abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91838336
Oh ja, deze is nog leuker:

The primary demand for a service is the demand for a given brand of a product or service, e.g. Hilton Hotels

Dit is toch geen normale taal? wat denken jullie? True/False?

Thanks!!
pi_91838589
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:05 schreef Elnett het volgende:
Vraagje over een economische tekst. Naar NRC 26-11-2010 ''Hoe een onvermijdelijke volgende crisis te voorkomen''.

[..]

Deflatie en hyperinflatie zouden toch niet dicht bij elkaar moeten liggen? Of mis ik nou iets volledig? (Ja dus...)
Daarom klinkt het ook paradoxaal ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef fleurrig het volgende:
Hallo!

Ik ben vrij nieuw hier en ineens zag ik een topic huiswerk.. Nou ben ik bijna afgestudeerd maar hebben ze me een vrij vervelende opdracht meegegeven.. Ik moet zo'n 200 vragen uitwerken en ik blijf maar zoeken naar het antwoord op de volgende vraag:

Increasing the number of units produced in a month is one of the ways to lower the effect of monthly fixed costs on each unit product.

True/False? Ik kom er niet meer uit..
Dat lijkt mij waar. Hoe meer je produceert, hoe meer eenheden je hebt om je vaste kosten over te spreiden. Als je vaste kosten 500 zijn en je produceert 1 eenheid, dan zijn je vaste kosten 500 per eenheid. Als je er nu 100 produceert zijn je vast kosten nog meer 5 eenheden per product.
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:12 schreef fleurrig het volgende:

The primary demand for a service is the demand for a given brand of a product or service, e.g. Hilton Hotels

Thanks!!
die weet ik zo ook even niet...
~Si vis amari, ama~
pi_91838960
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef MWP het volgende:

[..]

Elke (gesloten) vraag in een interview of enquête (of: variabele) kan je een bepaalde categorie plaatsen (nominaal, ordinaal, interval en ratio). Elk type geeft aan wat voor statistische berekeningen je met de variabele wel en niet kunt doen. Op http://www.graphpad.com/faq/viewfaq.cfm?faq=1089 staat een uitgebeide uitleg :) Daarmee moet je er toch zeker uit komen. :)

Het lijkt er trouwens op dat in je vraag een aantal woorden ontbreken, "Formuleer voor het onderzoekselement leeftijd" is geen vraag :)
Ok bedankt voor de tip ik zal eens kijken! Ja het staat echt zo op mijn opgavenblad, lekker duidelijk haha.
pi_91842588
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:12 schreef fleurrig het volgende:

Thanks!!
Als er vraag is naar een dienst dan is dat niet direct voor een specifiek merk, dus ik denk false. Als ik het goed begrijp, want de zin is een beetje vaag :')
pi_91842657
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Als er vraag is naar een dienst dan is dat niet direct voor een specifiek merk, dus ik denk false. Als ik het goed begrijp, want de zin is een beetje vaag :')
ik snap de zin ook niet, daarom geef ik ook maar geen antwoord :')
~Si vis amari, ama~
pi_91843405
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:19 schreef FedExpress het volgende:

[..]

ik snap de zin ook niet, daarom geef ik ook maar geen antwoord :')
Thanks iig voor het meedenken.. Ik snap de vraagstelling ook niet.. Maar denk dat het inderdaad false is.. Alleen al een 'false' voor de slechte vraag..

Is er trouwens iemand goed in price elasticity?

Prijs gaat van 1.60 naar 1.80 en producten van 350 naar 300.. Elastisch?
pi_91843457
Je zei dat je bijna was afgestudeerd, dan moet je dit toch weten. Dit is VWO4 economie :{
pi_91844481
Ik weet het.. Shame on me.. Het was meer een vraag van, heeft iemand zin om het voor mij uit te rekenen? Hihi (lui)
pi_91846409
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:15 schreef fleurrig het volgende:
Ik weet het.. Shame on me.. Het was meer een vraag van, heeft iemand zin om het voor mij uit te rekenen? Hihi (lui)
Dat doe je dan toch maar even zelf :P
mag ik vragen wat voor opleiding je doet?
~Si vis amari, ama~
pi_91852388
International Hospitality Management :)
pi_91856321
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:16 schreef fleurrig het volgende:
International Hospitality Management :)
okee ^O^ Op naar master (of was dit master?)?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~Si vis amari, ama~
pi_91887734
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:39 schreef FedExpress het volgende:

[..]

okee ^O^ Op naar master (of was dit master?)?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog geen idee of ik een master ga doen.. Dit weekend de masterbeurs ;)
En jij?

Iemand goed in ICT?

'A computer specifically optimised to provide software and other resources to other computers in a network' is a: Mainframe/ Server / Client / Network Computer ?

A network connecting personal computers and other equipment within a limited area to help people share equipment, data and software is called a LAN? True / False
(share data and software klopt, maar sharing equipment? )
pi_91889594
Als ze met equipment software bedoelen wel, als ze er hardware mee bedoelen niet natuurlijk. Maar dat zou wel heel dom zijn als ze dat bedoelen ;(

Wat een niveau, ontelbaar veel simpele true/false vragen moeten beantwoorden :N
Die eerste vraag kan je zelf ook wel googelen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:10:21 #164
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_91890687
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:41 schreef BasementDweller het volgende:
Als ze met equipment software bedoelen wel, als ze er hardware mee bedoelen niet natuurlijk. Maar dat zou wel heel dom zijn als ze dat bedoelen ;(

Zouden ze met 'equipment' niet een printer of een scanner kunnen bedoelen? Ik begrijp dat je geen videokaarten o.i.d. kunt delen, maar een netwerkprinter zou je toch goed als 'equipment' kunnen zien?
pi_91891033
Ja, dat zal het zijn. Hardeschijven, USB-sticks, CD-ROM drives, etc, kunnen allemaal gedeeld worden natuurlijk.
pi_91895826
quote:
Ach ja, na 200 true/false vragen vol instinkers ga je nogal twijfelen aan iedere vraagstelling.. Maar ja inderdaad, zou dom zijn als ze met equipment hardware bedoelen maar je weet het maar nooit met die studie van mij! :S
pi_91900400
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:06 schreef fleurrig het volgende:

[..]

Ach ja, na 200 true/false vragen vol instinkers ga je nogal twijfelen aan iedere vraagstelling.. Maar ja inderdaad, zou dom zijn als ze met equipment hardware bedoelen maar je weet het maar nooit met die studie van mij! :S
Hardware kan dus wel als je de posts hierboven even leest. Ik dacht even aan hardware door kabeltjes versturen ( :') ) in plaats van meerdere mensen die via een netwerk van bijvoorbeeld 1 printer gebruik maken.
pi_92013977
Vraagje over SPSS en likert schalen:

Ik heb 3 items op 5 punts likertschaal die de intentie meten die ik wil samenvoegen tot 1 variabele die het ene construct intentie meten.
Ik heb 2 items op 5 punts likertschaal die past behavior (PB) meten die ik wil samenvoegen tot 1 variabele PB.
Vervolgens wil ik weten of past behavior van invloed is op die intentie.
Hoe doe ik dit?
Want als ik via compute variable bv alle 3 de INT items optel heb je ineens een schaal die gaat van 1 tot 15. Maar omdat ik maar 2 items heb voor PB gaat die maar tot 10. Lijkt me niet dat je die zomaar even kan correleren ofzo.
En sowieso vraag ik me af of ik dan via pearson bivariate ofzo moet correleren of een of andere toets kan doen zoals t toets of zo???????????

Sorry voor de vele vraagtekens, maar ik weet het echt niet. Methodologiewinkel is dinsdag pas weer open en ik moet maandag resultaten inleveren.
zelfde als diginoob
  zondag 30 januari 2011 @ 13:40:05 #169
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_92074390
wat moet ik hiermee?

Ik weet: een Jap, Hitler, Stalin
sluiten pacten met elkaar, achter elkaars rug om

Meer niet :(
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_92519954
Noem twee factoren die van belang zijn bij de vaststelling van de door de klant te betalen effectieve rente?

Ik had looptijd en...

iemand?
pi_92523872
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:06 schreef Gitaarmat het volgende:
Noem twee factoren die van belang zijn bij de vaststelling van de door de klant te betalen effectieve rente?

Ik had looptijd en...

iemand?
Risico voor de bank?
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:45:39 #172
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92872537
Kredietwaardigheid?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92874960
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:48 schreef fleurrig het volgende:

[..]

Nog geen idee of ik een master ga doen.. Dit weekend de masterbeurs ;)
En jij?

Iemand goed in ICT?

'A computer specifically optimised to provide software and other resources to other computers in a network' is a: Mainframe/ Server / Client / Network Computer ?

A network connecting personal computers and other equipment within a limited area to help people share equipment, data and software is called a LAN? True / False
(share data and software klopt, maar sharing equipment? )
equipment = uitrusting, dus geen software.
Sisco Certified
pi_92977582
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:16 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Risico voor de bank?
inflatie???

heb geen economie dus ik roep wel zomaar wat:P
pi_93094570
Ik heb een vraagje wat betreft marketing. Wat is nou eigenlijk een product-marktcombinatie? Het boek zegt er vrij weinig over en google helpt me ook niet echt.

Ik moet de product-marktcombinaties van Grolsch (bierbrouwer) beschrijven, maar ik snap er helemaal niks van. Voor zover ik weet is een product-marktcombinatie een product wat op meerdere markten past door het anders te profileren?

Zie ik het dan té oppervlakkig door te zeggen dat Grolsch bier produceert voor de biermarkt? Of is het meer dat Grolsch bijvoorbeeld Grolsch Herfstbok heeft voor biermarkt in de herfst?

Volgens mij zie ik het helemaal verkeerd, kan iemand het mij een beetje uitleggen wat een product-marktcombinatie is en hoe deze valt toe te passen bij Grolsch?
pi_93111993
Een product-marktcombinatie houdt in dat je een bepaald product wordt aangeboden in een bepaalde markt.

Onder een product verstaan we dan een fysiek product (of een dienst). Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product. Grolsch Bokbier daarentegen is dan wel weer een bepaald product.

Onder een markt verstaan we een bepaalde doelgroep aan wie je het product gaat aanbieden. Een markt is dus niet "de biermarkt", want wat is de biermarkt, de biermarkt is te algemeen: dat gaat grofweg van jongeren van 16 t/m bejaarden van 85. Een markt is specifieker en je kunt een bepaald product dus ook op meerdere markten aanbieden. Om een voorbeeld te noemen van verschillende afzetmarkten:
• Nederlandse jongeren van 16-25
• Nederlandse vrouwen van rond de 30 die geen truttig imago willen hebben
• De Nederlandse, werkende kantoorman die houdt van een biertje op vrijdagmiddag
Uiteraard zijn er veel meer (en veel betere) markten te bedenken.

De truc bij een product-markt-combinatie is dat je met hulp van de standaardmarketingmix (product, price, place en promotion) gaat bedenken hoe je het product in een bepaalde markt kunt verkopen. Een reclamecampagne (promotion) gericht op jongeren, is heel anders dan die van de kantoorman. Hetzelfde telt voor de verkoopkanalen (place), bij een bioscoop bereik je een jonger publiek dan bij de Albert Heijn. Een vrouw die geen truttig imago wil hebben is misschien wel meer bereid te betalen voor Bokbier dan een huisvrouw (price). Het product staat natuurlijk wel vast, dat pas je niet aan.

Dus: Het idee is dat je aangeeft aan wie je je product gaat verkopen en op welke manier je ervoor gaat zorgen dat dat lukt :)
pi_93114604
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:12 schreef MWP het volgende:
Onder een product verstaan we dan een fysiek product (of een dienst). Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product. Grolsch Bokbier daarentegen is dan wel weer een bepaald product.
Hier haakte ik af :') ... economenlogica?
pi_93114935
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:06 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Hier haakte ik af :') ... economenlogica?
Jammer :)

Grolsch is geen product maar een merk en bier is op zichzelf geen product maar beschrijft een groep producten. Grolsch Pilsner is dan bijvoorbeeld wel een product. Net zoiets als dat frisdrank (of cola) geen product is, maar "Pepsi regular" of "Coca Cola regular" dat wel is.

In het normale taalgebruik ligt die nuance natuurlijk wat gevoeliger, maar als je als marketeer een product in de markt wilt zetten is het belangrijk om dat verschil te zien en te begrijpen. "Grolsch Premium Pilsner" zal je op een andere manier op de markt willen zetten dan "Grolsch 'het kanon' ". :) Terwijl het wel allebei "Grolsch bier" is.
pi_93118850
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:12 schreef MWP het volgende:
Een product-marktcombinatie houdt in dat je een bepaald product wordt aangeboden in een bepaalde markt.

Onder een markt verstaan we een bepaalde doelgroep aan wie je het product gaat aanbieden. Een markt is dus niet "de biermarkt", want wat is de biermarkt, de biermarkt is te algemeen: dat gaat grofweg van jongeren van 16 t/m bejaarden van 85. Een markt is specifieker en je kunt een bepaald product dus ook op meerdere markten aanbieden. Om een voorbeeld te noemen van verschillende afzetmarkten:
• Nederlandse jongeren van 16-25
• Nederlandse vrouwen van rond de 30 die geen truttig imago willen hebben
• De Nederlandse, werkende kantoorman die houdt van een biertje op vrijdagmiddag
Uiteraard zijn er veel meer (en veel betere) markten te bedenken.

De truc bij een product-markt-combinatie is dat je met hulp van de standaardmarketingmix (product, price, place en promotion) gaat bedenken hoe je het product in een bepaalde markt kunt verkopen. Een reclamecampagne (promotion) gericht op jongeren, is heel anders dan die van de kantoorman. Hetzelfde telt voor de verkoopkanalen (place), bij een bioscoop bereik je een jonger publiek dan bij de Albert Heijn. Een vrouw die geen truttig imago wil hebben is misschien wel meer bereid te betalen voor Bokbier dan een huisvrouw (price). Het product staat natuurlijk wel vast, dat pas je niet aan.

Dus: Het idee is dat je aangeeft aan wie je je product gaat verkopen en op welke manier je ervoor gaat zorgen dat dat lukt :)
Mag ik jou heel erg bedanken. Het kwartje is gewoon helemaal gevallen, ik snap het gewoon :D.
pi_93123487
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:13 schreef MWP het volgende:

[..]

Jammer :)

Grolsch is geen product maar een merk en bier is op zichzelf geen product maar beschrijft een groep producten. Grolsch Pilsner is dan bijvoorbeeld wel een product. Net zoiets als dat frisdrank (of cola) geen product is, maar "Pepsi regular" of "Coca Cola regular" dat wel is.

In het normale taalgebruik ligt die nuance natuurlijk wat gevoeliger, maar als je als marketeer een product in de markt wilt zetten is het belangrijk om dat verschil te zien en te begrijpen. "Grolsch Premium Pilsner" zal je op een andere manier op de markt willen zetten dan "Grolsch 'het kanon' ". :) Terwijl het wel allebei "Grolsch bier" is.
Ik doelde vooral op
quote:
Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product.
Als ik thuis een vat Grolsch bier heb staan lijkt het me toch echt een fysiek product. Product want het is geproduceerd, fysiek want ik kan het aanraken (en drinken :9~ ).

Je bedoelt dat het merk Grolsch geen product is, het bier van Grolsch wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')