abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83299730
Het viel me op dat de spelers van Noord-Korea met dezelfde oranje Nikeschoenen spelen als vele andere spelers. Nu vroeg ik me af: is dit verplicht door de sponsors van het toernooi? Het lijkt me niet want volgens mij is Adidas (Jabolani) de officiële sponsor. Echter kan ik me niet voorstellen dat Noord Korea het zou toestaan als één van haar spelers met Amerikaanse Nikeschoenen zou spelen, helemaal aangezien Noord Korea gisteren op de herdenking van de Koreaanse oorlog zich ferm uitliet over hun woede over het Amerikaans imperialisme.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:12:37 #2
238141 SevD
Boventitel
pi_83300280
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:01 schreef Borkydude het volgende:
Het viel me op dat de spelers van Noord-Korea met dezelfde oranje Nikeschoenen spelen als vele andere spelers. Nu vroeg ik me af: is dit verplicht door de sponsors van het toernooi? Het lijkt me niet want volgens mij is Adidas (Jabolani) de officiële sponsor. Echter kan ik me niet voorstellen dat Noord Korea het zou toestaan als één van haar spelers met Amerikaanse Nikeschoenen zou spelen, helemaal aangezien Noord Korea gisteren op de herdenking van de Koreaanse oorlog zich ferm uitliet over hun woede over het Amerikaans imperialisme.
Ik vroeg me vanmiddag toevallig af hoe het nou zat met de shirts. Wie heeft die nu gemaakt? Nike ook?
pi_83300320
Heel de FIFA is commercieel dus het is sowieso al raar dat ze er aan meedoen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:13:41 #4
302941 MafLander
muahaaahahhaa
pi_83300333
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:12 schreef SevD het volgende:

[..]

Ik vroeg me vanmiddag toevallig af hoe het nou zat met de shirts. Wie heeft die nu gemaakt? Nike ook?
Niet Nike, maar Nuke
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:14:24 #5
238141 SevD
Boventitel
pi_83300372
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:13 schreef MafLander het volgende:

[..]

Niet Nike, maar Nuke
Even snel opgezocht. Hummel dus, uit Denemarken.
pi_83300492
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:14 schreef SevD het volgende:

[..]

Even snel opgezocht. Hummel dus, uit Denemarken.
Ik zag ze van de week geloof ik met shirts van Legea, Italiaans dus!
pi_83300959
Maar dat is geen antwoord op m'n vraag..
pi_83300975
Als ik het niet verkeerd heb gezien zag ik van de week ook voetbalschoenen van Puma.
Nike zal dus niet verplicht zijn denk ik..
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_83301509
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:16 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Ik zag ze van de week geloof ik met shirts van Legea, Italiaans dus!
Goed gezien!
quote:
Rounding out the roster of 2010 World Cup shirt sponsors are Brooks, a U.S. maker of running shoes, which is supporting Chile, and Legea, an Italian provider of sports equipment that is making its first World Cup appearance.

Legea cleared up one of the biggest mysteries surrounding the tournament when it said last month that it had signed an agreement to supply uniforms to the North Korean team, which is in the World Cup for the first time since 1966. In pre-World Cup matches, the team had worn jerseys from a variety of brands, including Astore of Spain, Erke of China and Pirma of Mexico.

In an away match against Venezuela in March, North Korea sported jerseys from Adidas, but it turned out that those had been borrowed from the home team after North Korea’s uniforms reportedly were lost in transit.

Lorenzo Grimaldi, a spokesman for Legea, said the company had paid “a little less” than ¤4 million for the right to dress the North Korean team. Even though North Korea is one of the longest of World Cup long shots, it is likely to be seen by big international television audiences because its first-round opponents include Brazil and another perennial power, Portugal.
http://www.nytimes.com/20(...).html?pagewanted=all
pi_83301681
Al die sportschoenen worden toch in China gemaakt, dus het zal NK wel best zijn.
PWBF
pi_83301760
De tenues worden bepaald door de nationale voetbalbond, bv Nike voor het Nederlands elftal.
De schoenen is iets vanm de speler zelf. De spelers van het Nederlands elftal hoeven dus geen Nike-schoenen te dragen.

En Nike is slim genoeg om aan Noord Korea te zeggen en te bewijzen dat de shirts/wat dan ook niet in de VS gemaakt worden, maar in China, Vietnam, Cambodja, of dat soort landen.

Zo heeft Nike ook een fabriek in Israel. De landen daar omheen weigeren de produkten die uit die fabriek komen. Dus heeft Nike de productie van die artikelen voor die landen die niks uit Israel willen hebben, verplaatst naar Turkije. De produkten zijn precies hetzelfde, alleen komt het niet uit Israel, dus kunnen ze die gewoon aan Jordanie, Syrie, etc leveren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')