Hier verder.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:00 schreef Phoenixbirdy het volgende:
*Komt het topic binnenvallen met wat flessen champagne. Loopt terug voor de glazen en deelt die vrolijk uit*
Hallo allemaal. Ik moest zeggen dat ik gisteren even zenuwachtig was omdat niemand van paars wat zei. Maar nu is gebleken wat ik al dacht. Dat het niet zou werken. Aan echte analyses ben ik nog niet toegekomen, want daar ben ik nog niet neutraal genoeg voor.
*Heft glas.* Proost.
Je doet net alsof de linkse partijen in een machtspositie zitten, maar links in zijn geheel heeft 74 zetels.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lekker, champagne!
Maar Paars+ hoeft nog niet uit beeld te zijn. Cohen kan zijn poot stijf houden (moet hij eigenlijkwel ivm geloofwaardigheid). Dan is er een patstelling en is een coalitie met de VVD onmogelijk.
Dan kunnen ze als volgende stap een andere informateur aanwijzen... Van PvdA-huize bijvoorbeeld.
Die kan dan nog wat onwaarschijnlijke varianten over links proberen die (waarschijnlijk) ook niet tot onderhandelen zullen komen. Vervolgens komt Paars+ weer in beeld, en is dat de enige manier voor de VVD om mee te regeren...
De enige manier voor D66/GL om te kunnen regeren. Zowel de VVD als de PvdA hebben nog andere opties.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lekker, champagne!
Maar Paars+ hoeft nog niet uit beeld te zijn. Cohen kan zijn poot stijf houden (moet hij eigenlijkwel ivm geloofwaardigheid). Dan is er een patstelling en is een coalitie met de VVD onmogelijk.
Dan kunnen ze als volgende stap een andere informateur aanwijzen... Van PvdA-huize bijvoorbeeld.
Die kan dan nog wat onwaarschijnlijke varianten over links proberen die (waarschijnlijk) ook niet tot onderhandelen zullen komen. Vervolgens komt Paars+ weer in beeld, en is dat de enige manier voor de VVD om mee te regeren...
In je dromen.. Ga maar eens rekenen...quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:13 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Je doet net alsof de linkse partijen in een machtspositie zitten, maar links in zijn geheel heeft 74 zetels.
VVD niet meer... Behalve die van morgen die de PvdA niet wil..quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:16 schreef marky het volgende:
[..]
De enige manier voor D66/GL om te kunnen regeren. Zowel de VVD als de PvdA hebben nog andere opties.
De VVD hoeft helemaal niets. Ze hoeven niet te regeren. Ze willen het graag maar niet tegen elke prijs.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
VVD niet meer... Behalve die van morgen die de PvdA niet wil..
Ik ben benieuwd welke linkse coalitie minstens 76 zetels haalt volgens jou?quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In je dromen.. Ga maar eens rekenen...
Nul, dat is nog nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren, dat is het failliet van de politiek. De kiezer heeft gesproken en nu is het aan de politici om eruit te komen, zoals dat zo mooi heet en iedereen wil z'n huid zo duur mogelijk verkopen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:28 schreef Black-Death het volgende:
Hoop dat Paars+ er nog komt, hoewel er nog bepaald een goede basis is gelegd.
Als er nou echt niets uit de onderhandelingen komt, hoe groot is dan de kans op nieuwe verkiezingen?
Lees je eens in.. Bijv. PvdA, SP, GL, D66, CU, PvdDquote:Op woensdag 23 juni 2010 00:22 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke linkse coalitie minstens 76 zetels haalt volgens jou?
Nou paniek wil ik niet zeggen, maar het kwam in me opquote:Op woensdag 23 juni 2010 00:32 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nul, dat is nog nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren, dat is het failliet van de politiek. De kiezer heeft gesproken en nu is het aan de politici om eruit te komen, zoals dat zo mooi heet en iedereen wil z'n huid zo duur mogelijk verkopen.
En kom op zeg, de informatie is nog maar nauwelijks bezig, al die paniek
30+15+10+10+5+2=72 zetels. Rechts (CDA, VVD, PVV, SGP) heeft er bij elkaar logischerwijs 78, de balans helt dus naar rechts.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lees je eens in.. Bijv. PvdA, SP, GL, D66, CU, PvdD
Al moet er wel (wederom) bij zeggen dat het ietwat onwaarschijnlijk is.. Maar ze kunnen dus strikt genomen informeren zonder de VVD, en dus het initiatief krijgen als de VVD "faalt"..
quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit dan:
PvdA + CDA + SP + GroenLinks = 76
PvdA + CDA + D66 + GroenLinks + ChristenUnie = 76
PvdA + CDA + SP + D66 = 76
Dat kan allemaalquote:Op woensdag 23 juni 2010 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit dan:
VVD-CDA-PVV heeft ook 76quote:
Goed, samen met gedoogsteun van de SGP is dit de 'vrouw-terug-in-de-keuken'-coalitie.quote:
Sinds wanneer is het CDA links? Een volledig linkse coalitie kan geen meerderheid halen. In bijna alle mogelijke coalities is VVD of CDA nodig. Een linkse meerderheid benaderen kan alleen bij een 4+ partijen coalitie. Niet bepaald stabiel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit dan:
Zowel het linkse als het rechtse blok zijn geen blok.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:07 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het CDA links? Een volledig linkse coalitie kan geen meerderheid halen. In bijna alle mogelijke coalities is VVD of CDA nodig. Een linkse meerderheid benaderen kan alleen bij een 4+ partijen coalitie. Niet bepaald stabiel.
Het linkse blok heeft veel minder te eisen op het moment dan het lijkt. Ze hebben altijd rechts nodig willen ze uberhaupt nog regeren, omgekeerd is dit niet het geval.
Mijn excuus, spectrum is een beter woord dan...quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zowel het linkse als het rechtse blok zijn geen blok.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:23 schreef ethiraseth het volgende:
Hoewel, de gemiddelde PVV"er is zo kortzichtig dat die alles best vindt, zolang er maar wat maatregelen worden doorgevoerd die moslims pestenimmigratie beperkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |