Meestal zijn die beginnerspacks nogal crap. Als je metal wilt spelen, koop dat sowieso een gitaar met humbuckerelementen (dus dubbele rijtjes ipv een enkel rijtje

). Je kunt dan idd kijken naar een Ibanez (ook vanwege StephanL's punt over de hals) of naar bijv een Dean.
Wat ik begrepen heb zijn de BC Rich gitaren in de Bronzeserie nogal bagger. We hebben hier een user, Aresdreams, die nogal wat ervaring heeft met BC Richgitaren. Spreek hem aan in het Gitaristentopic

.
Let ook wel op het volgende:
Mensen (en met name ouders dus) zijn vaak geneigd om goedkope instrumenten te kopen, omdat ze niet zeker weten of hun kind wel doorzet met gitaar spelen. Het probleem is dat zulke goedkope instrumenten vaak daarna moeilijk door te verkopen zijn, terwijl de goedkopere middenklassers (Squiers bijv of de iets duurdere Ibanez, Dean en Epiphone gitaren) dat wel zijn. Daarnaast is de kwaliteit ook dermate dat je altijd slechter blijft klinken of minder lekker speelt dan dat je inmiddels kan en daarom haken juist veel mensen af. Begin met een goede gitaar en dan kun je daar nog jaaaaaren mee voort

.
Ik ben dan zelf bassist, maar ben ooit begonnen op een Samick van 325,-. Nu, 16 jaar later, speel ik er nog op.
Mijn band:
Conorach ||
MySpace ||
Twitter ||
Lastfm"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.