quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
OooH! misschien wordt het weer groen dan over een paar maanden
Tussen alle kale plekken doorquote:
Ik moet zeggen dat het wel HEEL lelijk staat hoor, ons grasveld. We hebben er ook best veel van. Maar als het beter weer wordt (lees: minder warm) gaan we er iets aan doenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:44 schreef popolon het volgende:
Erg he, al die mensen die zoooo druk bezig zijn om hun gras zo mooi te houden. Tegenover mij woont de sprinkler-nazi, die is echt elke dag bezig de sprinklers te verplaatsen, randjes bij te knippen etc.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:29 schreef Barcaconia het volgende:
Mijn huisbaas houdt het gras bij
Nog maar 8 weken hier in de States trouwens. Ik vrees dat ik het leven hier behoorlijk ga missen. Ik zie het niet als onmogelijk dat het binnen korte tijd weer gaat jeuken om bij mijn huidige baan terug te solliciteren
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:39 schreef Barcaconia het volgende:
Daarom, ik ga nu terug en ik kijk het wel aan. Ik moet zeggen, west-Michigan is zo slecht nog niet
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:39 schreef Barcaconia het volgende:
Daarom, ik ga nu terug en ik kijk het wel aan. Ik moet zeggen, west-Michigan is zo slecht nog niet
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:43 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Kom jij met coastguard nog in GH toevallig? We zouden eens een pilsje moeten pakken. (of een andere keer dan coastguard natuurlijk)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:04 schreef Barcaconia het volgende:
Gewoon doen dan. Zoek een regio, zoek een beroep dat je wilt doen en mail/bel alle bedrijven in die regio of ze nog een Nederlander met talent zoeken
Dat is ongeveer de methode die ik gebruikt heb om hier terecht te komen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:18 schreef LeNick het volgende:
Hoe zit het eigenlijk beetje met vrienden maken in de VS als Nederlander? Voor mijn gevoel -maar dat is dus puur gevoel- staan de Amerikanen over het algemeen niet altijd even snel open voor 'buitenstaanders' in hun echte leven, of heb ik dit mis?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:27 schreef Barcaconia het volgende:
Als je het hele verhaal wilt horen mag je PMen, ik ga niet alles op Fok zetten
Juist wel! Hartstikke interessant, iedereen kent wel iemand die in Amsterdam is geweest enzo . Volgens mij ligt het eerder aan de nederlander dan aan de amerikaan als een vriendschap niet wil.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:18 schreef LeNick het volgende:
Hoe zit het eigenlijk beetje met vrienden maken in de VS als Nederlander? Voor mijn gevoel -maar dat is dus puur gevoel- staan de Amerikanen over het algemeen niet altijd even snel open voor 'buitenstaanders' in hun echte leven, of heb ik dit mis?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Je bedoelt Nederlanders misschien wat betreft de buitenstaanders? De Amerikanen die ik ken ontvingen mij met open armen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:25 schreef Barcaconia het volgende:
Wat Popolon zegt is ook mijn ervaring. Amerikanen zijn sowieso razend nieuwsgierig naar Europeanen, als je dan zelf een beetje vriendelijk en open bent kun je zeeer makkelijk vrienden maken.
Ik ga regelmatig alleen naar de kroeg en altijd aanspraak en vaak ook mensen waarmee ik later nog gewoon een pilsje kan gaan pakken. Mijn ervaring is dat veel Amerikanen juist opener zijn dan Nederlanders.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:33 schreef Barcaconia het volgende:
Nouja, er zitten veel verschillend in regio's natuurlijk. Ik denk dat je in CA wat opener ontvangen zult worden als minderheid/buitenlander/homo/spanjaard/whatever dan in Texas of Louisiana ofzo.
Hier in Michigan in ieder geval geen problemen. Ik werk ook veel met Mexicanen en een goede vriend van me is een Turkse moslim en eigenlijk merk je hier helemaal niets van racisme of discriminatie. Dat is in Nederland veel erger.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:44 schreef Barcaconia het volgende:
Je moet niet alles geloven wat Sacha Baron Cohen zegt, Kazachstan is ook niet alles
Ik weet zeker dat als je genoeg mensen interviewt, je precies zo'n filmpje van Nederlanders (of Medelandersquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:49 schreef LeNick het volgende:
[..]
Haha nee tuurlijk niet, maar hij interviewt dan Amerikanen natuurlijk he.. En op Wikipedia staat dat verder niets van te voren is bedacht, dus er zijn ook geen andere acteurs in het spel.. Al begrijp ik wel dat hij mensen wel die richting in probeert te duwen zelf al kwa reacties, maar toch zie ik in Nederland nog niet iemand zeggen op TV 'scheer je snor want anders denken ze dat je een moslim bent'
. En ook zoiets van nadat Borat zei 'In Kazachstan moet je als homo de gevangenis in' zei iemand daar ook 'dat willen wij hier ook'.
Heel fout dat ik af ga op individuen natuurlijk, maar dit vormt toch onbewust een beeld. En nu begrijp ik dan eigenlijk waarom landen het niet leuk vinden als iemand als Borat -Kazachstan in dit geval, Oostenrijk met Bruno- dat land vertegenwoordigt zonder toestemming
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat als je genoeg mensen interviewt, je precies zo'n filmpje van Nederlanders (of Medelanders) kunt maken. Kwestie van selectie.
Oh? Ik dacht juist dat Nederlanders juist graag alles zeiden, bij voorkeur zonder erover na te denken.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:53 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ja en nee, ik denk dat veel Nederlanders te bang zijn..
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:53 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ja en nee, ik denk dat veel Nederlanders te bang zijn..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |