Roland 15 klinkt voor een beginnersversterker erg goed. Dat jij nou aan je buizenshit gewend bent zegt niet dat je met een roland 15 zeer veel leuke dingen kan doen. + roland heeft veel ingebouwde effecten.quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:54 schreef BloodSugar het volgende:
Ik zou niet aan zo'n beginners set beginnen, want daar zit meestal een flut versterker bij. Ik had laatst gekeken naar een Roland Cube 15 watt. Dat is dan zeg maar 1 van de betere goedkopere versterkers. Ik vond het geluid echt niet klinken. Het klonk gewoon niet mooi en warm. Als ik jou was zou ik echt even wat meer sparen, zodat je iig goed kan beginnen. Als het namelijk niet goed klinkt heb je wss ook niet de motivatie om door te gaan.
In principe woon ik in rotterdam, maar soms ook bij mijn ouders in den bosch.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:46 schreef nightfall het volgende:
waar woon je precies?, misschien kunnen wij je helpen met een zoekopdrachtje op marktplaats bij jouw in de buurt
Ik zou het niet doen. Voor 100 euro kan je echt niet veel verwachten, en de kans dat dit setje meer demoitveerd dan het aanspoord om door te gaan is veel groter.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:25 schreef VanB het volgende:
Beste fokkers,
Ik hou erg van de gitaarmuziek van hendrix, clapton enz, nu wil ik zelf beginnen een elektrische gitaar (zonder verder enige muzikale ervaring). Ik heb al wat gezocht en ik zag dat de fender squier een prima beginners gitaar is. Deze past echter niet zo goed in mijn budget van ca. 100 E.
Nu kwam ik dit tegen:
Link
Is dit iets voor een beginner? of is het troep?
Als jullie verder nog suggesties hebben dan hoor ik die graag.
alvast bedankt,
VanB
Als je 100E al te veel vindt voor een electrische gitaar dan is mijn zeer dringende advies om er maar helemaal vanaf te zien. Een squier kan soms best redelijk zijn (als je geluk hebt) maar is is vaak ook gewoon brandhout; voor minder (en dan ook nog eens zo'n el cheapo nepmerk zoals "Jordan" - die maken toch tandenborstels?!?) krijg je waarschijnlijk een rammelend stuk schroot met frets waar je je klauwen aan open haalt, een nek zo krom als de ruggegraat van Hennie Huisman en een geluid waar de tranen van in je onderbroek springen. Al ziet het er nog zo mooi uit in de advertentie .... Zoiets gaat je denk ik weinig plezier opleveren, en waarschijnlijk zal het zo demotiverend werken dat je nergens gaat komen als gitarist en je binnen de kortste keren dat ding weer in de wilgen hangt.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:25 schreef VanB het volgende:
Beste fokkers,
Ik hou erg van de gitaarmuziek van hendrix, clapton enz, nu wil ik zelf beginnen een elektrische gitaar (zonder verder enige muzikale ervaring). Ik heb al wat gezocht en ik zag dat de fender squier een prima beginners gitaar is. Deze past echter niet zo goed in mijn budget van ca. 100 E.
Waarom zou je het niet doen? Sowieso is hij nog maar een beginner. En als hij het toch niet leuk blijkt te vinden is het toch al weer gauw 200 euro weggegooid geld. En als het toch wel zijn ding blijkt te zijn kan hij nog altijd iets duurders kopen. Ik ken ook van die prutsers die meteen gitaren van 1000 euro kopen en hem na een half jaar aan de wilgen hangen, dan ben je ook gewoon een koekwausquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Voor 100 euro kan je echt niet veel verwachten, en de kans dat dit setje meer demoitveerd dan het aanspoord om door te gaan is veel groter.
Ik zou je budget met 150-200 euro verhogen en dan een netjes tweedehands setje zoeken, eventueel de dingen los kopen.
Dan heb je voor iets meer geld zoveel meer kwaliteit en speelplezier. Kijk bijvoorbeeld eens naar Dean, Ibanez of Epiphone.
Heb eventueel nog wel een setje met een Epiphone Les Paul Special [rood] en een 15 watt Fender Frontman 15R versterker voor 250 euro. Dan voor 2-3 tientjes nog een standaard, kabel, tuner en strap en je bent klaar
Mhm, toen ik voor het eerst naar een versterker ging kijken vond ik een roland niet echt lekker klinken, dus heb ik een vox genomen. Maar op zich, je hebt wel gelijk, voor het bedrag is dat wel een leuke versterker. Het enige probleem is, dat die even duur is als zijn hele budget. En als je een goedkopere neemt krijg je er een erg "nep" geluid uit.quote:Op vrijdag 26 december 2008 21:09 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Roland 15 klinkt voor een beginnersversterker erg goed. Dat jij nou aan je buizenshit gewend bent zegt niet dat je met een roland 15 zeer veel leuke dingen kan doen. + roland heeft veel ingebouwde effecten.
ik vind die roland cube's ook best goed klinken, maar wel met een pedaaltje erbij,. mja,. dat heb je al snel nodig met die kleintjes wil je er wat uithalen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:32 schreef BloodSugar het volgende:
[..]
Mhm, toen ik voor het eerst naar een versterker ging kijken vond ik een roland niet echt lekker klinken, dus heb ik een vox genomen. Maar op zich, je hebt wel gelijk, voor het bedrag is dat wel een leuke versterker. Het enige probleem is, dat die even duur is als zijn hele budget. En als je een goedkopere neemt krijg je er een erg "nep" geluid uit.
En ik een buizenversterker, ben ik veuls te slecht voor
![]()
die epiphone's zijn zeker niet slecht om te beginnen, die fender bakkies heb ik geen ervaring meequote:Op zaterdag 27 december 2008 00:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Voor 100 euro kan je echt niet veel verwachten, en de kans dat dit setje meer demoitveerd dan het aanspoord om door te gaan is veel groter.
Ik zou je budget met 150-200 euro verhogen en dan een netjes tweedehands setje zoeken, eventueel de dingen los kopen.
Dan heb je voor iets meer geld zoveel meer kwaliteit en speelplezier. Kijk bijvoorbeeld eens naar Dean, Ibanez of Epiphone.
Heb eventueel nog wel een setje met een Epiphone Les Paul Special [rood] en een 15 watt Fender Frontman 15R versterker voor 250 euro. Dan voor 2-3 tientjes nog een standaard, kabel, tuner en strap en je bent klaar
In dat geval, morgen kom ik hem wel ophalen.quote:
Ik was gisteren nog in Rotterdam bij Feedback, dé muziekzaak daar in de buurt, en daar zat ik mij juist te vergapen aan goede starterssetjes. Volgens mij inderdaad Squire, maar nog wel meer. Ik zou zeggen ga daar eens naartoe.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:47 schreef VanB het volgende:
[..]
In principe woon ik in rotterdam, maar soms ook bij mijn ouders in den bosch.
Bedankt voor alle reacties trouwens! echt tof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |