Dat gelul altijd over Armstrong z'n materiaal en trainingen etc.. Z'n fiets toen was echt niet veel beter dan die van Ullrich hoor.. En die sprookjes en mythes over zijn trainingen altijd.. Ik las en interview met Robert Gesink, en die werd daar ook 'n beetje moe van. Lance schijnt dan veel op z'n TT-fiets te trainen etc. blabla, en Gesink krijgt vragen waarom hij dat ook niet doet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:39 schreef zwiggelbig het volgende:
aar @#$@# nu ben ik het echt helemaal zat! Ik had er laatst nog een dikke discussie over hier op het forum. Maar vele blijven geloven dathij doping heeft gebruikt.. Maar wie verteld mij dan hoe iemand in zijn jonge jaren na vele zware trainingen, een grote voorsprong op het gebied van materiaal, training, voeding etc op zijn concurenten 7 keer de tour wint met doping? Dan 3 jaar stopt. Dan terug komt. En met de hedendaagse doping controles en ook de hoeveelheid die hij krijgt. Dan nog 3es worden in de tour en 2e in de ronde van zwitserland?
Zouden Ullrich en Gesink al één keer zo rond hebben gereden?quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat gelul altijd over Armstrong z'n materiaal en trainingen etc.. Z'n fiets toen was echt niet veel beter dan die van Ullrich hoor.. En die sprookjes en mythes over zijn trainingen altijd.. Ik las en interview met Robert Gesink, en die werd daar ook 'n beetje moe van. Lance schijnt dan veel op z'n TT-fiets te trainen etc. blabla, en Gesink krijgt vragen waarom hij dat ook niet doet.
Natuurlijk doet Gesink ook zulke dingen en is hij begonnen met twitteren, puur om de mensen te laten zien dat hij ook echt wel zulke dingen doet.
Over z'n dopinggebruik. Ik denk dat hij nu misschien wel clean rondrijdt, maar in de jaren dat hij de Tour domineerde helemaal niet. Op die kannibalistische manier rijden kan niet clean, dat zie je nu wel. Het is nu veel menselijker. Lance was toen bijna een robot, en als je ziet dat al z'n concurrenten gepakt zijn, dan geloof ik niet dat hij dat op krentebollen en bananen deed
quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:46 schreef wimderon het volgende:
De meesten komen niet verder dan voor de vorm af en toe een keer de windtunnel ingaan. Als je hoort hoeveel uren iemand als Armstrong (of de toppers van Riis) op de tijdritfiets doorbrengt/bracht dan durf ik wel te stellen dat Gesink daar niet aankomt.
Garmin en Sky benaderen het ook allemaal veel en veel professioneler/wetenschappelijker. Dat Armstrong zich niet veel laat zien in koers wil niet zeggen dat hij alsnog niets aan het toeval over laat. Riis doet dat ook niet met zijn toppers. Bij de meeste andere ploegen heb je eerder het idee dat ze maar wat doen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is 't gewoon een keuze. Ofwel maar 3 weken op een jaar in beeld rijden en de rest van 't jaar lekker experimenteren en voorbereiden ofwel een heel seizoen overal meestrijden aan het front en dan heb je niet altijd even veel tijd voor kleurrijke uitstapjes met camera's erbij.
Als we 't over Gesink hebben dan. Ullrich was niet altijd even gemotiveerd, dat was een ander probleem.
Dat ben ik met je eens. Omdat ik zelf ook fiets ken ik wel wat mensen in 't wereldje, en heb hier en daar wel genoeg gehoord om er van overtuigd te zijn dat eigenlijk niemand clean is. Soms weten ze van te voren al hoe, en waarop gecontroleerd gaat worden..quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:03 schreef solaire het volgende:
alweer....
jongens ook nu is het peleton verre van clean
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.quote:De laatste toer van Lance Armstrong
18.15-18.40 uur EENVANDAAG
De laatste Tour van Lance Armstrong is
niet de zegetocht geworden die hij zelf
in gedachten had.
Armstrongs aartsrivaal Greg Lemond moet
vrijdag getuigen voor de jury in het
onderzoek naar de dopingzaak van Floyd
Landis.
Ook start justitie een onderzoek naar
de handel en wandel van Lance zelf.Na
de grote overwinningen staat zijn
imperium nu op wankelen.
Lees dan ook het interview met Thomas Dekker eventjes, dan zie je waar vrijwel alle dopinggebruikers doorheen gaan. Denken dat ze onaantastbaar zijn, gevolgd door minder fanatiek trainen en een meer exotische leefstijl aannemen. Het zou kunnen dat Lance clean rond reed, het is nooit bewezen hoe het zit. Ik durf me niet aan een uitspraak te wagen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:53 schreef JohnDDD het volgende:
In de top 10 van de Tour 2003 staan naast Lance 7 renners die in verband zijn gebracht met doping (Ullrich, Vinokourov, Mancebo, Hamilton, Mayo, Basso, Moreau).
Er is no way dat Lance clean reed; aan de andere kant: we weten ook dat de anderen ook zakken doping gebruikte en Lance was nog altijd beter dan alle andere bij elkaar...
Er zullen altijd mensen blijven gebruiken, wanneer er een dopingsoort is ontwikkeld word meteen begonnen aan het ontwikkelen van de volgende, nog voordat de nieuwe soort traceerbaar is. In de pharmaceutische industrie (zwarte deel dan) gaan hier miljarden in om. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat ze te traceren zijn en ik denk niet dat er nog veel renners, wel een paar dus, zo dom zijn om te gebruiken nu iedereen toch weet dat de UCI bloedstalen bewaard.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:03 schreef solaire het volgende:
alweer....
jongens ook nu is het peleton verre van clean
Ja of een koers waar 100 amateurs aan de start staan en als de dopingdokter voorbij komt er nog maar 30 starten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Omdat ik zelf ook fiets ken ik wel wat mensen in 't wereldje, en heb hier en daar wel genoeg gehoord om er van overtuigd te zijn dat eigenlijk niemand clean is. Soms weten ze van te voren al hoe, en waarop gecontroleerd gaat worden..
Ik ben het helemaal met je eens, en ik ken 't wereldje ook wel een beetje.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Omdat ik zelf ook fiets ken ik wel wat mensen in 't wereldje, en heb hier en daar wel genoeg gehoord om er van overtuigd te zijn dat eigenlijk niemand clean is. Soms weten ze van te voren al hoe, en waarop gecontroleerd gaat worden..
Dat soort verhalen komen idd bekend voor.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:27 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja of een koers waar 100 amateurs aan de start staan en als de dopingdokter voorbij komt er nog maar 30 starten.
Degenen die toen bij de amateurs rondfietsten rijden nu bij de profsquote:Op zondag 8 augustus 2010 12:00 schreef JohnDDD het volgende:
En geldt dat nog steeds?
Persoonlijk vind ik het daarom zo hypocriet, ok Armstrong gebruikte natuurlijk maar de anderen toch ook...
Je zou toch denken dat het nu met het bloedpaspoort en de verscherpte controles heel moeilijk is geworden in elk geval om op grotere schaal doping te nemen. Kijk ik geloof ook wel dat de meesten een klein beetje nemen om sneller te herstellen, zolang het maar niet detecteerbaar is. Maar ze zullen nu toch wel niet meer aan de bloeddoping zitten gok ik.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Degenen die toen bij de amateurs rondfietsten rijden nu bij de profs
ik ken overigens geen verhalen die huidige profrenners als onderwerp hebben, maar ze komen wel uit hetzelfde wereldje
En de huidige ploegleiders bij de profs fietsten zelf bijna allemaal als prof tijdens de hoogtijdagen van doping.
Veel verzorgers doen het werk ook al jaren.
Ik heb ook een injectienaald in mijn bidon waar mijn reserveband in zit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat soort verhalen komen idd bekend voor.
En van een ploegmaat hoorde ik eens dat hij in het vuilnisemmertje in het toilet een paar injectienaalden had gezien
Onze ploegleider wist ook leuke verhalen te vertellen van vroeger. Hij vertelde altijd graag het verhaal van een renner die kennelijk zo stijf stond van de doping dat die dwars door zijn kramp heen fietste. Ze zagen de gescheurde pezen zo ongeveer in het rond vliegen.
Zoiets staat ook op de dopinglijst hé ... (remember Vaughters ! )quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb ook een injectienaald in mijn bidon waar mijn reserveband in zit.Die is voor als ik door een wesp word gestoken. Daar zit spul in tegen de allergische reactie. Soms levert dat ook rare gezichten op als ik die bidon moet opentrekken om er iets uit te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |