abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83124389
Hallo,

Ik wil binnenkort gitaar gaan spelen, en ben volop aan het zoeken naar een beginners gitaar. Mijn moeder wil er niet te veel geld aan uitgeven, max 250,- Aangezien er heel erg veel soorten zijn, en erg veel merken heb Ik geen idee waar ik moet beginnen. Misschien weet FOK! wat?

Ik ben vooral fan van Heavy Metal, dus dat moet wel goed op de gitaar te spelen zijn
Alles kan kapot.
pi_83124425
Zover ik weet kan je het beste beginnen op een akoestische gitaar.
  maandag 21 juni 2010 @ 23:01:47 #3
302122 Dunwich
The Horror...
pi_83124592
als je moeder 'm koopt, zou ik zeggen kies een roze
pi_83124677
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:58 schreef Svubeqak het volgende:
Zover ik weet kan je het beste beginnen op een akoestische gitaar.
Die heb ik al, maar dat vind ik geen ruk aan. Ik wil wel fette metal liedjes kunnen meespelen, en geen lame ass liefdesliedjes.
Alles kan kapot.
pi_83124702
True wat Svubeqak zei. Deze ziet er wel cool uit en is heel goedkoop:
http://www.rockpalace.com(...)ic-Guitar-Pack-Black
Maar hmm als je fan bent van Heavy Metal is een BC Rich Warlock wel cool, weet alleen niet hoe duur ze zijn.. probably duur ):
pi_83124769
Met ibanez kan je wel leuk metal spelen.
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  maandag 21 juni 2010 @ 23:06:21 #7
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83124800
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:01 schreef Dunwich het volgende:
als je moeder 'm koopt, zou ik zeggen kies een roze
hello kitty
Intelligent, but fucked up.
pi_83124801
Je hebt gewoon van Ibanez (of andere merken) beginnerspacks. met alles wat je nodig hebt. Gitaar, strap, paar plectra, amp
pi_83124850
Is dit wat?

Klick!

Ibanez, 2e hands dus goedkoper (:
Alles kan kapot.
pi_83124901
of warlock ook leuk ja
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/grg-m21-gb-bkn
http://www.feedback.nl/el(...)ch/warlock-bronze-bk

Leuk versterkertje erbij en je moeder zal blij met je zijn
pi_83124965
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:08 schreef Fuzzysham het volgende:
of warlock ook leuk ja
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/grg-m21-gb-bkn
http://www.feedback.nl/el(...)ch/warlock-bronze-bk

Leuk versterkertje erbij en je moeder zal blij met je zijn
Omg die Warlock is niet zo duur
pi_83125002
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:06 schreef Loveless85 het volgende:
Je hebt gewoon van Ibanez (of andere merken) beginnerspacks. met alles wat je nodig hebt. Gitaar, strap, paar plectra, amp
Ja, maar welke beginnerspack moet je dan kiezen? Er zijn er behoorlijk veel, en waar zijn ze allemaal te vinden? ^^
Alles kan kapot.
pi_83125008
Ja 2e hands scheelt enorm!
Zeker aan te raden bij een versterker. Nieuwe versterkers zijn zonde van je geld, zeker als je gewoon wilt raggen
pi_83125032
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:09 schreef SomeAwesomeDude het volgende:

[..]

Ja, maar welke beginnerspack moet je dan kiezen? Er zijn er behoorlijk veel, en waar zijn ze allemaal te vinden? ^^
http://www.feedback.nl/?id=52&o=3&q=pack
pi_83125252
Ik zou ook voor een Ibanez gaan, zeker als je metal wilt spelen. Ze hebben een zeer fijne en snelle hals.
pi_83125595
Geweldig dat FOK! Altijd zo lekker snel veel reacties heeft. Al heel erg bedankt als jullie meer linkjes weten en mij specifieke dingen aanraden zeg het me. Ik zal die website morgen eens goed bekijken en alle linkjes ook ff aan mijn moeder en vrienden laten zien.
Alles kan kapot.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 00:08:54 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83127521
Lees ook deze even door: Eerste gitaar kopen (starterssetje)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:16:17 #19
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_83132351
Meestal zijn die beginnerspacks nogal crap. Als je metal wilt spelen, koop dat sowieso een gitaar met humbuckerelementen (dus dubbele rijtjes ipv een enkel rijtje ). Je kunt dan idd kijken naar een Ibanez (ook vanwege StephanL's punt over de hals) of naar bijv een Dean.

Wat ik begrepen heb zijn de BC Rich gitaren in de Bronzeserie nogal bagger. We hebben hier een user, Aresdreams, die nogal wat ervaring heeft met BC Richgitaren. Spreek hem aan in het Gitaristentopic .

Let ook wel op het volgende:
Mensen (en met name ouders dus) zijn vaak geneigd om goedkope instrumenten te kopen, omdat ze niet zeker weten of hun kind wel doorzet met gitaar spelen. Het probleem is dat zulke goedkope instrumenten vaak daarna moeilijk door te verkopen zijn, terwijl de goedkopere middenklassers (Squiers bijv of de iets duurdere Ibanez, Dean en Epiphone gitaren) dat wel zijn. Daarnaast is de kwaliteit ook dermate dat je altijd slechter blijft klinken of minder lekker speelt dan dat je inmiddels kan en daarom haken juist veel mensen af. Begin met een goede gitaar en dan kun je daar nog jaaaaaren mee voort .

Ik ben dan zelf bassist, maar ben ooit begonnen op een Samick van 325,-. Nu, 16 jaar later, speel ik er nog op.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_83134256
Dit is wat ik heb gedaan:

Ik heb bij de Aldi (geen grap) een set gekocht toen die daar in de aanbieding was. Voor 100 euro krijg je dan een electrisch gitaar, versterker, hoofdtelefoon, 2x plectrum, boek + cd, benodigde snoertjes, oftewel alles compleet. Het is natuurlijk lang niet de beste gitaar, maar ik moet zeggen dat ie goed speelt en er niks mee mankeert.
Het hoeft lang niet zo duur te zijn om gitaar te leren spelen. En mocht je echt goed worden, kan je altijd nog een betere kopen
pi_83134330
Het maakt eigenlijk allemaal niet zoveel uit. Als je metal wilt gaan spelen zou ik voor een Dean of een Ibanez gaan.
pi_83134353
Is die 250 voor de gitaar en versterker of alleen de versterker?
pi_83138315
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Is die 250 voor de gitaar en versterker of alleen de versterker?
Gitaar + versterker, het liefst ook met standaart en tas. Mijn moeder betaald maar 100 euro max en ik wil er zelf echt niet meer aan uitgeven dan 150 euro.

@ Witchfynder, klopt dat zegt mijn moeder ook precies zo van het doorzetten. Daarom is tweedehands ook eeb optie, zijn betere gitaren goedkoper. Je hebt er alleen geen garantie...
Alles kan kapot.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:04:51 #24
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_83139518
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:31 schreef SomeAwesomeDude het volgende:

[..]

Gitaar + versterker, het liefst ook met standaart en tas. Mijn moeder betaald maar 100 euro max en ik wil er zelf echt niet meer aan uitgeven dan 150 euro.

@ Witchfynder, klopt dat zegt mijn moeder ook precies zo van het doorzetten. Daarom is tweedehands ook eeb optie, zijn betere gitaren goedkoper. Je hebt er alleen geen garantie...
Mijn ervaring is dat garantie op muziekinstrumenten nog meer een wassen neus is dan anders. Als je tweedehands koopt, zorg dan dat je een ervaren gitarist meeneemt die dat ding eens goed kan beoordelen.
Maar dat kan ik je ook aanraden als je hem in een winkel koopt (zeker iets als Feedback), omdat gitaren daar vaak niet goed afgesteld in de winkel hangen. Daardoor denk je misschien dat het een klote gitaar is, terwijl het aan de afstelling ligt. Als je net begint kun je dat nog niet beoordelen.

Nog een praktische tip: koop geen gitaar met een zwevende brug (zoals een Floyd Rose of eq). Als je net begint is dat echt een hel om te onderhouden. Het is ontzettend gaaf wanneer je er mee om kunt gaan. Vergelijk het met dat je auto leert rijden in een rally auto. Ook niet zo handig .

Wat je ook gaat kopen; lees recensies, recensies en recensies en vraag zoveel mogelijk advies .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_83139685
Ik ken alleen helaas geen ervaren gitarist. En wat is ren zwevende brug precies?
Alles kan kapot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')