abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83317961
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 08:54 schreef Poppejans het volgende:
inkeping
ik kwam er maar niet uit
pi_83318003
Fruit is nog steeds totaal geen succes hier.

Ik had nog een potje banaan staan (olvarit) maar ze gruwelt ervan. Haar hele lijf rilt ervan en ze kokhalst, haha.'
Daarna een stukje banaan gegeven maar dat gooit ze weg.
Toen nog banaan geprakt en daar kreeg ik een lepeltje van naar binnen maar het tweede hapje was weer ril ende gruwel..
pi_83318052
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 09:00 schreef lily het volgende:

[..]

ik kwam er maar niet uit
Ik heb zelf nog gegoogled of ik het wel goed schreef, het leest inderdaad heel raar!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83318117
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 09:00 schreef lily het volgende:

[..]

ik kwam er maar niet uit
Inkervinkje is ook een leuke.
pi_83318342
Wat vond Wolf van het ijsje?

Amaranta wat vervelend dat je je gekolfte melk weg moest gooien

Ik heb Niels nou twee dagen op grofweg dit schema:
7.00 bv
7.30 pyamapapje waar alleen nog water bij moet 50-75 ml
9.00-9.45/10.30 slapen
11.00 bv
daarna fruit (ongeveer 1/2)
12.00-14.00 slapen
14.00 boterham met halvarine en bijvoorbeeld appelstroop (een paar stukjes)
15.00 bv
16.00 fruit/cracotte/rijstwafel (heel klein beetje)
17.00-17.45/18.30 slapen (tja)
dan avondeten: wat groente, zetmeel (bijvoorbeeld pasta/rijst/polenta/gierst), eiwit (bijvoorbeeld geprakte kikkererwten/linzen/huttenkase/jonge kaas).
19.45 volle boeren yoghurt met brinta (50 ml ofzo)
daarna bv en naar bed
23.00 bv
en dan 's nachts nog 2 keer bv

Het verschil met het vorige schema is de pap 's morgens, tussendoortje 's middags en ipv pyamapapje yoghurt 's avonds. En hij slaapt geen minuut langer. Hij poept wel erg moeilijk nu, hij perst heel hard en lang en dan ligt er een mini keuteltje in zijn luier. En hij drinkt een stuk minder bv overdag. Gisteravond moest ik kolven want hij kon niet drinken door de sterke TSR omdat mijn borsten zo vol zaten.

Overigens is er niets mis met granen hoor.
Mensen zijn gebouwd voor een dieet van zaden (=granen), vruchten, noten met af en toe een ei, vis of vlees. Over het algemeen wordt er in de Westerse Wereld niet alleen teveel suiker en vet maar ook teveel eiwit gegeten. Wat het lichaam met een teveel aan eiwit doet is afbreken en verbranden, waarbij veel afvalstoffen vrijkomen; dat is belastend voor je nieren. Het is veel economischer voor je lichaam om koolhydraten te verbranden. Koolhydraten in de vorm van zetmeel en dan vooral icm voedingsvezels zorgen voor langdurige energie en een gelijkmatige suikerspiegel van je bloed. Dit krijg je binnen door volkoren brood en pasta, bulghur, couscous en zilvervliesrijst of bijvoorbeeld hele granen te eten zoals gierst. Het voordeel van eiwit is dat je er een langer verzadigd gevoel van houd dan van koolhydraten, maar je energiepeil gaat op dat moment wel omlaag en het verzadigde gevoel kun je ook bereiken door veel voedingsvezels te eten.
En wat betreft het drinken van melk. De natuurlijke speenleeftijd van de mens schijnt rond de 2-3 jaar te liggen (soms wordt zelfs7 jaar beweerd 0_0) . Het lijkt mij daarom zinvol om een kind tot tenminste die leeftijd net zoveel melkproducten te geven als het moedermelk zou drinken. Voor volwassenen schijnt veel zuivel helemaal niet gezond te zijn. Calcium wordt minder goed opgenomen uit melk dan uit bijv. broccoli en noten. In Azie, waar minder melkproducten gebruikt worden (maar ik lees in Huups post dat dit niet lang meer zo zal zijn) komt bij vrouwen minder osteoporose voor dan in Westerse landen waar veel zuivel gebruikt wordt.
In deze piramide wordt een gezond eetpatroon voorgesteld.

Pff Niels sliep gisteren pas om 22.00 uur en overdag moest ik ook de grootste moeite doen om hem in slaap te krijgen. Misschien door de warmte in combinatie met de verlatingsangst. Het was wel heel zielig want hij was zo moe... Hij heeft nu rode oogjes met blauwe walletjes.
En hij is helemaal weg van de stofzuiger. Hij kruipt er gillend van plezier achteraan en drukt dan terwijl ik bezig ben op de uit- of de snoeroprolknop Ik moet heel erg oppassen dat ik hem niet omver trek wanneer ik de stofzuiger achter me aan trek. Gisteren viel hij keihard op zijn snoet.

Oh ik vergeet het steeds te vertellen!
Sinds twee weken komt Niels echt naar me toe voor een knuffel, als ik op de grond zit kruipt hij zelfs bij me op schoot. Ik vind het zo lief!

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 26-06-2010 09:57:40 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_83318886
ach twinkly wat vervelend dat het niet werkt
ik had het je zo gegund dat het meer eten geven overdag hetzelfde zou doen als hier

Lief is dat naar je toe komen voor een knuffel ja <3 het maakt gelijk je hele dag
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83319101
over de vleesdiscussie: De dietiste zei tegen ons dat we het na de groente en de aardappelen moesten introduceren. Hij is nu 7 maanden en afgelopen week heeft hij in de warme hap wat kip gehad. Beviel hem prima.

Ik weet trouwens niet of het zozeer de granen zijn die nodig zijn, maar voornamelijk een zetmeel bron. Wij doen al aardappelen of rijst in zijn warme hap en dat gaat prima. Boterhammen en soepstengels krijgt hij nog niet (mag nog niet van de dietiste )

Gisteren voor de tweede provocatie geweest, en niks aan hem gemerkt . Dus wellicht is hij er over heen gegroeid. Dat zou wel mooi zijn. De echte test komt nog als we straks misschien terug gaan naar normale voeding.
Hij was echt super vrolijk in het ziekenhuis, naar iedereen lachen en lag voorbeeldig stil... [zucht] wat is hij ook makkelijk... Maar toen de zuster een van de flessen niet warm genoeg had gemaakt, gingen de hielen in het zand, geen slok hoefde hij, totdat ie warm genoeg was, toen gingen de hele 5 ml er in een keer in

Hopelijk gaat het alweer wat beter met senna...
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:00:01 #258
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83320856
ik kwam ook ff checken hoe het met Senna is eigenlijk... in elk geval sterkte gewenst..

en ik ben ook gek op pap ontbijt ook vaak met brinta.. En Evie krijgt ook meestal 2 keer per dag pap. (1x moedermelk met rijstebloempap en 1x avondpapje).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83321214
goed nieuws, Aoraki

Leah heeft nog nooit pap gehad

En wat lief dat Niels nu knuffels komt halen
pi_83323141
Ahh, wat lief, Niels knuffelt!

Bedankt voor je uitvoerige verhaal, Twinkly. Ik hoef me dus niet druk te maken om het geven van zuivel. Ik hanteer voor mezelf trouwens de Harvard Food Pyramid en daar zal Ivan t.z.t. ook wel op overgaan. Ik heb trouwens nog nooit gierst gegeten; wat doe jij daarmee?

Ivan kan inmiddels best goed zitten, dus ik moest maar snel een nieuwe fiets regelen. En wat ik zo lief vind is dat hij bijvoorbeeld met me meezingt en grapjes lijkt te kunnen waarderen. En hij zuigt zijn onderlip telkens naar binnen i.v.m. zijn tandjes, zó schattig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83323225
We zijn net samen wezen lunchen. Voor Ivan had ik volkorenbrood meegenomen met daarop een dun laagje geitensmeerkaas. Hij zat zo te smullen! En ik sta ervan te kijken hoe netjes hij inmiddels eet (op yoghurt na dan, dat wordt echt een kliederboel).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 15:41:14 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_83327249
Dames, ik kom vast even gedag zwaaien! Alles is al ingepakt, de auto zit vol, morgenochtend rijden we naar Frankrijk. Laptop gaat mee en als het goed is hebben we daar gratis internet, maar je weet maar nooit, dus vandaar alvast een

Miss, hoe is het met Senna?
Karin, hoe gaat voeding nr2?
Wij hebben net onverwacht op een terrasje zitten eten. Gewoon een glaasje water met een rietje besteld voor Driekus en hem wat komkommer en stukjes brood van ons gegeven, hij heeft zitten smullen! Ik verwachtte hier een groeispurt & nieuwe-dingen-kunnen-spurt vanwege de vele uren slaap en dat klopt: in een week tijd tand nr 2, optrekken, op gras tijgeren en op knietjes gaan zitten en soms zelfs vooruit komen. Ben benieuwd wat dt op vakantie gaat worden.
Huup, ga jij ook dit weekend?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 26 juni 2010 @ 16:10:43 #263
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83327928
Mefke, fijne vakantie en goede reis!!

Miss, gaat het alweer beter met Senna? Ik hoop zo dat geen bericht goed bericht is..

Wij hebben weer even fijn bijgetankt en Stef heeft lekker gespeeld bij opa en oma. Nu is hij net wakker van een -wederom- flinke middagtuk, daar zijn we érg blij mee. Zodadelijk gaan we hem maar eens in zijn badje zetten op het balkon. Wat hou je een plakkerig kind over als je hem regelmatig vaste voeding geeft!

Daarnaast is het ook gewoon lekker buiten, beter als binnen enzo
3!
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 17:10:10 #264
5428 crew  miss_sly
pi_83329493
Nou hier begint het weer wat op te knappen. Senna is toch echt wel erg ziek geweest. Tot vanmorgen heeft ze overgegeven wat er in ging. Toen hebben we weer een paar uur niets behalve wat water gegeven (ORS weigerde ze pertinent) en rond half 12 een half uur na een pcm een bv. Dat ging wel aardig en ze had er ook heul veel zin in (wat al een goed teken was). Daarna ben ik met haa rop bed gaan liggen en heb de andere borst gegeven. Lekker even geslapen en toen we rond hafl 3 opstonden, leek het al wat beter te gaan. Nog wat bv later staat ze inmiddels weer aan de bank, klapt ze en zwaait ze naar de voetballersupporters op tv en heeft ze weer het hoogste woord. Ze ziet er nog erg vermoeid uit, maar ze lijkt het ergste in ieder geval gehad te hebben. Gelukkig maar, want morgen vertrekt schaap naar GEneve tot donderdag en ik zou toch niet graag met een ziek knd achterblijven.

Zo, genoeg over Senna en mij

Ik ben niet bijgelezen, hoor, dat komt nog wel.
Voor nu iig fijne vakantie mefke!
Leuk, lunchen met je zoon, Claudia!
Ook fijne vakantie MCLaura, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83331840
Jep Miss, ik zit al in de zon

Gelukkig is Senna weer aan de beterende hand!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:14:37 #266
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83333246
Karin, dit weekend was de grote overstap toch? Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

En ik zag hele leuke foto's van Stef . Ik vond die opduwfoto zeg maar echt geweldig .

En Senna is gelukkig weer wat beter . Fijn Miss, het is maar niks als ze zo ziek zijn.

Oh en bloemkool, aardappel, erwtjes met kokos... ... Ik vind het nu al jammer dat ik altijd twee of drie dagen hetzelfde geef.

Ik ben vandaag naar Amsertam gereden met mijn tweetal, ik voel me een held .
pi_83333414
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:14 schreef Groofsken het volgende:
Karin, dit weekend was de grote overstap toch? Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

En ik zag hele leuke foto's van Stef . Ik vond die opduwfoto zeg maar echt geweldig .

En Senna is gelukkig weer wat beter . Fijn Miss, het is maar niks als ze zo ziek zijn.

Oh en bloemkool, aardappel, erwtjes met kokos... ... Ik vind het nu al jammer dat ik altijd twee of drie dagen hetzelfde geef.

Ik ben vandaag naar Amsertam gereden met mijn tweetal, ik voel me een held .
Jammer Groof... Lotte had dat met zelfgemaakte pastasaus. Toen is mn lief met dr gaan zitten, vliegtuigje spelen Zo kreeg ze steeds een hapje. De dag erna ging het al veel beter en de 3e dag at ze het zonder mopperen allemaal op. (Mijn aanpak is het niet, ik vind dat ze moet eten zonder dat ik rare fratsen uit haal en anders maar niet, maar misschien is het nog een idee, als R. echt helemaal niks lekker vindt..)
Lotte!
Noah!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:24:05 #268
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83333505
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:21 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Jammer Groof... Lotte had dat met zelfgemaakte pastasaus. Toen is mn lief met dr gaan zitten, vliegtuigje spelen Zo kreeg ze steeds een hapje. De dag erna ging het al veel beter en de 3e dag at ze het zonder mopperen allemaal op. (Mijn aanpak is het niet, ik vind dat ze moet eten zonder dat ik rare fratsen uit haal en anders maar niet, maar misschien is het nog een idee, als R. echt helemaal niks lekker vindt..)
Ik doe ook allemaal van die rare fratsen, maar ik vind het helemaal niet leuk om snel een hapje in zijn mond te duwen, als hij eigenlijk aangeeft het niet te hoeven. En ik doe tot nu toe ook steeds alles drie keer, maar ik heb de indruk dat dat echt geen verschil maakt.
pi_83333593
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:24 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik doe ook allemaal van die rare fratsen, maar ik vind het helemaal niet leuk om snel een hapje in zijn mond te duwen, als hij eigenlijk aangeeft het niet te hoeven. En ik doe tot nu toe ook steeds alles drie keer, maar ik heb de indruk dat dat echt geen verschil maakt.
Daarom vind ik het ook niks... als ze niet wil, dan wil ze niet, makkelijk zat. Maar iets anders krijgt ze ook niet, zo ben ik dan ook wel weer
Wel vervelend zeg. En gewoon tussendoor iets aanbieden? Samen een stukje komkommer of tomaat eten ofzo?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:34:35 #270
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83333845
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:26 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook niks... als ze niet wil, dan wil ze niet, makkelijk zat. Maar iets anders krijgt ze ook niet, zo ben ik dan ook wel weer
Wel vervelend zeg. En gewoon tussendoor iets aanbieden? Samen een stukje komkommer of tomaat eten ofzo?
Ja, ik zit nu te overwegen om helemaal over te stappen op rapley, want hoewel hij daar echt nog niks van binnenkrijgt, vindt hij dat wel leuk en interessant.

Gelukkig vindt hij fruit heerlijk , en vandaag ging het stuk sopestengel ook voor het eerst bijna op .
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:47:02 #271
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83334168
En ik maak me soms toch wat zorgen. R heeft totaal geen sta-reflex zeg maar. Hij zet er in geen enkele houding spanning op. Ik kan hem recht overeind zetten, maar dan hangt hij echt voor de volle 100% in mijn handen, hij steunt echt nulkommanul op zijn beentjes. Ze zijn volledig slap. Daarbij trekt hij zijn hoofd weer erg één kant op, zeg maar scheef, zijn kin opzij, en heb ik de indruk dat hij een plat achterhoofd heeft/krijgt van al het liggen op zijn rug. En ik leg hem echt vaak op zijn buik.

Pffffff, ik wil me helemaal geen zorgen maken. Het is zo'n heerlijk ventje .
pi_83334473
gelukkig is Senna weer aan de betere hand!

en veel plezier voor de vakantiegangers, heerlijk zeg...ben jaloers.

Leah doet dat ook niet, Groofsken
Geen spanning op haar benen, niet rollen en bij buikliggen..nou..dan ligt ze op haar buik te koekeloeren. Klaar.
Ach, ik maak me geen zorgen. De jongens waren precies hetzelfde en ja, inderdaad beiden latertjes dus we hebben gewoon een derde latertje erbij.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:00:28 #273
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83334595
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:57 schreef lily het volgende:
gelukkig is Senna weer aan de betere hand!

en veel plezier voor de vakantiegangers, heerlijk zeg...ben jaloers.

Leah doet dat ook niet, Groofsken
Geen spanning op haar benen, niet rollen en bij buikliggen..nou..dan ligt ze op haar buik te koekeloeren. Klaar.
Ach, ik maak me geen zorgen. De jongens waren precies hetzelfde en ja, inderdaad beiden latertjes dus we hebben gewoon een derde latertje erbij.
Stom, maar ik hoor dat toch graag, dat andere baby's van zijn leeftijd ook die kracht niet hebben nog, of inzetten. Mijn dochter ging zelf staan met bijna 7 mnd. Mijn zoon ligt uit zichzelf nog steeds op zijn rug .

Ik vond hem gisteren wel drie keer op zijn rug terwijl ik hem op zijn buik had gelegd. Het lijkt nog per ongeluk te gaan, maar wel vaker en das toch iets.
pi_83334642
zeker, komt goed
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 20:06:43 #275
5428 crew  miss_sly
pi_83334802
Ik stop ook geen hapjes in Senna's moet. Als ze niet wil, wil ze niet. Ze krijgt idd ook neit iets anders, Linda.

Groofs, lastig als je vergelijkingsmateriaal sneller was. Maar R. is idd vast neit de enige, en dat is dan ook wel fijn om te horen. Kinderen ontwikkelen zich nu eenmaal niet allemaal exact hetzelfde.

Ik heb me vandaag echt verbaasd over de plotse omslag tussen ziek en beter Vanmorgen was ze nog een heel ziek meisje dat alleen maar huilde en tgen me aan geplakt wilde zitten. Na de bv die bleef zitten en het middagdutje leek het al wat beter en na nog een keer bv kon je niet eens meer zien dat ze ziek was geweest. Nou ja, ze wa wat minder stabiel met staan en stappen enzo, omdat ze natuurlijk bijna 2 dagen vrijwel niets heeft binnengekregen, maar haar hele voorkomen was ineens weer vrolijk. Nu ligt ze in bed en ik hoop dat een goede nachtrust de laatste restjes ziek zijn wegwerken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')