abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83258823
Kan The Boss op zijn 38e voor een 8e titel gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Aalbers op 24-06-2010 20:39:49 ]
pi_83277252
nee
pi_83282206
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:11 schreef TargaFlorio het volgende:
nee
Tuurlijk wel. Iedereen die een top5 kanshebber is heeft kans op de eindoverwinning.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:48:32 #4
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_83286841
Ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand een schijn van kans heeft tegen Contador. Ook Armstrong niet.
pi_83288388
Normaal gesproken niet. Ook bij Lance gaat de leeftijd nu echt zijn tol eisen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83290976
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand een schijn van kans heeft tegen Contador. Ook Armstrong niet.
Ik vind contador helemaal niet zo dominant als Armstrong/Indurain/.. in hun top jaren. Vooral zijn TT is vrij afhankelijk van het parcour. Bij een relatief vlak parcour zie ik hem dan ook tijd verliezen op types zoals leipheimer. En bergop is hij idd sneller dan de meesten, maar hij bouwt niet een dergelijk grote voorsprong uit dat hij ongenaakbaar blijft. (zoals bewezen in een tour en een vuelta waar leipo hem had voorafgegaan als hij geen ploegmaat was. (en als leipo natuurlijk geen ontzettende faalhaas is als hij kopman is ofcourse)).
pi_83295006
Vorig jaar in de Tour stak 'ie (Contador) er anders overduidelijk bovenuit. De enige reden dat 'ie niet meer voorsprong had, was dat 'ie moest rijden voor de 3e plek van Armstrong.

@TS: Armstrong kan er best voor gaan, maar het niet halen zonder een speciale truc uit te halen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:43:07 #8
40566 Ericr
Livewrong
pi_83296783
Normaal gesproken niet maar top 5 zou nog wel netjes zijn.
pi_83299264
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:23 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Ik vind contador helemaal niet zo dominant als Armstrong/Indurain/.. in hun top jaren. Vooral zijn TT is vrij afhankelijk van het parcour. Bij een relatief vlak parcour zie ik hem dan ook tijd verliezen op types zoals leipheimer. En bergop is hij idd sneller dan de meesten, maar hij bouwt niet een dergelijk grote voorsprong uit dat hij ongenaakbaar blijft. (zoals bewezen in een tour en een vuelta waar leipo hem had voorafgegaan als hij geen ploegmaat was. (en als leipo natuurlijk geen ontzettende faalhaas is als hij kopman is ofcourse)).
Contador had vorig jaar 4 minuut 11 op Andy, dat is best dominant hoor. Tuurlijk heeft hij nog niet de erelijst van een Armstrong/Indurain maar hij heeft ondertussen toch al 4 grote rondes in de pocket en steekt echt boven de rest uit.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:18:26 #10
40566 Ericr
Livewrong
pi_83303624
Contador is overduidelijk de beste ronderenner van deze tijd, de beste TDF-renner van de vorige generatie komt daar normaal gesproken niet bij in de buurt. Zou ook een aanfluiting zijn als Armstrong dit jaar beter was dan Contador (en de rest).
pi_83304250
Wat een baas

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83315572
quote:
Lance Armstrong is fysiek veel steker dan vorig jaar rond deze tijd. Die mening is zijn trainer Chris Carmichael toegedaan. Toevallig is dat overigens niet. Armstrong besloot na de Tour van vorig jaar hulp te zoeken om minder stram te worden. Door middel van specifieke kracht- en fitnesstrainingen is de zevenvoudige Tourwinnaar al vanaf november bezig met deze oefeningen om zo fysiek beter in staat te zijn het gevecht met jongere renners als Alberto Contador, Andy Schleck en Robert Gesink aan te kunnen. Ook is de Amerikaan met yoga begonnen, liet hij zijn tijdritpositie opnieuw testen door middel van infrarood licht en werkte hij aan het stabiel houden van zijn lichaamstemperatuur.
pi_83322949
Ja
iedereen behalve contador is ok
pi_83323060
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:15 schreef YebCar het volgende:
Ja
iedereen behalve contadorArmstrong is ok
Zo, beter
pi_83323838
Njah, hij werd toch wel tweede in de Ronde van Zwitserland, wat best knap is op je 38ste.
pi_83324501
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 02:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit is goed nieuws. Ik heb Armstrong overigens vorig jaar nog via Twitter aangeraden yoga te gaan doen om een mentaal en fysiek voordeel te hebben op de anderen, dat advies heeft hij dus blijkbaar opgevolgd.
pi_83403261
quote:
Lance Armstrong: "Yes, I'm ready"

Lance Armstrong heeft maandag een laatste keer pittig getraind voor de Tour de France, die zaterdag start. De zevenvoudige eindwinnaar beklom zijn vaste trainingscol, de Col de la Madone in de Alpen.

De Amerikaan van RadioShack maakte via zijn Twitter-pagina aan de wereld bekend hoe zijn laatste test verliep. "Het was een goede test. Een recordtijd was het niet, maar ik was er toch dicht
bij. (Yes, I'm ready.) Ja, ik ben klaar voor de Tour."

Armstrong kwam in mei ten val in de Ronde van Californië. "Zijn conditie stijgt met de dag", zegt teammanager Johan Bruyneel.

"Hopelijk bereikt hij zijn piek tegen de Tour-start. Want hij zal vanaf de eerste dag top moeten zijn. De wind en de kasseien zullen voor nervositeit zorgen in het peloton."
pi_83403806
Dit is heel goed nieuws. Zou hij weer op zijn oude niveau zijn????
pi_83404744
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
Dit is heel goed nieuws. Zou hij weer op zijn oude niveau zijn????
Hoewel ik dat ook hoop JohnDDD, zijn dit typische zaken die de lucht ingaan. Gebeurde ook vorig jaar... waar hij dicht bij zijn wattage zat vroeger. (blijkt dat een 50W meer of minder dichtbij is ). Dus ik zou zeker geen illusies maken. We zijn ondertussen 5jaar verder en toen was zijn klimvermogen al aan het verminderen.
  maandag 28 juni 2010 @ 16:32:04 #20
40566 Ericr
Livewrong
pi_83405037
Beetje psychologische oorlogsvoering, alphamale gedrag. Als hij de Alpe binnen 36 minuten zou opknallen dan praten we verder.
pi_83409097
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:32 schreef Ericr het volgende:
Beetje psychologische oorlogsvoering, alphamale gedrag. Als hij de Alpe binnen 36 minuten zou opknallen dan praten we verder.
Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen over zijn klimmen. Maar zijn TT, het onderdeel waar hij al zijn tegenstanders, lichtgewichten bij uitstek, kan pakken dit jaar is nog niet op maat geweest van wat hij zou moeten kunnen.
  maandag 28 juni 2010 @ 18:21:29 #22
40566 Ericr
Livewrong
pi_83409688
Klimmen is toch ook wel essentieel en zeker in deze Tour, volgens mij mist Armstrong de punch die hij vroeger wel had. Geen schande natuurlijk als je kijkt naar zijn leeftijd.
pi_83412758
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:21 schreef Ericr het volgende:
Klimmen is toch ook wel essentieel en zeker in deze Tour, volgens mij mist Armstrong de punch die hij vroeger wel had. Geen schande natuurlijk als je kijkt naar zijn leeftijd.
true, maar hij heeft enkel die punch nodig om contador te volgen of eraf te rijden. Hij kan perfect de schade beperken. Contador heeft nog altijd veel moeite om grote tijdsverschillen te maken bergop. Terwijl een armstrong die zijn TT niveau zou benaderen van 2004-2005 contador op 4minuten zet in de lange relatief vlakke TT.

Nu of Armstrong kan winnen of niet is een ander paar mouwen. Ik acht hem zeker bij de favorieten (ze rekenen daar immers ook menchov, evans, basso bij). Maar het id dat als Armstrong wint tegen een normale contador hij gewoon heel de reeks van contador (incl toekomstige GT's) gewoon op het belachelijke plaatst maakt het zo speciaal.. Ongeacht van doping zou dat een van de speciaalste wielermomenten zijn in de wielergeschiedenis. (gewoon podium zou eigenlijk al buitengewoon fenominaal zijn eigenlijk, maar dat past niet zo bij het armstrong fenomeen)
pi_83421281
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:50 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Terwijl een armstrong die zijn TT niveau zou benaderen van 2004-2005 contador op 4minuten zet in de lange relatief vlakke TT.

Ik denk dat je hier toch een tikkeltje overdrijft.
  maandag 28 juni 2010 @ 23:20:37 #25
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_83424578
# Doh, sorry, meant "my" final Tour. 6 minutes ago via UberTwitter

# And yes, this will be final Tour de France. It's been a great ride. Looking forward to 3 great weeks. 8 minutes ago via UberTwitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')