abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85078343
quote:
Heet jij toevallig paul hartman?
Sisco Certified
pi_85086126
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:05 schreef Mercer het volgende:
Goed om te zien hoe ze Morgan intensief voorbereiden op een terugkeer naar zee het leven in gevangenschap. :{w :r

Wat wil je dan, zo min mogelijk contact, zodat het dier dat normaal heel erg sociaal is in isolatie leeft?
Hoe goed denk je dat dat is voor die orca, hoeveel kans heeft dat dier als ze niet ook denken aan haar geestelijke gesteldheid?

Tuurlijk is het niet allemaal alleen maar voor het dier, het is ook media-aandacht en alles waardoor het park beter draait, maar helemaal zwart-wit is dit dus niet.
Je moet het dier contact geven, een beetje bezig houden, het is een kleine ruimte, het dier is zwak, gestressed en alles, het heeft dat contact nodig.
Alleen voor medische hulp contact maken zou ervoor zorgen dat het dier steeds gestressder wordt tijdens die behandelingen, contact steeds meer als bedreging gaat zien, gevaarlijk voor degene die moeten hanteren, maar ook gevaarlijk voor het dier, die zichzelf kan verwonden of slechter of niet hersteld, zelfs kan stoppen met eten en alles.

Ze kunnen door intensiever contact ook veel beter in de gaten houden en inschatten hoe het dier zich voelt en of ze straks klaar is om terug te gaan.
Ik zou me niet teveel zorgen maken over het contact met mensen, het zijn nieuwschierige dieren, in het wild tonen ze ook vaak interresse, ze zijn niet heel schuw van aard.

Het is niet het beste voor de orca, maar die mogelijkheid is er niet, dat zou namelijk gewoon bij haar familie zijn en gezond zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_85089946
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat wil je dan, zo min mogelijk contact, zodat het dier dat normaal heel erg sociaal is in isolatie leeft?
Hoe goed denk je dat dat is voor die orca, hoeveel kans heeft dat dier als ze niet ook denken aan haar geestelijke gesteldheid?
Dat is ook niet ideaal. Maar afzondering is wel wat ik verwachtte. Ik kan me niet voorstellen dat Morgan een serieuze kans maakt op vrijlating als zij nu zo blootgesteld wordt aan publiek. En dan vind ik het nog een groot verschil of mensen op min. 25 meter afstand staan, of dat ze bij wijze van spreken met hun neus tegen het glas staan, zoals nu het geval is.
quote:
Tuurlijk is het niet allemaal alleen maar voor het dier, het is ook media-aandacht en alles waardoor het park beter draait, maar helemaal zwart-wit is dit dus niet.
Je moet het dier contact geven, een beetje bezig houden, het is een kleine ruimte, het dier is zwak, gestressed en alles, het heeft dat contact nodig.
Alleen voor medische hulp contact maken zou ervoor zorgen dat het dier steeds gestressder wordt tijdens die behandelingen, contact steeds meer als bedreging gaat zien, gevaarlijk voor degene die moeten hanteren, maar ook gevaarlijk voor het dier, die zichzelf kan verwonden of slechter of niet hersteld, zelfs kan stoppen met eten en alles.
Ze kunnen door intensiever contact ook veel beter in de gaten houden en inschatten hoe het dier zich voelt en of ze straks klaar is om terug te gaan.
Wat betreft het contact met verzorgers ben ik het met je eens. Dat is gewoon een noodzakelijk kwaad, daar kan je niet omheen.
quote:
Ik zou me niet teveel zorgen maken over het contact met mensen, het zijn nieuwschierige dieren, in het wild tonen ze ook vaak interresse, ze zijn niet heel schuw van aard.
Toch is teveel contact met mensen niet goed. Dan krijg je snel zoiets als Luna, een groot huisdier:

[ Bericht 10% gewijzigd door Mercer op 10-08-2010 12:51:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')