quote:Bouw moskee Westland toch van de baan
Na zo’n dertig jaar strijd hadden ze het eindelijk voor elkaar: de islamitische bewoners in Westland kregen groen licht voor de bouw van een eigen moskee, waardoor eindelijk een einde zou komen aan het bidden in een omgebouwd tramhuisje. Door de gemeenteraadsverkiezing in maart kwam er een compleet nieuwe samenstelling in de raad, waardoor de bouw nu toch weer van de baan lijkt.
quote:AMSTERDAM - De politie gaat de Aya Sofia moskee aan de Amsterdamse Postjesweg ontruimen als de gelovigen het gebedshuis niet op 28 juni hebben verlaten.
Dit schrijft waarnemend burgemeester Lodewijk Asscher in een brief aan moskeevereniging Milli Görüs.
De moskee heeft een huurconflict met de eigenaar, woningbouwvereniging Stadgenoot. De rechter besloot in december 2008 dat Milli Görüs het pand voor december 2009 diende te verlaten
quote:De islamitische basisschool De Dialoog in Rotterdam gaat dicht. Dat heeft het bestuur van de school besloten. Op De Dialoog zitten 300 leerlingen, de school had vier vestigingen in Rotterdam.
De Dialoog wordt al drie jaar als zeer zwak beoordeeld. Daarnaast staat de school er financieel slecht voor. In maart werden vanwege de slechte financiële situatie al twee vestigingen gesloten.
Ook voldeed de school op een aantal punten niet aan de wetgeving, zo was de medezeggenschap niet goed geregeld. De Dialoog beloofde beterschap, maar kon dat niet waarmaken.
Ik zie de laatste maanden toename van onderdrukking van moslims in hun middelen onder andere moskeeen, islamitische scholen. Dit baart mij en veel moslims zorgen en ik zie toename van onderdrukking van de moslims in Nederland.quote:Islamitisch College definitief dicht AMSTERDAM - De islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam gaat niet fuseren met het Islamitisch College Amsterdam (ICA).
Leerlingen die al op de school zitten, mogen hun opleiding afmaken. Foto: ANP
Dat heeft algemeen directeur van Ibn Ghaldoun, Tom Leinse, dinsdag bevestigd naar aanleiding van een bericht op de lokale tv-zender AT5.
Volgens hem was een eventueel samengaan al van de baan toen het ministerie van Onderwijs begin juni aangaf dat dit niet mogelijk was. Daarvoor voerden beide scholen verkennende gesprekken over een fusie, omdat het ICA met sluiting wordt bedreigd. Het ministerie heeft namelijk besloten per komend schooljaar de geldkraan dicht te draaien. Reden is dat de Amsterdamse school te weinig leerlingen heeft en het onderwijs er volgens de Onderwijsinspectie onder de maat is.
Nieuwsberichten alleen van de afgelopen paar dagen!quote:TILBURG - Het is nog niet zeker of er een nieuwe Marokkaanse moskee aan de Stedekestraat verrijst.
Een reeks aan bezwaren (afkomstig van 68 bewoners), die op het laatste moment zijn binnengekomen, heeft roet in het eten gegooid. Het bouwplan kan daardoor voor lange tijd stil te komen liggen. Hoe lang, is onduidelijk.
Die onzekerheid is niet goed gevallen bij de moslims. Moskeewoordvoerder Abdelkader Barkane laat weten dat de moslims niet het geld en tijd hebben om lang te wachten.
quote:Handtekeningenactie tegen nieuwbouw moskee
Het voormalige gebedshuis aan de Stedekestraat. TILBURG - Buurtbewoners van de Stedekestraat in Tilburg zijn een handtekeningenactie begonnen. Er komt een nieuwe moskee en een deel van de kinderboerderij en het buurtpark Maria Goretti moet daarvoor wijken.
Buurtbewoonster Iefke de Vries heeft actie ondernomen, er zijn inmiddels 1500 handtekeningen verzameld. Dagelijks komen er zo'n honderd kinderen en ouders naar het buurtpark. De gemeente gaat het probleem maandag bekijken. De handtekeningen worden die dag ook overhandigd.
misbrui van dit soort zaken komt niet enkel uit de autochtone portemonnee ...quote:Op zaterdag 26 juni 2010 03:13 schreef Hathor het volgende:
Onderdrukking van moslims my ass.....zolang moslims hier nog aan alle kanten in de watten worden gelegd, onterechte uitkeringen en kinderbijslagen voor kinderen die niet eens bestaan ontvangen, en allerlei knuffelsubsidies in de zak mogen steken, die notabene rechtsreeks uit de autochtone portemonee komen, zou ik maar eens ophouden met dat gejank, want zo slecht heb je het hier niet.
En ik heb het recht mijn mening te geven ongeacht wat jij ervan vind.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 03:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
misbrui van dit soort zaken komt niet enkel uit de autochtone portemonnee ...
daarnaast heeft iedereen hier het recht om te 'janken' ongeacht wat jij daarvan vind
Elke minuut is er een te laat.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 04:20 schreef SuicideErrorist het volgende:
way2paradise, wanneer ga jij nou eens het paradijs opzoeken?
72 onbevlekte kutjes, ik zou het wel wetenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 04:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Elke minuut is er een te laat.
Als ze het hier zo slecht hebben dan peren ze 'm wel.
Eindelijk Nederland is weer goed opweg.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 01:07 schreef way2paradise het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zie de laatste maanden toename van onderdrukking van moslims in hun middelen onder andere moskeeen, islamitische scholen. Dit baart mij en veel moslims zorgen en ik zie toename van onderdrukking van de moslims in Nederland.
Waarom?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 01:07 schreef way2paradise het volgende:
Dit baart mij en veel moslims zorgen
Jij noemt het onderdrukking, ik noem het de Nederlandse rechtsgang.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 01:07 schreef way2paradise het volgende:
[Door de gemeenteraadsverkiezing in maart kwam er een compleet nieuwe samenstelling in de raad, waardoor de bouw nu toch weer van de baan lijkt.]
[De rechter besloot in december 2008 dat Milli Görüs het pand voor december 2009 diende te verlaten]
[De Dialoog wordt al drie jaar als zeer zwak beoordeeld]
[Reden is dat de Amsterdamse school te weinig leerlingen heeft en het onderwijs er volgens de Onderwijsinspectie onder de maat is. ]
[Een reeks aan bezwaren (afkomstig van 68 bewoners), die op het laatste moment zijn binnengekomen, heeft roet in het eten gegooid]
[Handtekeningenactie tegen nieuwbouw moskee]
Wat een gelul, hij mag toch gewoon als reactie op de op zijn mening geven?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 03:50 schreef sp3c het volgende:
open er een topic over
of wacht ... we hebben ergens een feedback topic geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |