http://www.teambelkin.com(...)he-tank-part-ii-1095TOUR OF THE TANK: DEEL IIBram Tankink is een van de meest ervaren mannen van het Belkin Pro Cycling Team. De Nederlander kijkt niet zo snel meer ergens van op, maar de Tour blijft hem soms verbazen. In Tour of the Tank deelt Bram zijn belevenissen tijdens de honderdste Tour de France.“De rustdag van maandag was zeer welkom. We verbleven in een mooi hotel en hebben lekker kunnen ontspannen. Ik ben zelfs nog even in het zwembad gesprongen. We hebben ook nog een fijn trainingsrondje gereden. We hebben daarbij een mooie kleine klim meegepakt, wat wel even ontnuchterend was om dat weer een keer zonder publiek te doen. Ik kreeg nog wel een hongerklopje aan het eind, want we waren langer onderweg dan gepland en ik had geen eten meegenomen. Na afloop hebben we echter heerlijk geluncht.”
Kippenvel“De rit naar de top van de Ventoux was heel mooi. Het was zo massaal! Duizenden mensen stonden ons toe te schreeuwen, ja, ik heb wel wat kippenvelmomenten gehad. Zoiets maak je maar een paar keer in je leven mee. Het ging best goed, ik was niet heel erg aan het afzien en daardoor kon ik ook meer genieten. Door alle steun vergeet je de pijn ook wel een beetje, denk ik.”
Teamprestatie“Op de Mont Ventoux hebben we als ploeg hard gewerkt voor Bauke en Laurens, maar uiteindelijk hebben ze het bergop zelf gedaan. In de etappe van vrijdag, de waaieretappe, hebben we echt een teamprestatie neergezet. Dat gaf heel veel voldoening. Het was een van de dingen die wielrennen zo mooi maakt. Dit soort etappes blijven je bij. Hier gaan we het over een paar jaar nog over hebben.”
Energie“De laatste week is een zware, maar de benen voelen nog goed. Mijn masseur zegt dat ook, maar dat zegt hij altijd, haha! Als hij zou zeggen dat ze niet goed aanvoelen, is het niet echt bevorderend voor het moraal, hč! Maar eerlijk waar, ze hebben wel eens pijnlijker aangevoeld. De ploeg is klaar voor de slotweek. Ik heb tijdens een tweede rustdag wel eens met een stel lijken aan tafel gezeten, maar iedereen van onze ploeg is op dit moment nog vol energie. De goede prestaties van Bauke en Laurens dragen daar natuurlijk aan bij. Wij zijn er klaar voor!”