Daarom klinkt het ook paradoxaalquote:Op maandag 24 januari 2011 21:05 schreef Elnett het volgende:
Vraagje over een economische tekst. Naar NRC 26-11-2010 ''Hoe een onvermijdelijke volgende crisis te voorkomen''.
[..]
Deflatie en hyperinflatie zouden toch niet dicht bij elkaar moeten liggen? Of mis ik nou iets volledig? (Ja dus...)
Dat lijkt mij waar. Hoe meer je produceert, hoe meer eenheden je hebt om je vaste kosten over te spreiden. Als je vaste kosten 500 zijn en je produceert 1 eenheid, dan zijn je vaste kosten 500 per eenheid. Als je er nu 100 produceert zijn je vast kosten nog meer 5 eenheden per product.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef fleurrig het volgende:
Hallo!
Ik ben vrij nieuw hier en ineens zag ik een topic huiswerk.. Nou ben ik bijna afgestudeerd maar hebben ze me een vrij vervelende opdracht meegegeven.. Ik moet zo'n 200 vragen uitwerken en ik blijf maar zoeken naar het antwoord op de volgende vraag:
Increasing the number of units produced in a month is one of the ways to lower the effect of monthly fixed costs on each unit product.
True/False? Ik kom er niet meer uit..
die weet ik zo ook even niet...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:12 schreef fleurrig het volgende:
Oh ja, deze is nog leuker:
The primary demand for a service is the demand for a given brand of a product or service, e.g. Hilton Hotels
Dit is toch geen normale taal? wat denken jullie? True/False?
Thanks!!
Ok bedankt voor de tip ik zal eens kijken! Ja het staat echt zo op mijn opgavenblad, lekker duidelijk haha.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef MWP het volgende:
[..]
Elke (gesloten) vraag in een interview of enquête (of: variabele) kan je een bepaalde categorie plaatsen (nominaal, ordinaal, interval en ratio). Elk type geeft aan wat voor statistische berekeningen je met de variabele wel en niet kunt doen. Op http://www.graphpad.com/faq/viewfaq.cfm?faq=1089 staat een uitgebeide uitlegDaarmee moet je er toch zeker uit komen.
![]()
Het lijkt er trouwens op dat in je vraag een aantal woorden ontbreken, "Formuleer voor het onderzoekselement leeftijd" is geen vraag
Als er vraag is naar een dienst dan is dat niet direct voor een specifiek merk, dus ik denk false. Als ik het goed begrijp, want de zin is een beetje vaagquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:12 schreef fleurrig het volgende:
Oh ja, deze is nog leuker:
The primary demand for a service is the demand for a given brand of a product or service, e.g. Hilton Hotels
Dit is toch geen normale taal? wat denken jullie? True/False?
Thanks!!
ik snap de zin ook niet, daarom geef ik ook maar geen antwoordquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Als er vraag is naar een dienst dan is dat niet direct voor een specifiek merk, dus ik denk false. Als ik het goed begrijp, want de zin is een beetje vaag
Thanks iig voor het meedenken.. Ik snap de vraagstelling ook niet.. Maar denk dat het inderdaad false is.. Alleen al een 'false' voor de slechte vraag..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:19 schreef FedExpress het volgende:
[..]
ik snap de zin ook niet, daarom geef ik ook maar geen antwoord
Dat doe je dan toch maar even zelfquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:15 schreef fleurrig het volgende:
Ik weet het.. Shame on me.. Het was meer een vraag van, heeft iemand zin om het voor mij uit te rekenen? Hihi (lui)
okeequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Si vis amari, ama~
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:39 schreef FedExpress het volgende:
[..]
okeeOp naar master (of was dit master?)?
Nog geen idee of ik een master ga doen.. Dit weekend de masterbeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En jij?
Iemand goed in ICT?
'A computer specifically optimised to provide software and other resources to other computers in a network' is a: Mainframe/ Server / Client / Network Computer ?
A network connecting personal computers and other equipment within a limited area to help people share equipment, data and software is called a LAN? True / False
(share data and software klopt, maar sharing equipment? )
Zouden ze met 'equipment' niet een printer of een scanner kunnen bedoelen? Ik begrijp dat je geen videokaarten o.i.d. kunt delen, maar een netwerkprinter zou je toch goed als 'equipment' kunnen zien?quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:41 schreef BasementDweller het volgende:
Als ze met equipment software bedoelen wel, als ze er hardware mee bedoelen niet natuurlijk. Maar dat zou wel heel dom zijn als ze dat bedoelen![]()
Wat een niveau, ontelbaar veel simpele true/false vragen moeten beantwoorden![]()
Die eerste vraag kan je zelf ook wel googelen.
Ach ja, na 200 true/false vragen vol instinkers ga je nogal twijfelen aan iedere vraagstelling.. Maar ja inderdaad, zou dom zijn als ze met equipment hardware bedoelen maar je weet het maar nooit met die studie van mij! :Squote:Wat een niveau, ontelbaar veel simpele true/false vragen moeten beantwoorden![]()
Die eerste vraag kan je zelf ook wel googelen.
Hardware kan dus wel als je de posts hierboven even leest. Ik dacht even aan hardware door kabeltjes versturen (quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:06 schreef fleurrig het volgende:
[..]
Ach ja, na 200 true/false vragen vol instinkers ga je nogal twijfelen aan iedere vraagstelling.. Maar ja inderdaad, zou dom zijn als ze met equipment hardware bedoelen maar je weet het maar nooit met die studie van mij! :S
Risico voor de bank?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:06 schreef Gitaarmat het volgende:
Noem twee factoren die van belang zijn bij de vaststelling van de door de klant te betalen effectieve rente?
Ik had looptijd en...
iemand?
equipment = uitrusting, dus geen software.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:48 schreef fleurrig het volgende:
[..]
Nog geen idee of ik een master ga doen.. Dit weekend de masterbeurs![]()
En jij?
Iemand goed in ICT?
'A computer specifically optimised to provide software and other resources to other computers in a network' is a: Mainframe/ Server / Client / Network Computer ?
A network connecting personal computers and other equipment within a limited area to help people share equipment, data and software is called a LAN? True / False
(share data and software klopt, maar sharing equipment? )
Hier haakte ik afquote:Op maandag 21 februari 2011 18:12 schreef MWP het volgende:
Onder een product verstaan we dan een fysiek product (of een dienst). Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product. Grolsch Bokbier daarentegen is dan wel weer een bepaald product.
Jammerquote:Op maandag 21 februari 2011 19:06 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Hier haakte ik af... economenlogica?
Mag ik jou heel erg bedanken. Het kwartje is gewoon helemaal gevallen, ik snap het gewoonquote:Op maandag 21 februari 2011 18:12 schreef MWP het volgende:
Een product-marktcombinatie houdt in dat je een bepaald product wordt aangeboden in een bepaalde markt.
Onder een product verstaan we dan een fysiek product (of een dienst). Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product. Grolsch Bokbier daarentegen is dan wel weer een bepaald product.
Onder een markt verstaan we een bepaalde doelgroep aan wie je het product gaat aanbieden. Een markt is dus niet "de biermarkt", want wat is de biermarkt, de biermarkt is te algemeen: dat gaat grofweg van jongeren van 16 t/m bejaarden van 85. Een markt is specifieker en je kunt een bepaald product dus ook op meerdere markten aanbieden. Om een voorbeeld te noemen van verschillende afzetmarkten:
• Nederlandse jongeren van 16-25
• Nederlandse vrouwen van rond de 30 die geen truttig imago willen hebben
• De Nederlandse, werkende kantoorman die houdt van een biertje op vrijdagmiddag
Uiteraard zijn er veel meer (en veel betere) markten te bedenken.
De truc bij een product-markt-combinatie is dat je met hulp van de standaardmarketingmix (product, price, place en promotion) gaat bedenken hoe je het product in een bepaalde markt kunt verkopen. Een reclamecampagne (promotion) gericht op jongeren, is heel anders dan die van de kantoorman. Hetzelfde telt voor de verkoopkanalen (place), bij een bioscoop bereik je een jonger publiek dan bij de Albert Heijn. Een vrouw die geen truttig imago wil hebben is misschien wel meer bereid te betalen voor Bokbier dan een huisvrouw (price). Het product staat natuurlijk wel vast, dat pas je niet aan.
Dus: Het idee is dat je aangeeft aan wie je je product gaat verkopen en op welke manier je ervoor gaat zorgen dat dat lukt
Ik doelde vooral opquote:Op maandag 21 februari 2011 19:13 schreef MWP het volgende:
[..]
Jammer
Grolsch is geen product maar een merk en bier is op zichzelf geen product maar beschrijft een groep producten. Grolsch Pilsner is dan bijvoorbeeld wel een product. Net zoiets als dat frisdrank (of cola) geen product is, maar "Pepsi regular" of "Coca Cola regular" dat wel is.
In het normale taalgebruik ligt die nuance natuurlijk wat gevoeliger, maar als je als marketeer een product in de markt wilt zetten is het belangrijk om dat verschil te zien en te begrijpen. "Grolsch Premium Pilsner" zal je op een andere manier op de markt willen zetten dan "Grolsch 'het kanon' ".Terwijl het wel allebei "Grolsch bier" is.
Als ik thuis een vat Grolsch bier heb staan lijkt het me toch echt een fysiek product. Product want het is geproduceerd, fysiek want ik kan het aanraken (en drinkenquote:Grolsch bier is dan geen product, want bier is een type product.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |