Hij is laatst ook al een keer op Ibiza aangevallen..quote:
En beroofd van 40 euro als ik het goed heb. Oftewel, de daders hadden geen flauw benul van wie hij was. En dat is dus niet hieraan gerelateerd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:09 schreef turnazz het volgende:
[..]
Hij is laatst ook al een keer op Ibiza aangevallen..
lijkt me het type gewoon niet....quote:
Ik vind het ook enigszins frappant dat Oscar Hammerstein het zo snel op zelfmoord gooit. Je zou er bijna wat van denken...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:14 schreef ondeugend het volgende:
[..]
lijkt me het type gewoon niet....
daarbij veel vijanden ook
en ik vind het raar dat het onderzoek zich nu al uren in de tuin afspeelt... wat zoeken ze ? het zelfmoordwapen ? Die 2 miljoen heeft ie gewoon in zijn portomonnee bij wijze van spreken.... zakgeld
Hammerstein vermoed dat het zelfmoord is, dat is nog niet zeker.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:14 schreef ondeugend het volgende:
[..]
lijkt me het type gewoon niet....
daarbij veel vijanden ook
en ik vind het raar dat het onderzoek zich nu al uren in de tuin afspeelt... wat zoeken ze ? het zelfmoordwapen ? Die 2 miljoen heeft ie gewoon in zijn portomonnee bij wijze van spreken.... zakgeld
Ja en dus ben ik er nog lang niet van overtuigd. De politie ook niet lijkt me.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hammerstein vermoed dat het zelfmoord is, dat is nog niet zeker.
Dus logisch dat de politie nog vanalles onderzoekt.
Als Heineken idd probeerde alles van Kooistra af te pakken, dan is een zelfmoord al wat logischer.quote:Zijn advocaat Oscar Hammerstein zegt dat het vrijwel zeker zelfmoord is. Kooistra zou door het conflict met bierbrouwer Heineken geen uitweg meer hebben gezien. "Heineken heeft hem vermoord", aldus Hammerstein. Volgens de advocaat eiste Heineken dat Kooistra afstand van al zijn bezittingen zou doen.
Een eventuele zelfmoord hoeft uiteraard ook niet per se verband te houden met financiële problemen, het zou net zo goed kunnen gaan om psychische problemen die daar verder niks mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:39 schreef Mr.Chandon het volgende:
[..]
Dan verkoop je toch het e.e.a. ? Of denk ik nu te simpel?
Hierboven stelde iemand dat het een schuld was van 2 miljoen, terwijl hij in de Quote500 staat met een vermogen van 130 miljoen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:20 schreef VancouverFan het volgende:
Hmmmm
http://www.omroepgelderla(...)oistra-overleden.htm
[..]
Als Heineken idd probeerde alles van Kooistra af te pakken, dan is een zelfmoord al wat logischer.
Dat denk ik niet, anders betaal je natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:14 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die 2 miljoen heeft ie gewoon in zijn portomonnee bij wijze van spreken.... zakgeld
dan valt zijn vermogen misschien wel mee of heeft Heineken een manier om hem helemaal kaal te plukken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:26 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Hierboven stelde iemand dat het een schuld was van 2 miljoen, terwijl hij in de Quote500 staat met een vermogen van 130 miljoen.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:24 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Een eventuele zelfmoord hoeft uiteraard ook niet per se verband te houden met financiële problemen, het zou net zo goed kunnen gaan om psychische problemen die daar verder niks mee te maken hebben.
bij wijze van sprekenquote:
http://sjoerdkooistra.web(...)-kooistra-escaleert/quote:Conflict Heineken en Kooistra escaleert
* Written by Sjoerd Kooistra Watcher
* Posted 19/05/2010 at 19:02
Het kortgeding dat Sjoerd Kooistra had aangespannen tegen Heineken heeft niet kunnen voorkomen dat de populaire Amsterdamse gaybar ‘Café April’ en de bekende Pub ‘Three Sisters’ aan het Rembrandtplein vanmorgen zijn ontruimd.
Of Heineken nu ook gewonnen heeft, is echter maar de vraag. De rechter heeft namelijk wel vastgesteld dat niet Sjoerd Kooistra bedrijf Plassania maar Gouden Kooi BV en Kropa Exploitatie BV, bedrijven van zijn financiële adviseur Henk Wustenveld, verantwoordelijk zijn voor de achterstallige betalingen. Volgens Heineken int Kooistra nu dubbel: Hij ontvangt voor 41 panden huur van Heineken en via BV’s van zijn boekhouder Wustenveld bijna 30% van alle omzet van zijn pachters.
Pachters hebben de afgelopen anderhalve jaar betaald aan Kropa, een exploitatie BV die wordt geleid door Kooistra’s boekhouder Henk Wustenveld. Echter, Kropa heeft deze pachtgelden nooit doorbetaald aan Heineken. Bij deze BV valt waarschijnlijk weinig te halen door Heineken. Het is een exploitatie BV en Wustenveld zelf woont in een pand in Lelystad dat op naam staat van Plassania.
Het trieste resultaat is wel dat twee geliefde kroegen in Amsterdam worden gesloten. Café April is een zeer populaire homobar met een weekomzet van 10.000 euro. Maar veel bier werd daar niet gedronken. De bar was de laatste maanden vooral geliefd vanwege Cocktail Happy Hours. Helaas raken door dit conflict waarschijnlijk weer tientallen werknemers hun baan kwijt. Pachter Martin Nijdam staat bekend als notoire wanbetaler jegens ontslagen personeel. De meeste personeelsleden van de Exit, die recentelijk ook werd ontruimd door Heineken, zijn verwikkeld in loonvorderingsprocedures.
De vraag rijst waarom Kooistra het conflict met Heineken zo laat escaleren? Waarom schuift Kooistra BV’s van zijn boekhouder tussen Plassania en Heineken? Is Kooistra wel de 130 miljoen waard zoals de Quote schrijft? Geen enkel persoon in de Quote 500 voert zoveel rechtzaken als Kooistra. De horecapanden van Kooistra zijn meestal eigendom van derden, brouwerijen of huurt hij. Vorderingen zijn veelal vorderingen tussen zijn eigen BV’s of BV’s van zijn pachters en adviseur.
Nu blijkt dat ook Inbev en koffiebrander Smit & Dorlas nog miljoenen tegoed hebben van Kooistra. Wat is de werkelijke waarde van Plassania, het bedrijf van Sjoerd Kooistra? Zijn horeca imperium doet meer denken aan het luchtkasteel van Bernard Madoff. Een spiegelpaleis van exploitatie BV’s met onduidelijke geldstromen, contracten en vorderingen.
Kooistra niet. Principekwestie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:27 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, anders betaal je natuurlijk.
Kooistra bezat nauwelijks wat. Alles was onderverdeeld over verre familie, vrienden, rare bv's en openstaande schulden. De quote schatte het bedrag op basis van wat ze dachten dat hij aan vastgoed bezat. Maar niemand had daar echt goed zicht op.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
'Heineken vermoordde Sjoerd Kooistra'
Als ie 130 mln waard zou zijn, waarom zou ie dan 'alles' moeten inleveren om die 2 mln te betalen
Uhm, wat ik nu in een half uur lees gaat het ongeveer zo:quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
'Heineken vermoordde Sjoerd Kooistra'
Als ie 130 mln waard zou zijn, waarom zou ie dan 'alles' moeten inleveren om die 2 mln te betalen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |