Ik heb vrijdag een dagje amsterdam gedaan en moest ook het een en ander halen voor anderen. Dus kreeg dit reisje nog vergoed ook. NS is vrij duur. retourtje purmerend-a'dam is 8,40. 50c/ kilometer dus. Ik moest iig. een paar specifieke schoentjes meenemen voor een meisje en een of andere witte h&m hoed van 'divided'. Wit met een plooi erin en een zwarte band, maat s. Nadat ik niet kon slagen bij de h&m kalvertoren werd ik doorverwezen naar een filiaal op het Leidseplein.
Daar aangekomen kon ik nóg niet slagen voor die hoed. Maar ik moest ook nog ff uitzoeken of de pumps wellicht niet te klein vielen, anders moest ik terug. Dus ik kijk rond en vraag een willekeurig meisje of ze mij wilt helpen met passen. Heel toevallig was dit een erg leuk meisje, niet alleen om te zien, ze was gewoon hartstikke lief!

Dus mijn hart smolt. De schoentjes waren A-OK want zij droeg zelf 39 maar een 38 kon ze ook nog aan wist ze te vertellen.
Dus ik bedank haar en verlaat de h&m maar.. ik kon het niet laten. Ik moest terug. Ik moest iig een naam hebben. Op de trap naar beneden kwam ik er "toevallig" weer tegen. En toen begon het. Ik wilde haar nog iets vragen. Of ze toevallig hyves had. Ik ging ervanuit dat ze op zn minst 17 zou zijn. Maar dat was niet het geval. Ik ben 15, zei ze... En toen wist ik niet meer wat ik moest zeggen. kon ik de tijd maar terugdraaien en was ik maar niet teruggegaan!
"Oh, laat dan maar" zei ik. Ik ben namelijk een stuk ouder dan dat. Reden was natuurlijk dat je vaak lieve leuke meisjes tegenkomt op straat en daarna nooit meer terug zal zien. Wat natuurlijk een grote zonde is. En dat heb ik ook tegen haar gezegd. Zo nerveus als ik werd, werd zij ook nerveus. En ik bedankte haar nogmaals en ging weg.. Alsof ik half dronken was slenterde ik van links naar rechts terug richting de dam. in de hoop dat ik niet een al te erge flater sloeg in haar mooie ogen. En eigenlijk wil ik nogsteeds haar hyves. Want ze was zo lief!
klacht 1: retourtje purmerend-a'dam is 8.40.
klacht 2: leuk meisje bij de h&m blijkt pas 15 te zijn.. geen naam nog een hyves kunnen regelen.
klacht 3: ik ben een loser omdat ik niet knap ben geboren en niet alle meisjes kan paaien die ik maar wil.