abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2011 @ 17:39:09 #176
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_98377415
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:41 schreef DJKoster het volgende:
Maybe si, maybe no

Bijna uit, spannend!
Is dit een nieuw boek ofzo, ken het namelijk niet?
Niets is sterker dan dat ene woord
  zondag 19 juni 2011 @ 17:44:59 #177
62419 CherryLips
chocoholic
pi_98377643
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:39 schreef PIETR het volgende:

[..]

Is dit een nieuw boek ofzo, ken het namelijk niet?
Duma Key? Nee, is al een tijdje uit.
Tap tap tap
  zondag 19 juni 2011 @ 19:37:05 #178
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_98381408
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:06 schreef Basson het volgende:

[..]

Het teken van drie las lekker weg. Er gebeurde ten minste wat. Tovenaarsglas is voornamelijk gefocussed op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat was gewoon niet boeiend.

Ik ben aan Wolves of the Calla begonnen. Nu al vraag ik mij af hoe dit raakvlakken heeft met de queeste...
Dat komt vanzelf, echt.

Ik heb inmiddels de serie uit en, ik zal niets verklappen, echt een geweldig einde.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_98389795
En 'Under The Dome' uit.. Wat een boek. _O_ _O_

Nu even een pauze om wat aan mijn huishouden te doen, de laatste 8 dagen heb ik niet veel meer gedaan dan werken, eten, lezen en slapen.. :D
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 20:22:03 #180
42184 crew  DaMart
pi_98994691
Vannacht heb ik voor het eerst in tijden weer een boek van Stephen King uitgelezen: Gevangen. Die 975 pagina's kostten me bijna 2 maanden, omdat ik mezelf niet altijd leestijd gunde, maar de laatste week heb ik toch flink doorgelezen.

Ik vond het op zich een prima boek, alleen vond ik het einde toch wel een beetje teleurstellend, omdat het de geloofwaardigheid tart. En dat terwijl de rest van het boek juist zo geloofwaardig en levensecht overkomt.
pi_99003047
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:22 schreef DaMart het volgende:
[,,]

Ik vond het op zich een prima boek, alleen vond ik het einde toch wel een beetje teleurstellend, omdat het de geloofwaardigheid tart. En dat terwijl de rest van het boek juist zo geloofwaardig en levensecht overkomt.
Wat tartte de geloofwaardigheid dan?
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 22:59:51 #182
42184 crew  DaMart
pi_99003187
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:57 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Wat tartte de geloofwaardigheid dan?
Het verhaal achter het waarom van de koepel, vond ik afbreuk doen aan de rest van het verhaal. Toch een minpuntje van een verder goed verhaal :).
pi_99006032
Bezig met de vervloeking. Best aardig.

Hiervoor De ogen van de draak gelezen. die vond ik echt bagger.
Op het moment dat het verhaal potentie begon te krijgen was het boek afgelopen.
  maandag 4 juli 2011 @ 10:54:36 #184
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_99014113
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:59 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het verhaal achter het waarom van de koepel, vond ik afbreuk doen aan de rest van het verhaal. Toch een minpuntje van een verder goed verhaal :).
Sorry, maar we hebben het over een verhaal waar een onzichtbare koepel plotseling een dorpje omringt. Als je dat geloofwaardig vindt, is het einde dat toch ook?
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 11:11:52 #185
42184 crew  DaMart
pi_99014542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:54 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Sorry, maar we hebben het over een verhaal waar een onzichtbare koepel plotseling een dorpje omringt. Als je dat geloofwaardig vindt, is het einde dat toch ook?
De kracht van het boek zit hem vooral in de veranderende sociale verhoudingen binnen het dorp, en de wijze waarop een persoon de macht grijpt en anderen zich daartegen verzetten.

Die koepel is een instrument van de auteur om die sociale verhoudingen weer te kunnen geven. Nu is een onzichtbare koepel om een dorp niet iets wat je IRL snel zult meemaken, maar het is dan aan de auteur om dat een geloofwaardig gegeven te maken. In het begin lukte dat aardig, en was het niet storend dat er een onmogelijke koepel stond. Maar de uitleg van waarom en hoe die koepel er staat, vond ik dan toch wel wat simpel en deed afbreuk aan dat stukje geloofwaardigheid op dat punt, dat King eerder in het boek wel had opgeroepen.

Maar nogmaals, de kern van het verhaal is de sociale structuur binnen het dorp, en wat dat betreft is het een zeer geslaagd verhaal. Alleen bij het einde kreeg ik het idee dat hij op het laatste moment die koepel nog wilde verklaren en er snel maar wat voor bedacht had, omdat het toch maar bijzaak was :).
  maandag 4 juli 2011 @ 11:25:08 #186
62419 CherryLips
chocoholic
pi_99014922
Ik kan me de verklaring niet eens meer herinneren :@
Tap tap tap
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 11:28:47 #187
42184 crew  DaMart
pi_99015026
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:25 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan me de verklaring niet eens meer herinneren :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:31:47 #188
62419 CherryLips
chocoholic
pi_99015107
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

SPOILER
Oja :D

Dank je ;)
Tap tap tap
  maandag 4 juli 2011 @ 11:36:48 #189
88233 Steve
Still the best.
pi_99015255
Ik denk misschien ook dat het 'mooier' was geweest als er bij Under the Dome geen verklaring was geweest, maar ik vond deze verklaring wel mooi gebruikt in het verhaal.
SPOILER
"Atb is lief, groetjes Peri."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juli 2011 @ 11:43:06 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99015458
Ik deel het sentiment over de verklaring. Ik vond het zelfs een regelrechte deus ex machina.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:22:44 #191
318507 Jester65
Stay frosty
pi_99025563
Eens, erg mooi boek, maar de ontknoping was van een duidelijk minder niveau. Alsof King geen idee had hoe ie er een eind aan moest breien.
pi_99076109
Hij heeft wel vaker van dat soort fratsen op het eind. IT gaat bijvoorbeeld ook over de top op het einde (en in één scène in het bijzonder, natuurlijk). Het einde van Cell vond ik ook niets, net als The Stand (dat sloeg echt nergens op). Ook Bag of Bones ontspoort een beetje op het einde.
Maar ik lees King toch vooral voor de weg náár het einde. En die weg is meestal uitstekend. Gelukkig heeft hij ook meerdere boeken die uitstekend afgesloten worden: Cujo, Misery en The Dark Tower (hate it or love it) eindigden prima imo.
pi_99076254
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:22 schreef Jester65 het volgende:
Eens, erg mooi boek, maar de ontknoping was van een duidelijk minder niveau. Alsof King geen idee had hoe ie er een eind aan moest breien.
SPOILER: over The Dome
Ik ben nu overigens Lisey's game aan het lezen en ik kom er maar niet in. Vind het tot nu toe echt niks aan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Isabeau op 05-07-2011 19:14:46 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99077431
Ben wel heel benieuwd naar
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij had
SPOILER
Misschien was dat ook wel beter geweest ook. :)
(zijn we nu niet een beetje aan het spoileren? :@ )

Het had voor mij weinig uitgemaakt, ik had wel redelijk snel door dat er zo'n einde ging komen.

Ik ben wel benieuwd naar de verfilming: http://www.imdb.com/title/tt1553656/
Kan er weinig recent nieuws over vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juli 2011 @ 19:14:32 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99077462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:40 schreef Zoonlief het volgende:
Hij heeft wel vaker van dat soort fratsen op het eind. IT gaat bijvoorbeeld ook over de top op het einde (en in één scène in het bijzonder, natuurlijk). Het einde van Cell vond ik ook niets, net als The Stand (dat sloeg echt nergens op). Ook Bag of Bones ontspoort een beetje op het einde.
Maar ik lees King toch vooral voor de weg náár het einde. En die weg is meestal uitstekend. Gelukkig heeft hij ook meerdere boeken die uitstekend afgesloten worden: Cujo, Misery en The Dark Tower (hate it or love it) eindigden prima imo.
The Stand en bag of bones vind ik volkomen misplaatst in dat rijtje.
pi_99078338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

The Stand en bag of bones vind ik volkomen misplaatst in dat rijtje.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het niets.

SPOILER
Verder twee geweldige verhalen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juli 2011 @ 20:00:35 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99079372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:35 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het niets.

SPOILER
Verder twee geweldige verhalen.
SPOILER
En dáár ben ik het sowieso mee eens :)
pi_99081137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

SPOILER
En dáár ben ik het sowieso mee eens :)
SPOILER
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juli 2011 @ 20:41:47 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99081228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:40 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_100145695
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen aan het ideale eerste 'Stephen King'-boek. Ik heb nooit eerder iets van hem gelezen (behalve 'On writing', een boek over schrijven) en ik weet echt niet waar ik moet beginnen (met kiezen) :P

Ik wil het liefst een boek met een simpele plot: weinig personages, een eenvoudig uitgangspunt, een realistische setting en veel spanning.

Ik dacht eigenlijk aan Misery, maar helaas ken ik het verhaal al (van de film). Dat hoeft geen onoverkomelijk bezwaar te zijn, natuurlijk. Ik hou niet van horror en al helemáál niet van buitenaardse wezens, dus dat versimpelt de zoektocht al een beetje. Ik sta natuurlijk wel open voor verrassingen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')