dat bij het oude frontpaneel voorgeboorde ronde gaten zaten voor de scharnieren, en dat het nieuwe paneel helemaal glad was, niks voorgeboord dus.

Vragen:
1) Is het inderdaad zo dat het Applad wit van 3 jaar geleden een andere kleur is dan het Applad wit van nu?
2) Hoe nu verder? Ik heb geen zin om in de hele keuken nieuwe frontjes te hangen (en daarvoor te betalen), en 1 frontje in een andere kleur staat een beetje vreemd...
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:04:25 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84842381
rupicola, rook je?
Resistance is futile.
pi_84843902
Nee, ik rook niet, het is geen kleurverschil dat ontstaat met de jaren.
Heb een beetje verder in mijn papieren zitten snuffelen en heb gezien dat het frontje van toen een totaal ander artikelnummer heeft dan het frontje van nu, maar het gaat dus wel om hetzelfde onderdeel, zelfde afmetingen, en zelfde kleur.
pi_84844898
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:03 schreef rupicola het volgende:

Vragen:
1) Is het inderdaad zo dat het Applad wit van 3 jaar geleden een andere kleur is dan het Applad wit van nu?
2) Hoe nu verder? Ik heb geen zin om in de hele keuken nieuwe frontjes te hangen (en daarvoor te betalen), en 1 frontje in een andere kleur staat een beetje vreemd...
Eh APPLAD wit is vorig zomer (2009 of die zomer daarvoor, 2008) vervangen voor een wittere versie inderdaad. Als het goed is zijn van de oude fronten nog enkele te bestellen, dat zouden ze bij de klantenservice voor je na moeten kunnen kijken/bestellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')