Het Westen kan jullie alleen maar tegen elkaar uitspelen omdat jullie fascistisch zijn tegenover andere volkeren waardoor die volkeren weer met plezier met het Westen werken om wraak te nemen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik heb een voorstel. Ik ben een man die genoeg Koerdische vrienden heeft en heeft meegemaakt in Turkije én Nederland. We gaan gewoon vredevol met elkaar om en Turkije is een land van iedereen. Mijn voorstel is om de naam "Turkije " te veranderen in iets anders. Een andere naam wat niet de nadruk legt op Turken. Net zoals dat "The united states of America" niet de nadruk legt op een ras. Osmanistan kan bijvoorbeeld hehehe. Maar voor de rest moeten wij Moslim niet nog meer gaan verdelen natuurlijk opdat het Westen ons weer kan uitbuiten. Dat heb je zelf natuurlijk ook wel begrepen hoop ik.
Mwah ik moet wel onderkennen dat hij tenminste niet ad-hominems maakt. Daar heb ik veel respect voor.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:43 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb echt medelijden met Hellas2009. Zoveel frustratie...
Turken zijn niet facistisch man. Ja ze zijn wel erg gehersenspoeld een lange tijd door de vrijmetselaars en nationalisme is gebruikt om ons uit te spelen tegen elkaar. Maar anno 2010 is dat allang het geval niet meer. Er zijn nog maar een paar kemalisten etc. die nog proberen vast te houden aan die waarden, maar die brokkelen weg en zijn niets meer waard. Net zoals dat de CHP en de MHP geen reet meer waarrd is. Ik verwacht een monsterzege voor de AK-partij (56% van de stemmen moet te doen zijn).quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:44 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Het Westen kan jullie alleen maar tegen elkaar uitspelen omdat jullie fascistisch zijn tegenover andere volkeren waardoor die volkeren weer met plezier met het Westen werken om wraak te nemen.
Verdeel en heers blijft succesvol zolang mensen zoals jij bestaan die een ander volk het licht niet in de ogen gunnen.
Geen ad hominems? Voor hem ben je als Turk zijnde per definitie onbetrouwbaar! Heeft hij letterlijk gezegd.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Mwah ik moet wel onderkennen dat hij tenminste niet ad-hominems maakt. Daar heb ik veel respect voor.
Tja jullie hebben nog ergere opmerkingen gemaakt. En waarom maakt jou dat boos. Jij bent toch geen Turkquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Geen ad hominems? Voor hem ben je als Turk zijnde per definitie onbetrouwbaar! Heeft hij letterlijk gezegd.
Je moet ook naar de context kijken en tegen wie ik het gezegd heb: tegen een Turk die glashard ontkende dat Koerden onderdrukt werden/worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Geen ad hominems? Voor hem ben je als Turk zijnde per definitie onbetrouwbaar! Heeft hij letterlijk gezegd.
Zolang de Turkse grondwet niet veranderd hebben de Kemalisten het voor het zeggen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:47 schreef Burakius het volgende:
[..]
Turken zijn niet facistisch man. Ja ze zijn wel erg gehersenspoeld een lange tijd door de vrijmetselaars en nationalisme is gebruikt om ons uit te spelen tegen elkaar. Maar anno 2010 is dat allang het geval niet meer. Er zijn nog maar een paar kemalisten etc. die nog proberen vast te houden aan die waarden, maar die brokkelen weg en zijn niets meer waard. Net zoals dat de CHP en de MHP geen reet meer waarrd is. Ik verwacht een monsterzege voor de AK-partij (56% van de stemmen moet te doen zijn).
De enige etnische minderheden tegen wie ik iets heb zijn de Tataren. Tataren moeten oprotten naar Oekraine en Rusland.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Tja jullie hebben nog ergere opmerkingen gemaakt. En waarom maakt jou dat boos. Jij bent toch geen Turk.
IK HEB GOED NIEUWS. Die is al jaren aan het veranderen dankzij de Ak-partij. Je wilt niet weten hoeveel corrupte dingen al zijn verwijderd! En verder natuurlijk de verbetering in het Oosten. En tegenwoordig zijn ze bezig om de macht van de rechters af te nemen zoals ze die nu hebben! Referendum zal weldra plaatsvinden, alhoewel ze dit proberen dwars te bomen. Als dit is gelukt (het veranderen van wet voor hoofdrechters te kiezen), dan zal er een ongelooflijke verbetering komen in Turkije. De definitieve val van de kemalisten!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:50 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Zolang de Turkse grondwet niet veranderd hebben de Kemalisten het voor het zeggen.
Rot jij dan op naar Athene. Genoeg atheïsten en bloedbroeders voor je daar. Jullie verschillen toch in geen enkel opzich met ze.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De enige etnische minderheden tegen wie ik iets heb zijn de Tataren. Tataren moeten oprotten naar Oekraine en Rusland.
En welke opmerkingen bedoel je? Laat eens zien.![]()
Ik moet het nog zien gebeuren. Voorlopig is Erdogan gezwicht voor de druk van de nationalisten. "The Kurdish initiative" heeft niets opgeleverd. Ik las dat die PKK-leden die de wapens hadden neergelegd en terug waren gegaan naar Turkije nu in de gevangenis zitten terwijl hen amnestie was beloofd. Verder heeft Erdogan niets gedaan toen die Koerdische partij verboden werd vorig jaar en heeft hij 1.500 leden van "BDP" (hun vervangers) gevangengenomen waaronder veel burgemeesters. Ik heb het eerder in dit topic gepost. Erdogan gedraagt zich als een nationalist en niet als islamist.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:53 schreef Burakius het volgende:
[..]
IK HEB GOED NIEUWS. Die is al jaren aan het veranderen dankzij de Ak-partij. Je wilt niet weten hoeveel corrupte dingen al zijn verwijderd! En verder natuurlijk de verbetering in het Oosten. En tegenwoordig zijn ze bezig om de macht van de rechters af te nemen zoals ze die nu hebben! Referendum zal weldra plaatsvinden, alhoewel ze dit proberen dwars te bomen. Als dit is gelukt (het veranderen van wet voor hoofdrechters te kiezen), dan zal er een ongelooflijke verbetering komen in Turkije. De definitieve val van de kemalisten!
Jij begon eerst, maar post dan maar eens iets van hem wat racistisch zou moeten zijn. Ik geef hem gelijk als een Turk daadwerkelijk ontkent dat Koerden zijn onderdrukt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:58 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vraag jou welke opmerkingen van mij, zarGon, IHVK en alle andere Turken die hier hebben gepost erger waren dan de overdreven racistische pro-PKK reacties van Hellas2009?
Voorlopig zal er niet veel meer veranderen denk ik. Het geweld zal voortduren tot de verkiezingen van volgend jaar (juni/juli?). Erdogan moet niet teveel als een Koerdenlover (net of dat iets slechts is, maar goed) gezien worden wil hij de verkiezingen winnen. Als hij herkozen wordt dan kan het de goede kant opgaan, maar voorlopig komt hij als een hypocriet over op de rest van de wereld omdat wat wij zien is dat hij het voor Hamas en Gaza opneemt en aan de andere kant zien we Koerden die worden afgeslacht door de Turken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:01 schreef Burakius het volgende:
Nou nou, ze kunnen niet alles doen. Aan de ene kant is het gevaar dat het kemalistische leger een coupe pleegt en de hoofdrechters hebben ook nog elke macht om de wetten tegen te houden (zonder daadwerkelijk zich aan een wet te houden), maar het komt langzamerhand goed en die klote kemalisten zullen worden weggevaagd. En Erdogan is een Moslim en nationalisme heeft hij ook al niets mee te maken in de zin dat hij opeens andere volkeren veracht. Hij heeft meerdere keren hz. Yunus Emre gequoteerd (dit gaat een misquote worden) met : Ik hou van elk mens omdat het door Allah is gecreeërd. En ook veelal hz. Edebali en Mevlana.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:01 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij begon eerst, maar post dan maar eens iets van hem wat racistisch zou moeten zijn. Ik geef hem gelijk als een Turk daadwerkelijk ontkent dat Koerden zijn onderdrukt.
Nou Gaza is een héééééél ander verhaal, dus waarom ga je daar op in? En Koerden worden afgeslacht door Turken. Sorry maar enige nuancering is wel op zijn plaats. De enige "Koerden" die doodgaan door de handen van Turken zijn terroristen die in bergen verstoppen. De andere Koerden die doodgaan komt door het toedoen van de PKK. En de Koerden steunen de PKK totaal niet. En Koerden en Turken zijn broeders nogmaals. En met de Ak-partij is het ook geen woorden, maar ook daden!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:10 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Voorlopig zal er niet veel meer veranderen denk ik. Het geweld zal voortduren tot de verkiezingen van volgend jaar (juni/juli?). Erdogan moet niet teveel als een Koerdenlover (net of dat iets slechts is, maar goed) gezien worden wil hij de verkiezingen winnen. Als hij herkozen wordt dan kan het de goede kant opgaan, maar voorlopig komt hij als een hypocriet over op de rest van de wereld omdat wat wij zien is dat hij het voor Hamas en Gaza opneemt en aan de andere kant zien we Koerden die worden afgeslacht door de Turken.
Ga jij maar in Izmir lopen en zeggen dat je een Koerd bent. Grote kans dat je anus wat groter is als je er weer vertrekt. Die vuile Kemalisten zijn nog steeds doorspekt met hun klote nationalisme en dit valt niet te ontkennen. Gelukkig is er de zonnige zijde: de gelovige in Turkije die wél goed met Koerden omgaan en vica versa.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Wat lul jij nou weer? Jij begint hier met 'jullie reacties waren erger', dus als er iemand hier iets moet bewijzen dan ben jij het wel. Lees de eerste twee topics maar eens na. Ik heb nergens beweerd dat alles koek en ei is tussen de Koerden en de Turkse staat. Ik heb gezegd dat het niet verboden is voor Koerden om hun eigen taal te spreken en niet verboden is om op te komen voor hun identiteit - als in zeggen dat ze KOERD zijn. Heb ik daar iets verkeerds gezegd? Klopt dat niet? Lieg ik?
Ik heb verder ook nergens ontkend dat Koerden niet erkend worden maar dat het - gezien de ontwikkelingen de laatste paar jaar - niet lang meer zal duren voordat de erkenning van de Koerden ook een feit zal zijn. Als je de eerste twee topics naleest zul je zien dat ik en de andere Turken vaak een discussie met Hellas geprobeerd hebben, maar hij hij is zo gebrainwashed door zijn Turken haat dat hij ons niet serieus neemt. Dat heeft hij letterlijk gezegd. 'Turk = onderdrukker = niet te vertrouwen' - zijn woorden.
En dan kom jij hem verdedigen?![]()
Nee, Gaza is geen ander verhaal. Je mag mij dan eens uitleggen waarom Hamas geen en de PKK wel een terreurorganisatie is. Dat is de mening van Erdogan.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nou Gaza is een héééééél ander verhaal, dus waarom ga je daar op in? En Koerden worden afgeslacht door Turken. Sorry maar enige nuancering is wel op zijn plaats. De enige "Koerden" die doodgaan door de handen van Turken zijn terroristen die in bergen verstoppen. De andere Koerden die doodgaan komt door het toedoen van de PKK. En de Koerden steunen de PKK totaal niet. En Koerden en Turken zijn broeders nogmaals. En met de Ak-partij is het ook geen woorden, maar ook daden!
De Hamas is totaal niet te vergelijken. Ten eerste is de hamas DEMOCRATISCH verkozen. En ook al zijn hun waarden op sommige punten verwerpbaar, ze zijn democratisch verkozen en die dien je te erkennen. Verder is het natuurlijk een politiek tactisch spelletje, maar ik heb ook nog niet gezien dat de Hamas erg actief wordt gesteund ofzo door de minister president. Graag quotages.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:16 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Nee, Gaza is geen ander verhaal. Je mag mij dan eens uitleggen waarom Hamas geen en de PKK wel een terreurorganisatie is. Dat is de mening van Erdogan.
Dus omdat een bepaalde stad in Turkije racistisch is betekent dat dat de Turkse STAAT de Koerden onderdrukt? Izmir vertegenwoordigd heel Turkije en de Turkse regering?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ga jij maar in Izmir lopen en zeggen dat je een Koerd bent. Grote kans dat je anus wat groter is als je er weer vertrekt. Die vuile Kemalisten zijn nog steeds doorspekt met hun klote nationalisme en dit valt niet te ontkennen. Gelukkig is er de zonnige zijde: de gelovige in Turkije die wél goed met Koerden omgaan en vica versa.
Dat was een reactie op een Turkse user die beweerde dat ik loog en dat de Koerden weldegelijk erkend worden in Turkije.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Ik heb verder ook nergens ontkend dat Koerden niet erkend worden maar dat het - gezien de ontwikkelingen de laatste paar jaar - niet lang meer zal duren voordat de erkenning van de Koerden ook een feit zal zijn. Als je de eerste twee topics naleest zul je zien dat ik en de andere Turken vaak een discussie met Hellas geprobeerd hebben, maar hij hij is zo gebrainwashed door zijn Turken haat dat hij ons niet serieus neemt. Dat heeft hij letterlijk gezegd. 'Turk = onderdrukker = niet te vertrouwen' - zijn woorden.
En dan kom jij hem verdedigen?![]()
Nee ijdeltuit. Dat is niet wat ik zeg. Je verwart weer twee verschillend lopende discussies. En ik dacht dat vrouwen meerdere dingen tegelijk kunnen. Ten eerste ging het over dat je in de huidige staat mag roepen dat je Koerd bent, waarop ik Izmir als voorbeeld geef.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus omdat een bepaalde stad in Turkije racistisch is betekent dat dat de Turkse STAAT de Koerden onderdrukt?
De Nederlandse staat is een xenofobe anti-islamist omdat zoveel Nederlanders op Wilders hebben gestemd? Door deze reactie ontkracht je alleen maar je eigen argument. Namelijk dat Koerden en Turken broeders zijn.
DTP is ook democratisch gekozen door de Koerden, maar is verboden in Turkije. Hun opvolgers BDP worden vervolgd door de Turkse staat waarvan Erdogan de premier is.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
De Hamas is totaal niet te vergelijken. Ten eerste is de hamas DEMOCRATISCH verkozen. En ook al zijn hun waarden op sommige punten verwerpbaar, ze zijn democratisch verkozen en die dien je te erkennen. Verder is het natuurlijk een politiek tactisch spelletje, maar ik heb ook nog niet gezien dat de Hamas erg actief wordt gesteund ofzo door de minister president. Graag quotages.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |