Wat vond Wolf van het ijsje?

Amaranta wat vervelend dat je je gekolfte melk weg moest gooien
Ik heb Niels nou twee dagen op grofweg dit schema:
7.00 bv
7.30 pyamapapje waar alleen nog water bij moet 50-75 ml
9.00-9.45/10.30 slapen
11.00 bv
daarna fruit (ongeveer 1/2)
12.00-14.00 slapen
14.00 boterham met halvarine en bijvoorbeeld appelstroop (een paar stukjes)
15.00 bv
16.00 fruit/cracotte/rijstwafel (heel klein beetje)
17.00-17.45/18.30 slapen (tja)
dan avondeten: wat groente, zetmeel (bijvoorbeeld pasta/rijst/polenta/gierst), eiwit (bijvoorbeeld geprakte kikkererwten/linzen/huttenkase/jonge kaas).
19.45 volle boeren yoghurt met brinta (50 ml ofzo)
daarna bv en naar bed
23.00 bv
en dan 's nachts nog 2 keer bv
Het verschil met het vorige schema is de pap 's morgens, tussendoortje 's middags en ipv pyamapapje yoghurt 's avonds. En hij slaapt geen minuut langer. Hij poept wel erg moeilijk nu, hij perst heel hard en lang en dan ligt er een mini keuteltje in zijn luier. En hij drinkt een stuk minder bv overdag. Gisteravond moest ik kolven want hij kon niet drinken door de sterke TSR omdat mijn borsten zo vol zaten.
Overigens is er niets mis met granen hoor.
Mensen zijn gebouwd voor een dieet van zaden (=granen), vruchten, noten met af en toe een ei, vis of vlees. Over het algemeen wordt er in de Westerse Wereld niet alleen teveel suiker en vet maar ook teveel eiwit gegeten. Wat het lichaam met een teveel aan eiwit doet is afbreken en verbranden, waarbij veel afvalstoffen vrijkomen; dat is belastend voor je nieren. Het is veel economischer voor je lichaam om koolhydraten te verbranden. Koolhydraten in de vorm van zetmeel en dan vooral icm voedingsvezels zorgen voor langdurige energie en een gelijkmatige suikerspiegel van je bloed. Dit krijg je binnen door volkoren brood en pasta, bulghur, couscous en zilvervliesrijst of bijvoorbeeld hele granen te eten zoals gierst. Het voordeel van eiwit is dat je er een langer verzadigd gevoel van houd dan van koolhydraten, maar je energiepeil gaat op dat moment wel omlaag en het verzadigde gevoel kun je ook bereiken door veel voedingsvezels te eten.
En wat betreft het drinken van melk. De natuurlijke speenleeftijd van de mens schijnt rond de 2-3 jaar te liggen (soms wordt zelfs7 jaar beweerd 0_0) . Het lijkt mij daarom zinvol om een kind tot tenminste die leeftijd net zoveel melkproducten te geven als het moedermelk zou drinken. Voor volwassenen schijnt veel zuivel helemaal niet gezond te zijn. Calcium wordt minder goed opgenomen uit melk dan uit bijv. broccoli en noten. In Azie, waar minder melkproducten gebruikt worden (maar ik lees in Huups post dat dit niet lang meer zo zal zijn) komt bij vrouwen minder osteoporose voor dan in Westerse landen waar veel zuivel gebruikt wordt.
In
deze piramide wordt een gezond eetpatroon voorgesteld.
Pff Niels sliep gisteren pas om 22.00 uur en overdag moest ik ook de grootste moeite doen om hem in slaap te krijgen. Misschien door de warmte in combinatie met de verlatingsangst. Het was wel heel zielig want hij was zo moe... Hij heeft nu rode oogjes met blauwe walletjes.
En hij is helemaal weg van de stofzuiger. Hij kruipt er gillend van plezier achteraan en drukt dan terwijl ik bezig ben op de uit- of de snoeroprolknop

Ik moet heel erg oppassen dat ik hem niet omver trek wanneer ik de stofzuiger achter me aan trek. Gisteren viel hij keihard op zijn snoet.
Oh ik vergeet het steeds te vertellen!
Sinds twee weken komt Niels echt naar me toe voor een knuffel, als ik op de grond zit kruipt hij zelfs bij me op schoot. Ik vind het zo lief!
[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 26-06-2010 09:57:40 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>