Dat zou makkelijk zijn, maar als je die kabels wil bestellen dan staat dat er niet bij.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:17 schreef PiRANiA het volgende:
Zou je niet gewoon kabels kopen met de goede (geteste) specificatie?
Is voor een machine en dan is 100A niet veelquote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:19 schreef MarkM het volgende:
100A is wel een beetje veel hè?
Wat voor machine trekt 100A?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:22 schreef kree het volgende:
[..]
Is voor een machine en dan is 100A niet veel
Bedoeling is een kabel te leggen naar een nieuw aan te leggen groepenkast.
Als ik er zelf niet uitkom dan schakelen we een extern bedrijf in om hem te leggen.
Maar het is natuurlijk leerzamer om het zelf te doen
Jawel. Gaat het om een bedrijf of zo?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:22 schreef kree het volgende:
[..]
Bedoeling is een kabel te leggen naar een nieuw aan te leggen groepenkast.
Als ik er zelf niet uitkom dan schakelen we een extern bedrijf in om hem te leggen.
idd, gaat om een water snijmachine.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:24 schreef MarkM het volgende:
[..]
Jawel. Gaat het om een bedrijf of zo?
Dan heb je toch geen meterkast?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:26 schreef kree het volgende:
[..]
idd, gaat om een water snijmachine.
trouwens er staan compressors hier die rond de 60A trekken
Maar als je hierover zoekt dan kom je een hoop verschillende dingen tegen, dus ik vroeg me af of er niet een standaard formule voor is.quote:1.5mm²/10 A /16 A
2.5 mm²/16 A /20 A
4 mm²/20 A /25 A
6 mm²/32 A/ 40 A
10 mm²/50 A /63 A
16 mm²/63 A/ 80 A
25 mm²/80 A /100 A
35 mm²/100 A/ 125 A
http://www.licht-geluid.nl/forum/techniek/17166-aderdikte-mm%B2-krachtkabels.html
Thx dat ziet er goed uit, is dit nog ergens officieel na te vinden?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:31 schreef Ra-z het volgende:
De formule voor de minimale kabeldoorsnede per ader in mm2 is:
q = 0.035(100-n)LW/nV2
- L = Lengte kabel in m
- W = Watts vermogen
- V = Spanning bij begin kabel
- n = Toegestane spanningsverlies in % (10% is ongeveer 1dB verlies)
- q = kabeldiameter in mm2
eigenlijk zou je de NEN 1010 norm hiervoor moeten bekijken
Er is idd een nuon huisje (waar wij dus niet in kunnen) voor onze hoofd groepenkast,quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:29 schreef MarkM het volgende:
[..]
Dan heb je toch geen meterkast?Maar waarschijnlijk een eigen transformatorhuisje voor het bedrijf. Maar je zal rond de 25mm² uitkomen.
Ja, oké.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:54 schreef kree het volgende:
[..]
Er is idd een nuon huisje (waar wij dus niet in kunnen) voor onze hoofd groepenkast,
Vervolgens gaan de fasen naar de hoofdkast (binnen het bedrijf, waar we wel in kunnen) vandaar gaan er weer kabels naar (sub) groepenkasten
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:54 schreef kree het volgende:
[..]
Er is idd een nuon huisje (waar wij dus niet in kunnen) voor onze hoofd groepenkast,
Vervolgens gaan de fasen naar de hoofdkast (binnen het bedrijf, waar we wel in kunnen) vandaar gaan er weer kabels naar (sub) groepenkasten
Kabel ligt in een goot, met meerdere kabels erbij.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:58 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb het ooit op school gehad, was iets met 2Ampere per kilowatt ofzo... en dan nog de verschillende factoren, hoe ligt de kabel (in buis, in de grond, kabelgoot), hoeveel kabels liggen erbij
Ik moet dit navragen maar het is sowieso meer.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
let wel op de selectiviteit van het geheel... als het bij NUON 125A afgezekerd is, in dat hok waar jullie niet in kunnen, dan mogen jullie maar met maximaal 80A verder.... hier moeten altijd 2 stappen tussen zitten. Dus als je 100A af wil zekeren in jullie kast dan moet er bij NUON 160A in zitten....
Ah, dus jullie weten niet helemaal waar jullie mee bezig zijn?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:22 schreef kree het volgende:
[..]
Bedoeling is een kabel te leggen, naar een nieuw aan te leggen groepenkast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |