Fout in het antwoordmodel denk ik, aangezien ze gelijk daarna ook stellen dat 0.4Y 60 is en geen 40quote:Op maandag 21 juni 2010 17:39 schreef alors het volgende:
En toen wassie dicht. Mijn vraag opnieuw:
Kan iemand me dit stapje voor stapje uitleggen? Ik heb vergelijkingen ed nooit gesnapt maar het moet nu toch.
Gegeven het volgende macro-economische model. Het prijspeil ligt vast.
EV = C + I + O + Ex – Im
C = 0,6 YB + 20 , YB = Y – B , B = 0,
I = 10, O = 15, Ex = 20, Im = 5, Y = EV
a. Bereken het evenwichtsinkomen van dit model
Antwoord:
Y – 0,6Y = 20 + 10 + 15 + 20 – 5 = 40. Dus 0,4Y = 60. Y = 150. Het
evenwichtsinkomen is 150
Ik snap echt niet hoe ze bij die 40 komen
Y - 0.6Y is 0.4Y hèquote:Op maandag 21 juni 2010 17:55 schreef alors het volgende:
Ja maar eerst staat er 0,6Y en dan opeens 0,4Y ook
En ik kan me bijna niet voorstellen dat het fout is, aangezien het uit een tentamen antwoordmodel komt...
Ja, dat zei ik dus alquote:Op maandag 21 juni 2010 18:12 schreef thomaster het volgende:
Die 40 klopt niet, moet 60 zijn, dat kan je ook zien, want daar rekenen ze daarna mee door bij 0,4Y = 60
zo vanzelfsprekend is dat voor mij dus nietquote:
ok, nja dan zoek ik wel een andere som opquote:Op maandag 21 juni 2010 18:12 schreef thomaster het volgende:
Die 40 klopt niet, moet 60 zijn, dat kan je ook zien, want daar rekenen ze daarna mee door bij 0,4Y = 60
Wikipedia legt alles uit over de vraag: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dolkstootlegendequote:Op woensdag 23 juni 2010 20:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Aangezien de antwoorden van de vragen niet meer online staan vraag ik het even hier. Het betreft een vraag over geschiedenis, de Eerste Wereldoorlog:
In november 1918 lieten de Duitse keizer en het opperbevel het sluiten van de wapenstilstand over aan de Duitse overgangsregering. Dit gaf aanleiding tot het ontstaan van de dolkstootlegende. Leg dit uit.
Gaat volgens mij over dat er zo een legende ontstond dat die overgangsregering Duitsland de 'dolkstoot' had gegeven met die wapenstilstand. Terwijl Duitsland al op haar laatste benen liep en geen keuze had. Die legende is later gebruikt als propaganda voor de nationalisten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Aangezien de antwoorden van de vragen niet meer online staan vraag ik het even hier. Het betreft een vraag over geschiedenis, de Eerste Wereldoorlog:
In november 1918 lieten de Duitse keizer en het opperbevel het sluiten van de wapenstilstand over aan de Duitse overgangsregering. Dit gaf aanleiding tot het ontstaan van de dolkstootlegende. Leg dit uit.
rente per maand = 1%quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:03 schreef Smaharba het volgende:
Hoi mensen,
Ik heb een vraag waar ik NIET uitkom. Wellicht dat 1 van jullie mij kan helpen.
Ik moet een balans opstellen, nu heb ik vrijwel alles kunnen invullen maar ik kom niet uit de Bank Rekening Courant post.
Hierbij staat de volgende info:
De winkelier wil een bedrag ter grootte van ¤ 25.000,- aan eigen vermogen investeren.
Eventuele financieringstekorten zullen moeten worden gedekt met behulp van een rekening-courantkrediet bij de bank, waarvoor halfjaarlijks achteraf 1% rente per maand verschuldigd is, berekend over het geleend saldobedrag aan het begin van de maand.
Met betrekking tot het 1ste kwartaal bedraagt deze RC-rente naar verwachting in totaal ¤ 380,-
Heeft iemand enig idee hoe hij of zij dit moet oplossen? Jullie zullen me erg dankbaar zijn!
BNP = (Bruto) Nationaal Inkomen toch??quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:06 schreef Wilson44 het volgende:
Ik moet de mate van welvaart van 2 fictieve landen met elkaar vergelijken. De factor die een goede indicatie van de welvaart geeft, is het BNP. Dit is echter niet gegeven, wel heb ik de volgende gegevens:
marginale consumptiequote & autonome consumptie (al zullen de autonome waarden niet helpen, omdat de gegevens van de landen te verschillend zijn)
marginale importquote
marginale belastingquote
arbeidsproductiviteit
beschikbare arbeid
Verder heb ik de volgende gegevens:
- Nationaal Inkomen
- Multiplier
- Lopende rekening van de betalingsbalans
- Financieringstekort
- Nationaal Spaarsaldo
Nu is de vraag dus hoe je met behulp van deze gegevens 2 landen met elkaar kan vergelijken, op welvaartsniveau. Wat benadert het dichtst het BNP?
Ik heb al geprobeerd het te gooien op de marginale consumptiequota's, maar dat was fout.
Enig idee? Dank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |