Natuurlijk heb je schade. Reken maar dat die storingsmonteur een rekening stuurt!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:55 schreef MartijnA3 het volgende:
Ik ben best wel pissig, nieuwbouw is zo slordig, kan ik hier verder nog wat mee? We hebben al meerdere lekkages gehad door slecht werk tijdens de bouw en nu dit. We hebben geen schade, dus iemand aansprakelijk stellen zit er niet in lijkt mij.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:03 schreef 49R het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je schade. Reken maar dat die storingsmonteur een rekening stuurt!
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Die contacten moeten op een bepaald draaimoment aangedraaid worden, anders krijg je dit soort dingen.
Er zijn erg weinig monteurs die een momentschroevendraaier hebben... dus het gaat vaak op gevoel.
Dat je de contacten elk half jaar na moet draaien is onzin. Als het op de juiste manier gemonteerd wordt werk het jaren lang probleemloos. Het is bij oude D-patroonhouder wel eens het geval dat je de schroeven een slag extra kan geven, maar die groepenkasten zijn vaak meer dan 40 jaar oud.
Echt brandgevaar schat ik trouwens niet hoog in. De temperatuur kan wel erg hoog worden, maar elektrotechnisch materiaal is over het algemeen zelfdovend... de groepenkast kan dus nooit echt in brand staan.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mag dan wel zelfdovend enzo zijn.. k zou er toch niet gelukkig van worden
dus? hout heeft wel de nare eigenschap dat t goed branden wil..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:29 schreef Appeltje2010 het volgende:
En hij zit altijd op een houten plaat want dat is voorschrift. Maar de groepenkast is wel dicht (ook aan de achterkant).
Gr. Richard.
en waarmee raad je dan aan te blussen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:43 schreef deathfear het volgende:
een niet goed aangedraaide klem maakt minder goed contact. waardoor er dus meer weerstand ontstaat. hierdoor ontstaat warmte en bij voldoende warmte uiteinderlijk brand. hoezo dit pas na 2 jaar gebeurd weet niemand. maar er is dan ook niemand die kan voorspellen wanneer er ergens brand komt. je kan alleen met zekerheid zeggen dat het is gekomen door die losse klem. doe je niks aan.
een tip van mij: hang een rookmelder in je meterkast. dan weet je zeker dat je het optijd in de gaten hebt als je thuis bent en dus nog kan blussen of jezelf redden
@richie29
het is echt niet zeldzaam dat een meterkast of een technische installatie volledig uitbrand. ik zit nu een aantal jaar bij de brandweer en heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt. en om de schade na 2 jaar nog bij iemand te verhalen vind ik wel wat ver gaan. het is namelijk nooit te bewijzen dat er in die tijd geen modificatie aan de groepenkast is geweest.
dunno als de verzekering schade van de poederblusser wel zal vergoeden..quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:25 schreef Appeltje2010 het volgende:
Water kan op gepaste afstand ook niet heel veel kwaad maar als je moet kiezen tussen de tent laten afbranden en een poederblusser kies jij het eerste begrijp ik?
Gr. Richard.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:43 schreef deathfear het volgende:
een niet goed aangedraaide klem maakt minder goed contact. waardoor er dus meer weerstand ontstaat. hierdoor ontstaat warmte en bij voldoende warmte uiteinderlijk brand. hoezo dit pas na 2 jaar gebeurd weet niemand. maar er is dan ook niemand die kan voorspellen wanneer er ergens brand komt. je kan alleen met zekerheid zeggen dat het is gekomen door die losse klem. doe je niks aan.
een tip van mij: hang een rookmelder in je meterkast. dan weet je zeker dat je het optijd in de gaten hebt als je thuis bent en dus nog kan blussen of jezelf redden
@richie29
het is echt niet zeldzaam dat een meterkast of een technische installatie volledig uitbrand. ik zit nu een aantal jaar bij de brandweer en heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt. en om de schade na 2 jaar nog bij iemand te verhalen vind ik wel wat ver gaan. het is namelijk nooit te bewijzen dat er in die tijd geen modificatie aan de groepenkast is geweest.
das wel slim jaquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Bij alle meterkasten (van 40 A tot 630 A en nog veel groter) die wij als bedrijf leveren worden bij versturen van de meterkast in kwestie uitgebreid foto's gemaakt van de kast zoals hij het bedrijf verliet. Zodat ook over een paar jaar nog aan te tonen is hoe de meterkast geleverd is en modificaties door anderen makkelijk aan te tonen zijn.
Puur om dit soort toestanden (mogelijke aansprakelijk gesteld kunnen worden door schade door aanpassen van de meterkast door derden) te kunnen voorkomen.
Is een standaard procedure bij kastenbouwersquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das wel slim ja![]()
t bedrijf heeft in het verleden vast claims gehad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |