Maarja, niemand die kan controleren of ze het echt hebben uitgezonden.quote:(Novum/AP) - De Noord-Koreaanse bevolking kan maandag live genieten van de verrichtingen van de nationale voetbalploeg op het WK. De staatstelevisie van het communistische land heeft aangekondigd het duel met Portugal rechtstreeks uit te zenden. Dat is een unicum voor een interland die niet in Noord-Korea wordt gespeeld. De 2-1 nederlaag tegen Brazilië werd nog met vertraging uitgezonden.
Noord-Korea doet voor het eerst in 44 jaar mee aan het WK. In 1966 stalen de Aziaten de harten van de Engelse bevolking door de kwartfinale te bereiken. Daarin nam Noord-Korea brutaal een 3-0 voorsprong, maar mede dankzij vier doelpunten van Eusebio won Portugal toch nog met 5-3.
Ivoorkust gaat gewoon door. Punt.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou, het was vooral ingegeven door de reportage die in van de week zag na het bericht dat er 4 spelers verdwenen waren. De reporters die vanaf de tribune probeerden te zien wie er wel en niet waren, hadden het er nog knap lastig mee. Op een paar gezichten na kwamen ze niet veel verder dan tellen. Die spelers zijn gewoon veelal erg onbekend.
Maar het was vooral gewoon een grapje natuurlijk.
En toch... zoals iemand hierboven al zei... Als Brazilië met een paar goals van Portugal wint (acht ik best mogelijk, want deze uitslag was wel erg geflatteerd), dan hoeft Ivoorkust helemaal niet met zo'n ondoenlijke uitslag te winnen. Maar ja...
http://twitter.com/DPRK_FAquote:PLAYERS HAVE NOW FINISHED CAKE EATING CAKE IN SHAPE OF KIM JONG IL FACE. MESSAGE AT BOTTOM PLATE SAYS "WINNERS CAN COME HOME"
Loeren op de kansjes had Noord-Korea denk ik beter kunnen doen vandaag. Zoals tegen de Brazilianen. Daar scoorden ze vlak voor tijd de 2-1 en ze konden op een gegeven moment nog gelijk maken, maar dat mocht niet zo zijn.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:47 schreef Bianca82 het volgende:
[..]
Mee eens. Zou dat dan het hele verschil tussen 1-0 en 7-0 maken?
quote:Op maandag 21 juni 2010 15:51 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Alsof negers de moeite nemen om 7 doelpunten te maken. Bij 4-0 liggen ze in hun hangmat.
Ik zat meer te denken aan Brazilië - Portugal: 7-0quote:
Nog beter!quote:Op maandag 21 juni 2010 15:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan Brazilië - Portugal: 7-0
Lol, dat had ik niet door hoor!quote:Op maandag 21 juni 2010 15:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou, het was vooral ingegeven door de reportage die in van de week zag na het bericht dat er 4 spelers verdwenen waren. De reporters die vanaf de tribune probeerden te zien wie er wel en niet waren, hadden het er nog knap lastig mee. Op een paar gezichten na kwamen ze niet veel verder dan tellen. Die spelers zijn gewoon veelal erg onbekend.
Maar het was vooral gewoon een grapje natuurlijk.
En toch... zoals iemand hierboven al zei... Als Brazilië met een paar goals van Portugal wint (acht ik best mogelijk, want deze uitslag was wel erg geflatteerd), dan hoeft Ivoorkust helemaal niet met zo'n ondoenlijke uitslag te winnen. Maar ja...
Mensen die denken dat het echt isquote:Op maandag 21 juni 2010 15:26 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Hoe gaan ze uitleggen dat ze er na de groepsfase uitleggen? Of zouden ze gewoon volhouden dat ze iedere tegenstander verslaan, wereldkampioen zijn geworden en vervolgens een grote triomftocht in Pyongyang organiseren?
Wat is het "wonder van Mygirië"?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:25 schreef PS2BuyCenter het volgende:
toen het 7-0 werd in 89e minuut, moest het wonder van Mygirië gebeuren eigenlijk voor de Noord-Koreanen, dat zou de geschiedenis ingaan.
Ik had echt zo gehoopt dat Ivoorkust en Noord Korea als winners kwamen.
Maar beide zijn uitgeschakeld nu, Ivoorkust niet 100% maar, het zal met 9-0 moeten winnen van Noord-Korea om Portugal te kunnen evenaren en dan moet Portugal verliezen.
Het wonder van Myrgirië (Ik weet trouwens niet of het goed gespeld is) speelt zich af in de jaren 60/70. Toen Tsjecho-Slowakije tegen Egypte moest spelen. Tsjecho-Slowakije stond voor rust op een 7-0 Voorsprong. In de 84e minuut gingen de Egyptenaren aanvallen, en maar aanvallen. In de komende 6 minuten, scoorde ze 5x. Het stond dus 7-5 en er kwam 4 minuut blessuretijd bij. De Egyptenaren deden alles op alles om te winnen, schoten van afstand. In de resterend 4 minuut scoorde ze nog 3x. En wonnen uiteindelijk 7-8, zij gingen door, Tjeschp-Slowakije niet. Het wonder heet zo, omdat Egypte in die tijd een soort fanclub had (Die Mygirië heette), die ze zodanig had gesupport dat ze wonnen daardoor.quote:
Wat een verhaal.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:35 schreef PS2BuyCenter het volgende:
[..]
Het wonder van Myrgirië (Ik weet trouwens niet of het goed gespeld is) speelt zich af in de jaren 60/70. Toen Tsjecho-Slowakije tegen Egypte moest spelen. Tsjecho-Slowakije stond voor rust op een 7-0 Voorsprong. In de 84e minuut gingen de Egyptenaren aanvallen, en maar aanvallen. In de komende 6 minuten, scoorde ze 5x. Het stond dus 7-5 en er kwam 4 minuut blessuretijd bij. De Egyptenaren deden alles op alles om te winnen, schoten van afstand. In de resterend 4 minuut scoorde ze nog 3x. En wonnen uiteindelijk 7-8, zij gingen door, Tjeschp-Slowakije niet. Het wonder heet zo, omdat Egypte in die tijd een soort fanclub had (Die Mygirië heette), die ze zodanig had gesupport dat ze wonnen daardoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |