Je hebt vaak recht op minstens 1x per jaar twee weken aaneengesloten vakantie. Lijkt me dat je baas dit prima kan weigeren. Had je het maar eerder moeten aangeven.quote:
in overleg ja. en als anderen je voor waren was jij dus: TE LAAT.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:54 schreef DRA het volgende:
Omdat het volgende week lekker warm weer wordt dacht ik een paar dagen vrij te nemen. Mijn baas vertelde me echter dat er al heel veel mensen vrij genomen hadden en dat het echt niet meer ging lukken. Ik vind dat een beetje raar. Ik heb toch recht op mijn vakantiedagen?
Dit dus... je kan wel recht hebben op vakantiedagen, maar dat betekent niet dat je ze mag nemen waneer dat jou uitkomt.quote:
Dat mag hij dus alleen als er zwaarwegende belangen zijn. Het excuus dat er al veel mensen zijn die vrij hebben genomen is dat op zich niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:57 schreef karr-1 het volgende:
Ja je hebt er recht op, maar je baas mag het ook weigeren.
Nee want dat is fraude natuurlijk, ziek melden als je niet ziek bent. Als baas zou ik er meteen een arbo controle over heen gooien.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:58 schreef Mistbank het volgende:
En je gewoon ziek melden komt niet in je op?
Ben ik inderdaad wel van plan. Maar ik heb zo'n baas die niemand vertrouwt. Van de winter had ik me ook met het koude weer een paar dagen ziek gemeld en toen ging hij ineens zitten bellen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:58 schreef Mistbank het volgende:
En je gewoon ziek melden komt niet in je op?
Lijkt mij wel. Je hebt een bepaald aantal mensen minimaal nodig om de werkzaamheden door te laten gaan. Een werkgever moet er dan voor zorgen dat de werkzaamheden gewoon door kunnen gaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat mag hij dus alleen als er zwaarwegende belangen zijn. Het excuus dat er al veel mensen zijn die vrij hebben genomen is dat op zich niet.
Jawel dusquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:58 schreef Sanchos het volgende:
[..]
Dit dus... je kan wel recht hebben op vakantiedagen, maar dat betekent niet dat je ze mag nemen waneer dat jou uitkomt.
Gezien je voorgeschiedenis ook niet zo vreemd natuurlijkquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:01 schreef DRA het volgende:
[..]
Ben ik inderdaad wel van plan. Maar ik heb zo'n baas die niemand vertrouwd. Van de winter had ik me ook met het koude weer een paar dagen ziek gemeld en toen ging hij ineens zitten bellen.
Blijkbaar is dat terechtquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:01 schreef DRA het volgende:
Maar ik heb zo'n baas die niemand vertrouwd. .
Afhankelijk van de aard van de werkzaamheden kan hij dat afvangen met uitzendkrachten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Je hebt een bepaald aantal mensen minimaal nodig om de werkzaamheden door te laten gaan. Een werkgever moet er dan voor zorgen dat de werkzaamheden gewoon door kunnen gaan.
echt wel.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat mag hij dus alleen als er zwaarwegende belangen zijn. Het excuus dat er al veel mensen zijn die vrij hebben genomen is dat op zich niet.
Idd, plus het feit dat ik al heel lang bij mijn baas werk en heel weinig dagen opneem. Er zullen best wel eens mensen bij zitten die minder lang werken en diie kan hij nu toch gewoon zeggen dat ze gewoon moeten komen volgende week.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is waar, maar om die op vrijdagmiddag nog te regelen voor volgende week lijkt me een beetje onmogelijk. Ze moeten ook ingewerkt worden enzo.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Afhankelijk van de aard van de werkzaamheden kan hij dat afvangen met uitzendkrachten.
Blijkbaar ben je ook niet te vertrouwen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:01 schreef DRA het volgende:
[..]
Ben ik inderdaad wel van plan. Maar ik heb zo'n baas die niemand vertrouwd. Van de winter had ik me ook met het koude weer een paar dagen ziek gemeld en toen ging hij ineens zitten bellen.
Maar ja die waren eerder met vrij vragen en zitten dus gewoon volgende week in de zon terwijl jij aan het werk bent. Helaas, maar niets aan te doenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:02 schreef DRA het volgende:
[..]
Idd, plus het feit dat ik al heel lang bij mijn baas werk en heel weinig dagen opneem. Er zullen best wel eens mensen bij zitten die minder lang werken en diie kan hij nu toch gewoon zeggen dat ze gewoon moeten komen volgende week.
Dat weet iedereen die de geschiedenis van DRA kentquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:03 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je ook niet te vertrouwen.
Daar hoor ik (nog) niet bij.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die de geschiedenis van DRA kent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |