FOK! betaaltquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:41 schreef classpc het volgende:
Dan kun je nog beter een tweedehands bus kopen en daarmee gaan rijden. Dat is nog enigsinds betaalbaar.
Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:18 schreef Internetheld het volgende:
gewoon een vraag zon diesel locomtief tanken ze die nou elke ochtend bij?![]()
Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :pquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op.
2:1 loopt ie alleen bij volle aanzetkracht, gelukkig.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
Max. 4000A. Dus bij 1500V ca. 6 MW.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet.
Nee Politie Volgenquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Was dat niet Belgie?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:57 schreef GlenSpey het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat iemand (ik geloof uit Duitsland) een trein voor zn verjaardag had gekregenen daarmee op een eigen stuk spoor ging rijden. Ze hadden zeker wat geld over aan het einde van hun maand
Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem.quote:Op zondag 27 juni 2010 19:28 schreef Roerkoning het volgende:
Dan moet Prorail je nog toelaten op het net, elke rijweg moet apart ingepast en dus aangevraagd worden. En een rijweg is niet van plaats naar plaats. Nee, dat is van bediend sein naar bediend sein...
Was hier niet, naar aanleiding van die aanrijding in Arnhem, een hoop discussie over? Daar reed een machinist zonder wegbekendheid, maar daar kon ie niet voor worden veroordeeld omdat "wegbekendheid" niet goed wettelijk is vastgelegd.quote:Dan moet je nog iemand hebben die bevoegd is om het ding te rijden. Dat wil zeggen een volledig bevoegde machinist, met wegbekendheid op het, of de trajecten waar je wil gaan rijden met dat ding. Voor die wegbekendheid moet een machinist examen afleggen bij een door IVW erkende railvervoerder.
Inderdaad, treinen worden ingelegd van station via stations naar station. Hoe de trein binnen dat station rijdt, bepaalt de treindienstleider.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem.
TS?quote:http://www.nu.nl/binnenla(...)orzaakt-botsing.html
Automobilist rijdt over spoor en veroorzaakt botsing
HEEMSKERK - Een man uit Polen heeft vrijdagochtend geprobeerd met zijn auto over het spoor van Heemskerk naar Alkmaar te rijden. Dat maakte de politie bekend.
De man ging het spoor op bij de Communicatieweg in Heemskerk en reed in de richting van Alkmaar.
Kort daarna zag hij een trein aan komen rijden. Hij kon tijdig zijn auto verlaten en bleef ongedeerd. De trein kon niet meer remmen en ramde het voertuig.
Volgens een woordvoerder van de politie dacht de man dat hij via het spoor naar Alkmaar kon. Hij is aangehouden. Door de aanrijding is het treinverkeer tussen Uitgeest en Beverwijk gestremd. De NS schat de vertraging op ongeveer zestig minuten en verwacht dat de verstoring rond 10 uur is verholpen.
quote:
Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:35 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik zag de TT en dacht dat dit een socios topic was..................
Had niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor.
Is die nu ook van haar?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Hippel Riek moet iig wel opgeknapt worden.
Zombietrein gaaf!!!quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb het topic niet verder dan pagina 1 gelezen maar als het alleen een kwestie van geld is ga ik later (als ik een miljardair ben) zeker een heel spoor kopen, gewoon omdat ik dan het geld ervoor heb
En dan mijn treinstellen gewoon niet schoonmaken als er iemand voor is gesprongen, kost alleen maar tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |