abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93111993
Een product-marktcombinatie houdt in dat je een bepaald product wordt aangeboden in een bepaalde markt.

Onder een product verstaan we dan een fysiek product (of een dienst). Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product. Grolsch Bokbier daarentegen is dan wel weer een bepaald product.

Onder een markt verstaan we een bepaalde doelgroep aan wie je het product gaat aanbieden. Een markt is dus niet "de biermarkt", want wat is de biermarkt, de biermarkt is te algemeen: dat gaat grofweg van jongeren van 16 t/m bejaarden van 85. Een markt is specifieker en je kunt een bepaald product dus ook op meerdere markten aanbieden. Om een voorbeeld te noemen van verschillende afzetmarkten:
• Nederlandse jongeren van 16-25
• Nederlandse vrouwen van rond de 30 die geen truttig imago willen hebben
• De Nederlandse, werkende kantoorman die houdt van een biertje op vrijdagmiddag
Uiteraard zijn er veel meer (en veel betere) markten te bedenken.

De truc bij een product-markt-combinatie is dat je met hulp van de standaardmarketingmix (product, price, place en promotion) gaat bedenken hoe je het product in een bepaalde markt kunt verkopen. Een reclamecampagne (promotion) gericht op jongeren, is heel anders dan die van de kantoorman. Hetzelfde telt voor de verkoopkanalen (place), bij een bioscoop bereik je een jonger publiek dan bij de Albert Heijn. Een vrouw die geen truttig imago wil hebben is misschien wel meer bereid te betalen voor Bokbier dan een huisvrouw (price). Het product staat natuurlijk wel vast, dat pas je niet aan.

Dus: Het idee is dat je aangeeft aan wie je je product gaat verkopen en op welke manier je ervoor gaat zorgen dat dat lukt :)
pi_93114604
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:12 schreef MWP het volgende:
Onder een product verstaan we dan een fysiek product (of een dienst). Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product. Grolsch Bokbier daarentegen is dan wel weer een bepaald product.
Hier haakte ik af :') ... economenlogica?
pi_93114935
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:06 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Hier haakte ik af :') ... economenlogica?
Jammer :)

Grolsch is geen product maar een merk en bier is op zichzelf geen product maar beschrijft een groep producten. Grolsch Pilsner is dan bijvoorbeeld wel een product. Net zoiets als dat frisdrank (of cola) geen product is, maar "Pepsi regular" of "Coca Cola regular" dat wel is.

In het normale taalgebruik ligt die nuance natuurlijk wat gevoeliger, maar als je als marketeer een product in de markt wilt zetten is het belangrijk om dat verschil te zien en te begrijpen. "Grolsch Premium Pilsner" zal je op een andere manier op de markt willen zetten dan "Grolsch 'het kanon' ". :) Terwijl het wel allebei "Grolsch bier" is.
pi_93118850
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:12 schreef MWP het volgende:
Een product-marktcombinatie houdt in dat je een bepaald product wordt aangeboden in een bepaalde markt.

Onder een markt verstaan we een bepaalde doelgroep aan wie je het product gaat aanbieden. Een markt is dus niet "de biermarkt", want wat is de biermarkt, de biermarkt is te algemeen: dat gaat grofweg van jongeren van 16 t/m bejaarden van 85. Een markt is specifieker en je kunt een bepaald product dus ook op meerdere markten aanbieden. Om een voorbeeld te noemen van verschillende afzetmarkten:
• Nederlandse jongeren van 16-25
• Nederlandse vrouwen van rond de 30 die geen truttig imago willen hebben
• De Nederlandse, werkende kantoorman die houdt van een biertje op vrijdagmiddag
Uiteraard zijn er veel meer (en veel betere) markten te bedenken.

De truc bij een product-markt-combinatie is dat je met hulp van de standaardmarketingmix (product, price, place en promotion) gaat bedenken hoe je het product in een bepaalde markt kunt verkopen. Een reclamecampagne (promotion) gericht op jongeren, is heel anders dan die van de kantoorman. Hetzelfde telt voor de verkoopkanalen (place), bij een bioscoop bereik je een jonger publiek dan bij de Albert Heijn. Een vrouw die geen truttig imago wil hebben is misschien wel meer bereid te betalen voor Bokbier dan een huisvrouw (price). Het product staat natuurlijk wel vast, dat pas je niet aan.

Dus: Het idee is dat je aangeeft aan wie je je product gaat verkopen en op welke manier je ervoor gaat zorgen dat dat lukt :)
Mag ik jou heel erg bedanken. Het kwartje is gewoon helemaal gevallen, ik snap het gewoon :D.
pi_93123487
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:13 schreef MWP het volgende:

[..]

Jammer :)

Grolsch is geen product maar een merk en bier is op zichzelf geen product maar beschrijft een groep producten. Grolsch Pilsner is dan bijvoorbeeld wel een product. Net zoiets als dat frisdrank (of cola) geen product is, maar "Pepsi regular" of "Coca Cola regular" dat wel is.

In het normale taalgebruik ligt die nuance natuurlijk wat gevoeliger, maar als je als marketeer een product in de markt wilt zetten is het belangrijk om dat verschil te zien en te begrijpen. "Grolsch Premium Pilsner" zal je op een andere manier op de markt willen zetten dan "Grolsch 'het kanon' ". :) Terwijl het wel allebei "Grolsch bier" is.
Ik doelde vooral op
quote:
Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product.
Als ik thuis een vat Grolsch bier heb staan lijkt het me toch echt een fysiek product. Product want het is geproduceerd, fysiek want ik kan het aanraken (en drinken :9~ ).

Je bedoelt dat het merk Grolsch geen product is, het bier van Grolsch wel.
pi_93124788
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:34 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik doelde vooral op

[..]

Als ik thuis een vat Grolsch bier heb staan lijkt het me toch echt een fysiek product. Product want het is geproduceerd, fysiek want ik kan het aanraken (en drinken :9~ ).

Je bedoelt dat het merk Grolsch geen product is, het bier van Grolsch wel.
Ik bedoel dat je geen vat "Grolsch bier" hebt staan, maar dat je (bijv.) een vat "Grolsch Premium Pilsner" hebt staan ;) Subtiel verschil, we bedoelen wel hetzelfde, maar ik druk me wat specifieker uit. Maar enfin, CrazyForKrasic heeft antwoord op zijn vraag *O*
pi_93215085
Weet iemand het antwoord hierop?
Noem 3 dingen die als projectiel gebruikt werden voor een trebuchet en wat de bedoeling daarvan was (behalve steen)

en...
Beschrijf hoe er toen oorlog gevoerd werd en waarom de trebuchet daarbij zeer gevreesd was.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:41:57 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93215741
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:30 schreef verwarmingsbank het volgende:
Weet iemand het antwoord hierop?
Noem 3 dingen die als projectiel gebruikt werden voor een trebuchet en wat de bedoeling daarvan was (behalve steen)

en...
Beschrijf hoe er toen oorlog gevoerd werd en waarom de trebuchet daarbij zeer gevreesd was.
3 dingen waarmee gegooid werd:
- Bloemkool: die stank doet iedereen rennen
- Stinkdieren: nog meer stank
- Fransen: ...

De Oorlog Eiste Jarenlang Overdreven Uitputting. Wanneer Een Incident Gebeurde, En Nijd Hoog Uitsloeg, Inden Soldaten Wekenlang Een Riante Kost. Lang Aten Mensen Zeker Allen Karig.
pi_93216371
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

3 dingen waarmee gegooid werd:
- Bloemkool: die stank doet iedereen rennen
- Stinkdieren: nog meer stank
- Fransen: ...

De Oorlog Eiste Jarenlang Overdreven Uitputting. Wanneer Een Incident Gebeurde, En Nijd Hoog Uitsloeg, Inden Soldaten Wekenlang Een Riante Kost. Lang Aten Mensen Zeker Allen Karig.
:') volgens mij is dit het huiswerk en vragen topic, dus zit niet zo te zeiken. Het is heus niet zo dat ik in deze 2 vragen zelf geen tijd heb gestoken. Ik kan het antwoord alleen niet vinden en daarom vraag ik het hier, misschien weet iemand het hier wel en volgens mij is dit topic daar ook voor. Leg mij anders maar uit waar dit topic voor bedoelt is.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:58:26 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93216624
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:53 schreef verwarmingsbank het volgende:

[..]

:') volgens mij is dit het huiswerk en vragen topic, dus zit niet zo te zeiken. Het is heus niet zo dat ik in deze 2 vragen zelf geen tijd heb gestoken. Ik kan het antwoord alleen niet vinden en daarom vraag ik het hier, misschien weet iemand het hier wel en volgens mij is dit topic daar ook voor. Leg mij anders maar uit waar dit topic voor bedoelt is.
Wat heb je wel gevonden dan? Want dit lijken me dingen die je ook gewoon op Wikipedia kunt vinden.

Ik heb er geen problemen mee je te helpen met je huiswerk, maar ik ga het niet maken.
pi_93217023
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat heb je wel gevonden dan? Want dit lijken me dingen die je ook gewoon op Wikipedia kunt vinden.

Ik heb er geen problemen mee je te helpen met je huiswerk, maar ik ga het niet maken.
Andere vragen die ik moest beantwoorden heb ik wel gevonden maar over deze 2 vragen staat niets over op de nederlandse wikipedia (zit pas op 3vwo, begrijp niets van de engelse).

Edit:
Overigens denk ik het antwoord op vraag 1 nu toch voor tweederde deel gevonden te hebben.
Voor de geïnteresseerde:
-brandende vuurtonnen, brand veroorzaken bij de vijand
-kadavers van dieren, ziektes verspreiden bij de vijand
-?

[ Bericht 15% gewijzigd door verwarmingsbank op 23-02-2011 20:10:24 ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:53:28 #187
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93906198
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef fleurrig het volgende:

Increasing the number of units produced in a month is one of the ways to lower the effect of monthly fixed costs on each unit product.

True/False? Ik kom er niet meer uit..
True mits voldoende capacity.
  maandag 28 maart 2011 @ 00:33:04 #188
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_94698277
Even een paar vragen over annotatie. Kon zo snel geen ander topic vinden, en een nieuw topic vond ik overdreven. Maar mijn vraag luidt dus, hoe annoteer ik in godsnaam (pun intended) een tekst uit de bijbel? (Gebruikt door een andere auteur)

Heb het nu zo opgelost:

Spreuken 3:16 in: Auteur, titel, paginanummer.

Is dit goed genoeg, of moet het duidelijker? Moet ik bijvoorbeeld de een bijbelboek beschouwen als een artikel in een bundel?

Dan zou het worden: Auteur onbekend, 'Spreuken 3:16', in Auteur onbekend, De Bijbel.

En dan als laatste: hoe zet ik het dan in de literatuurlijst? Of daar gewoon weglaten omdat ikz elf de bijbel niet als bron gebruik?
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:07:15 #189
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_94760444
Niemand? :D
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:23:06 #190
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_94760992
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:07 schreef padlarf het volgende:
Niemand? :D
Vooruit dan, ik wil wel een gooi doen. Ik kan alleen niet garanderen dat het juist is:

Je schrijft de 'code', en daarna citeer je letterlijk de titelpagina.

Bijvoorbeeld: Spreuken 3:16, in: De Nieuwe Nederlandse Statenbijbel, vertaald en bewerkt door J.D. Anoniem, De Gouden Pers, 2011.

Zo ongeveer moeten wij klassieke auteurs citeren. Als je me een scan van je titelpagina geeft, kan ik je waarschijnlijk beter helpen. Ik heb zelf geen bijbel, dus het bovenstaande berust niet op enige editie.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:27:00 #191
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_94761145
Ik heb een boek, waarin de auteur een citaat van de Bijbel in zijn boek gebruikt. En ik heb geen idee welke bijbel die auteur heeft gebruikt. Het enige wat ik heb is de tekst die de auteur heeft staan. Zelf geeft hij niet aan waar de tekst vandaan komt, ik heb zelf met enige moeite het juiste vers kunnen achterhalen.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:28:08 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_94761192
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:27 schreef padlarf het volgende:
Ik heb een boek, waarin de auteur een citaat van de Bijbel in zijn boek gebruikt. En ik heb geen idee welke bijbel die auteur heeft gebruikt. Het enige wat ik heb is de tekst die de auteur heeft staan. Zelf geeft hij niet aan waar de tekst vandaan komt, ik heb zelf met enige moeite het juiste vers kunnen achterhalen.
Waarom wil je een citaat citeren? :?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:29:17 #193
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_94761241
Inhoudsanalyse, ik wil aantonen dat de religieuze achtergrond van de auteur deels bepalend is voor het boek.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:38:11 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_94761604
Ik snap het volgens mij niet helemaal. De auteur heeft dus een boek geschreven, waarin hij dat citaat heeft verwerkt? Dan moet je alleen de passus binnen het boek noteren, en de bijbel als bron weglaten.

De gouden regel die mij is geleerd, is dat je een boek alleen moet vermelden als jijzelf het daadwerkelijk gebruikt hebt. Dus ik zou alle vermeldingen naar de bijbel in je literatuurlijst en notenapparaat achterwege laten.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:49:46 #195
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_94762065
In de stijlgids van mijn faculteit staat het volgende:

Bron van een citaat
Soms gebruik je een citaat van een auteur wiens werk je zelf niet hebt gelezen, maar die
geciteerd wordt in een boek of artikel dat je wel hebt gelezen. Als je bijvoorbeeld een stukje
wilt citeren van het getuigenis van George Hewes, dat je gevonden hebt in een boek over de
Amerikaanse Revolutie, dan schrijf je in je noot: G. Hewes, <titel>, geciteerd in <auteur en
titel van het boek of artikel>, <paginanummer>.

Vandaar mijn vraag. Maar goed, bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:47:56 #196
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94766721
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:27 schreef padlarf het volgende:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl&q1=1&idq=19 (mits het Nederlands is) anders http://www.biblegateway.com/passage/

Verder kan je een proberen gewoon in google te typen, krijg je meestal ook wel hits.
pi_94954116
Als je een berekening van de kostprijs voor een differentiële order maakt dan hoef je afschrijvingen toch niet mee te nemen ? Deze worden dan toch al door de normale orders gedekt ?! (Staat niet helemaal duidelijk in mijn boek)
pi_95068605
Iemand bekent met de afkorting PIEK? Het gaat hier om werken met klantfricties in de het kader van innoveren. Ik kan het nergens vinden.
pi_95070880
Nogal een simepele vraag op economie gebied:
Ik heb een zeepproducent met de volgende informatie:
- TC = 300Q+Q^2
- P = 600-Q

Nu wil ik weten wat het optimale punt is van productie :). Dus dacht ik
TC=MC*dQ = 300Q+Q^2 dQ = 300+4Q
P = TR = (600 - Q)Q = 600Q - Q^2
MR = TR* dQ = 600 - 2Q

MC=MR dus:
300+4Q=600-2Q
Q=75

Maar de vraag is, klopt dit :? Ten tweede zit ik met de prijs klopt dat geheel, dat heerst TR is waarna het weer terug wordt gerekend naar MR?
pi_95074097
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:00 schreef copyfile het volgende:
Als je een berekening van de kostprijs voor een differentiële order maakt dan hoef je afschrijvingen toch niet mee te nemen ? Deze worden dan toch al door de normale orders gedekt ?! (Staat niet helemaal duidelijk in mijn boek)
Klopt :)
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')