quote:Op maandag 21 juni 2010 12:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oei beterschap cyberrust maar goed uit vandaag
Nou.. ze hebben de uitslag van de Cito Entreetoets. Dat is zeg maar de voorloper van de Cito Eindtoets die ze in groep 8 maken. Het geeft een beeld hoe het kind er voor staat en waar nog aan gewerkt moet worden. En die uitslagen zijn dit jaar toch wel iets teleurstellend. Ook voor ouders. Dus ik weet al hoe ze binnen komen. Aan mij de taak uit te leggen dat er nog wel rek in zit hier en daar omdat het geen eindscore is he. Maar dat is gewoon erg moeilijk. Ook omdat ik zelf ook wat teleurgesteld ben in de uitslag gezien over de hele groep..quote:Op maandag 21 juni 2010 12:19 schreef Duderella het volgende:
Sun, dat lijkt me inderdaad spannend, zo'n ouderavond. Vind je het lastig om ouders weellicht teleur te stellen in hun verwachtingen van hun kind? Of ben je bang voor boosheid?
Ik ben dus helemaal geen zoetekauw en eet nooit snoep of chocolade of wat dan ook, maar ik heb dus serieus 1x in de maand een enorme behoefte aan chocolade.. Ik vind het zelf echt nergens op slaan omdat ik het verder dus echt nooit eet, maar als ik ongesteld moet worden dan voel ik echt een grote behoeftequote:Op maandag 21 juni 2010 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen; van die vrouwen die hun verdriet wegeten met een pond chocolade. Of 'het is weer de tijd van de maand, ik moet nu chocolade'.
Ik heb dat er echt niet meeIk vind chocoladetoetjes of -taarten best lekker, een een paar blokjes pure choco gaan er ook wel in bij de koffie, maar verder??
Ik vind het zelf ook grote onzin jaquote:Op maandag 21 juni 2010 12:29 schreef freecell het volgende:
Sunny: volgens onderzoek is dat met chocolade en ongesteldheid onzin, maar ik zie het echt zó vaak om me heen dat ik dat niet geloof
Nee.. vooral niet omdat veel kinderen de 'gewone' Cito toetsen van het leerlingvolgsysteem veel beter maken.. Dat is moeilijk uit te leggen aan ouders. Maar goed, ik heb het van te voren goed doorgesproken met de Intern Begeleidster dus ik kom er wel uit. Heb over het algemeen ook een goede band met de ouders van deze groep dus ik denk dat dat ook wel goed gaat komen. Het is alleen voor het eerst dat ik deze gesprekken helemaal alleen ga voeren aangezien mijn duo-collega, met 8 jaar ervaring in groep 7, met zwangerschapsverlof is. Nu komt de invalster er wel bij zitten (is voor haar ook leerzaam) maar ik moet het dus in mijn eentje opknappen.. en dat vind ik engquote:Balen van die Cito's... maakt zo'n avond niet makkelijker...
Nou, het is over de hele linie een iets zwakkere groep dan die van voorgaande jaren, maar er spelen veel dingen meer:quote:Op maandag 21 juni 2010 12:36 schreef Duderella het volgende:
Is ook eng sun! Maar ik denk dat als je laat zien dat ook jij het jammer vindt, het vast goed gaat.
Enig idee hoe het komt dat deze groep het niet zo goed doet als je hoopte?
Ik geloof er heilig in dat een juf het beter kan inschatten dan 500 vragen van welke toets dan ook. Ik zou er toch op vertrouwen dat deze kinderen beter kunnen dan deze toets doet blijken hoor.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou, het is over de hele linie een iets zwakkere groep dan die van voorgaande jaren, maar er spelen veel dingen meer:
- dit jaar voor het eerst in een groep van 30 leerlingen, het waren 3 groepen 6, nu 2 groepen 7, wennen dus
- groep 7 is eigenlijk wel het zwaarste jaar, dus resultaten zijn altijd al iets lager dan in groep 6
- de entreetoets is heel lang (500 vragen) en er wordt heel veel inzicht gevraagd
- begrijpend lezen en luisteren zijn zeer belangrijke onderdelen en daar scoort deze groep sowieso iets lager op
- het is een nieuwe toets, hiervoor hadden we een andere versie, geen idee of dat mee weegt hoor, maar misschien dat de vraagstelling hier en daar toch wat moeilijker is geworden. heb geluiden van een andere school gehoord waar het ook heel erg tegen viel..
En ik wist wel dat de scores niet heel goed zouden zijn, maar sommige kinderen hebben echt onverwacht laag gescoord. Kinderen die ik zo naar een VMBO T-Havo (oude mavo-havo dus) brugklas zou sturen die niet hoger scoren dan ongeveer VMBO kader.. echt jammer.. En kinderen die ik wel de havo-vwo brugklas zie doen die niet verder komen (in theorie dus) tot vmbo T- havo..
Ja, uiteraard speelt de mening van de leerkracht mee, maar middelbare scholen zijn moeilijk te overtuigen hoor als de punten niet genoeg zijn van de eindtoets. Daar wordt gewoon veel nadruk op gelegd. Daarom hoop ik ieder jaar weer dat kinderen op de toetsen minimaal het niveau scoren waar ik ze ook op inschat. Dan scheelt dat de leerkracht van groep 8 weer 'lullen als Brugman' zeg maarquote:Op maandag 21 juni 2010 12:44 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik geloof er heilig in dat een juf het beter kan inschatten dan 500 vragen van welke toets dan ook. Ik zou er toch op vertrouwen dat deze kinderen beter kunnen dan deze toets doet blijken hoor.
Ik was ook een laabloeier, kreeg Mavo/havo advies, om vervolgens t/m het afronden van mijn HBO nooit enige moeite te hoeven doen. Het zegt dus inderdaad niet alles.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:42 schreef borisz het volgende:
Oh Cito. Ik heb de entreetoets gedaan in groep 7 en niets in groep 8. Advies was Mavo/Havo wat daaruit kwam
. Het is uiteindelijk goed gekomen
.
God wat haat ik dat we in een papieren werkelijkheid leven in het onderwijs, in plaats van in een menselijke.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, uiteraard speelt de mening van de leerkracht mee, maar middelbare scholen zijn moeilijk te overtuigen hoor als de punten niet genoeg zijn van de eindtoets. Daar wordt gewoon veel nadruk op gelegd. Daarom hoop ik ieder jaar weer dat kinderen op de toetsen minimaal het niveau scoren waar ik ze ook op inschat. Dan scheelt dat de leerkracht van groep 8 weer 'lullen als Brugman' zeg maar
Haha, schattigquote:Op maandag 21 juni 2010 12:35 schreef freecell het volgende:
LieLieSOS? (studieontwijkend schoonmaken)
Hier het hele huis ook al schoonIk snap het zelf ook niet... Misschien helpt het dat ik slaap
En dit topic heeft te weinig kietelbaby
Ja, papieren zijn wel erg belangrijk geworden., maar niet alleen door de scholen. ouders hechten ook heel veel waarde aan die punten hoor!!quote:Op maandag 21 juni 2010 12:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
God wat haat ik dat we in een papieren werkelijkheid leven in het onderwijs, in plaats van in een menselijke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |