Hoi,
Ik heb verhuisplannen eind dit jaar en heb nog een paar zaken die ontbreken in mijn uitzet, waaronder een strijkijzer.
Vandaag is er een aanbieding voor een strijkijzer op iBood, maar ik heb geen flauw idee waar je op moet letten bij de aankoop van zo'n ding.
Link naar aanbieding op iBood:
http://www.ibood.com/be/n(...)t_Gemini_Strijkzool/Voor het gemak de specs erbij:
quote:
•Merk: DeLonghi
•Type: Cygnus 27GS
•Stoomstrijkijzer met variabele Gemini strijkzool
•Gemini strijkzool bestaande uit keramische materialen en titanium
•Variabele strijkzoolhoogte
•Comfort handvat
•Soft touch strip
•Intelligent Power Cord Exit – zorgt ervoor dat je niet je stroomsnoer strijkt
•Tank inhoud: 400 cc
•Vijf functies: droog, stoom, superstoom, spray, zelfreinigend
•Vier instelmogelijkheden voor de hoeveelheid stoom
•Anti druppelsysteem – strijken op lage temperaturen zonder druppelen
•AQUA CLEAR – permanenet ontkalk systeem
•Superstoom: 150 gram
•Stoom productie van maximaal 40 gram per minuut
•Lengte stroomsnoer: 3 meter
•Instelbare thermostaat
•Afmetingen: 301 x 126 x 148 mm
•Gewicht: 1,5 kg
•Wettelijke garantie: 2 jaar
Prijs: 29,95 + 5,95 verzending = 35,90 euro
Op de site van Delonghi vind ik dit toestel niet terug, dus ik weet niet of het een toestel uit een oude reeks is ofzo. Op amazon.de zag ik het toestel staan voor 55 euro + verzending.
Qua kleding dat ik ermee wil strijken is het vrij standaard (hemden, broeken, truien etc) en hoofdzakelijk katoen en jeans. Ivm hemden heb ik er met soepele kraag maar ook met een verstevigde kraag.
Als ik in de winkel kijk dan zie ik toch voornamelijk toestellen rond de 70 euro en meer, dus ik weet niet of het toestel hierboven iets is waar ik al snel keihard op ga zitten vloeken? Wanneer moet je naar die prijsklasse van 70 euro en meer kijken, en wanneer kan je rustig in de prijsklasse tot 50 euro kijken?
Zouden jullie bovenstaand toestel aanraden wat betreft prijs/kwaliteit voor iemand die op zichzelf gaat wonen, of zouden jullie eerder in een andere prijsklasse gaan zoeken, of eventueel zelfs een ander merk ?
Alvast bedankt