abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83411082
Hey iedereen,
bedankt nogmaals voor de goede, serieuze reacties.
Deze middag ben ik met mn vriendin in gesprek geweest en we hebben heel wat afgejankt kan ik wel zeggen.
Heb verteld mijn beweegredenen en natuurlijk kwam het niet als een verrassing, al blijft het dus zo dat ze me niet kwijt wil, maar ze snapt wat ik zeg. Ook zij wil niet meer ongelukkig zijn of ongelukkiger worden.
We zijn tot een voorlopige conclusie gekomen , dat ik me eerst maar eens ga inschrijven voor een woning
maar dat we er geen haast verhaal van maken, in de zin van dat ik hier blijf wonen tot ik een fatsoenlijk
uitzicht heb. We willen beide niet met ruzie uit elkaar. Natuurlijk moet dit allemaal nog blijken in de praktijk
maar we gunnen elkaar absoluut het beste wat we er van kunnen maken.
Om sommige reacties te nuanceren, het is uiteraard mijn bedoeling om dit goed af te handelen.
Ik heb nog liever dat ik er zelf slechter van word dan zij, ik doe haar al pijn genoeg.
Bedankt voor de steun en raad zover, we gaan hier een moeilijke tijd tegemoet maar hopelijk met als resultaat een gelukkiger bestaan voor iedereen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Thnx
pi_83415176
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:04 schreef Erik38 het volgende:
Hey iedereen,
bedankt nogmaals voor de goede, serieuze reacties.
Deze middag ben ik met mn vriendin in gesprek geweest en we hebben heel wat afgejankt kan ik wel zeggen.
Heb verteld mijn beweegredenen en natuurlijk kwam het niet als een verrassing, al blijft het dus zo dat ze me niet kwijt wil, maar ze snapt wat ik zeg. Ook zij wil niet meer ongelukkig zijn of ongelukkiger worden.
We zijn tot een voorlopige conclusie gekomen , dat ik me eerst maar eens ga inschrijven voor een woning
maar dat we er geen haast verhaal van maken, in de zin van dat ik hier blijf wonen tot ik een fatsoenlijk
uitzicht heb. We willen beide niet met ruzie uit elkaar. Natuurlijk moet dit allemaal nog blijken in de praktijk
maar we gunnen elkaar absoluut het beste wat we er van kunnen maken.
Om sommige reacties te nuanceren, het is uiteraard mijn bedoeling om dit goed af te handelen.
Ik heb nog liever dat ik er zelf slechter van word dan zij, ik doe haar al pijn genoeg.
Bedankt voor de steun en raad zover, we gaan hier een moeilijke tijd tegemoet maar hopelijk met als resultaat een gelukkiger bestaan voor iedereen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Thnx
Goed bezig Ik vind dat je het ook heel netjes doet. Kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Lambo of Rekt
  maandag 28 juni 2010 @ 21:04:02 #28
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_83416671
quote:
Prima, maar laat haar niet over je heen lopen. Omdat je van haar houdt (vast nog wel een deel van je) en jij eigenlijk degene bent die er mee komt is het heel nobel om jezelf op te offeren, maar elkaar het beste gunnen komt dus van twee kanten, hè! Zodra alles opeens van jouw kant blijkt te komen moet je even nadenken en beslissen of het bovenstaande nog wel de beste optie is.

Maar goed je klinkt me verstandig genoeg, dus dit kun je vast ook zelf wel inschatten. Succes met de break-up in ieder geval. Niemand zegt dat alles in 1 week klaar moet zijn, neem alle tijd die jullie nodig hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_83418123
Twifight,

Bedankt voor de raad, maar dat zie ik niet gebeuren op de manier die jij schetst, ook al is het wel een mogelijkheid als je mn verhaal zo leest dat je dat kunt denken. Het is iig de minste van mn zorgen.
maar goed de toekomst zal t uitwijzen.

Thnx again all.
  maandag 28 juni 2010 @ 21:47:10 #30
295560 Elgyn
kijk me nou
pi_83419427
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Goed bezig Ik vind dat je het ook heel netjes doet. Kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Absoluut! Als je diep ongelukkig bent in je relatie en denkt dat het ook nooit meer goed kan komen, dan is uit elkaar gaan de enige eerlijke optie.

Nog langer bij je vriendin blijven terwijl je niets meer voor haar voelt, of erger nog - alleen negatieve gevoelens voor haar hebt, is voor niemand goed. Daarmee zou je haar uiteindelijk veel meer pijn doen.
pi_83424076
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:40 schreef Cappy het volgende:

[..]

Ik weet dat ik voor hem spreek, maar als je 6 jaar ongelukkig bent ( naar zijn zeggen ) geloof je dan niet dat je wel pogingen gedaan hebt ? Enige wat hij nog kan doen is het omgooien en hopen dat er een andere combinatie, mogelijk is.

Gaf eerder aan apart wonen, maar vaak is dat uitstel van executie ( been there done that.. 2 keer in 1 relatie ). Wat kan hij nog anders ?
Ik lees die pogingen nergens. Wel dat TS kampt met depressies.

Jij post ook met jouw ervaringen en je kan absoluut wel gelijk hebben want je verbreekt een relatie niet zomaar. Ik niet, jij ook niet en TS duidelijk ook niet. Alleen bekruipt mij het gevoel dat er een reden gezocht wordt voor de depressies en alles al langs is geweest en dan nu de relatie onder het mes moet. En daar heb ik mijn vraagtekens bij.

Ik vind tien jaar wel gelukkig zijn met iemand heel wat hoor. Dan praat je niet over een verliefdheidje of een boekje dat uit is.
pi_83428567
@Stali
In kan me vinden in wat jij zegt en idd lees je ook meer over het resultaat zoals het nu is als over het werken aan de oplossing.
Toch is dit zeker geen geval 'en nu de relatie op de schop' om zo proberen mezelf beter te gaan voelen.
We hebben al vaak geprobeerd, en gepraat en weer geprobeerd, proberen leuke dingen te doen, samen een hond gekocht(lol), weekje weg, nog meer praten etc, daar ga ik nu verder geen betoog over houden maar in de jaren blijkt keer op keer dat het heel heel moeilijk is om er nog iets leuks van te maken. We verzanden elke keer in dezelfde 'onvolledigheid' of hoe je t wil noemen.
De reden dat ik dit hier neerpen kwam voort uit het al zo lang geprobeerd te hebben en nu een punt te hebben bereikt dat het gewoon niet meer gaat. Ik ben het stadium van samen oplossen wel voorbij in de zin van ik geloof niet meer in een oplossing die nog komt die wel al niet geprobeerd hebben.Ik zou niet weten hoe ik deze relatie nog moet redden en na ons gesprek van vandaag blijkt dat zij ook niet meer weet hoe, of we moeten vrede nemen met hoe het nu is. En dat is welbekeken niet meer te doen voor geen 1 betrokken partij.
Maar kan me wel heel goed voorstellen dat je dit schrijft hoor. Ik zou willen dat ik niet voor deze keuze kwam te staan maar helaas
  dinsdag 29 juni 2010 @ 02:11:46 #33
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83428608
quote:
Op zondag 27 juni 2010 04:22 schreef Erik38 het volgende:
Echter heb ik altijd gelogen tegen elke psycholoog en mezelf

Daar gaat het fout. Als je tegen jezelf liegt, hoe kun je dan eerlijk tegen anderen zijn. En bij iemand blijven omdat je op je 38e geen zin hebt opnieuw te beginnen is natuurlijk de meest debiele reden om bij iemand te blijven. De realiteit is dat veel mensen dat doen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_83428697
Ts is homo en komt eindelijk uit de kast.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_83428723
Whaha boekenplank ik zou bijna zeggen dat ik zou willen dat het zo easy was.
maar voor die optie ga ik zeker niet
  dinsdag 29 juni 2010 @ 02:26:31 #36
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83428739
quote:
Op zondag 27 juni 2010 04:22 schreef Erik38 het volgende:
Hoi lezer(s)

Ik ben een man van 38, en heb 16 jaar een vaste relatie, niet getrouwd. Ik heb zelf geen kinderen, maar zij had al 2 kids, en die hebben wij samen met haar ex, de vader van de kinderen, in een co-ouderschap opgevoed.
Mijn vriendin is 5 jaar ouder dan ik. Nu ging alles de 1e 10 jaar prima, niets te klagen buiten het feit om dat geeneen mens perfect is en elke relatie of vriendschap wel eens botst. Gewoon, het was goed. Nu sinds 6 jaar ben ik langzaamaan in een depressie achtige staat gekomen, met een enorm dieptepunt zo'n 4 jaar terug. Alle psychologen gehad etc, alle problemen als werk, verleden, ouders etc besproken.(het is nooit gediagnostiseerd als depressie maar als onbegrepen stoornis met depressieve kenmerken)
Echter heb ik altijd gelogen tegen elke psycholoog en mezelf 'dat ik me tegelijk niet meer prettig voelde in mijn relatie want ik wilde niet dat het daar aan lag. ik heb altijd zo graag gewild dat het goed zou zijn in mn relatie, toen ik voor mezelf ging merken dat het gevoel weg-ging, heb ik me daar zo tegen verzet en mezelf daar volledig in verloren en alles en iedereen daardoor ongelukkiger gemaakt en dat is 180 graden verwijderd van wat ik voor iedereen gewild heb. Dit gaat dus al 6 jaar zo en ben met piekjes en dalen nog steeds onveranderd ongelukkig. Mijn vriendin en ik hebben dit al regelmatig besproken want dat verberg je natuurlijk geen 6 jaar. We hebben verder nooit ruzie, er is nooit geweld en we hebben het goed in de zin van geborgenheid e.d. , alleen ik lijk al heel lang niet meer voor mijn vriendin warm te lopen ofzo. Sex bijv is nagenoeg onmogelijk ik vermijdt het want ik kan niet het meer met haar. Terwijl ik wel degelijk interesse heb in sex op zich, ik bedoel ben niet door mn depressie verschijnselen van lust ontdaan. Maar er is geen enkel gevoel meer in die zin voor haar. Alleen ik houd wel van haar en zal dat ook heel mijn leven doen ze is echt een goed mens die van mij houdt en me altijd steunt. Maar ik ben nu op het punt dat ik het wel zo zat ben, dat ik de relatie wil verbreken want niemand wordt hier dus gelukkiger van. Ik kan me goed voelen bijv als ik op een feestje ben ofzo waar zij toevallig niet mee is, dan leef ik weer wat op, en krijg alle klachten weer terug zogauw ik thuis kom.
En het wordt steeds erger de laatste weken, ik knal zowat uit elkaar van pijn, schuld, medelijden, zelfmedelijden noem maar op het is niet te harden.
Ik ben nog niet zo volledig geweest in mn verhaal als ik zou willen maar dan wordt het bericht echt te lang.
Ik ben min of meer tot de conclusie dat ik het beste uit de relatie kan stappen, zou ik hier nu echt goed aan doen ? want geloof me dit is niet zoiets van ineens de kriebels krijgen en iets anders willen ,dit is al 6 jaar heel ,heel erg verschrikkelijk voor mij, en mn vriendin en gezin, en zij wil mij niet kwijt want ze houd van me en kan nog wel voelen wat ik niet meer voel. En dat neem ik dus ook mee in mn overwegingen , ik wil haar geen pijn doen, maar dat vind ik dan ook weer dubbel want ik doe haar zo ook pijn door niet de man te zijn die ik kan zijn, en geweest ben. En zij krijgt dus ook niet de affectie die ze eigenlijk wel verdient.
Extra vervelend is dat de kids inmiddels geen kids meer zijn maar 2 nagenoeg volwassen kerels en de oudste gaat binnekort op zichzelf, en ik wil haar ook niet in een gat zien vallen, maar ik wil zelf niet meer zo verder. Ook al betekent dat weggaan en mn leven op mn 38e opnieuw moeten aanvangen, waar ik feitelijk tegenop zie.
Alle raad of meningen zijn welkom
Bedankt voor de interesse.
Groetjes, Erik

Dit nog eens gelezen te hebben is dit mijn diagnose.

Ik lees vooral dat je het heerlijk vindt te zwelgen in zelfmedelijden en je het heerlijk vindt allerlei instanties af te gaan. Je wilt geen genezing, je wilt zielig gevonden worden en begrip krijgen, met je oneerlijke bullshitantwoorden aan psychologen en aan je partner. En maar excuses verzinnen niet weg te gaan of beter te worden. Grow up of ga weg bij je vriendin, die heeft recht op een eerlijke relatie.
pi_83428762
Hopelijk ben je geen psycholoog dan is het eind ook wel zoek
Maar goed ik vroeg niet om diagnoses al mag je ze geven zo veel je wilt.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 02:34:07 #38
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83428790
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 02:30 schreef Erik38 het volgende:
Hopelijk ben je geen psycholoog dan is het eind ook wel zoek

Even voor de duidelijkheid, je zit op FOK!, niemand is hier psycholoog. Ik weet niet wat je wilt horen met je verhaal, maar hier vind niet iedereen je zielig of heeft begrip voor je. Je kan best problemen hebben maar als je hulp zoekt en intussen gewoon lekker de boel zit te saboteren dan krijg je van mij geen begrip. Je moet lekker zelf weten wat je doet met je leven maar je komt op mij over als een zielige manipulerend ventje dat hier nog even een extra dosis medelijden komt binnenslepen.
pi_83431524
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 02:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik lees vooral dat je het heerlijk vindt te zwelgen in zelfmedelijden en je het heerlijk vindt allerlei instanties af te gaan. Je wilt geen genezing, je wilt zielig gevonden worden en begrip krijgen, met je oneerlijke bullshitantwoorden aan psychologen en aan je partner. En maar excuses verzinnen niet weg te gaan of beter te worden. Grow up of ga weg bij je vriendin, die heeft recht op een eerlijke relatie.
Wat fijn dat jij niet in de geestelijke gezondheidszorg zit.
pi_83431827
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 02:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

pi_83432143
Denk niet dat het trollen is van Stefan. Hij zegt het allemaal wel heel bot maar ik dacht bij het lezen van de OP ook aan de vriendin van TS. Je zal maar op die manier al zes jaar aan het sukkelen zijn met iemand die jou niet meer ziet zitten terwijl je zelf wel gek op diegene bent en dan blijkt ook nog eens dat TS zijn eigen genezing in de weg staat door te liegen tegen hulpverleners. Ik zou niet graag in haar schoenen staan.
pi_83432156
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 02:34 schreef Stefan het volgende:
Even voor de duidelijkheid, je zit op FOK!, niemand is hier psycholoog.
I beg to differ!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:12:56 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83432313
Misschien kunnen we in R&P een policy maken dat topiquestarters in hun openingspost vermelden welke reacties gewenst zijn? Dan weten we dat ook, en treedt er geen onmin op.

Bijv:
quote:
NB: Graag alleen kusknufkroel reacties
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83432338
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 02:07 schreef Erik38 het volgende:
@Stali
In kan me vinden in wat jij zegt en idd lees je ook meer over het resultaat zoals het nu is als over het werken aan de oplossing.
Toch is dit zeker geen geval 'en nu de relatie op de schop' om zo proberen mezelf beter te gaan voelen.
We hebben al vaak geprobeerd, en gepraat en weer geprobeerd, proberen leuke dingen te doen, samen een hond gekocht(lol), weekje weg, nog meer praten etc, daar ga ik nu verder geen betoog over houden maar in de jaren blijkt keer op keer dat het heel heel moeilijk is om er nog iets leuks van te maken. We verzanden elke keer in dezelfde 'onvolledigheid' of hoe je t wil noemen.
De reden dat ik dit hier neerpen kwam voort uit het al zo lang geprobeerd te hebben en nu een punt te hebben bereikt dat het gewoon niet meer gaat. Ik ben het stadium van samen oplossen wel voorbij in de zin van ik geloof niet meer in een oplossing die nog komt die wel al niet geprobeerd hebben.Ik zou niet weten hoe ik deze relatie nog moet redden en na ons gesprek van vandaag blijkt dat zij ook niet meer weet hoe, of we moeten vrede nemen met hoe het nu is. En dat is welbekeken niet meer te doen voor geen 1 betrokken partij.
Maar kan me wel heel goed voorstellen dat je dit schrijft hoor. Ik zou willen dat ik niet voor deze keuze kwam te staan maar helaas
Wens jou en je vriendin heel veel sterkte toe. Want het is niet makkelijk, na 16 jaar ben je aardig met elkaar vergroeid lijkt mij.

En nog even over dit:
quote:

uitzicht heb.
Nu je dan toch de kogel door de kerk heb gejaagd is het misschien een beter idee om actief naar andere woonruimte te zoeken en het niet te lang te laten duren zodat je vriendin het idee kan krijgen dat je niet van plan bent om te gaan. Zij heeft hier nl. niet om gevraagd dus als je zegt te gaan, maak dan ook dat je gaat.
pi_83432598
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:12 schreef Maanvis het volgende:
Misschien kunnen we in R&P een policy maken dat topiquestarters in hun openingspost vermelden welke reacties gewenst zijn? Dan weten we dat ook, en treedt er geen onmin op.

Bijv:
[..]
Want? Vraagt hij daar zelf om dan?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:54:30 #46
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83433571
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:07 schreef Techno het volgende:

[..]

I beg to differ!

Op FOK! hebben we ook automonteurs en hoewel het handig kan zijn om te vragen waar een rammelend geluid onder je motorkap vandaan komt ga ik daarna toch liever naar een garage.

TS heeft een probleem en ik geef mijn mening. Als hij professionele hulp wil moet hij naar het riag, als hij medeleven wil gaat hij naar het VIVA-forum. Ik snap best dat er mensen zijn die even hun hart willen luchten maar mensen die en hun pshychiater en hun relatie steeds voorliegen en maar niet beter willen worden, daar heb ik geen goed woord voor over. Daarom, of verander en wees eerlijk of maak het uit en sleep anderen niet mee in je leugens.
pi_83433694
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

Op FOK! hebben we ook automonteurs en hoewel het handig kan zijn om te vragen waar een rammelend geluid onder je motorkap vandaan komt ga ik daarna toch liever naar een garage.

TS heeft een probleem en ik geef mijn mening. Als hij professionele hulp wil moet hij naar het riag, als hij medeleven wil gaat hij naar het VIVA-forum. Ik snap best dat er mensen zijn die even hun hart willen luchten maar mensen die en hun pshychiater en hun relatie steeds voorliegen en maar niet beter willen worden, daar heb ik geen goed woord voor over. Daarom, of verander en wees eerlijk of maak het uit en sleep anderen niet mee in je leugens.
Het scheelt wel dat TS het al veel eerder heeft aangegeven aan vrouwlief. Dus voor haar is het ook niets nieuws. Dus blijkbaar vond ze het wel ok tot dusver.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:00:22 #48
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83433754
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:58 schreef 1299 het volgende:

[..]

Het scheelt wel dat TS het al veel eerder heeft aangegeven aan vrouwlief. Dus voor haar is het ook niets nieuws. Dus blijkbaar vond ze het wel ok tot dusver.

Ze weet dat ie ongelukkig is. Maar niet dat hij tegen haar liegt.
pi_83433855
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:00 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ze weet dat ie ongelukkig is. Maar niet dat hij tegen haar liegt.
Misschien is TS helemaal niet zo zeker dat ie bij haar weg wil, en houdt hij daarom bepaalde dingen voor zichzelf?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:05:51 #50
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83433934
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:03 schreef Disorder het volgende:

[..]

Misschien is TS helemaal niet zo zeker dat ie bij haar weg wil, en houdt hij daarom bepaalde dingen voor zichzelf?

Dat zegt ie ook, hij vind dat veilige wereldje waarin er voor hem wordt gezorgd wel fijn, hij heeft geen zin om weer alleen te zijn en weer iets te gaan opbouwen. Want zolang hij tegen zichzelf en anderen blijft liegen zal een volgende relatie ook uitlopen op bovenstaande situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')