bronquote:Londen - Een Engelse kat heeft als eerste ter wereld zogenaamde bionische protheses gekregen. Oscar verloor zijn klauwen toen een maaimachine over zijn achterpoten heenreed, terwijl hij een dutje deed in een veld. Nu kan hij weer lopen en springen als zijn soortgenoten.
De 2,5-jarige kat heeft speciale protheses gekregen die hij net zo kan gebruiken als echte pootjes. Dankzij een speciaal goedje werd het bot gestimuleerd aan de prothese vast te groeien, melden Britse media. Door deze revolutionaire techniek kunnen alle bewegingen die Oscar maakt overgebracht worden op de prothese. Zijn eigenaren moesten bijna 5.000 euro neerleggen voor de operatie.
Dit is ook goed nieuws voor mensen. Chirurg Noel Fitzpatrick, die de operatie uitvoerde, denkt dat de combinatie van biologie en techniek ook voor mensen met geamputeerde ledematen van grote betekenis kan zijn. Woensdagavond zendt de BBC een documentaire uit over de bijzondere operatie.
Ik ookquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:07 schreef Pixie. het volgende:
Ik werd er helemaal emotioneel van
Wat een lief beest
En wat een bazen dierenarts
¤960 hier voor de eerste operatie. Daarna nog een paar honderd heen en weer gegooid voor de nazorg (binnenoorinfectie doorgeslagen naar de hersenen).quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:09 schreef WickedWild het volgende:
Wat vet/mooi/gaaf!!!![]()
![]()
Kreeg ook gewoon tranen in mijn ogen![]()
Ook dikvoor de baasjes dat ze dit door hebben gezet.
Werd zelf nog een beetje voor gek verklaard omdat ik mijn kat wou laten opereren a 800 euro.
Gelukkig was het niet nodig, maar had het er zeker voor over gehad!
Heerlijk ook om te zien dat Oscar gelijk loopt, ookal is het nog onwennig en moeten ze nog op de juiste lengte worden gezet.
En natuurlijkvoor de DA, je ziet gewoon dat hij echt liefde voor het vak en vooral voor dieren heeft!
Zie! Dat zei ik dus ook alquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:05 schreef SiGNe het volgende:
Volgens mij moeten die pootjes nog iets langer wordn gemaakt en een iets andere vorm krijgen (dat kat heeft z'n heupen in een rare positie) maar toch wel erg knap dat het kan.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:19 schreef Muks het volgende:
Wow wat gaaf !
En de verbijsterde hoofden van de chirurg als de kat gaat springen !!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |