abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83169269

Medestudenten in dit topic:
Frankii - Digitale Communicatie - locatie: FCJ //2de jaars
Nick_Taken - Civiele Techniek - locatie: FNT //oud student
Vigier - MER - locatie: FEM //2de jaars deeltijd
Milou__ - CEM - Locatie: FEM //2de jaars voltijd
Lj_lightning - Werktuigbouwkunde IPD - Locatie: FNT ON700 //2e jaars
Agapimou - International Communication & Media - Locatie: FCJ //2de jaars
zwahiel - Instituut voor de Media en Instituut Communicatie - Locatie: FCJ // docent bij CMD / DC / ICM
Herpert - Digitale Communicatie - Locatie: FCJ //3de jaars
GMAK - Mondzorgkunde - Locatie: FGZ //1ste jaars
Nashje - Digitale Communicatie - Locatie: FCJ //1ste jaars
Jetfly - Technische Bedrijfskunde - Locatie: FNT //1ste jaars
Mirel - Communicatie & Media Design - Locatie: FCJ //2de jaars
misslady83 - Personeel en Arbeid - Locatie: FMR //1ste jaars
..Rose - Business Management - Locatie: FEM //1ste jaars
Egamer - Journalistiek - Locatie: FCJ //1ste jaars
TornadoDK - Rechten - Locatie: FMR //2de jaars
-Voeg jezelf hier toe als je een opleiding volgt op de HU.-

Belangrijke Sites:
Hogeschool Utrecht Homepage
Selexys
Inschrijf systeem
Centrale Info Site
Webmail

Natuurlijk wil je ook lid worden van een van de vele studentenverenigingen die Utrecht rijk is!

Studentenverenigingen
AEGEE Utrecht
B.I.T.O.N.
ESN Utrecht
Navigators
UMTC
SIB Utrecht
Utrechtsch Studenten Corps
Utrechtsche Vrouwen Studenten Vereniging
(Collegium Studiosorum) Veritas
Unitas (Studiosorum Rheno-Traiectina)
Utrechtse Technische Vereniging (HU only)
Utrechtse Studenten Rugby Society
Triton Roeivereniging
SSR-NU Algemene Christelijke Studenten Vereniging
Gereformeerde Christelijke Vereniging Utrecht
Interculturele Utrechtse Studentenvereniging
Utrechtse Studenten Korfbal Vereniging Hebbes
Orca Roeivereniging
Reformatische Studentenvereniging
Zeilvereniging Histos (Veritas)
Utrechtse Studenten Volleybal Vereniging Protos
Utrechtse Studenten Schaats Vereniging Softijs
Utrechtse Studenten Toneel Vereniging (Unitas)
Juridische Studenten Vereniging Utrecht
Ichthus Evangelische Studenten Vereniging
Gereformeerde HBO Vereniging Ultrajectum
Bedrijfskundig Genootschap Utrecht

Let op!
Dit is geen spam slowchat, graag je aan de regels houden! Hou het netjes en rustig, maak er geen wedstrijd van om z.s.m het topic vol te pompen!!

De OP is hier te vinden. Wil je erbij voeg jezelf dan toe in de OP.
Iedereen is overigens vrij om de OP in zijn algemeenheid aan te passen (qua links ed).
Grote veranderingen graag eerst overleggen met de rest.

Hoe voeg je je dan toe? even een korte handleiding:

1. Ga hierheen: http://wiki.fok.nl/index.php/HU
2. Schrijf je rechtsboven in
3. Log in
4. Klik bewerken
4. Maak de verandering wiki :)

[ Bericht 1% gewijzigd door GlowMouse op 08-08-2010 23:48:44 ]
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_83170618
Als je een topic opent moet je de OP uit de Wiki pakken, niet de vorige OP kopieren
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_83171240
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:04 schreef Frankii het volgende:
Als je een topic opent moet je de OP uit de Wiki pakken, niet de vorige OP kopieren
Danke! Maar ik heb nu wel een afbeelding..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_83171687
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:38 schreef Jetfly het volgende:
Hai Nick ik had een vraagje.. Ik moet een pasfoto meesturen met die barcode dingens, de collegegeld blabla. Ik heb de boekenlijst gekregen. What's next?
Die boeken kopen
En zorgen dat je die pas op tijd krijgt, die krijg je met je bewijs van inschrijving.

Mijn punten:

29 punten binnen
12 punten van project heb ik zeker
7 punten van hertentamens wacht ik op
9 punten van vakken die ik zeker gehaald heb
3 punten niet gehaald, mag er een hertentamen voor aanvragen

Over dat laatste twijfel ik ook sterk, ongeveer dan 5 dagen om ervoor te leren.
Dan nog heb ik het niet slecht gedaan, meeste zijn blij als ze hun verplichte punten halen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:33:35 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_83175663
1e jaar klaar, wacht nog op 2 cijfers. 60 punten.
When all else fails, you always have delusion.
pi_83180275
Je staat niet in de openingspost
pi_83201073
Zit te twijfelen over Mediatechnologie maar ik denk dat het me te theoretisch is (te veel programmeren enzo) en ik wil ook grafische dingen doen.

Heb ook een rijtje stopredenen gezien en de meeste daarvan zeiden hetzelfde.

klotestudies ook altijd

(ter info: vorig jaar begonnen met Industrieel Ontwerpen, januari gestopt om dezelfde redenen, teveel techniek)
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:32:48 #8
87680 Mirel
pi_83206582
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:34 schreef Daantke het volgende:
Zit te twijfelen over Mediatechnologie maar ik denk dat het me te theoretisch is (te veel programmeren enzo) en ik wil ook grafische dingen doen.

Heb ook een rijtje stopredenen gezien en de meeste daarvan zeiden hetzelfde.

klotestudies ook altijd

(ter info: vorig jaar begonnen met Industrieel Ontwerpen, januari gestopt om dezelfde redenen, teveel techniek)
Kom dan CMD doen, heb ik net het 1e jaar gedaan. Heel leuk met een goede balans tussen programmeren en designen.
pi_83211926
Ja maar dat is weer loting dus dat kan niet meer net als Journalistiek
pi_83214141
Woei alle punten van semester 1 binnen, 6 punten nog afwachten van semester 3 en 4, en voor 6 punten aan hertentamens liggen nog. Erg mooi allemaal, en morgen weet ik ook of ik definitief de 12 punten van het project heb.

Verder vandaag weer veel te lang gewerkt aan dat #$@! project, daar gaan veel uren in zitten, tot nu toe heb ik er ruim 110 opgetekend.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:55:39 #11
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_83281516
51 punten binnen overgangsgrens is 50 voor ICM
wacht nog op 6 punten voor een project en 3 voor een verslag, dus waarschijnlijk m'n P binnen
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:40:18 #12
87680 Mirel
pi_83298873
60 punten hier bwhaaaaaa
pi_83299018
48 binnen op osiris nu, wacht op 3 die ik zeker binnen heb, en helaas een hertentamen erbij.

Had er al 2, maar nu is er een bij gekomen om een vage reden.
Meer mensen hadden er last van, ging om het schetsen van oplossingen, en wat ze schijnbaar niet kennen is bij voorbaat al fout, ofzo. Ergste is je kunt maandag je tentamens inkijken... en 3x raden wat we dan hebben... juist.
Mijn P was eigenlijk binnen, hoefde maar 1 van de 2 herkansingen te halen wat zeker ging lukken, nu moet er gewoon meer dan en tandje bij. Haat deze streek. Klacht is in ieder geval genoteerd daar.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:44:10 #14
87680 Mirel
pi_83305004
@ OP, ik zit op Communicatie & Media Design, 1e jaar vorige week afgerond.
pi_83318506
jetfly ik zou wachten met boeken kopen tot na de eerste les van elk vak. docenten maken die lijst ergens midden van het schooljaar, en soms staan er boeken op die je dus haast niet nodig hebt en dus gewoon die paar pagina's kan kopieren.

8 july ga ik afstuderen!!!!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_83319389
Ik heb boeken gekocht en ik 3/4 gebruik ik eigenlijk nooit.
Haal er oefenopdrachten uit omdat je aan de presentaties vaak niet genoeg hebt, of ik gewoon niet van de presentatie zelf kan leren.
Voor mijn opleiding heb je vooral wat aan de dictaten, als er een dictaat beschikbaar is zou ik deze meteen uitprinten en inbinden (voorheen kon je ze kopen, nu niet meer, iemand een idee waarom???)
Ook de lijst die nu online staat staan waarschijnlijk (in mijn geval) boeken op die ze het jaar ervoor wel gebruikte en nu dus niet meer.
Zal je een tip geven, blijkt het dat je een boek toch nodig heb, sprint naar de mediatheek, leen het daar, bestel het ondertussen, en als je boek binnen is breng het terug Doen er zeer veel bij ons. Van alle boeken die je tijdens je opleiding nodig hebt staan er bij ons op Nijeoord een stuk of 5/6 waarvan 1 niet uitleenexemplaar.
Verder maak eigen uittreksels van de boeken en de presentaties, dan heb je het 1: al een keer geleerd, staat het er in je eigen woorden dus veel duidelijker, schuif je je boek aan de kant behalve voor opgaves en leer je voor je tentamens je uittreksels.
Natuurlijk is elke opleiding anders maar bij de technische vakken komt het bovenstaande hoofdzakelijk wel overeen.

En over die presentaties, iig bij ons, een aantal docenten zijn van buitenlandse komaf en moeilijk te begrijpen, houd zeker die vakken goed bij en steek er extra tijd in, mijn 2 hertentamens heb ik er aan te danken omdat ik aan alle vakken ongeveer even veel tijd heb besteed, vroeg of laat krijg je het fijne toch niet mee en wilde je dat je voorkennis wat beter was. Als je alleen een dictaat van hem/haar krijgt dat ook nog eens door hem/haar geschreven is koop er dan een goed boek bij, kijk bijv. wat ze op de uni gebruiken of bij een andere hbo. Ik heb dat voor technische mechanica gedaan, een boek gekocht wat op de lijst van de TU Delft stond en dat leert 10x makkelijker, het staat er gewoon op havo niveau uitgelegd waardoor je het vanaf blz 1 prima meekrijgt! Dat waar het dictaat en presentaties praktischer zijn waardoor als je één ding niet lekker meekrijgt je al vroeg vastloopt.

Bij ons zijn er die alles zelf uit boeken en dictaten halen en je alleen ziet bij practica en groepsopdrachten, en dat zijn diegene die meestal bij ons de P in een jaar halen. Het is natuurlijk niet voor elk vak zo en ook niet voor elke opleiding maar blijf de boel in de gaten houden.

Wat je trouwens veel met de dictaten bij ons ziet en ze niet op controleren is dat veel mensen er oefententamens compleet met uitwerkingen tussen stoppen, wat leer je dan nog? Die halen het net aan waar ik nu mijn herkansingen nodig heb, maar vraag je ze iets (ook tijdens een project) hebben ze geen idee waar het over gaat. hoe verleidelijk dit ook kan zijn doe het niet! Ik heb mijn leven lang nog nooit gespiekt voor een toets, en als ik iets haal is het ook op eigen kracht, ken ik het redelijk tot goed, maar ik kan er altijd over meepraten! Het lijkt me dat dit je gewoon vroeg of laat opbreekt, doe het niet. Ondanks dat ik nu een aantal vakken net niet gehaald heb mag ik ze gewoon over doen, en zorg er dit keer wel voor dat ik ze haal.

Trouwens iets compleet anders, ik zie dat er hier veel eerste jaars zijn in de openingspost, en wil even een nieuwe discussie openen. Een aantal hebben al aangegeven hun P te halen, blijven jullie of maken jullie de overstap naar de uni? waarom wel of niet?
Zelf twijfel ik er nogal over omdat ik prima kan leren maar door dat ellendige projectwerk elke keer weer in de problemen kom kwa tijd, het vreet aan me en die energie kan ik (niet langer) opbrengen. Weet zeker dat ik het in Delft ook wel moet kunnen halen, aan de andere kant schreeuwen docenten hier van blahblahblah niveauverschil en blahblahblah dat ga je niet halen. Volgens mij willen ze die uitstroom niet hebben, en moet je het met de juiste instelling wel kunnen halen. Dit likt mij nu de tijd waarop mensen de balans opmaken en zich al dan niet inschrijven.
pi_83359593
Ben van plan om elektrotechniek te gaan doen op de HU. Iemand hier met ervaring met deze opleiding??
Ik twijfel nog een beetje tussen Utrecht en delft. Snel een kamer kunnen vinden is ook best belangrijk, volgens mijn onderzoek is het in beide steden knap lastig om aan een kamer te komen, klopt dit??
pi_83360577
Ik had binnen een week een kamer, maar ik heb mijn kamer dan ook al eind mei geregeld.
Nu ben je een beetje aan de late kant.
Makkelijkste weg om aan een kamer te komen is via een vereniging hier in Utrecht.
Als je er echt achteraan zit lukt het je prima, en ben je kieskeurig of niet?
Je kunt ook altijd verder zoeken als je hier eenmaal zit.
Zou zeggen pak de eerste en de beste kamer waar je huurbaas niet een chinese mevrouw is, google voor dat als je wilt weten waarom , en als alles gewoon netjes geregeld is.
Ik ga dus komend jaar mogelijk ook naar Delft, wacht nog op 6 punten die ik nodig heb voor mijn p.
Zelf doe ik dan Civiele techniek, maar wij hebben veel dezelfde vakken die Electro techniek ook heeft in het eerste jaar. Als je denkt dat je de TU aan kan kun je dat hier zeker, ik heb wel gym gedaan maar zit op het hbo omdat ik na mijn ziek zijn niet gelijk er vol op wilde gaan. Ik heb wel eens het idee tijdens sommige vakken van wat doe ik hier. Er zijn hier enkele die op FNT zitten dus die kunnen je vragen ook prima beantwoorden.
Wat zou je zoal verder willen weten nog?
pi_83373843
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:00 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik had binnen een week een kamer, maar ik heb mijn kamer dan ook al eind mei geregeld.
Nu ben je een beetje aan de late kant.
Makkelijkste weg om aan een kamer te komen is via een vereniging hier in Utrecht.
Als je er echt achteraan zit lukt het je prima, en ben je kieskeurig of niet?
Je kunt ook altijd verder zoeken als je hier eenmaal zit.
Zou zeggen pak de eerste en de beste kamer waar je huurbaas niet een chinese mevrouw is, google voor dat als je wilt weten waarom , en als alles gewoon netjes geregeld is.
Ik ga dus komend jaar mogelijk ook naar Delft, wacht nog op 6 punten die ik nodig heb voor mijn p.
Zelf doe ik dan Civiele techniek, maar wij hebben veel dezelfde vakken die Electro techniek ook heeft in het eerste jaar. Als je denkt dat je de TU aan kan kun je dat hier zeker, ik heb wel gym gedaan maar zit op het hbo omdat ik na mijn ziek zijn niet gelijk er vol op wilde gaan. Ik heb wel eens het idee tijdens sommige vakken van wat doe ik hier. Er zijn hier enkele die op FNT zitten dus die kunnen je vragen ook prima beantwoorden.
Wat zou je zoal verder willen weten nog?
Ik was ook zeker van plan om aan te sluiten bij een vereniging. Kieskeurig ben ik niet echt, met een simpel kamertje van 10m2 ben ik tevreden
Voordeel van utrecht is dat het redelijk dichtbij (1uur rijstijd) m'n woonplaats is vergeleken met delft (~2 uur).
pi_83377366
Brabant of Noord-Holland?
Als je bij een vereniging gaat heb je nog kans mij tegen het lijft te lopen ook, is wel een leuke aanvulling, en er zitten niet veel bèta's bij. In mijn jaar waren er maar 3 met een echte bèta studie, ik met civiele techniek, een bouwkunde studente en een met natuurkunde.
Verder wat ook helpt is de uit te lopen en laten weten dat je een kamer zoekt, je kunt tijdens de uit ook verblijven in een verenigingshuis, wat helpt, en vanaf daar zoeken/kamers bekijken.
Wat betreft uitgaan/verenigingen is Utrecht wel leuker dan Delft, iig dat vind ik, dat speelt voor mij nog steeds mee mocht ik nu toch mijn laatste 6 punten binnenhalen.
  maandag 28 juni 2010 @ 16:13:58 #21
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_83404329
Hoi allemaal!

Heb deze vraag al gesteld in een topic, maar mijn vraag aan een van jullie is hoelang duurt het voor HU je inschrijvingsverzoek behandeld?(via studielink) Het gaat hier om de studie Personeel en Arbeid.

Thanx!
Waving.....can be positive or negative!..:)
  maandag 28 juni 2010 @ 18:45:28 #22
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_83410492
Wie doen er trouwens nog meer de studie Personeel en Arbeid en hoe bevalt het?:)
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_83467702
Weet ik niet wie dat doen, hier iig niemand gezien die dat deed, zegt me ook vrij weinig wat het exact in houd, alleen een vaag idee.

Ohja vandaag mijn eerste hertentamen gedaan, en gehaald.
A.s. donderdag nog eentje van hetzelfde vak wat zeker te halen moet zijn, en een ander tentamen wat ik zeker moet kunnen halen. Was wel knullig dat er bijlagen waren vergeten, waardoor een aantal vragen niet waren te beantwoorden. Naja op naar mijn P donderdag.
pi_83475339
Ik begin het nieuwe schooljaar met business management is er iemand die dat doet?
pi_83483380
Zou zeggen kijk in de OP en add je, als niemand zich add dan weten we ook niet welke opleidingen hier zijn
Maar zover ik weet niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')