abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83352573
Op 1 augustus verwachten wij de sleutel van ons nieuwe huis te krijgen.
Het betreft een tussenwoning in een nieuwe wijk. De woningen worden momenteel afgebouwd, d.w.z. plafond wordt wit gespoten en de muren behangklaar opgeleverd.

Het betreft een woning die bestaat uit;
- begane grond: entree, berging, tuinkamer
- 1e verdieping: toilet, woonkamer, keuken, cv/berging
- 2e verdieping: badkamer, 3 slaapkamers

De platte gronden:
- begane grond:

- 1e verdieping:

- 2e verdieping:

De woning wordt casco opgeleverd, dus we mogen zelf alles nog bepalen en uitzoeken.
- To do list:

• Keuken
  • Badkamer
  • vloeren
  • muren
  • elektra aanpassen ivm keuken, badkamer, extra wcd's, etc.

We zijn nu aan het oriënteren op bovenstaande klussen.

- Ideeën tot nu toe

De vloeren:

• begane grond een zwarte natuursteen(look)
    De Lea Darkstorm 60*60 bijv.

• 1e verdieping: Laminaat (Pergo Italiaanse walnoot)

• 2e verdieping; vloerbedekking

De keuken
    We zijn gisteren voor het eerst bezig geweest met ideeën voor de keuken. Een tekening + offerte laten maken. Waarschijnlijk zullen er nog vele volgen, maar het eerste concept is in ieder geval op tafel. Het wordt een L- vormige keuken. We houden van strakke designs, dus vierkante spoelbak, afzuigkap, etc.

We twijfelen ontzettend over wel of geen hoogglans keukenfrontjes. Je ziet zo duidelijk vingers op de kastjes. Gisteren kwamen we bij een Nobilia keuken uit. Met mat zwarte frontjes, met een werkblad in een houtdesign.
    Voorbeeld van de frontjes en het blad:

De apparatuur (inbouw koelkast, gas- kookplaat, combi-magnetron en vaatwasser) waren van het merk SMEG. Hierop konden wij een korting krijgen van 50%. Nu lees ik allerlei verschillende ervaringen mbt SMEG. We vonden het design en de looks wel erg mooi.

Kortom: keuken zoeken is nog een groot drama.

De badkamer
    Nog niet voor gekeken. De bedoeling is een grijze donkere vloer met inloopdouche (afgeschermd door glazen wanden) en licht grijze wanden van grote brede tegels. Dubbele wastafel, etc.

De muren
    De muren laten door de gehele woning spackspuiten in wit en hier en daar kleur. We beseffen het risico van scheuren, maar gelukkig zijn de meeste muren nu al gescheurd, omdat de woning al sinds december staat en sindsdien heeft het stil gelegen. Over een paar jaar zien we wel weer. Voor nu is spackspuiten snel, simpel en relatief goedkoop.

Ik zal dit topic regelmatig bijhouden! Wanneer mensen meedenken en/of tips hebben: van harte welkom

Met name het keuken verhaal is nog láng niet klaar (denk ik...).

[ Bericht 0% gewijzigd door dagizmo op 27-06-2010 12:41:14 ]
  •   Redactie Frontpage zondag 27 juni 2010 @ 12:10:25 #2
    38148 crew  Innisdemon
    pi_83353025
    Als ik het zo op de foto's zie, komt er zowel op de begane grond als op de eerste verdieping een keuken en een eethoek? Hoe had je dat zelf in gedachte?
    'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
    pi_83353386
    Op de begane grond richten we een tuinkamer in. Dus wel met bank, tv, tafel en waarschijnlijk een bureau, maar geen keuken. De aansluitingen zijn er wel, dus wanneer we er langer blijven wonen kan er alsnog een (kleine) keuken worden geplaatst.

Budgettechnisch gezien laten we dat nu voor wat het is. We moeten namelijk 3 * 50 m2 woonoppervlak inrichten, wat alleen al aan vloeren veel gaat kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door dagizmo op 27-06-2010 12:31:16 ]
    pi_83529653
    groot huis zo te zien!
    heb je ook foto van de buitenkant?
    ~ Bonito La Risa ~
    pi_83559002
    Waarmee heb je die begane grond getekend?
    pi_83602654
    Het huis is met 150 m2 woonoppervlakte dan ook te groot voor 2 personen. De prijs past echter goed bij ons en het biedt veel potentie.

Die plattegronden zijn getekend door de makelaar/projectontwikkelaar. Zijn dus artist impressions. Ze kloppen overigens wel.

Vandaag waarschijnlijk ff weer keukens kijken.
    pi_83602747
    Ik vond die twee woonkamers al vrij veel van het goede .

Blijft de badkamer op de huidige plaats? Ik vind het relatief erg klein.
      zaterdag 3 juli 2010 @ 12:12:02 #8
    248266 heartwork
    Works of heart bleeding dark
    pi_83603052
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 12:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
    Ik vond die twee woonkamers al vrij veel van het goede .

Blijft de badkamer op de huidige plaats? Ik vind het relatief erg klein.
    Ik ook.
    Denk je niet dat je daar spijt van gaat krijgen als je die zo 'klein' houdt? Enkel een douche toch? Of zie ik dat verkeerd?

Lijkt me een hartstikke mooie woning worden. Heel veel succes met verbouwen.
    Big mouth strikes again
    pi_83604168
    De badkamer is 260*290. Niet overdreven groot nee. Maar aangezien wij het beide erg prettig vinden om beiden te beschikken over een ruime studeerkamer willen we de badkamer niet vergroten ten koste van die kamers.

Het behoort uiteraard tot de mogelijkheden, maar in die zin hebben we daar (op dit moment) geen behoefte aan. Ik ga er wel even over nadenken nog!
      zaterdag 3 juli 2010 @ 12:50:12 #10
    245626 error_404
    nee, toch niet...
    pi_83604169
    Gefeliciteerd TS.
    Met hoeveel mensen ga je er wonen? Plannen voor gezinsuitbreiding eventueel?

Wat me opvalt is dat dat alle etages in 'hokjes' zijn ingedeeld. Als je een bepaald zijkamertje niet nodig hebt, kun je die laten vervallen voor een grote master-bedroom met een mooie kastenwand bijvoorbeeld.
    Verder lijkt er geen zolder of grote bergruimte te zijn. Heb je die niet nodig?

Hoe zie je verder het gebruik van een tuinkamer voor je? Hoe vaak ben je daar en heb je je woonkamer boven dan nog wel nodig?
    En je hebt een kantoor aan huis, lijkt het. Niet handig om die wat meer af te scheiden van de rest van de woning / privé?
    Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
    hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
    hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
    pi_83604504
    We gaan er met z'n 2-en wonen .
    De tekening lijkt wellicht wat hokjes ingedeeld, maar ik zou zo niet 123 een andere indeling weten.
    De tekening 'vertekend' aangezien de woning 6meter breed is en 9,50 diep (binnenmuurse maten).

Qua berging heb je op de begane grond een grote ruimte voor fietsen, gereedschap, evt. bergkasten ed. De 1e verdieping heeft naast de keuken een ruimte voor wasmachine en droogrek etc. De bovenste etage bevat 3 ruime slaapkamers, waarvan 2 studeerkamer worden (met kasten) en de slaapkamer kan nog steeds een kastenmuur worden geplaatst.

De zolder ontbreekt, maar daarentegen hebben wij wel genoeg opbergruimte.
    We hebben geen kantoor aan huis, dus die kamer beneden kun je heel mooi gebruiken als bijv. woon/leefkamer en dan boven 'slechts' een grote bank met de tv opstelling. (Overigens komt beneden ook wel gewoon een tv, maar dan boven een echte tv opstelling).
    pi_83607363
    Edit : laat maar ik lees je post hier boven haha

krijg je nog een tuin oid? Echt gaaf huis hoor! Lekker groot!
    ~ Bonito La Risa ~
      Moderator zondag 11 juli 2010 @ 10:45:57 #13
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_83912632
    leuk, zo'n indeling.
    over de hoogglans keuken (vingers etc) zou ik mij niet te druk maken mits jullie van plan zijn met zijn 2-en te blijven. (kinderen zijn een ander verhaal)
    hebben zelf een zwarte hoogglans (echt spiegelend) en totaal geen problemen, vind het eigenlijk altijd heel knap als mensen vingers op de deurtjes krijgen want probeer maar eens zonder de greep vast te pakken een keukenkastje open te maken, dat lukt bijna niet.(in de meeste keukens althans)
    dus gewoon kiezen voor wat je mooi vindt.

beneden wordt dus ook een soort van tv kamer?

btw, een huis kan nooit te groot zijn
    alsof je met 'maar' 2 mensen opeens geen recht hebt op lekker de ruimte.
    Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
    pi_83913968
    Tof huis!
      zondag 11 juli 2010 @ 13:50:04 #16
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_83914642
    Waarom maak je op de eerste verdieping geen leefkeuken? Keuken met een mooi groot kookeiland en dan een grote eettafel en ergens nog kleine TV? Of doe dat juist in de tuinkamer. Je zult zien dat je er op die manier superveel tijd door gaat brengen met al je visite enzo. Aan tafel zitten is zoveel toffer dan met je visite netjes in de kring op de banken met de TV aan. Maar goed, zo'n leefkeuken is doorgaans wel geschikter voor gezinnen.
    Resistance is futile.
    pi_83924956
    Een korte update, later deze week meer!

We hebben nu 4 offertes voor een keuken. De badkamer is klaar en die tekening kunnen we dinsdag meenemen. Dinsdag gaan we nogmaals kijken voor een tegel voor de badkamer en de benedenvloer.

We zijn er over eens dat we beneden alles in een vloertegel gaan leggen. We maken met onze huidige meubels daar een gezellige living van, van waaruit je s'avonds heerlijk kunt zitten, film kijken, etc. Onze huidige eettafel met stoelen gaat daar ook heen, zodat je eventueel daar (met bezoek) lekker kunt eten. Vooral zomers zal de benedenkamer de meest gebruikte kamer worden. De planning is dus om er een 'volledige woonmaker' van te maken.

De etage, met keuken en 2e woonkamer willen we minimalistisch houden. Het wordt een strakke hoogglans keuken (waarvan ik de preview deze week zal plaatsen). Het wordt een L-vorm, met alle laden in Magnolia hoogglans en 2 halflage kasten voor de oven en koelkast in hoogglans grijs/terra.
    Waarschijnlijk komt er een 2e eettafel met relaxte kuipstoelen.
    Verder bij de schuifpui boven dan een grote hoekbank. Weinig poespas en spullen.

Het begint nu echt te kriebelen!! Morgen de elektricien regelen voor enkele aanpassingen, dinsdag de tegelvloer (nogmaals) bekijken en waarschijnlijk definitief maken. De rest van de week gaan we even eruit naar Zeeland, om toch nog een beetje vakantie te vieren. Wanneer we terugkomen kunnen we de keuken definitief bestellen en kunnen we de sleutels op 1 augustus ophalen.

Daarna in principe in snel tempo de elektricien erin, de spackspuiter en daarna tegelen en lamineren.
    Over een week of 2 dus veel meer updates!

Qua ruimte schamen we ons bijna om te zeggen dat we zoveel m2 hebben. De keukenmensen en de tegelverkopers kijken je ook wel eens raar aan wanneer ze zien dat we in principe 2 verdiepingen kunnen benutten mbt wonen/eten/leven.

Afin, we hebben er zin in!!
    pi_83948599
    oeh spannend
    nou de keuken klinkt leuk!
    ook die leefruimte zeg

ben benieuwd naar de tekening! fijne vakantie, eventjes lekker ontspannen, en dan weer druk druk druk aan het werk haha !
    ~ Bonito La Risa ~
      maandag 12 juli 2010 @ 12:37:15 #19
    286050 Muridae
    Acta non Verba
    pi_83952135
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 07:54 schreef OnsvirjouSA het volgende:
    Waarmee heb je die begane grond getekend?
    Ik ben ook benieuwd met welk software programma dit gedaan is.
    pi_83961817
    Waar had je geplannedn om zelf dagelijks te (avond)eten TS?
    Niks irritanter dan van boven naar beneden en weer terug te moeten lopen met dampende pannen.
    (Sowieso alleen al om even een drankje te halen.....)

Verder mooi project hoor
      Moderator maandag 12 juli 2010 @ 19:14:12 #21
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_83969042
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 12:37 schreef Muridae het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd met welk software programma dit gedaan is.

Het heeft wel iets weg van floorplanner.nl
    Maar dan net allemaal iets mooier...
      dinsdag 13 juli 2010 @ 08:45:46 #22
    286050 Muridae
    Acta non Verba
    pi_83987574
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 19:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het heeft wel iets weg van floorplanner.nl
    Maar dan net allemaal iets mooier...
    Thnx, ziet er goed uit.
    pi_84473368
    De keuken is gisteren gekocht. Bij Tulp keukens.
    Alle apparatuur van Pelgrim, omdat we daar heel veel positieve geluiden over hebben gehoord. Voor Bosch apparatuur waren we niet eens veel meer kwijt, maar tig keukenzaken zijn zeer positief over Pelgrim. Daarnaast bevalt t garantieplan van 8 jaar ons natuurlijk ook ;)

De keuken wordt pas in begin oktober geleverd, dus de planning schuift alweer iets op.

We willen nu verder met de badkamer. Wellicht dat mensen het leuk vinden om mee te denken/tips te geven.

We willen in de badkamer en het toilet inbouwtoiletten installeren. We willen perse een inbouwelement van Geberit en niet alleen het spoelelement, maar de complete inbouwset.

Nu komen we op diverse sites de volgende modellen tegen:

- GroheDal Rapid SL inbouwreservoir
    - Geberit Duofix inbouwreservoir UP320
    - Geberit Duofix wc-element H112 met reservoir UP320 met frontbediening
    - Geberit Duofix wc-element H98 met reservoir UP320 met frontbediening
    - Geberit Duofix wc element met frontbediend UP320 inbouwreservoir, zonder afvoerbocht

Zie bijv. deze website. Daar staat bovenin de duofix compleet voor minder geld dan de duofix H112. Maar ik snap/zie de verschillen niet.

Kortom: ik zie door de bomen het bos niet meer. DAls je op hun wesbite kijkt zie je de verschillende versies ook, maar wordt het niet duidelijk wat de meest gangbare versie is. En het verhaal met/zonder afvoerbocht is mij ook niet echt duidelijk geworden via die website.

Iemand tips mbt kopen van een inbouwelement? Het element komt tegen een gasbetonmuur gemonteerd te staan, met een achter afvoer (niet door de vloer dus naar beneden, maar de afvoer zit in de muur). We willen het daarna aftimmeren om het muurtje vervolgens te betegelen.

En kan bijna elke 'closet' worden gemonteerd op elk element of moet je daar ook weer rekening mee houden?

Ik zal vanaaf ff foto's plaatsen van de binnenkant :)

[ Bericht 10% gewijzigd door dagizmo op 25-07-2010 18:03:34 ]
    pi_84477570
    De keuken op de 1e verdieping:

Vanaf de andere kant bekeken:

Later meer, zoals van de buitenkant!
    pi_84482832
    Wow uitzicht op water en landschap O+ en mooie ramen :Y

Is het niet zo dat bij een inbouwreservoir de afvoer altijd voor de muur moet staan?
    Heren help me eens?
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')