Toch is dat juist het gene waar iedereen in moeilijke situaties op terugvalt.quote:Op maandag 28 juni 2010 03:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, de meeste mensen vertrouwen na duizenden jaren ontwikkeling niet meer alleen op hun instinct.
Omdat kerk en staat gescheiden zijn.quote:Op zondag 27 juni 2010 17:00 schreef Carrasco het volgende:
In NL zijn de staat en kerk gescheiden!
Waarom mogen CU en het CDA dan wel iets geloofsovertuigend in hun naam hebben?
En daarom heeft elke cultuur op deze wereld een vorm van geloof.quote:Op maandag 28 juni 2010 03:35 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Is dat niet het gene waar onze gelovige medemens mee bezig is? De mens is namelijk van nature ongelovig.
Zucht...quote:Op maandag 28 juni 2010 10:18 schreef snakelady het volgende:
Helemaal mee eens, had het er gisteren nog met mijn man over.
Het is te absurd voor woorden dat deze partijen hun levensstijl willen opdringen aan andere mensen die daarmee een bepaalde vrijhbeid verliezen.
Ik als vrouw werk regelmatig op zondag en wil dat ook blijven doen.
Trouwen voor de kerk is al niet meer rechtsgeldig.
Peetoom en Peettante aanwijzen in de kerkmaakt ze nog geen legale voogd.
Geloof is verders op geen een wijze meer rechtsgeldig dus waarom zouden ze dan in onze regering moeten zitten?
Ook al zouden ze de meerderheid halen dan nog is er een groot gedeelte van de bevolking wat niet gelovig is en hun vrijheid mag niet aangetast worden vanwege een geloof.
Poeh Poeh...quote:
Wie zitten er nog meer in het college?quote:Op maandag 28 juni 2010 10:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Poeh Poeh...
In mijn woonplaats heeft de SGP gewonnen, op zondag mogen hier dus geen winkels open, vind het absurd aangezien veel winkels wel open willen op zondag en veel mensen willen winkelen op zondag.
Laat winkeliers zelf kiezen of ze op zondag open willen ja of nee.
Yup maar de VVD heeft er dus ook mee ingestemd. En blijkbaar vormen de confessionelen geen absolute meerderheid?quote:Op maandag 28 juni 2010 10:47 schreef snakelady het volgende:
oa van CU, CDA en VVD
De "kerk" heeft dus wel de overhand hier.
quote:Op zondag 27 juni 2010 17:11 schreef Carrasco het volgende:
[..]
Maar dat kan toch niet mogen?
De staat is gescheiden van de KERK!
quote:Op maandag 28 juni 2010 10:18 schreef snakelady het volgende:
Helemaal mee eens, had het er gisteren nog met mijn man over.
Het is te absurd voor woorden dat deze partijen hun levensstijl willen opdringen aan andere mensen die daarmee een bepaalde vrijhbeid verliezen.
Ik als vrouw werk regelmatig op zondag en wil dat ook blijven doen.
Trouwen voor de kerk is al niet meer rechtsgeldig.
Peetoom en Peettante aanwijzen in de kerk maakt ze nog geen legale voogd.
Geloof is verders op geen een wijze meer rechtsgeldig dus waarom zouden ze dan in onze regering moeten zitten?
Ook al zouden ze de meerderheid halen dan nog is er een groot gedeelte van de bevolking wat niet gelovig is en hun vrijheid mag niet aangetast worden vanwege een geloof.
quote:Op maandag 28 juni 2010 03:35 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Is dat niet het gene waar onze gelovige medemens mee bezig is? De mens is namelijk van nature ongelovig.
Trol mag ik hopen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:07 schreef Tornadovis het volgende:
Atheisme, is ook een geloof/levensovertuiging, alleen dat heeft toevallig geen kerkgebouw. Moeten we dan maar alle partijen afschaffen?
Uiteindelijk blijkt sinds dat in de jaren '60 de algemene christelijke normen en waarden vaarwel gezegd zijn, dat de verharding en individualisering sterk toe is genomen.
Een christelijke basis in de samenleving en politiek is helemaal niet slecht, kijk eens naar de geschiedenis van Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |