http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenlandquote:Op zondag 27 juni 2010 03:42 schreef Merel1808 het volgende:
Zo, het personeelsfeestje van het AMC was top! Het mag 3,5 miljoen kosten, maar dan héb je ook wat!
Hmm, hoe komt die PV zo rijk? Alleen door contributiebetalingen? Dan hebben ze erg lang gespaard! Stel dat ze de helft hebben betaald, ervan uitgaande dat alle 7000 personeelsleden lid zijn en de contributie vergelijkbaar is met die van de Radboud Personeelvereniging (¤12), hebben ze 19 jaar moeten sparen voor dit feest (en dus 19 jaar lang niets hebben uitgegeven). Dat lijkt me opmerkelijk. Waarschijnlijk langer, want 19 jaar geleden had het AMC geen 6000 personeelsleden.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:47 schreef Merel1808 het volgende:
Het feestje is (in ieder geval voor meer dan de helft) betaald door de personeelsvereniging. Er waren 11.494 mensen aanwezig (van schoonmaker tot directeur, van student tot ambulancebestuurder) en dit was het eerste echte feest sinds het AMC bestaat.
Door een optreden van Ali B 10x meer motivatie om te werken? En gaan nu alle studenten ook harder studeren voor hun tentamens?quote:Op maandag 28 juni 2010 18:55 schreef Merel1808 het volgende:
Er is ook al 25 jaar (sinds de bouw van het AMC in 1985) geen feest geweest voor het personeel. Ik weet niet wat de personeelsvereniging nog meer betaalt van de contributie, maar ik weet wel dat iedereen die zaterdagavond aanwezig was nu ineens 10x meer motivatie heeft om hard te werken voor het AMC, en dat is uiteindelijk de bedoeling.
Ik ben niet gegaan, had een kaartje maar geen zinquote:Op maandag 28 juni 2010 18:55 schreef Merel1808 het volgende:
Er is ook al 25 jaar (sinds de bouw van het AMC in 1985) geen feest geweest voor het personeel. Ik weet niet wat de personeelsvereniging nog meer betaalt van de contributie, maar ik weet wel dat iedereen die zaterdagavond aanwezig was nu ineens 10x meer motivatie heeft om hard te werken voor het AMC, en dat is uiteindelijk de bedoeling.
Ja maar ach, al hadden ze er laten we zeggen een half miljoen aan besteedt dan waren de meeste reacties op telegraaf.nl nog steeds niet al te vrolijk gezind.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:42 schreef dotKoen het volgende:
Maar goed, het AMC heeft over 2009 ¤4,8 mln winst gemaakt, dan is een feestje van ¤2,8 mln wel wat overdreven hoor. (balanstotaal van ¤761,1 mln) Niet dat dit er nu voor zorgt dat de zorgpremies omhoog gaan of zoiets bespottelijks, maar ik zou niet blij zijn geweest als het UMC St Radboud in plaats van een barbecue op ons eigen terrein het Goffertstadion hadden afgehuurd en wat artiesten (nou ja, Ali B. een artiest noemen) hadden laten komen.
Het lijkt me niet gezond voor een UMC dat sinds 2008 weer winst maakt, daarvan direct 60% uit te geven aan feestjes.
Kun je nog solliciteren voor een individueel keuzevak? Anders zou ik iets bij het IIS gaan doen, die hebben best leuke dingen voor veel punten.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:02 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ik ben niet gegaan, had een kaartje maar geen zin.
Btw, wat een totale zaadzooi is die inschrijving voor keuzevakken, zat om 9.00 achter een computer in het ziekenhuis waar ik stage loop, internet is traag en die site is traag, dus ik refresh, al mijn beoogde vakken (vier verschillende) vol. Uit principe geen 'techniek in de geneeskunde' en 'filosofie der geneeskunde' gekozen dus ik ben keuzevakloos
Ja heb nu al sowieso een plek bij een onderzoek bij de experimentele hepatologie, denk dat ik dat ga doen, heb een stageverzoek naar het NKI gestuurd maar dat is allemaal wat ingewikkelder en onzekerder dus dat kan ik mss in mn derde jaar doen naast mn studie. IIS heeft inderdaad wel toffe dingen, maar ik doe daar al een honoursvak dus dacht dat ik dat wel kon laten tellen als verbredend deel. Tot vandaag, want nu is bekend geworden dat wij in het derde jaar een bachelorscriptie van 10EC moeten schrijvenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 07:13 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Kun je nog solliciteren voor een individueel keuzevak? Anders zou ik iets bij het IIS gaan doen, die hebben best leuke dingen voor veel punten.
Maar het systeem is inderdaad belachelijk. Ik moest vorig jaar in Suriname om half 5 's nachts opstaan, en toen was alles al vol voordat we uberhaupt op die site gekomen waren
Haha, daarom wil ik dus ook absoluut niet blijven zittenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:10 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ja heb nu al sowieso een plek bij een onderzoek bij de experimentele hepatologie, denk dat ik dat ga doen, heb een stageverzoek naar het NKI gestuurd maar dat is allemaal wat ingewikkelder en onzekerder dus dat kan ik mss in mn derde jaar doen naast mn studie. IIS heeft inderdaad wel toffe dingen, maar ik doe daar al een honoursvak dus dacht dat ik dat wel kon laten tellen als verbredend deel. Tot vandaag, want nu is bekend geworden dat wij in het derde jaar een bachelorscriptie van 10EC moeten schrijven![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |