abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83274941
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:04:41 #27
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83276944
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:55 schreef ScarFace- het volgende:
Helemaal niet offtopic hoor ik ben blij met iedere reactie, caroline88
Maar om hier nou over adhd medicatie te beginnen dalaiblama, zucht.
ScarFace, ik pas op alle reacties een heel simpele regel toe: take what you need and leave the rest.
Jaren geleden leerde ik van mijn therapeut. Ja ik ben in therapie geweest, bij het Riagg nog wel, nou goed? (lol)
Dat iemand mij aanvalt wil nog niet zeggen dat ik me ook hoef te verdedigen.

Ik lees wel alle reacties maar ik kan me gelukkig steeds beter losmaken van verwachtingen over hoe iemand zou moeten reageren. Zucht. Alweer iets wat ik niet zelf verzonnen heb
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:37:08 #28
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83283428
quote:
Euh..want?
pi_83284395
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:37 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Euh..want?
Nou o.a.
quote:
het is wel veel duurder. Het werkingsmechanisme is nog onduidelijk.
En die hele bijwerkingen lijst. Dat is niet goed, zit ook heel veel bij wat ik al last van heb en dan zit ik er niet op te wachten dat het dat gaat triggeren of erger maken. Bijv ook hyperkinesie en tremor. Maar ook hoesten en hartkloppingen en de angst en rusteloosheid dingetjes en psychose en vijandigheid etc etc..
Ik zal het bij het volgende gesprek met mijn psych wel voorleggen, maar ik denk dat hij uit zichzelf al het nooit zelf heeft voorgesteld/voorgeschreven.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:11:00 #30
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83284963
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:59 schreef Autidude het volgende:

[..]

Nou o.a.
[..]

En die hele bijwerkingen lijst. Dat is niet goed, zit ook heel veel bij wat ik al last van heb en dan zit ik er niet op te wachten dat het dat gaat triggeren of erger maken. Bijv ook hyperkinesie en tremor. Maar ook hoesten en hartkloppingen en de angst en rusteloosheid dingetjes en psychose en vijandigheid etc etc..
Ik zal het bij het volgende gesprek met mijn psych wel voorleggen, maar ik denk dat hij uit zichzelf al het nooit zelf heeft voorgesteld/voorgeschreven.
Het wordt juist voorgeschreven voor mensen die last hebben van bijwerkingen van methylfenidaat; oftwel: de reguliere medicijnen. Dat staat notabene in de link die je zelf hebt gepost.

De mogelijke bijwerkingen lijst is net zo indrukwekkend als die van de pil. Die kun je voor de gein ook eens opzoeken in die database. Die database is erg goed, maar je moet natuurlijk wel in staat zijn de informatie te interpreteren.

Voor elk medicijn geldt natuurlijk: proberen, geen enkel medicijn is geschikt voor iedereen. Zelfs een aspirine niet.

Ze weten inderdaad nog niet helemaal hoe het precies werkt en waarom, maar dat het werkt is wel duidelijk. Half Amerika met ADD/ADHD zit inmiddels op Modafinil omdat het beter lijkt te werken dan de reguliere medicatie.
Je voelt het medicijn niet werken ( dus geen high/geen come down ), bijwerkingen zoals bij methylfenidaat zijn er niet ( trillen/opgefokt/hartritme stoornissen/rebounds ) en je hebt niet de problemen met slapen zoals met de andere reguliere medicatie.
( mits je het natuurlijk niet overdoseert of s'avonds laat inneemt ).

Ik heb er mensen echt bijzonder van zien opknappen; die verandert waren van oververmoeide, agressieve depressievelingen in goed functionerende mensen zonder onhandelbare 'trekjes'.
Je hoeft dat natuurlijk niet te proberen als ritalin of concerta e.d. al heel goed voor je werken. Maar als je je herkent in de somberheid, agressie of moeheid dan is Modafinil ( modiodal ) een alternatief die het proberen waard is.
Schadelijk is het in essentie in elk geval niet.

Het medicijn werkt , net als alle andere medicijnen. Maar of het voor jou werkt weet je pas als je het probeert.

PS: het wordt gewoon vergoed; enige wat je arts even bij het voorschrijven moet vermelden is dat je overgevoelig bent voor methylfenidaat. En dat ben je natuurlijk al meteen als je last hebt van bijwerkingen.
Dus het prijsverhaal moet geen issue zijn.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:18:48 #31
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83285315
Oh en Sorry Scarface. Topic kaap enzo.
Al blijf ik erbij dat ik het je gun dat je van de pammetjes afkomt. Hopelijk zul je snel de voor jou ideale /'gezonde' medicatie vinden. Blijf overal voor openstaan; je kunt zomaar net als de mensen in mijn omgeving op een medicijn stuiten wat je leven totaal verandert.

Succes.
pi_83286268
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:11 schreef dalaiblama het volgende:
knip/ Modafinil
Ik vind het wel zeker interessant en ik ga zoals ik al zei het ook zeker even voorleggen aan mijn psych en kijken wat hij er van vindt. Maar eerst nog even op de Diazepam blijven omdat ik nu in een erg drukke stress periode zit en ik er goed op reageer en als straks de stressvolle zaken geregeld zijn en alles is weer een beetje op rails en op orde dan kunnen we afbouwen en dan eens kijken of Modafinil een goed medicijn is voor mij om normaal te kunnen functioneren.

Want met Ritalin was gewoon echt kut.. werkte prima, wel soms een beetje gejaagd maar dat heb ik normaal ook.. alleen die Rebounds waren vreselijk. Echt 5 x over de kop helemaal stuiteren en paniek en onrustig en zoekerig en bla bla bla bla...

Maar er is ook nog een sidenote en dat zijn comorbide stoornissen, en als ik dan die bijwerkingen zie dan ben ik bang dat het pilletje het ander aansteekt zeg maar. Of dat ik erge tremor of hyperkinesie krijg. Want dat heb ik van mezelf al.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:49:14 #33
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_83286869
Temazepam doet niks bij mij. Ziekenhuizen geven het middel vaak voor en na operaties, heb ik ook ooit gehad, maar werk dus helemaal niet.
Ik heb zelfs de hele nacht wakker gelegen met dat middel op.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:00:09 #34
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83287348
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:36 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik vind het wel zeker interessant en ik ga zoals ik al zei het ook zeker even voorleggen aan mijn psych en kijken wat hij er van vindt. Maar eerst nog even op de Diazepam blijven omdat ik nu in een erg drukke stress periode zit en ik er goed op reageer en als straks de stressvolle zaken geregeld zijn en alles is weer een beetje op rails en op orde dan kunnen we afbouwen en dan eens kijken of Modafinil een goed medicijn is voor mij om normaal te kunnen functioneren.

Want met Ritalin was gewoon echt kut.. werkte prima, wel soms een beetje gejaagd maar dat heb ik normaal ook.. alleen die Rebounds waren vreselijk. Echt 5 x over de kop helemaal stuiteren en paniek en onrustig en zoekerig en bla bla bla bla...

Maar er is ook nog een sidenote en dat zijn comorbide stoornissen, en als ik dan die bijwerkingen zie dan ben ik bang dat het pilletje het ander aansteekt zeg maar. Of dat ik erge tremor of hyperkinesie krijg. Want dat heb ik van mezelf al.
Dat moet je inderdaad goed in de gaten houden. Wel vreemd dat je met die klachten Ritalin hebt gekregen; dat veroorzaakt juist trillerigheid en onrust. Althans, de meeste mensen op Ritalin noemen dat als 1 van de hoofdbijwerkingen.
Maar ja, veel alternatieven zijn er niet natuurlijk.
Voordeel van modafinil is dat je zo kan beginnen en ook zo kan stoppen zonder consequenties. Het zal alleen even wennen zijn, want je voelt niet dat het zijn werk doet zeg maar.
Vandaar dat je ook geen rebounds hebt; maar als je ritalin gewend bent zal het zeker wennen zijn.
( moeilijk te checken of het werkt; vaak pas merkbaar na een tijdje 'goed' functioneren )
Plus dat je niet afvlakt; de mooie creativiteit en het ongewone karakter wat zo leuk is aan mensen met zulke aandoeningen blijft. Maar dan zonder de keerzijde.
Het vereist wel eigen inzet, want het zorgt niet zoals Ritalin voor 'gedwongen' rust in je hoofd. Je moet zelf zorgen voor regelmaat, zelf zorgen voor je slaap/gezondheid en dan zorgt modafinil voor dat laatste stukje ( dat je niet doorslaat ).

Sterkte allemaal!.
pi_83290875
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:49 schreef Countess het volgende:
Temazepam doet niks bij mij. Ziekenhuizen geven het middel vaak voor en na operaties, heb ik ook ooit gehad, maar werk dus helemaal niet.
Ik heb zelfs de hele nacht wakker gelegen met dat middel op.
Jep ik weet precies hoe dat voelt. Echt klote.
Maarum als je in het ziekenhuis zelf ligt kun je wel even op de knop drukken dat er een zuster komt als je na X uur nog niet slaapt en bij een operatie word er ook wel enigsinds op toegezien hoe en wat(hangt vd benodigde verdoving af uiteraard)
En @lama ik neem het niet dagelijks en zo om dat ook maar even te vermelden.
En autidude je verhaal met ritalin komt als ik het zo lees volgens mij wel overeen met wat heel veel mensen hebben.
Daarna krijgen ze, ik weet uit mn hoofd niet hoe het heet, de lang werkende versie.(wel utzelfde middel, geen dextro amfetamine al gelijk ofzo)
pi_83294265
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:21 schreef ScarFace- het volgende:

En autidude je verhaal met ritalin komt als ik het zo lees volgens mij wel overeen met wat heel veel mensen hebben.
Daarna krijgen ze, ik weet uit mn hoofd niet hoe het heet, de lang werkende versie.(wel utzelfde middel, geen dextro amfetamine al gelijk ofzo)
Concerta of Stratera.. is precies hetzelfde als Ritalin maar dan met vertraagde afgifte, (XR extende release)
maar ook daarmee kan het dus voorkomen dat het pilletje uitgewerkt is en dat je niet op tijd een nieuwe in hebt genomen of niet mag in nemen omdat het s'avonds is ofzo. En zit je dus lekker helemaal zwaar nerveus en hyper helemaal te stuiteren en gek te worden van de onrust, terwijl je eigenlijk hoort te gaan slapen.

Maar voor alle medicijnen geld dat het voor iedereen anders is. Sommige merken niets of te weinig, sommige reageren er heel heftig op. soms wegen de nadelen niet op tegen de voordelen etc etc.
Het is ff uitzoeken wat wel werkt en wat niet, en dat is ook moeilijk omdat juist in de eerste 2 weken er hele erge bijwerkingen enzo kunnen komen.
pi_83305488
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 15:00 schreef dalaiblama het volgende:

Dat moet je inderdaad goed in de gaten houden. Wel vreemd dat je met die klachten Ritalin hebt gekregen; dat veroorzaakt juist trillerigheid en onrust. Althans, de meeste mensen op Ritalin noemen dat als 1 van de hoofdbijwerkingen.

Sterkte allemaal!.
Mijn tremors en hyperkinesie en typische ADHD shit was helemaal weg tijden de werken van Ritalin/Concerta.. Maar het instellen was al een ramp, heb ik wel doorgezet.. maar de Rebound was echt zo hard en de structuur om dat te voorkomen ook te moeilijk en daarnaast had ik ook veel hartkloppingen en dat vind ik niet prettig en daarom waren we ermee gestopt. Maar dat is de ADHD, dat is nog de minst ernstige in mijn diagnose. Ik heb ook een ASS en een persoonlijkheidsstoornis en dysthemie en en als ik dan die bijwerkingen zie dan is het gewoon niet goed.. daarom denk ik ook dat het vanuit de GGZ nog niet is voorgesteld, maar ik ga er wel naar vragen.. want een leven lang op Valium is het ook niet, maar dat is nu voor deze periode.

Zit jij in de GGZ of studie medicijnen?
pi_83309005
Als je geen ervaring hebt met de stof nitrazepam ga je maar ergens anders uithuilen. Temazepam mwa dat heb ik dan nog zelf genoemd mijn fout misschien.
Autidude stel je vraag hier ofzo [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #15
Waarom zijn 9 van de 10 reacties in mijn topic totaal irrelevant
pi_83310481
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:03 schreef ScarFace- het volgende:
Als je geen ervaring hebt met de stof nitrazepam ga je maar ergens anders uithuilen. Temazepam mwa dat heb ik dan nog zelf genoemd mijn fout misschien.
Autidude stel je vraag hier ofzo [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #15
Waarom zijn 9 van de 10 reacties in mijn topic totaal irrelevant
Sorry pik... zoek hulp.. bij mij lig je eruit.
Alles is hier ontopic.. met je slaapstoornisje.. welterusten heh..

Er zijn al zoveel tips gegeven, ook in andere topics.. en dan ook over tolerantie e.d.
Temazepam na een operatie.. mijn spuiten ze plat met morfine.
Ik weet waar over ik praat, ZEKER over slaapstoornissen, en de oorzaken daarvan en de diverse soorten van medicatie. Daarom is alles hier ook ontopic. zeker als je al begint over het afkraken van nitrazepam en dat je eigenlijk een andere oplossing wilt.

Flurazepam al geprobeerd? .. als je het toch niet dagelijks gebruikt.. want je went er snel aan.
Ik loop er nog net geen marathons op

[ Bericht 26% gewijzigd door Autidude op 25-06-2010 23:37:21 ]
pi_83317650
Haha het is oke autidude
Ik was even chagrijnig maar in LIF zijn de meeste topics heel open ; een ieder die kan vriendelijk reageren maar ja dit is toch wel wat persoonlijker geworden(in de zin van wat langer slepende persoonlijke ervaringen) inmiddels maar goed het is oke
pi_83329026
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 08:16 schreef ScarFace- het volgende:
Haha het is oke autidude
Ik was even chagrijnig maar in LIF zijn de meeste topics heel open ; een ieder die kan vriendelijk reageren maar ja dit is toch wel wat persoonlijker geworden(in de zin van wat langer slepende persoonlijke ervaringen) inmiddels maar goed het is oke
Idem dito Weetje, niet kunnen slapen is een hel, ik kan je er alles over vertellen en daar hebben we het eerder over gehad. De oorzaken kunnen zéér divers zijn, en de middelen kunnen ook heel erg uiteenlopen.
Het is heel moeilijk te behandelen.

Ik zie nog niemand die echt keihard loopt te zieken of te trollen hier..
Je weet toch, ik ken het man..

Edit; nogmaals.. flurazepam? Heb je dat al eens geprobeerd?
pi_83543742
heeft iemand met DOORSLAAP problemen enige ervaring met Nitrazepam?
Ik zou het graag eens proberen aangezien ik bijna dagelijks al om 03.30 uur aan mijn ontbijt zit, terwijl ik op normale tijden ga slapen (zo rond 23.00 uur). Inslapen doe ik zodra ik mijn kussen ruik
(geen geestelijke problemen, stress, oid) en alle aangedragen oplossingen zijn al geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Ik wordt gewoon wakker en MOET er dan uit, ik ben dan klaarwakker
pi_84052440
tvp

ik reageerd later nog even, genoeg ervaringen
pi_84222450
NIemand meer??
  maandag 19 juli 2010 @ 19:24:11 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84245323
Jezus, die "ga maar een rondje rennen"-roepers..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:37:07 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84297694
Nitrazepam sucks.

Ik hab Temazepam (Stond op hoge dosis prednison waar ik hyper van werd en niet van kon slapen) werkte voor geen flikker. En ik had al 3 nachten amper tot niet geslapen. Toen kreeg ik oxazepam... hielp ook geen ene fuck. Weer 2 nachten amper slaap.

Toen kreeg ik nitrazepam, hoge dosering, en dat deed ook geen ene fuck! Staat er op dat doosje/bijsluiter "blijf in de buurt van uw bed u kunt enorm slaperig opeens worden" Ik nam het om 10 u, 02u stond ik nog te springen in de kamer. Uiteindelijk (vrienden zaten bij me) was ik er zo flauw van na zoveel nachten niet slapen, en ik was me een partij gebroken... dat ik een nitra, een oxa en een halve fles wodka heb genomen. Ik heb 16u liggen tukken. Goddelijk.

Maar het is zooi wat niet werkt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:38:22 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84297741
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:01 schreef monic27 het volgende:
heeft iemand met DOORSLAAP problemen enige ervaring met Nitrazepam?
Ik zou het graag eens proberen aangezien ik bijna dagelijks al om 03.30 uur aan mijn ontbijt zit, terwijl ik op normale tijden ga slapen (zo rond 23.00 uur). Inslapen doe ik zodra ik mijn kussen ruik
(geen geestelijke problemen, stress, oid) en alle aangedragen oplossingen zijn al geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Ik wordt gewoon wakker en MOET er dan uit, ik ben dan klaarwakker
En waarom MOET je eruit?

Dwing jezelf te blijven liggen?

Overigens ben ik zelf ook best een slechte inslapen en doorslaper. Ik word 4x wakker om te plassen. En nu ga ik zo naar bed, en om 2u ben ik nog wakker
pi_84328051
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:59 schreef powerlessness het volgende:
tvp

ik reageerd later nog even, genoeg ervaringen
Ben wel benieuwd naar je ervaring iedereen is anders, niks is gek, je bent anoniem, wat weerhoud je er van om je verhaal te plaatsen?
pi_84711681
het is echt onmogelijk voor mij om iemand te vinden die 1 of 2 tabletjes over heeft (in de strip zittend ivm controle echtheid) zodat ik het eens kan proberen. Het is volgens mij echt een taboe om hierover te praten/vragen...
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:25:16 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84711714
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:24 schreef monic27 het volgende:
het is echt onmogelijk voor mij om iemand te vinden die 1 of 2 tabletjes over heeft (in de strip zittend ivm controle echtheid) zodat ik het eens kan proberen. Het is volgens mij echt een taboe om hierover te praten/vragen...
kom maar langs :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')