De sjiitische premier van Irak is lid van een partij die terreuraanslagen heeft gepleegd in Koeweit. Geef eerst het goede voorbeeld...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:51 schreef Baghdaddy het volgende:
Hunnie doen het ook-verhaal dus.
Het zou een grote stap achteruit zijn voor Turkije om de PKK verkiesbaar te maken, het zijn nota bene terroristen.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:53 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
De sjiitische premier van Irak is lid van een partij die terreuraanslagen heeft gepleegd in Koeweit. Geef eerst het goede voorbeeld...
Ik doe het weer omdat jij een dubbele standaard hanteert. De PKK is niet uniek. Het komt overal in de wereld voor. Nelson Mandela is ook een ex-terrorist.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:06 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Doe je het weer? Dat Irak een puinzooi is, weet de hele wereld ondertussen. Kan je nou uitleggen waarom je terroristen steunt? Tot nu toe ontwijk je de vragen en begin je opeens over Irak. Dat de Koerden 'vrij' willen zijn begrijp en steun ik. Maar de PKK is een ander verhaal.
http://www.hurriyetdailyn(...)n-anymore-2010-06-25quote:Turkey cannot settle the Kurdish question on its own anymore
CENGİZ AKTAR
As our government tried to reshape the Middle East and iron out the problems of the world, we were violently brought back to domestic realities.
(Here is a good example of why a country having internal problems cannot act freely outside. Why can we not revoke military contracts with Israel? Because the military is engaged in clashes with the outlawed Kurdistan Workers’ Party, or PKK.)
After eight years in government, it is impossible for our leaders look for an excuse for the spiral of violence and say, “Whenever Turkey decisively makes progress to become a big country, some dirty hands get in the way.” If we presume that the author of these recriminations, Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan, refers to external forces in his claim and think for a second that such instigation is possible, that means Turkey is vulnerable to such outside forces as it fails to resolve its problems. The grand art is to not allow the PKK to grab arms or external forces, if any, to use the PKK.
As was the case in all other reformist initiatives, the government has turned the democratic initiative toward Kurds into a void due to lack of vision and technical expertise to resolve the conflict. At the point we stand today, we see that the PKK acts on its own way beyond, out of control of any internal or external centers. With the PKK talking about “democratic autonomy” or, in other words, forming a Kosovo-like self-government, and the pro-Kurdish Peace and Democracy Party, or BDP, getting prepared to boycott the constitutional referendum, Kurdish decision-makers do not care about anything anymore. We are at a point where there are no longer any interlocutors on either side.
From democratic initiative toward mediation
The government took a very courageous step with the democratic initiative. But it failed to develop it as is the case in many problematic areas. It was assumed in the past that the Kurdish question was a simple economic-development matter. But then it was decided that the demands for identity and democratic rights were not a joke. Yet again, the issue was reduced to the classical formula, “If the Kurdish conflict is to be settled, the state will care of it.” Therefore the question of “who will be the interlocutor” was avoided.
As for the democratic opening, the government systematically avoided having even a handshake with the elected representatives of Kurds in the Parliament. As Kurdish deputies were not accepted as interlocutors, only imprisoned PKK leader Abdullah Öcalan remained to talk with. Few symbolic actions toward Kurds were considered sufficient to substantiate the democratic opening. Nearly 1,300 members of elected municipal and other Kurdish officials were arrested, the children throwing stones at the police were sent to prison and those Kurds returning from the Makmour camp in northern Iraq and the Kandil Mountains were detained, contrary to what was promised. The judiciary keeps assaulting the members of the BDP and the shuttered Democratic Society Party, or DTP.
The most dangerous processes are half-complete reform processes. There is nothing worse than bringing efforts to a halt after challenging taboos and raising hopes. Moreover, you end up giving your enemies and rivals a perfect argument to blame the democratic opening as the cause of the recent rise in violent action.
If one pays due attention to the initiatives left incomplete, one sees that all are about age-old issues of this country: the Armenian, Greek and Kurdish questions. These are fundamental problems going back to the foundation of the Republic. As they have survived since then, solving them is really difficult. Neither the ruling Justice and Development Party, or AKP, nor any other political party has sufficient willpower to solve them and end the “wars” once and for all. The language and the concepts used over these conflicts mostly leans on military, or at least confrontational, solutions. Despite recent declarations to continue the democratic initiative, members of the government inescapably lean toward the language of conflict.
The extensive and careless use of the word “terror” has made the Kurdish question totally obscure and non-understandable. The PKK is an organization that at times carries out acts of terror but in essence fights for a cause. And today, alienation and estrangement – and thus, the danger – have reached such a level that a cease-fire can only be reached through a mediator as big as the United States. Two of the golden rules of mediation initiatives are the due perception of stalemate by parties, where no winner can emerge, and the analysis on where the cost of solution would be less than that of the continued fight. Often sides are incapable of perceiving and properly evaluating these two rules and yet a mediator is needed.
Parallel to the search for a cease-fire, commissions consisting of national and international experts should be set up, rather than having the present day’s amateurish organizations solely focused on security.
Commissions on decommissioning of arms; amnesty, repatriation and rehabilitation; regional policy; truth and reconciliation; and education, Constitution and laws should be considered to produce policies not for brotherhood, but for not fighting against each other, not to die and to live together perhaps someday in the future.
Dus als de Israeliers de bezette gebieden maar lang genoeg bezetten hebben de palastijnen er ook niets meer over te zeggen ?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is 1000 jaar terug veroverd door de Turken, en daarmee Turks. Net zoals Bulgarije, een land dat ook door een volk met Centraal-Aziatische roots is veroverd. Ik hoor niemand klagen over hen? En vergeet de Australiërs, Amerikanen, Spanjaarden (Basken-kwestie) en alle andere volken die niet meer de baas zijn in hun 'eigen' gebied niet.
Verder ook een leuk weetje: Toen de Turken Anatolië veroverden was het niet in handen van de Koerden. De laatste keer dat de Koerden het daar voor het zeggen hadden was zo'n 2500 jaar terug. De Turken kwamen pas 1000 jaar geleden naar Anatolië. En vergeet niet dat de Koerden zelf ook niet in Oost-Turkije uit hun schaal zijn gekropen. De Arameeërs, een Semitisch-Christelijk volk dat in het Zuid-Oosten van Turkije leeft, kunnen het totaal niet vinden met de Koerden en zien hen samen met de Turken als de bezetters van hun land. Tenslotte leefden de Arameeërs voordat de Koerden hun eerste stap in 'Koerdistan' hadden gezet al in het Oosten van Turkije. Dus je argument dat de Koerden eerder in het Oosten van Turkije leefden en daarmee dus recht hebben op een eigen land gaat totaal niet op.
Welke dubbele standaard precies? Ik ben tegen alle organisaties die onschuldige doden op hun geweten hebben. Die horen in de gevangenis op zijn minst, niet in de politiek.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:10 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ik doe het weer omdat jij een dubbele standaard hanteert. De PKK is niet uniek. Het komt overal in de wereld voor. Nelson Mandela is ook een ex-terrorist.
Waarom wordt er steeds een vergelijking met Israël gemaakt? Het is veel logischer om Turkije te vergelijken met Bulgarije, Spanje, Australië, Amerika, Rusland of eigenlijk de hele wereld wel. Mogen de Basken volgens jou aanslagen plegen en onschuldige mensen vermoorden omdat ze de oorspronkelijke bewoners van Spanje - Baskenland zijn? Dito voor de Indianen, Aboriginals, Slavische volkeren op de Balkan en de Indianen. En vergeet niet dat de Koerden zelf ook niet in Oost-Turkije uit hun schaal zijn gekropen maar die gebieden ook hebben veroverd. Verder was het gebied niet Koerdische toen het werd veroverd door de Turken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 06:54 schreef niet_links het volgende:
[..]
Dus als de Israeliers de bezette gebieden maar lang genoeg bezetten hebben de palastijnen er ook niets meer over te zeggen ?
Onzin. Turkije heeft 30.000 Koerden gedood, tussen de 4 en 8 duizend Koerdische dorpen vernietigd, erkent de Koerdische minderheid niet (ze bestaan simpelweg niet voor de Turkse grondwet), als je Koerdisch praat in het Turkse parlement ga je jarenlang de cel in, democratische Koerdische partijen worden verboden, en ik kan zo wel doorgaan.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is veel logischer om Turkije te vergelijken met Bulgarije, Spanje, Australië, Amerika, Rusland of eigenlijk de hele wereld wel.
Dat zou misschien in een perfecte wereld het geval zijn, maar we leven niet in een perfecte wereld. Zodra de rest van de wereld het goede voorbeeld geeft, dan mag de PKK ook vertrekken. Tot die tijd is het niet raar als zij de kans krijgen om mee te doen met de verkiezingen, het komt overal voor dus het is niet onmogelijk in Turkije. De PKK heeft net als de Hezbollah niet alleen een gewapende arm, maar doen ook andere dingen voor de bevolking. Ze zijn al sinds de jaren '70 actief. Als ze geen achterban hadden dan waren ze nu uitgeroeid. Kortom: je kunt geen vrede met het Koerdische volk bereiken zonder de PKK daarin te betrekken, ze representeren nu eenmaal een deel van de Koerden. Net zoals je geen vrede in Ierland kunt bewerkstelligen door IRA buiten te sluiten.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:40 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Welke dubbele standaard precies? Ik ben tegen alle organisaties die onschuldige doden op hun geweten hebben. Die horen in de gevangenis op zijn minst, niet in de politiek.
Die 30.000 mensen zijn door de Turkse staat gedood. En nee, PKK strijdt niet voor een onafhankelijk land. Je bent slecht geïnformeerd. Jij wilt dat het conflict voortduurt, dan zit er pas echt een steekje bij je los.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:05 schreef Burakius het volgende:
Jij bent niet goed in je hoofd. Ze willen niet alleen voor de rechten van Koerden strijden, ze willen ook een onafhankelijk land en dat is niet permitabel. Het is een tactiek van externe machten die Turkije schade aan willen doen. Het is de verdeel en heers tactiek van de grote mogendheden. De PKK met meer dan 30.000 doden op haar geweten en die wil jij aan een verkiezing mee laten doen. Sorry maar zit er een steekje los bij je?
Als de PKK mee zou doen aan de verkiezingen, zou ik er persoonlijk voor zorgen dat ze helmaal niets kunnen doen. Dat de 30.000 mensen niet voor niets dood zijn gegaan.
Turkije heeft nooit opzettelijk Koerden vermoord. Hou eens op met dat steeds te roepen. Er zijn genoeg onschuldige mensen omgekomen in gevecht met de PKK, maar dat is nooit met opzet geweest en verder waren dat nooit alleen Koerden maar ook genoeg Turken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:53 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Onzin. Turkije heeft 30.000 Koerden gedood, tussen de 4 en 8 duizend Koerdische dorpen vernietigd, erkent de Koerdische minderheid niet (ze bestaan simpelweg niet voor de Turkse grondwet), als je Koerdisch praat in het Turkse parlement ga je jarenlang de cel in en ik kan zo wel doorgaan.
De Basken in Spanje worden niet zo onderdrukt als de Koerden in Turkije. Turkije is dus niet met een beschaafd land te vergelijken. Verder beschikken de Basken over autonomie.
Ah meneer meet met 2 maten. Dacht ik al. Israel is bezig met de palastijnen en Turkijke met de Koerden. Wil van beide aannemen dat ze niet met opzet onschuldigen doden. Echter Turkse moslims zullen dat niet aannemen van Israel. Dat heet met 2 maten meten.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom wordt er steeds een vergelijking met Israël gemaakt? Het is veel logischer om Turkije te vergelijken met Bulgarije, Spanje, Australië, Amerika, Rusland of eigenlijk de hele wereld wel. Mogen de Basken volgens jou aanslagen plegen en onschuldige mensen vermoorden omdat ze de oorspronkelijke bewoners van Spanje - Baskenland zijn? Dito voor de Indianen, Aboriginals, Slavische volkeren op de Balkan en de Indianen. En vergeet niet dat de Koerden zelf ook niet in Oost-Turkije uit hun schaal zijn gekropen maar die gebieden ook hebben veroverd. Verder was het gebied niet Koerdische toen het werd veroverd door de Turken.
Maar goed. Ik maak mij geen zorgen over Koerden die massaal 'hun' land zouden opeisen. Het merendeel van de Koerden is anti-PKK (niet zo gek eigenlijk, de Koerden hebben meer last van de PKK dan de etnische Turken - zie de slachtoffers van de bomaanslag gepleegd door de PKK een paar dagen terug, allemaal Koerden).
En misschien moet je de volgende keer eens mijn hele reactie lezen want ik heb gewoon die hele reactie herhaald..![]()
Dat is altijd zo, je kan mensen toch niet overhalen zelfs niet met goede argumenten. Dat is overal zo.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:13 schreef Bortecinem het volgende:
Hellasje, dit was echt mijn laatste reactie. We doen niks anders dan dingen herhalen. Veel plezier in je strijd tegen de Turkse staat.
En ik ben de paus.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Turkije heeft nooit opzettelijk Koerden vermoord.
Ik roep het niet. Een bekende Turkse schrijver roept het en wordt daarna vervolgd door de fascistische Turkse staat.quote:Hou eens op met dat steeds te roepen.
De doden die bij het conflict met de PKK zijn gevallen (40.000 doden) heeft niets te maken met de andere 30.000 Koerden die door de Turkse staat zijn gedood.quote:Er zijn genoeg onschuldige mensen omgekomen in gevecht met de PKK, maar dat is nooit met opzet geweest en verder waren dat nooit alleen Koerden maar ook genoeg Turken.
Nee dan is het goed. Hahahaquote:De Koerdische dorpen die zijn verbrand zijn verbrand omdat de PKK die dorpen terroriseerde. Verder is het niet zo dat die dorpen zijn afgebrand met de bewoners er nog in.Het is wel lekker makkelijk om zoiets te roepen he.
Niet meer dan logisch? Hah! Zo'n fascistenregel is NIET logisch. Het is fascistisch: als je een andere taal dan de Turkse in het parlement spreekt hoor je niet in de cel te gaan, dat is onmenselijk!quote:Het is niet meer dan logisch dat je in het Turkse parlement geen andere taal dan het Turks mag spreken. En jaren in cel? Volgens mij is Ahmet Turk niet jaren de cel ingegooid omdat hij een tijd terug Koerdisch heeft gesproken. Maar een goede straf was wel op zijn plaats geweest. In het Turkse parlement is Turks de voertaal en dus niet Koerdisch, Engels of welke andere taal dan ook.
Het zijn dan ook niet "de Koerden" die "onschuldige" mensen vermoorden. Het is de PKK en andere splintergroeperingen die dat doen. Waarom doen ze dat? Omdat de Koerden in het verleden nog erger werden onderdrukt dan vandaag de dag, vandaar de gewapende strijd voor hun rechten.quote:Nogmaals, ik weet dat de Koerden niet erkent worden maar dat is geen reden om onschuldige mensen te vermoorden. En al helemaal niet als je kijkt naar de veranderingen die Turkije de afgelopen paar jaar heeft doorgemaakt
Je kunt het zolang als je wilt herhalen, maar feit is en blijft dat de Koerden niet erkend worden in Turkije. Geen woorden maar daden!quote:De erkenning van de Koerden zal niet lang meer duren. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen?
Gatverdamme. Jij verwisselt je sokken dan nauwelijks?quote:Verder is het best grappig dat je steeds roept dat de PKK strijdt voor hun rechten. Welke rechten vraag ik mij af? Hun rechten veranderen elke week. De ene keer strijden ze voor een onafhankelijk Koerdistan, de andere keer voor meer rechten. De PKK verandert vaker van eisen en ideologieën dan dat ik mijn sokken verwissel.![]()
Ik ben geen PKK-aanhanger. Ik ben pro-Koerden omdat ze onderdrukt worden. De PKK is een vertegenwoordiger van een deel van de Koerden. Zoals ik al eerder zei, zolang ze niet mee mogen doen met de verkiezingen kun je niet met zekerheid zeggen "de PKK wordt niet gesteund door de Koerden".quote:En hoe durf jij als PKK aanhanger te spreken namens alle Koerden? De PKK die meer Koerden het leven heeft gekost dan Turken. Echt walgelijk. De Koerden in mijn omgeving zouden mensen als jij echt uitkotsen.
Bronquote:Meanwhile, Iraqi Prime Minister Nuri al-Maliki openly condemned for the first time Turkey's and Iran's bombardment on Iraqi Kurdistan Region's border villages.
Maliki called on Iran and Turkey to respect Iraqi sovereignty. ''Turkey and Iran are shelling the border because they think Iraq is weak and its sovereignty is imperfect," said Maliki. "Many times we have sent letters of complaint to both of the countries, but despite that they continue to bomb our border." Maliki pointed out that the border issue can be solved through peaceful dialogue rather than through military means.
Some Iraqi MPs believe that the Iraqi government has not acted seriously to stop the Turkish and Iranian bombardments of the border villages of Kurdistan Region, which has caused casualties and colossal material damage in addition to displacing hundreds of families.
"The Iraqi government has failed to defend Iraqi sovereignty, especially after air strikes by Turkey and Iran's bombardments on the border territory villages in Kurdistan," Qutaibah al-Jabbouri, an MP on al-Iraqiya list, said. He added that Iran and Turkey took advantage of political instability and the occupation of the Iraqi political blocs with the formation of the new government to bomb the border villages.
"Turkey is driving us to war'' says PKK
PKK spokesman Ahmed Deniz said that Turkey is driving them toward war. "They are not honest about the Kurdish question and they don't want to tackle this problem in peaceful ways," said Deniz. He added that so far "all the steps taken by the government have all been empty steps," and made a direct reference to the so-called "initiative" proposal by the government.
Meanwhile, a top PKK commander told Firat News Agency (a pro-PKK news agency) that PKK guerrillas would keep fighting until its demands for greater rights and autonomy are met. Cemil Bayik, a top commander, said: "It is not possible to end this struggle unless the Kurdish problem is solved.... It is not possible to repress the guerrillas' capacity for action." Bayik added: "Our movement's...strength to launch attacks will continue as long as the Kurdish people's demands for freedoms continue to exist."
PKK ended its ceasefire recently, saying it was forced to do so. ''PKK did everything on its part for the establishment of the bilateral truce, but the Turkish government is not sincere when it comes to solving the Kurdish question,' said prominent PKK leader Murat Karayilan.
Nee die 30.000 zijn gedood door de PKK. Dat zijn feiten. En JA de PKK strijdt wel voor onafhankelijk land. Slechts sinds 1 of 2 jaar hebben ze hun doel bijgesteld tot een "autonoom" gebied in Turkije. Helaas voor hun willen Koerden dat helemaal niet zoals de verschillende polls laten zien en de verkiezingen. De Koerden weten nu maar al te goed dat de Islamieten nu aan de macht zijn en dat (zoals zij ook kunnen zien) er nu wél voor hun gezorgd wordt en dat we één zijn. InshaAllah komen die kemalisten niet weer aan de macht.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:08 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Die 30.000 mensen zijn door de Turkse staat gedood. En nee, PKK strijdt niet voor een onafhankelijk land. Je bent slecht geïnformeerd. Jij wilt dat het conflict voortduurt, dan zit er pas echt een steekje bij je los.
Ja, want Irak heeft 'eigen zaken' allemaal in orde en op een rijtje om dit nog eventjes op te lossen?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:12 schreef Fox19 het volgende:
Irak moet niet zo zeuren. Als zij niks doen tegen de terroristen is Turkije genoodzaakt om het zelf op te lossen. Meer dan logisch.
Ze zijn heus wel in staat er iets tegen te doen hoor. Bijvoorbeeld controles uitvoeren bij de grenzen etc.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ja, want Irak heeft 'eigen zaken' allemaal in orde en op een rijtje om dit nog eventjes op te lossen?
Ik ben het helemaal met je eens, Burakius! Voor de verandering!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee die 30.000 zijn gedood door de PKK. Dat zijn feiten. En JA de PKK strijdt wel voor onafhankelijk land. Slechts sinds 1 of 2 jaar hebben ze hun doel bijgesteld tot een "autonoom" gebied in Turkije. Helaas voor hun willen Koerden dat helemaal niet zoals de verschillende polls laten zien en de verkiezingen. De Koerden weten nu maar al te goed dat de Islamieten nu aan de macht zijn en dat (zoals zij ook kunnen zien) er nu wél voor hun gezorgd wordt en dat we één zijn. InshaAllah komen die kemalisten niet weer aan de macht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |