UPSquote:Op maandag 28 juni 2010 00:54 schreef 2cv het volgende:
UPC effect ?
Maar ik zal morgen eens kijken of ik een tijdrelais/houdrelais kan vinden. bedankt !
Da's een RC-kring. Daar kun je wel wat mee ja, vereist wel wat regelsheit maar daar kan ik wel mee helpen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
UPS
je kan ook evt een elco nemen op het schakel contact ( elco leeg.. relais uit)
Zit even te kijken, die krengen zijn EN duur, EN vaak niet voor 12V.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:42 schreef Chinless het volgende:
daar zijn toch gewoon regelbare tijdrelais voor. Die dus pas stroom af kappen als er geen input meer is van de bron. Zoals als een UPC effect.
Gebruik als stuurstroom + over contact of een draad van je dynamo.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:
De rotzooi moet +/- 15 minuten nadat de motor uit gaat uit. Maar het zou fijn zijn als dat instelbaar is.
Overigens, voor stuurstroom kan ik wel wat stroom van m'n klokje gebruiken (denk ik). De verlichting daarvan gaat uit als de motor uit gaat.
Elco ?quote:Op maandag 28 juni 2010 20:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
UPS
je kan ook evt een elco nemen op het schakel contact ( elco leeg.. relais uit)
Lampje van het dashboardklokje (digitaal ding, dus geen wijzertjes) gaat uit/minder fel branden als de motor uit gaat (of het spul van het contact af gaat, 1 van de 2). Dat hoort zo bij een BX. Daar maak ik me dus geen zorgen over.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:41 schreef oshiro het volgende:
[..]
Da's een RC-kring. Daar kun je wel wat mee ja, vereist wel wat regelsheit maar daar kan ik wel mee helpen.
[..]
Zit even te kijken, die krengen zijn EN duur, EN vaak niet voor 12V.
[..]
Gebruik als stuurstroom + over contact of een draad van je dynamo.
Als jouw dashboardkloklampje op je motor reageert is er iets fout, dat ding hoort namelijk op die rheostaat van je dashboardverlichting aangesloten te zijn, onder je stuur.
Elektrolytische condensatorquote:
Hm, dan heb jij de versie zonder rheostaatquote:[..]
Lampje van het dashboardklokje (digitaal ding, dus geen wijzertjes) gaat uit/minder fel branden als de motor uit gaat (of het spul van het contact af gaat, 1 van de 2). Dat hoort zo bij een BX. Daar maak ik me dus geen zorgen over.
Yes.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:31 schreef 2cv het volgende:
Ik kan de lampjes achter mijn kilometerteller ook traploos dimmen. Heb ik nu ook een rheostaat ?
volgens google is het t zelfdequote:Op woensdag 30 juni 2010 02:24 schreef 2cv het volgende:
Bij mij reageren alleen de lampjes er op. overigens denk ik dat het gewoon een variabele weerstand is. Of is een variabele weerstand een rheostaat ?
k zou zeggen.. probeer t eens in heerenveen bij de jongquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:53 schreef 2cv het volgende:
Wederom wordt weer even bewezen dat ik amper verstand van electriciteit heb
Overigens, waar zou ik zo'n tijdrelais kunnen kopen ? Niet in een webwinkel, daar doe ik niet aan.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:39 schreef oshiro het volgende:
Ik zou als ik jou was niet voor een tijdrelais gaan, tenzij je arm wilt worden en er nog een hele hoop aan wilt bakken. Die dingen werken bijna alleen maar met 230V.
Yes, ik kan wel een printplaatje tekenen als je dat zou willen. Hangt er vanaf of je een beetje kunt solderenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |