quote:Het Amsterdamse PvdA-raadslid en Kamerlid Ahmed Marcouch heeft een actieplan gelanceerd tegen homogeweld en antisemitisme in de hoofdstad.
Dat schrijft Het Parool.
Een van de punten is een dag in het jaar waarop alle Amsterdammers een keppeltje kunnen dragen. Ook wil Marcouch dat er in elk stadsdeel een homovriendelijk plein met regenboovlaggen komt.
Ook wil hij dat op scholen getest worden op homovriendelijkheid. Zo wordt gekeken of er door leerlingen tolerant met de homoleraren wordt omgesprongen.
Modern burgerschap
Marcouch dat ‘modern burgerschap’ onderdeel wordt van opvoedingsondersteuning. Ook moet er les worden gegeven over de Tweede Wereldoorlog.
Ook wil hij de betrokkenheid van de politiek vergroten door de burgemeester een bezoek te laten brengen aan slachtoffers van homo- en antisemitisch geweld.
Eerder werd door Marcouch het voorstel gedaan om lokjoden in te zetten tegen antisemieten.
"Ze"? Het is een voorstel van 1 persoon.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:22 schreef error_404 het volgende:
Ze slaan weer eens door....
Uiteraard heeft de heer Marcouch een team ambtenaren die dit en andere ideeen voor hem uitdenken, zodat hij weer iets te presenteren heeft. Vandaar ze.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Ze"? Het is een voorstel van 1 persoon.
Want nu kan niemand een keppeltje dragen? Beetje raar geformuleerde zin.quote:Een van de punten is een dag in het jaar waarop alle Amsterdammers een keppeltje kunnen dragen.
Precies dit.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)-en-homopleinen.html
Intentie is goed, maar wordt het zo niet een beetje teveel van het goede?
En dat terwijl er toch een duidelijke beeldvorming is dat er uitsluitend Joden in Amsterdam zouden wonen....quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:31 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want nu kan niemand een keppeltje dragen? Beetje raar geformuleerde zin.
Marcouch is joods?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:35 schreef AlphaOmega het volgende:
Extreem bestrijd je met extreem.... echt joods, dat wel... alsin een oog voor een oog....
Nee, maar keppeltjes wel... het inzetten omdat men er niet verdraagzaam tegen is.... dat is een extreme manier van zoeken naar verdraagzaamheid... het aan een gehele samenleving opdringen, omdat er problemen zijn in een fractie van de samenleving?quote:
Kopvoddendag.quote:Een van de punten is een dag in het jaar waarop alle Amsterdammers een keppeltje kunnen dragen.
maar hoezo zou het dan toch typisch joods zijn?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:44 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, maar keppeltjes wel... het inzetten omdat men er niet verdraagzaam tegen is.... dat is een extreme manier van zoeken naar verdraagzaamheid... het aan een gehele samenleving opdringen, omdat er problemen zijn in een fractie van de samenleving?
Antwerpen. Ik heb er nog wel een voor je.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:50 schreef yvonne het volgende:
Waar haal je in zo gauw een keppeltje vandaan?!
Het homoïsme (© BansheeBoy) is dus een syndroom/aandoening volgens jou?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:25 schreef nattermann het volgende:
Ik pleit voor een SOA-dag, een down-dag, een griep-dag en een verkoudheids-dag. Op die manier komt iedereen aan zijn behoeftes om te vieren dat hij/zij wel of niet getroffen is door voornoemd syndroom/aandoening.
Dat vind ik wel al te makkelijk: Iemand doet een voorstel, en dat wordt gelijk afgeschoten, zonder zelf een eventuele oplossing aan te dragen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:58 schreef yvonne het volgende:
Dat ie lekker zelf met z'n keppeltje op een homoplein gaat staan.
Komop zeg, er moet structureel iets veranderen, dit soort dikbetaalde nonsens slaat nergens op.
Voor homo's moet die ster natuurlijk gewoon bruin zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:00 schreef yvonne het volgende:
Zo'n homoplein en keppeltje zijn wel uitermate makkelijk natuurlijk, als potenrammer heb je de kans dat je een hetero in elkaar mept, nu heb je ze allemaal bij elkaar, makkelijk![]()
Of, of, of, laten we een gele ster nemen!!
Marcouch is typerend voor de PvdA, symptomen aanpakken in plaats van de oorzaak.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:00 schreef Nobu het volgende:
Is het niet een optie om de gastjes die de problemen veroorzaken aan te pakken in plaats van de hele stad in een kermis om te toveren? Nogal naïef ook om aan te nemen dat een plein met regenboogvlaggen ook maar iets zal oplossen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat vind ik wel al te makkelijk: Iemand doet een voorstel, en dat wordt gelijk afgeschoten, zonder zelf een eventuele oplossing aan te dragen.
Doe eens niet zo naiefquote:Op donderdag 24 juni 2010 13:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat vind ik wel al te makkelijk: Iemand doet een voorstel, en dat wordt gelijk afgeschoten, zonder zelf een eventuele oplossing aan te dragen.
Want Marcouch wil die gastjes niet aanpakken maar in plaats daarvan een plein volzetten met vlaggen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:00 schreef Nobu het volgende:
Is het niet een optie om de gastjes die de problemen veroorzaken aan te pakken in plaats van de hele stad in een kermis om te toveren? Nogal naïef ook om aan te nemen dat een plein met regenboogvlaggen ook maar iets zal oplossen.
Zeker dat dit wel gaat werken, het doorbreekt namelijk de omerta.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:58 schreef yvonne het volgende:
Dat ie lekker zelf met z'n keppeltje op een homoplein gaat staan.
Komop zeg, er moet structureel iets veranderen, dit soort dikbetaalde nonsens slaat nergens op.
Ik ben van mening dat er, naast dit soort plannen, een mentaliteitsverandering bij bepaalde bevolkingsgroepen moet plaatsvinden. Maar dit soort voorstellen kunnen daar wel een kleine bijdrage aan leveren. Alleen maar een beetje zuur gaan zitten bokken achter je PC dat het niks is en nooit zal werken helpt in ieder geval niks.quote:
Heb je het nodig ja?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:24 schreef TeenWolf het volgende:
..In elk stadsdeel homopleinen waar flink gekontbonkt wordt in het openbaar...
De mentaliteit moet veranderen, en dit initiatief van Marcouch werkt daar veel beter bij dan nog een rondje buurthuizen bouwen of gezellig op vlinderreis gaan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:14 schreef IHVK het volgende:
Dit is eigenlijk een simpele oplossing voor een complex probleem.
Punt is dat er een groep jongeren uit recalcitrantie aanschoppen tegen de Nederlandse samenleving. En de zwakke plekken in Nederland zijn, voortvloeiend uit WOII, Joden en homo's. Deze groepen worden hier nu dus het slachtoffer van. Maar ik weet niet of dit gaat werken.
Zelf weet ik niet wat wel een goede oplossing is. Ik denk tijd en een beter integratiebeleid. En dit soort uitwassen tot dan natuurlijk hard aanpakken. Want het is natuurlijk erg voor mensen die hier het slachtoffer van worden.
Als het echt werkt mogen ze het van mij morgen al invoeren.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De mentaliteit moet veranderen, en dit initiatief van Marcouch werkt daar veel beter bij dan nog een rondje buurthuizen bouwen of gezellig op vlinderreis gaan.
nee want teveel morcros die vinden dat zij uit naam van allah homos mogen schoppen en slaan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Palestijns-Israelisch conflict?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Marcouch is typerend voor de PvdA, symptomen aanpakken in plaats van de oorzaak.
Puberstreken?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:14 schreef IHVK het volgende:
Dit is eigenlijk een simpele oplossing voor een complex probleem.
Punt is dat er een groep jongeren uit recalcitrantie aanschoppen tegen de Nederlandse samenleving.
Ja, belletje trekken enzo.quote:
Ja speciaal voor jou zijn het puberstreken. Want dat is wat je wil horen. Negeer ook de rest van de post verder.quote:
Pfff. Komop Yvonne je weet toch wel dat dat niet is wat ik bedoel. Niet zo blindstaren op een woord aub.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, belletje trekken enzo.
Ik denk dat het woord recalcitrant iets te licht gekozen is..
Nou ja wat moet ik met de rest van de post als jij dit soort dingen schaart als zijnde recalcitrante jongeren? Dat is hetzelfde als zeggen dat het kwajongensstreken zijn namelijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja speciaal voor jou zijn het puberstreken. Want dat is wat je wil horen. Negeer ook de rest van de post verder.
Dit is wat ik erover heb gezegd, verder boeit het gemierenneuk van Amos mij eigenlijk niet. Ik ga weer verder.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:14 schreef IHVK het volgende:
En dit soort uitwassen tot dan natuurlijk hard aanpakken. Want het is natuurlijk erg voor mensen die hier het slachtoffer van worden.
Idd. Geweld om discriminerende redenen gewoon bestraffen. Dus gewoon de wet handhaven. Hoeft niet eens de wet aangepast te worden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Kenia's conflict?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het Palestijns-Israelisch conflict?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |