abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64379406
Beste fokkers,

Ik hou erg van de gitaarmuziek van hendrix, clapton enz, nu wil ik zelf beginnen een elektrische gitaar (zonder verder enige muzikale ervaring). Ik heb al wat gezocht en ik zag dat de fender squier een prima beginners gitaar is. Deze past echter niet zo goed in mijn budget van ca. 100 E.

Nu kwam ik dit tegen:

Link

Is dit iets voor een beginner? of is het troep?

Als jullie verder nog suggesties hebben dan hoor ik die graag.

alvast bedankt,

VanB

[ Bericht 9% gewijzigd door belsen op 28-12-2008 11:15:03 ]
pi_64379742
tje,. goed is het niet,. maar je begint net, en moet eerst maar eens kijken of je het wel vol kan houden en of het iets voor je is.
ik wil je toch aanraden voor een tweedehands setje te gaan, marktplaats staat vol met "beginnersetjes" die nauwelijks tot niet gebruikt zijn, en dan kun je met die 100 nog wat meer krijgen ook.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:40:51 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_64379747
Goedkope gitaren zijn eigenlijk altijd wel dezelfde kwaliteit (niet zo hoog) maar dat hoort nou eenmaal bij de prijs. Ik denk eerder dat die versterker echt bagger is. Ik zou denk ik eerder voor een goedkope gitaar met een iets beter versterker gaan dan andersom.

Maar goed als absolute beginner maakt het niet zo heel veel uit, je koopt het tenslotte om te kijken of het wat voor je is. Als je het echt tof vind heb je in no-time iets beters aangeschaft
Ook geen sig dus
pi_64379755
zou persoonlijk iets meer uitgeven, heb je al gekeken naar de epiphone les paul? niet te duur en erg goede gitaren voor de prijs, heb je nogsteeds veel plezier aan nadat je een beetje uit de beginnersfase bent gekomen

aan de andere kant is wat dennis zegt ook erg logisch

edit: uitgaven? uitgeven natuurlijk
pi_64379820
kan nooit wat zijn lijkt me.. volgens mij is het spaanplaat
pi_64379878
waar woon je precies?, misschien kunnen wij je helpen met een zoekopdrachtje op marktplaats bij jouw in de buurt
pi_64380103
Squier is prima om te beginnen, zijn zat beginners setjes om op de kop te tikken. Beginners setjes zijn vaak wel iets duurder dan 100 maar dan heb je prima spul wat je spelenderwijs steeds meer uit kunt breiden. Zeker geen vergooid geld in ieder geval.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:59:14 #8
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64380104
Je kan voor 100 euro nog wel een elec kopen, maar als je er dan ook nog een versterker bij wilt wordt het wel zunig. Je kunt misschien beter op marktplaats kijken, daar staat nog wel eens wat. Let wel op de merken, sommigen wil je gewoon niet hebben. Maar ik raad echt aan om iets langer door te spearne en voor een squiertje van +-160 te gaan en er dan een klein rolandversterkertje van marktplaats bij te kopen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_64383033
Ik zou niet aan zo'n beginners set beginnen, want daar zit meestal een flut versterker bij. Ik had laatst gekeken naar een Roland Cube 15 watt. Dat is dan zeg maar 1 van de betere goedkopere versterkers. Ik vond het geluid echt niet klinken. Het klonk gewoon niet mooi en warm. Als ik jou was zou ik echt even wat meer sparen, zodat je iig goed kan beginnen. Als het namelijk niet goed klinkt heb je wss ook niet de motivatie om door te gaan.
Ice cream has definitely brought a lot of happiness into my life and I wouldn't trade it for anything.
pi_64384648
Ik zou een 2e hands setje op de kop proberen te tikken. Zoek es op marktplaats en vraag dan advies, desnoods hier....
  vrijdag 26 december 2008 @ 21:09:49 #11
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64384743
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 19:54 schreef BloodSugar het volgende:
Ik zou niet aan zo'n beginners set beginnen, want daar zit meestal een flut versterker bij. Ik had laatst gekeken naar een Roland Cube 15 watt. Dat is dan zeg maar 1 van de betere goedkopere versterkers. Ik vond het geluid echt niet klinken. Het klonk gewoon niet mooi en warm. Als ik jou was zou ik echt even wat meer sparen, zodat je iig goed kan beginnen. Als het namelijk niet goed klinkt heb je wss ook niet de motivatie om door te gaan.
Roland 15 klinkt voor een beginnersversterker erg goed. Dat jij nou aan je buizenshit gewend bent zegt niet dat je met een roland 15 zeer veel leuke dingen kan doen. + roland heeft veel ingebouwde effecten.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  vrijdag 26 december 2008 @ 21:26:31 #12
199107 xLittlestarx
A Day In The Life ...
pi_64385110
To start up to play electric guitar, i bought a Fender amplifier 50W and a Yamaha ERG 121U which sounds really nice. I still use it sometimes to record music. Cheap but nice equipment !
pi_64390258
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:46 schreef nightfall het volgende:
waar woon je precies?, misschien kunnen wij je helpen met een zoekopdrachtje op marktplaats bij jouw in de buurt
In principe woon ik in rotterdam, maar soms ook bij mijn ouders in den bosch.

Bedankt voor alle reacties trouwens! echt tof.
pi_64390345
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:25 schreef VanB het volgende:
Beste fokkers,

Ik hou erg van de gitaarmuziek van hendrix, clapton enz, nu wil ik zelf beginnen een elektrische gitaar (zonder verder enige muzikale ervaring). Ik heb al wat gezocht en ik zag dat de fender squier een prima beginners gitaar is. Deze past echter niet zo goed in mijn budget van ca. 100 E.

Nu kwam ik dit tegen:

Link

Is dit iets voor een beginner? of is het troep?

Als jullie verder nog suggesties hebben dan hoor ik die graag.

alvast bedankt,

VanB
Ik zou het niet doen. Voor 100 euro kan je echt niet veel verwachten, en de kans dat dit setje meer demoitveerd dan het aanspoord om door te gaan is veel groter.

Ik zou je budget met 150-200 euro verhogen en dan een netjes tweedehands setje zoeken, eventueel de dingen los kopen.
Dan heb je voor iets meer geld zoveel meer kwaliteit en speelplezier. Kijk bijvoorbeeld eens naar Dean, Ibanez of Epiphone.

Heb eventueel nog wel een setje met een Epiphone Les Paul Special [rood] en een 15 watt Fender Frontman 15R versterker voor 250 euro. Dan voor 2-3 tientjes nog een standaard, kabel, tuner en strap en je bent klaar

[ Bericht 4% gewijzigd door belsen op 28-12-2008 11:15:55 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_64391492
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:25 schreef VanB het volgende:
Beste fokkers,

Als je 100E al te veel vindt voor een electrische gitaar dan is mijn zeer dringende advies om er maar helemaal vanaf te zien. Een squier kan soms best redelijk zijn (als je geluk hebt) maar is is vaak ook gewoon brandhout; voor minder (en dan ook nog eens zo'n el cheapo nepmerk zoals "Jordan" - die maken toch tandenborstels?!?) krijg je waarschijnlijk een rammelend stuk schroot met frets waar je je klauwen aan open haalt, een nek zo krom als de ruggegraat van Hennie Huisman en een geluid waar de tranen van in je onderbroek springen. Al ziet het er nog zo mooi uit in de advertentie .... Zoiets gaat je denk ik weinig plezier opleveren, en waarschijnlijk zal het zo demotiverend werken dat je nergens gaat komen als gitarist en je binnen de kortste keren dat ding weer in de wilgen hangt.

Als je echt gitaar wil spelen, dan moet je er echt wat meer voor betalen; spaar dan liever nog even door voor een instrument waar je wel plezier aan kan beleven; voor 200 euro kun je een leuke beginnersgitaar kopen waar je ook nog even mee door kan. Goedkoop is duurkoop.
pi_64391991
Waarom begin je niet op een akoestische gitaar? Zo lang je steel strings gebruikt lijkt me dat de beste oplossing gezien je budget. Voor 100 euro heb je echt geen fijne elektrische gitaar + amp + evt fx... Als je met een elektrische aan de slag wil zou je je budget toch minstens moeten verdubbelen...
graag verwijderen
pi_64394812
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:51 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Voor 100 euro kan je echt niet veel verwachten, en de kans dat dit setje meer demoitveerd dan het aanspoord om door te gaan is veel groter.

Ik zou je budget met 150-200 euro verhogen en dan een netjes tweedehands setje zoeken, eventueel de dingen los kopen.
Dan heb je voor iets meer geld zoveel meer kwaliteit en speelplezier. Kijk bijvoorbeeld eens naar Dean, Ibanez of Epiphone.

Heb eventueel nog wel een setje met een Epiphone Les Paul Special [rood] en een 15 watt Fender Frontman 15R versterker voor 250 euro. Dan voor 2-3 tientjes nog een standaard, kabel, tuner en strap en je bent klaar
Waarom zou je het niet doen? Sowieso is hij nog maar een beginner. En als hij het toch niet leuk blijkt te vinden is het toch al weer gauw 200 euro weggegooid geld. En als het toch wel zijn ding blijkt te zijn kan hij nog altijd iets duurders kopen. Ik ken ook van die prutsers die meteen gitaren van 1000 euro kopen en hem na een half jaar aan de wilgen hangen, dan ben je ook gewoon een koekwaus
pi_64395817
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 21:09 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Roland 15 klinkt voor een beginnersversterker erg goed. Dat jij nou aan je buizenshit gewend bent zegt niet dat je met een roland 15 zeer veel leuke dingen kan doen. + roland heeft veel ingebouwde effecten.
Mhm, toen ik voor het eerst naar een versterker ging kijken vond ik een roland niet echt lekker klinken, dus heb ik een vox genomen. Maar op zich, je hebt wel gelijk, voor het bedrag is dat wel een leuke versterker. Het enige probleem is, dat die even duur is als zijn hele budget. En als je een goedkopere neemt krijg je er een erg "nep" geluid uit.

En ik een buizenversterker , ben ik veuls te slecht voor
Ice cream has definitely brought a lot of happiness into my life and I wouldn't trade it for anything.
pi_64416812
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:32 schreef BloodSugar het volgende:

[..]

Mhm, toen ik voor het eerst naar een versterker ging kijken vond ik een roland niet echt lekker klinken, dus heb ik een vox genomen. Maar op zich, je hebt wel gelijk, voor het bedrag is dat wel een leuke versterker. Het enige probleem is, dat die even duur is als zijn hele budget. En als je een goedkopere neemt krijg je er een erg "nep" geluid uit.

En ik een buizenversterker , ben ik veuls te slecht voor
ik vind die roland cube's ook best goed klinken, maar wel met een pedaaltje erbij,. mja,. dat heb je al snel nodig met die kleintjes wil je er wat uithalen.
ik kan ook van harte de kleine versterkers van laney aanraden,. klinken ook erg goed.
pi_64416888
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:51 schreef The_Dean het volgende:

[..]

die epiphone's zijn zeker niet slecht om te beginnen, die fender bakkies heb ik geen ervaring mee
pi_64416920
Hoi,

Ik speel sinds kort gitaar, en ik heb niet zo veel geld uitgegeven ook en de kwaliteit is super, aangeraden door de gitaristentopic hier. en zonder de model te vertellen bij de gitaarwinkel ooK!

Yamaha 112 en een roland cube

ik heb zelf een YAMAHA 112OVS en een roland cube 30 en een footswitch.

en een mesa boogie waar ik niks mee doe
pi_64419322
Even om de critici een kick onder hun ass te geven.

Ik heb een beginnersetje gekocht en ben er nog steeds verliefd op. Speel nu een maand ofzo en heb er nog steeds veel plezier van. Natuurlijk zal een doorgewinterde gibson/fender/lespaul speler mijn set afkraken, maar ik hoor geen verschil met de fender squier van een goede maat van me. Moet er wel bijzeggen, heb verder totaal geen muziekervaring van enig soort ofzo. Zelfs de versterker is re-de-lijk, maar natuurlijk niet podiumwaardig.

Ik zou de onlineshop waar ik hem vandaan heb aanraden, ware het niet, dat ik nog steeds op een bestelling zit te wachten die nog niet binnen is (effectpedaaltje heuh!). Dus daar wacht ik nog ff mee.

ps. onder een beginnersetje versta ik gigbag, gitaar, versterker, snoeren, plectra, whammybar voor 150 euri.
pi_64420782
Je kan het met een startersset inderdaad ook net treffen, maar er is zoveel meuk onder die startersset dat ik het eigenlijk niet echt aanraad. Maarja, tegen een volledige set voor nog geen 200 euro valt ook aan de andere kant niet veel in te brengen en is het wel ideaal als je echt geen budget hebt en je graag wil beginnen. Dan hoop ik wel dat die mensen er doorheen kunnen kijken dat ze zich niet laten demotiveren door een eventueel bagger startsetje, maar doorgaan en doorsparen voor iets beters.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 28 december 2008 @ 03:16:59 #24
20720 brother52
Dus..........
pi_64421081
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:05 schreef RoW_0 het volgende:

en een mesa boogie waar ik niks mee doe
In dat geval, morgen kom ik hem wel ophalen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 11:18:05 #25
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_64423959
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:47 schreef VanB het volgende:

[..]

In principe woon ik in rotterdam, maar soms ook bij mijn ouders in den bosch.

Bedankt voor alle reacties trouwens! echt tof.
Ik was gisteren nog in Rotterdam bij Feedback, dé muziekzaak daar in de buurt, en daar zat ik mij juist te vergapen aan goede starterssetjes. Volgens mij inderdaad Squire, maar nog wel meer. Ik zou zeggen ga daar eens naartoe.

Ibanez pack - E. 209,-
Squire pack - E. 189,-

Ik weet wel, het is wel meteen een stuk duurder, maar dan heb je tenminste geen gitaar die je na een jaar weer moet vervangen (heb ik ook moeten doen met mijn eerste elektrische gitaar) en je bent meteen compleet. Anders zit je thuis nog weer met 'even een kabeltje', 'even een tas' en dan komt er ook zo weer een paar tientjes bovenop.

[ Bericht 26% gewijzigd door belsen op 28-12-2008 11:24:42 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')