abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:54:06 #51
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_83343660
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:26 schreef Xessive het volgende:

[..]

Wat een gelul.
Nee, het eerste deel was erg fijn om te lezen, het tweede deel ook. Maar daarna valt de serie in de sleur van Richard wordt gescheiden van Kahlan, Richard verliest krachten en er gebeurt andere shit en aan het eind van het boek is alles weer goed.
Er zit zo weinig emotie in imo volgen de boeken iedere keer weer een standaard patroon en er is weinig progressie in het algemene verhaal.
Vergelijk het eens met de Malazan book of the fallen, de schrijver is niet bang om hoofdpersonen dood te laten gaan en wekt emoties op door zelfs favoriete karakters te laten dood trappen, in stukken hakken etc. Kijk naar de chronicles of thomas covenant the unbeliever... het enige boek waar je echt een gruwelijke hekel hebt aan de hoofdpersoon (en terecht).
Joe Abercrombie bijvoorbeeld zet zijn karakters op een dusdanige manier neer dat je zelf zit te twijfelen wie de goodguys en wie de badguys zijn.
Dat maakt een goede fantasy en de sword of truth serie vind ik geen goede serie, het is oppervlakkig en voorspelbaar.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_83344884
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:54 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Nee, het eerste deel was erg fijn om te lezen, het tweede deel ook. Maar daarna valt de serie in de sleur van Richard wordt gescheiden van Kahlan, Richard verliest krachten en er gebeurt andere shit en aan het eind van het boek is alles weer goed.
Er zit zo weinig emotie in imo volgen de boeken iedere keer weer een standaard patroon en er is weinig progressie in het algemene verhaal.
Vergelijk het eens met de Malazan book of the fallen, de schrijver is niet bang om hoofdpersonen dood te laten gaan en wekt emoties op door zelfs favoriete karakters te laten dood trappen, in stukken hakken etc. Kijk naar de chronicles of thomas covenant the unbeliever... het enige boek waar je echt een gruwelijke hekel hebt aan de hoofdpersoon (en terecht).
Joe Abercrombie bijvoorbeeld zet zijn karakters op een dusdanige manier neer dat je zelf zit te twijfelen wie de goodguys en wie de badguys zijn.
Dat maakt een goede fantasy en de sword of truth serie vind ik geen goede serie, het is oppervlakkig en voorspelbaar.
Ik kan een eind met je meegaan en heb ook niet gezegd dat het de meest briljante fantasy is die ooit geschreven is, maar TS komt met Harry Potter en Eragon. Dan lijken mij de boeken die je noemt niet geheel geschikt.

Persoonlijk vind ik Sword of Truth lekker weglezen. Beeldend geschreven, met hier en daar een verassing en wat lichte maatschappijkritiek. Niet hoogdravend, maar leuk voor tussendoor. Zeker niet de grootste bagger die ooit op papier is gezet. Daar heb ik wat andere kandidaten voor.
pi_83345775
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:54 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Naast de ééndimensionale karakters (waarom moet elke slechterik nou een sadist zijn?) krijgt Goodkind in de tweede helft van de serie ook nog eens het idee dat het leuk zou zijn om een slecht Ayn Rand kloon te worden (alsof het origineel al niet erg genoeg is), waardoor de tweede helft van de serie een soort literaire zelfbevrediging wordt voor Goodkind waarin hij zijn karakters monologen laat hebben van tientallen pagina's waarin ze hun morele superioriteit tentoon stellen.

Als je trouwens Erikson en Abercrombie leuk vind kan ik je ook aanraden de boeken van R. Scott Bakker te lezen, als je ze tenminste niet al kent.
  zondag 27 juni 2010 @ 02:16:28 #54
94617 Ps2K
pi_83347635
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:54 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Naast de ééndimensionale karakters (waarom moet elke slechterik nou een sadist zijn?) krijgt Goodkind in de tweede helft van de serie ook nog eens het idee dat het leuk zou zijn om een slecht Ayn Rand kloon te worden (alsof het origineel al niet erg genoeg is), waardoor de tweede helft van de serie een soort literaire zelfbevrediging wordt voor Goodkind waarin hij zijn karakters monologen laat hebben van tientallen pagina's waarin ze hun morele superioriteit tentoon stellen.

Als je trouwens Erikson en Abercrombie leuk vind kan ik je ook aanraden de boeken van R. Scott Bakker te lezen, als je ze tenminste niet al kent.
Nope die ken ik nog niet, ik ga meteen mijn amazon wishlist aanvullen Ik moet zeggen dat ik het van de sword of truth serie nog steeds jammer vind, die serie had enorm veel potentieel kunnen hebben. Als ik jouw mening zo lees dan vind ik het niet jammer dat ik halverwege boek 5 gewoon gestopt ben.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 09:17:08 #55
94617 Ps2K
pi_83430892
quote:
1 "The Dark Tower: Gunslinger Bk. 1"
Stephen King; Paperback; £5.30

Sold by: Amazon EU S.a.r.L.
1 "The Dark Tower: Drawing of the Three Bk. 2"
Stephen King; Paperback; £6.35

1 "The Dark Tower: Waste Lands Bk. 3"
Stephen King; Paperback; £6.23

1 "Best Served Cold"
Joe Abercrombie; Paperback; £6.35

1 "Dreams of Steel (Chronicle of the Black Company)"
Glen Cook; Mass Market Paperback; £6.35

1 "Shadows Linger (Chronicle of the Black Company)"
Glen Cook; Mass Market Paperback; £5.10

1 "The Darkness That Comes Before: Prince of Nothing, Book 1"
R.Scott Bakker; Paperback; £6.35

1 "The Warrior-Prophet: Prince of Nothing, Book 2"
R.Scott Bakker; Paperback; £6.77

1 "The Thousandfold Thought: Prince of Nothing, Book 3"
R.Scott Bakker; Paperback; £7.00
Zo ik heb mijn bestelling bij Amazon weer geplaatst
pi_83442750
Nog een tip voor niet te moeilijke fantasy:

De Grijze Jager - J. Flanaghan (serie van 8 boeken tot nu toe)
The Alchemist van Michael Scott
Schaduwschepen van Tais Teng (geweldig!)

Iets 'moeilijker'
De Bezieling trilogie van Fiona McIntosh
De Ziener trilogie van Robin Hobb
Naomi Novik (serie begint bij Temeraire)
pi_83709073
Ugh Cirque du Freak, ik vond het superspannend, maar ik heb zelden een schrijver zo goed een boekenserie zien verkloten door dat kuteinde.
Maar als je die serie leuk vond raad ik je de Demonataserie aan, van dezelfde schrijver. Ik wacht nu op het laatste boek. Maar wees gewaarschuwd, volgens mij zit er weer zo'n einde aan te komen.
pi_83793491
Ben op zoek naar een nieuwe serie die ik kan lezen en toen kwam ik dit topic tegen.

The Fionavar Tapestry - Guy Gavriel Kay, blijft een van mijn favoriete trilogieën
poker, poker, poker
  donderdag 8 juli 2010 @ 09:16:10 #59
94617 Ps2K
pi_83795576
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 02:44 schreef Cieva het volgende:
Ben op zoek naar een nieuwe serie die ik kan lezen en toen kwam ik dit topic tegen.

The Fionavar Tapestry - Guy Gavriel Kay, blijft een van mijn favoriete trilogieën
Wat voor soort fantasy vind je gaaf? Er zijn namelijk best verschillende genres.
pi_83828331
Misschien zijn de boeken van de Tamir wat voor je, van Lynn Flewelling. Ik heb ooit het eerste deel gekregen voor mijn verjaardag, toen werd ik 14 geloof ik. Het is niet echt voor young-adults vind ik, maar het is echt geen zware kost, het leest vrij makkelijk en het is een goed verhaal.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_83847363
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:29 schreef inkie1010 het volgende:
Nog een tip voor niet te moeilijke fantasy:

De Grijze Jager - J. Flanaghan (serie van 8 boeken tot nu toe)
The Alchemist van Michael Scott
Schaduwschepen van Tais Teng (geweldig!)

Iets 'moeilijker'
De Bezieling trilogie van Fiona McIntosh
De Ziener trilogie van Robin Hobb
Naomi Novik (serie begint bij Temeraire)
The Alchemist is zeker een leuke serie
  vrijdag 9 juli 2010 @ 19:53:48 #62
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_83861221
Dragonlance serie in het Engels.
Hele goede verhalen, en goedkoop te bestellen bij bol.com
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 08:57:39 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_83875328
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:53 schreef KeizerKuzco het volgende:
Dragonlance serie in het Engels.
Hele goede verhalen, en goedkoop te bestellen bij bol.com

Geef dan wel ook een beetje de leesvolgorde aan, dat ze niet met Legends beginnen.
Eerst Chronicles, dan Legends (trilogieën), daarna maakt het niet veel uit.
Het zijn namelijk best nog wel een zooi boeken, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Dragonlance_novels
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 16:19:30 #64
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_84170991
Heb een paar series thuis liggen, Eragon - serie, de Dwergen en de Grijze Jager, voor deze vakantie de gehele serie Anderland van Tad Williams, geen idee of dat leuk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')