quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Ja, maar we weten ook dat Spanje normaal gezien met 6-0 van de knullige Zwitsers kan en hoort te winnen

.
True, true. En dat Italië boven Nieuw-Zeeland hoort te eindigen in de groep.

Nederland is altijd altijd al een team geweest dat ook van iedereen kan verliezen. Heeft toch meestal te maken met onderschatting van de tegenstander en te ver vooruit kijken. Niet aan gebrek aan kwaliteit. Nederland kan namelijk ook eigenlijk altijd wel van iedereen winnen.
Ik vind het zelf wel een verademing om nu een wat andere stemming bij het elftal te bemerken dan voorheen vaak op toernooien. Ze lopen (nog) niet naast hun schoenen. Zal ook wel komen omdat er nu geen lofzangen van alle kanten zijn over het spel. Ik denk dat het gevaar van onderschatting daarom nu wellicht wat minder is. Verder vind ik dat Nederland vooral sáái gespeeld heeft en niet zozeer zwak. Maar op zich is het feit dat ze verdedigender gespeeld hebben dan we gewend zijn niet zo slecht, denk ik.
Ben ook wel benieuwd wat het vanavond wordt tegen Kameroen. Ik hóóp raar genoeg maar dat het niet gelijk té flitsend wordt. Dan komt die zelfoverschatting wellicht weer om de hoek kijken. En ik hoop maar dat Kameroen weerstand biedt. En wellicht kan Nederland hun aanval dan al een beetje oefenen voor Slowakije.
Verliezen van Slowakije zou wel weer als een afgang voelen, net als tegen Rusland destijds. Dan liever ten onder tegen Brazilië ofzo.