abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83351277
Hallo,

Ik woon in een studentenkamer van een redelijk lakse huisbaas. Ik had 2 grote ramen die open konden maar tergelijk erg slecht isoleerden. Nu heb ik nooit zo last van de kou maar mijn huisbaas heeft besloten die ramen weg te halen, dubbelglas in te zetten en betere isolatie. Nu kunnen de ramen niet meer open en zijn ze vervangen door kleine roostertjes erboven.

Nu vond ik het in de winter prima maar in de zomer is het niet uit te houden op mijn kamer. De zon staat de hele dag vol op mijn ramen en vooral 's avonds is het gewoon te warm om erin te zitten en te slapen. Doordat er nauwelijks meer ventilatie is wordt het heel snel warm.

Nu heb ik hem natuurlijk al gebeld of ik weer een raam erin kan krijgen maar hij blijft mij af wimpelen omdat het gewoon een lakse huisjesmelker is.

Dus vroeg ik me af, is het verplicht om een raam te hebben die open kan op een studentenkamer? Of dat er genoeg ventilatie is? Dan kan ik hem misschien meer dwingen of ergens aanvechten.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_83351555
Volgens mij is er geen regel dat een raam open moet, er zijn wel eisen v.w.b. de minimale ventilatie:

http://www.kikmachinale.nl/html/ventilatie_eisen.html
(let wel, deze info kan verouderd zijn, maar kan je op zijn minst op de juiste weg helpen....)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 27 juni 2010 @ 11:17:42 #3
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_83351596
Je hebt dus wel ramen, maar ze kunnen niet open.
Lijkt me ook niet te doen met dit weer.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 27 juni 2010 @ 11:18:09 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83351602
Het lijkt me ook wel handig om ramen te hebben die open kunnen in geval van brand, eigenlijk.

Bel anders bouw- en woningtoezicht van je gemeente eens op.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  PR/Manusje van alles zondag 27 juni 2010 @ 11:28:10 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_83351830
Het is niet verplicht om een raam te hebben dat open kan. Je moet ten minste een daglicht toetreding hebben van 10% van het vloeroppervlak van je kamer.

# slaapkamers: 3,24 m3/h per m2 vloeroppervlak met een minimum van 25 m3/h
# woonkamer: 3,24 m3/h per m2 vloeroppervlak
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het lijkt me ook wel handig om ramen te hebben die open kunnen in geval van brand, eigenlijk.

Ramen die open kunnen bij brand... Om via te vluchten bedoel je dan? Op welke verdieping woont de TS?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 27 juni 2010 @ 11:29:24 #6
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_83351858
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Zeker een voordeeltje inderdaad

OT:
Als je er echt niet in kan slapen is het gewoon praktisch onbewoonbaar. Inderdaad de huis bellen of naar grotere instantie. Dreig met een stroomvretende airco.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_83352109
Lekker respectloos, het plaatje hierboven
  zondag 27 juni 2010 @ 11:41:15 #8
107521 Furia
snoopy weer
pi_83352181
Misschien anders gewoon een gordijn ophangen? Zo'n verduisterend exemplaar houdt alles lekker koel, voor minder dan ¤30 verkrijgbaar bij Kwantum.
pi_83352808
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:29 schreef DoimeN het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

OT:
Als je er echt niet in kan slapen is het gewoon praktisch onbewoonbaar. Inderdaad de huis bellen of naar grotere instantie. Dreig met een stroomvretende airco.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 27 juni 2010 @ 12:34:42 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_83353735
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:29 schreef DoimeN het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

OT:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_83353867
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:38 schreef pleeborstel het volgende:
Lekker respectloos, het plaatje hierboven
geloof me, die man komt beter aan zijn einde dan de meesten van ons in Nederland, waar we oud en verschrompeld onder de stront en pis in een verzorgingstehuis wegkwijnen terwijl je op de achtergrond het gelach van de zusters hoort die een potje backgammon aan het spelen zijn onder het genot van een rosé-tje
pi_83354179
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:38 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

geloof me, die man komt beter aan zijn einde dan de meesten van ons in Nederland, waar we oud en verschrompeld onder de stront en pis in een verzorgingstehuis wegkwijnen terwijl je op de achtergrond het gelach van de zusters hoort die een potje backgammon aan het spelen zijn onder het genot van een rosé-tje
Vertel dat de vrienden en familie van deze man dan maar.
Dit is een onvrijwillige zelfmoord.

On topic: zoek een andere kamer
  zondag 27 juni 2010 @ 13:34:08 #13
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_83355524
quote:

[..]

Die man had de keuze verbranden of springen, het was kiezen tussen 2 kwaden en ik durf te wedden dat hij beide opties liever niet had.

Erg respectloos.

OT: Minister Vogelaar was een tijdje terug bezig met een regelgeving dat alle ramen in huizen open moeten kunnen, geen idee of het er ooit doorheen is gekomen.
Wel zijn er eisen gesteld aan de ventilatie-mogelijkheden in een huis (zoals eerder gemeld), wellicht is dat een goed begin?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 27 juni 2010 @ 13:58:22 #14
45722 Dromer
pi_83356272
quote:

[..]

Dan heb je tenminste nog de keus uit een raam (al is dat niet leuk voor de opruimers) of onder een trein (al is dat niet leuk voor de opruimers en reizigers) te springen of (als de politiek eens meewerkt) een pilletje te slikken.

Verder ben jij nog eens extra lomp omdat je de zorg afkraakt. Voor zover ik die mensen meemaak werken ze zich een slag in de rondte.en spelen onder werktijd geen spelletjes en zuipen zich ook geen stuk in de kraag onder werktijd.

En ja... fantastisch off-topic.
  zondag 27 juni 2010 @ 15:50:43 #15
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_83360165
Koop goede gordijnen / luxaflex of andere inpandige zonwering?
Het lijkt op Fok wel zomer, iedereen komt weer met belachelijke vragen en eisen voor zijn/haar huisbaas...
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 27 juni 2010 @ 15:57:44 #16
45722 Dromer
pi_83360450
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:50 schreef GSbrder het volgende:
Koop goede gordijnen / luxaflex of andere inpandige zonwering?
Het lijkt op Fok wel zomer, iedereen komt weer met belachelijke vragen en eisen voor zijn/haar huisbaas...
Dat doet het ook niet als het 30 graden is en de zon er de halve dag op staat te beuken. En als het dan eindelijk buiten afkoelt zit je binnen nog met de hitte.Die gaat echt niet weg door de brievenbus hoor.
pi_83360562
quote:

[..]

Daar hoef ik ook geen plaatjes van te zien.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 27 juni 2010 @ 16:03:50 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83360705
en alweer een reden om nooit particulier te huren .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')