quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:17 schreef Pandora73 het volgende:@ Auti: oke, je *hebt* dus gelijk, maar weet je ook al hoe je het gaat *krijgen*? Klinkt lullig, maar vaak zit daar nog een enorm gevecht tussen. En je kan er donder op zeggen dat de andere partij(en) een batterij advocaten op je af gaan sturen als je pech hebt... Kom je er dan nog uit?
Het is een heel lang verhaal.. en als alles afgerond is dan ga ik daar een "documentaire" van maken. Welicht een groot onderdeel van mijn (geplande) "2e boek" over het falen van de MBO maatschappij en bureaucratie.
Maar ik draai al een tijdje mee in de wereld van ellende en heb al heel veel dingen meegemaakt die ook eigenlijk niet door de beugel kunnen. Ook om mij heen. Heel veel mensen slikken dit, of zeggen van; ach wat kan je er aan doen of zeur niet zo en etc etc.. Het gaat al jaren zo. En ik ben het zat.
Ik ben niet onbekend met de wet, ben geen jurist, weet lang niet alles. Maar ben wel een auti die zich ergens in kan vastbijten, 200% inzet en dan ook alles gaat uitzoeken. Al moet het in het Pools, Tjechies, Spaans etc.. Ik ga net zo lang door totdat ik heel veel duidelijkheid heb en onduidelijkheden weggezuiverd zijn. Ik hou van duidelijkheid, ik hou van professioneel, ik hou van recht/plicht en commitment, rechtvaardigheid etc.. kan het ff niet goed verwoorden.
Antwoord op je feitelijke vraag, hoe denk ik gelijk te kunnen krijgen? .. ik heb het zwart op wit. Ik trek al ruim 8 weken aan de noodbel, ik kan bewijzen dat dit wordt genegeerd en mijn verhaal als onzin werdt afgedaan. Ik kan tevens op diverse andere manieren aantonen dat de Gemeente hierin heeft gefaald en niet alleen hierin maar ook in andere zaken. Ik heb hier ook bewijzen van en dit is ook bekend bij hulpinstanties zoals o.a. Sociaal Maatschappelijk Werk .. Waar nota bene de Gemeente zelf mij verplicht naar toe heeft gestuurd, hoort bij het traject. Deze mensen staan werkelijk ook totaal verbaasd met open mond de situatie aan te kijken en ondersteunen mij. Juridisch wordt ik bijgestaan door stichting MEE.
Ik heb zelf mijn zaak in korte lijnen helemaal uitgezocht en voorbereid.. en hun kunnen dat veel sterker en overtuigender over brengen tegenover een rechter.
Maar de komende rechtzaak zal ook geen groot probleem zijn, er is 100% zeker een schikking mogelijk, het gaat om 1000 euro en ik doe met een inkomen van nog geen 800 euro (er wordt 140 euro van mijn wajong ingehouden door het CVZ en mijn zorgtoeslag klopt nog steeds niet) een betalingregeling voorstellen van 200 euro per maand. In deze zaak dient rekening gehouden te worden met mijn zeer ernstige verleden, met de nadruk op verleden omdat ik nu hulp heb en heel erg veel ben veranderd en goed en hard op weg ben om alles op te lossen. In dit verleden hoort ook de aflossing van 4500 euro in 1 keer afgelopen december 2009, met daarbij in acht nemend dat ik vervolgens 4 maanden lang keihard heb moeten vechten om mijn in beslag genomen zorgtoeslag terug te kunnen krijgen. Iets wat slechts gelukt is door het ZELF op te zeggen en opnieuw aan te vragen.. Er steken hele verhalen achter en er is nog veel en veel meer.
Ook de reden tot dagvaarding, omdat ik 2 keer geen termijn had ingelost, is te verklaren. Er dient ook rekening mee te worden gehouden dat ik zelf alsnog wou schikken, dit wou het incassobureau niet en is overgegaan tot dagvaarden. Dit heeft 100'en euro's extra als gevolg en tevens geresulteerd in een aanmelding bij het CVZ waardoor ik nu 140 euro per maand zorgpremie moet betalen voor basispakket.
Ik ben hier niet mee geholpen.
En met de grootste schuldeiser ga ik ook zelf een regeling treffen, dat gaat ook zeker lukken want hun zijn zeer coulant. En de kleintjes kom ik ook wel vanaf.. Dan is het alleen nog ff afwachten of er verder nog rare dingen gebeuren.
En dan dus de Gemeente.. hun is nalatigheid te verwijten. De aanvraag schuldhulpverlening is totaal mislukt.
Dit heb ik op, uit mijn hoofd nu, op 21 april of om en nabij aangegeven.. nadat dit bevestigd was door sociaal.nl, bij de gemeente. De Gemeente wees dit af als totale onzin, kan niet, klopt niet.. "maar sociaal.nl zegt dat ze van niets weten, ze hebben niets ontvangen" Meneer dit is onzin, ik GARANDEER u dat ze het wel hebben.. ja maar ze.. MENEER!! IK VERZEKER U DAT HET ER LIGT.
En daar heb ik een bevesting van, met dagtekening 24 april. Ook eerdere bevestigingen, dat op 31 maart mijn aanvraag is verzonden en dat alle zaken op orde waren en dus de zaak wordt overgenomen door sociaal.nl .. En in de bevestiging van 24 april staat dus ook dat Sociaal.nl UITERLIJK medio Mei contact met mij opneemt voor een huisbezoek ter controlle van zaken en bla bla bla..
Maar ze hebben nooit wat ontvangen, dat bevestigd sociaal.nl ook keer op keer.. daar heb ik ook bewijs van. Maar de Gemeente geeft niet thuis. Zelfs niet als je belt, dan wordt je niet teruggebeld.. en ook DAAR heb ik nu een bevestiging van
Nu gaan we het langs hele andere wegen doen, met hulp van MEE, Voorzet Nederland, GGZ, Huisarts en stichting maatschappelijke dienstverlening midden kennemerland.
Ik kan ook aantonen dat ik voor AL mijn problemen hulp heb gezocht, ik die ook krijg.. BEHALVE van de Gemeente.. en dat ik daar onder lijdt en ik ga nu ook definitieve échte begeleiding krijgen in de vorm van een soort thuiszorg maar dan voor chronisch gestoorde mensen en ik krijg budgetbeheer.
Dus ik doe alles wat ik kan.. alleen de Gemeente heeft heel erg tegen gewerkt in mijn traject en doet dat nog steeds.. en faalt daarnaast ook nog eens keihard op diverse andere fronten. Dus ik vind het wel eens tijd voor een gesprekje met de burgermeester.
Met het voorbereiden daarop en kijken of we zelfs de Gemeente aansprakelijk kunnen stellen voor bijkomende kosten krijg ik ook hulp. Er is veel meer mogelijk dan mensen denken. Maar men gaat er al snel met de pakken bij neerzitten.. Ik echter, ik ben anders.. ik DENK, en ik ben een rebels en strijdlustig ventje.
Niet meer zo agressief als vroeger, echter wel nog net zo rechtvaardig.
Alleen vroeger had ik helemaal gaan flippen.. en daar ben ik ook niet de enige in als je inene zo machteloos bent en je je emoties al niet onder controlle hebt. Door mensen zoals mij staan er nu in stadhuizen en bij het CWI/UWV beveiligers.. dat had je vroeger niet.. totdat de wereld hard werd.
En dan nog falen ze, .. want wat er staat is echt grappig
Ik heb mijzelf nu onder controlle hoor, en meds maken me ook rustig.. Maar ik ben wel eens het stadhuis binnen gelopen en dan zag ik zo'n figuur en toen zei ik spontaan; JEZUS CHRISTUS!! HAHA!!.. en toen keken mensen allemaal raar.. waarop ik zei; MOETEN WE HIER DE OORLOG MEE WINNEN?
Maarja.. ik kan mij er nog wel druk over maken.. alleen flip ik niet meer. Ik doe het nu met mijn hersens en met mijn "handboek" I AM THE LAW!!

ongekend hoe falend en hoeveel fouten er zijn in het uber
systeem van MBO'ers en HBO'ers die hard werken op kantoor..

Is toch bekend mensen?.. weet toch iedereen.. Maakt niet uit ook.. het wordt vanzelf 1700 uur

Totdat de bom valt...
Sorry, maar dat is mijn apentrots.
Had ik trouwens al verteld dat mijn vorige Arbeids"deskundige" van het UWV ontslagen is? Ik kreeg toch zomaar een nieuwe? Heb hem ook nog nooit ontmoet.. Maar dat hele Jobstap akkafietje en miscomunictie en een kostenpostje van 13000 euro heeft die man de das om gedaan. Dus bij het UWV zijn ze best goed bezig

Maar dat zien de mensen niet.. die lezen alleen de Telegraaf.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.