Sport? Ben jij een Ninja?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:05 schreef ThePianoMan het volgende:
Hallo TRV'ers!
Ik ga in augustus in mijn eentje rondtrekken door Scandinavië. Ik ben van '92 en veiligheid staat wat betreft mijn ouders op #1 en daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk dat ik kan stellen dat ik me aardig goed kan verdedigen met mijn lichaam, alleen ik heb mijn meniscus gescheurd waardoor dat allemaal niet meer kan. Nu wil ik naast mijn technische tools ook een werpster en een vlindermes lemmet <10cm meenemen (ja, het klinkt heel grof en stoer bedoelend, maar dat is niet zo; sport). Nu weet ik dat Scandinavië niet extreem gevaarlijk is, voor het zelfvertrouwen is het echter wel een boost.
Weet iemand of deze wapens toegestaan zijn in al deze landen?
Nogmaals, het is niet de bedoeling om stoer over te komen.. ik ben een backpack-jongen-type
Dit weet ik maar al te goed. Het is dan ook een uiterst middel; ben absoluut niet agressief ingesteld, dus ik zal alles eerst verbaal proberen op te lossen cq. negeren als dat kanquote:Op maandag 21 juni 2010 16:08 schreef -_Tommy_- het volgende:
Werpster zal sowieso illegaal zijn, vlindermes 99% zeker ook. Weet ook dat een wapen vaker tegen je gebruikt zal worden dan dat je er meer veiligheid mee bereikt.
Waarom niet gewoon een goed "survival" mes en geen werpster? Is wat makkelijker uit te leggen als ze moeilijk gaan doen.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:12 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Dit weet ik maar al te goed. Het is dan ook een uiterst middel; ben absoluut niet agressief ingesteld, dus ik zal alles eerst verbaal proberen op te lossen cq. negeren als dat kan![]()
Het lemmet is kleiner dan 10 centimeter, daarom heb ik mijn twijfels.
wasquote:Op maandag 21 juni 2010 16:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sport? Ben jij een Ninja?
[ afbeelding ]
Waarom neem je 'm mee dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:16 schreef ThePianoMan het volgende:
De werpster zal ik nooit gebruiken, dat kan niet goed aflopen.
Tsja, dat weet ik ook niet goed uit te leggen, maar ik denk dat het een gevoel is dat je met een attribuut hebt. Een survivalmes is ook niet bepaald soft haha, maar het inderdaad wel beter uit te leggen, maar om dezelfde reden zou je dat ook bij een vlindermes kunnen doen.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een goed "survival" mes en geen werpster? Is wat makkelijker uit te leggen als ze moeilijk gaan doen.
Ter eventuele verdediging, maar ik zal er nooit mee werpen zoals ik geleerd heb.. dat bedoel ik meer.quote:
TS moet dit meenemen!quote:Op maandag 21 juni 2010 16:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
![]()
Nu niet meer inderdaad. Hij zit nu bij The A-Team.
Ja, die elanden kunnen verdomd gevaarlijk zijn idd.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:22 schreef ThePianoMan het volgende:
Ter eventuele verdediging, maar ik zal er nooit mee werpen zoals ik geleerd heb.. dat bedoel ik meer.
Survivalmessen zijn voor op de kermis. Dat je mensen die graag diep in de natuur vertoeven (hobby/proffesioneel) nooit met zulke dingen ziet rondlopen heeft z'n redenen.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een goed "survival" mes en geen werpster? Is wat makkelijker uit te leggen als ze moeilijk gaan doen.
Je kunt beter zo'n rookbom meenemen.....quote:Op maandag 21 juni 2010 16:22 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Ter eventuele verdediging, maar ik zal er nooit mee werpen zoals ik geleerd heb.. dat bedoel ik meer.
Dat is waar. Die krengen zijn groter dan paarden en dan met een gewei. Rendieren, dat zijn gewoon watjes.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja, die elanden kunnen verdomd gevaarlijk zijn idd.
Finland is niet grappig.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:22 schreef UIO_AMS het volgende:
De tijd van bloeddorstige, dorpenverbrandende en vrouwenverkrachtende Vikings is al een tijdje voorbij.
Uhhhh, wat?quote:
Je weet hopelijk wel dat op GeenStijl met "finnen" niet "mensen die geboren zijn in Finland" wordt bedoeld?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:24 schreef ThePianoMan het volgende:
Finland is niet grappig.
Maar die bontkraagjes helpen toch tegen de kou...quote:Op maandag 21 juni 2010 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je weet hopelijk wel dat op GeenStijl met "finnen" niet "mensen die geboren zijn in Finland" wordt bedoeld?
GS'er in hart en nieren; dus jaquote:Op maandag 21 juni 2010 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je weet hopelijk wel dat op GeenStijl met "finnen" niet "mensen die geboren zijn in Finland" wordt bedoeld?
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:39 schreef ThePianoMan het volgende:
... alsof ze iets achterhouden lijkt het wel.
Alle Finnen die ik ken, en ik ken er wel een paar, zijn bijzonder aardige mensen. Zij het wat aan de stugge kant in het begin. Wellicht dat je dat gezien hebt als 'iets achterhouden'.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:39 schreef ThePianoMan het volgende:
GS'er in hart en nieren; dus jaBen in Helsinki geweest en er hing naar mijn gevoel geen open sfeer... alsof ze iets achterhouden lijkt het wel.
Oostende! Ja, daar zijn werpsterren aan de orde van de dag, maar dat is algemeen bekend.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:43 schreef Hik het volgende:
Goed topic!
Als mensen diezelfde vragen even kunnen beantwoorden voor andere buitensporig gevaarlijke gebieden zoals Zwitserland, 't Gooi en Oostende, dan kunnen we misschien een overzichtje maken voor andere reizigers met werpsterbehoeften.
Nou UIO, ik weet het nog niet zo hoor... Ik bedoel: ze praten raar enzo. En ze dragen overhemden met korte mouwen en hebben allemaal een Nokia en een drankprobleem.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:49 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Alle Finnen die ik ken, en ik ken er wel een paar, zijn bijzonder aardige mensen. Zij het wat aan de stugge kant in het begin. Wellicht dat je dat gezien hebt als 'iets achterhouden'.
Ik ken voornamelijk Finse vrouwen. Die dragen echt geen overhemden met korte mouwtjes. De rest klopt wel.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:00 schreef Hik het volgende:
Nou UIO, ik weet het nog niet zo hoor... Ik bedoel: ze praten raar enzo. En ze dragen overhemden met korte mouwen en hebben allemaal een Nokia en een drankprobleem.
Hu.
Alleen tegen Finland. Ik haat de inwoners van Finland. Ze zijn emotieloos, erg onvriendelijk, racistisch en lelijk.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:48 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
"Wantrouwen tegen alles wat anders is".
DE grondhouding van iedere gezonde reiziger.
Dat is natuurlijk een uitstekende reden om werpsterren en vlindermessen mee te nemen, maar als je zegt dat je alle inwoners van Finland haat, sta dan ook even stil bij het feit dat de Kerstman in Rovaniemi (op de Finse poolgrens) woont.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:14 schreef ThePianoMan het volgende:
Alleen tegen Finland. Ik haat de inwoners van Finland. Ze zijn emotieloos, erg onvriendelijk, racistisch en lelijk.
En gevaarlijk, blijkbaar. Aan je bagage te zien.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:14 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Alleen tegen Finland. Ik haat de inwoners van Finland. Ze zijn emotieloos, erg onvriendelijk, racistisch en lelijk.
ga ik nu doen.. vind het erg jammer, want het is een prachtig land wel!quote:Op maandag 21 juni 2010 17:20 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een uitstekende reden om werpsterren en vlindermessen mee te nemen, maar als je zegt dat je alle inwoners van Finland haat, sta dan ook even stil bij het feit dat de Kerstman in Rovaniemi (op de Finse poolgrens) woont.
Waarom sla je Finland trouwens niet gewoon over tijdens je reis?
Zeker jammer, maar als ik jou was, zou ik ook geen onnodige risico's willen lopen. Gevaarlijke gasten die Finnen. Kies voor jezelf, kies de veilige optie!quote:Op maandag 21 juni 2010 17:22 schreef ThePianoMan het volgende:
ga ik nu doen.. vind het erg jammer, want het is een prachtig land wel!
Hmmm. Heineken vonden ze anders best lekker.quote:PS. ze haten alles wat niet Fins is.
Gelukkig ga ik Lapland nog wel bezoeken, wellicht zijn ze daar minder erg dan in het midden en zuiden.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zeker jammer, maar als ik jou was, zou ik ook geen onnodige risico's willen lopen. Gevaarlijke gasten die Finnen. Kies voor jezelf, kies de veilige optie!
Dat komt omdat het woord eindigt met -en.quote:Hmmm. Heineken vonden ze anders best lekker.
Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJslandquote:Op maandag 21 juni 2010 18:18 schreef spijkerbroek het volgende:
TS: Wat is trouwens jouw versie van Scandinavie?
Welke landen zijn daarbij inbegrepen?
quote:Op maandag 21 juni 2010 17:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Maar TS had het over heel Scandinavië. Dus hoe zit het met die andere landen? Zijn die wel 'grappig'?
Nu ben ik geen bekende met bijvoorbeeld Noorwegen en de mensen die daar wonen (die kenner komt vast nog wel langs hier), maar in Zweden heb ik ook best veel vrienden en vriendinnen zitten. Dat zijn net Nederlanders, maar dan gezonder. Al vind ik de Swedish hug wel enorm gevaarlijk.
Scandinavië is meer dan natuurquote:Op maandag 21 juni 2010 18:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
![]()
Aan TS: Waarom zou je een werpster willen hebben in de natuur? Daar krijg je geen eland mee dood, en als je een wolf (ja, die lopen hier ook in het wild rond - althans, degene die nog niet met een 30'6 vanuit een helicopter zijn neergeknald, is een regionale hobby in Østerdalen) met zo'n ster in zijn oog raakt word ie alleen maar erg boos.
quote:Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, shuriken (kastestjerne), blåserør for utskyting av piler eller andre gjenstander, spretterter eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter.
Jup, ik zie het. bedanktquote:Op maandag 21 juni 2010 19:29 schreef Fogel het volgende:
Ach, zolang je uit de wijk Grønland in Oslo blijft zal je weinig behoefte hebben aan een werpster.
Daarnaast is het verboden volgens Våpenforskriftens § 9-1:
[..]
Van Finse vrouwen viel me op dat ze relatief korte benen en lange ruggen hebben.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ken voornamelijk Finse vrouwen. Die dragen echt geen overhemden met korte mouwtjes. De rest klopt wel.
Ja, dat was in overweging..quote:Op maandag 21 juni 2010 19:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Van Finse vrouwen viel me op dat ze relatief korte benen en lange ruggen hebben.
En ze zien er ongeveer zo uit: [ afbeelding ]
TS: Ze zijn over het algemeen erg goed met bijlen en kettingzagen, dus een werpster ter zelfverdediging daar kan vast geen kwaad. Of het legaal is of niet weet ik niet, maar misschien moet je je kettingzaagskills bijwerken en er een in je rugzak meenemen?
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:05 schreef ThePianoMan het volgende:
Nogmaals, het is niet de bedoeling om stoer over te komen..
Haha, ik ben je wel dankbaar eigenlijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Speciaal voor jou heb ik een tag aangevraagd. Wat vind je ervan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |