abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 13:54:40 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83955536
Jen kan zichzelf uitkleden... das handig joh Zeker met dit weer zie ik steeds weer een bloot meisje in mn tuin scharrelen... Dan wilt ze in het zwembadje...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83956461
Haha Ticootje .
Deels uitkleden lukt hier wel, alleen t shirts en andere over het hoofd dingen willen nog niet zo goed
Fake it till you make it...
  maandag 12 juli 2010 @ 14:18:22 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83956651
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:14 schreef Nijna het volgende:
Haha Ticootje .
Deels uitkleden lukt hier wel, alleen t shirts en andere over het hoofd dingen willen nog niet zo goed
Ze heeft dan een spagettiband truitje aan... Die kunnen ook naar beneden uit..
pi_84004088
Vanochtend met Chris naar de tandarts geweest. Dat ging echt zoveel beter dan in oktober. Toen wilde hij zijn mond niet eens open doen. Vandaag ging hij er netjes voor zitten (op mijn schoot), en deed zijn mond goed open. De tandarts mocht zelfs met een spiegeltje kijken. Dat had ik echt niet verwacht. Dus met een stoere stuiterbal weer naar huis.

En hij praat echt veel tegenwoordig. Viel me in de wachtkamer van de tandarts weer eens op. We moesten ruim 10 minuten wachten, en hij is geen tel stil geweest. Hij merkte vanalles op, van de tv met reclame die er hing, over de andere mensen in de wachtkamer, over de tandarts die rondliep, over de klok: "klok, bijna beneden, even wachten nog"(half 9 afspraak). En de rest van de dag ging dat zo door.
Alleen nu slaap hij alweer 2 uur, dus heerlijk rustig
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:28:27 #275
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84004406
Fijn dat het zo goed ging bij de tandarts! Dapper hoor Chris!

Ah die van jou klest dus ook veel. Ik vroeg het me toevallig vanmorgen af of het normaal was dat die mond om 7 uur 's morgens open ging en pas om 7 uur 's avonds weer dicht. En als ik dan een keer niet meteen antwoord geef (gewoon omdat ik het niet weet. "Mama hoe lang is deze tunnel? (schipholtunnel)") dan slaak ze een dramatisch diepe zucht en dan gaat ze maar een denkbeeldig telefoongesprek voeren of een gesprek met haar ingebeelde paard, vriendje, vlieg etc
pi_84004764
ja, sinds een paar weken ook echt meer (Chris was laat met praten, dus eigenlijk wel blij mee). Zondag middag heeft hij alleen zo'n 1,5 uur in bed gebabbeld (over oma, opa, olifanten, auto's, papa, spelen etc), en toen hebben we de middagslaap maar opgegeven.
Als we iets niet weten, dan vraagt hij het gewoon nog een keer (of 5).
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:37:31 #277
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84004901
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:35 schreef Deepfreeze het volgende:
ja, sinds een paar weken ook echt meer (Chris was laat met praten, dus eigenlijk wel blij mee). Zondag middag heeft hij alleen zo'n 1,5 uur in bed gebabbeld (over oma, opa, olifanten, auto's, papa, spelen etc), en toen hebben we de middagslaap maar opgegeven.
Als we iets niet weten, dan vraagt hij het gewoon nog een keer (of 5).
Oh dat klinkt nog als goed te doen inderdaad
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:58:25 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84006069
Wat goehoed van Chris! Stoere tandarts-ganger!

Hier staat dat mondje ook niet stil. Vanaf dat ze wakker is tot ze in slaap valt en zelfs dan hoor ik nog zo af en toe wat er die dag gebeurd is allemaal .
pi_84006126
Ja, voor een paar weekjes wel. Ik denk dat we over nog een paar weekjes fulltime babbelen ook wel gek worden.
Linde praatte toch ook al vroeg? geloof dat ik me nog weleens over een filmpje van haar heb verbaasd.
pi_84006999
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:28 schreef Stiemie het volgende:
Fijn dat het zo goed ging bij de tandarts! Dapper hoor Chris!

Ah die van jou klest dus ook veel. Ik vroeg het me toevallig vanmorgen af of het normaal was dat die mond om 7 uur 's morgens open ging en pas om 7 uur 's avonds weer dicht. En als ik dan een keer niet meteen antwoord geef (gewoon omdat ik het niet weet. "Mama hoe lang is deze tunnel? (schipholtunnel)") dan slaak ze een dramatisch diepe zucht en dan gaat ze maar een denkbeeldig telefoongesprek voeren of een gesprek met haar ingebeelde paard, vriendje, vlieg etc
Hier net zo, alleen niet tot 7 uur 's avonds, maar minstens tot 9 uur. Wat zou ik blij wezen met een kind wat klokje rond zou slapen

En geen antwoord geven is hier geen optie, dan komt er "MAMA ik praat tegen je HOOOOR!!" "MAMAAAAAAAAAAA"
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:20:52 #281
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84007217
Ja die begon al vrij vroeg met hele verhalen. Natuurlijk is het leuk hoor en erg gezellig Maar soms word ik gek van alle non-info (weet je mama? mama? mama? MAMA? Als ik mijn been zo doe en dan zo en dan zo, dan doet dat een beetje pijn. "Uh ja schat dat is zo bij iedereen, exclusief slangenmensen " Maar als ik 'm dan zo doe en dan zo en dan zo, dan weer niet. ) of van die verhalen tegen wildvreemden (Gisteren tegen een mevrouw bij Ikea: ja en toen reed de trein gewoon zo over mijn been en dat deed heeeeeeel veel pijn en er was bloed (het was een duplo-trein en een schaafwondje omdat haar velletje ertussen kwam ))
pi_84008014
Goedzo Chris!

Hier ook een mondje wat niet stil staat... vaak ligt ze in bed nog te zingen.
Fake it till you make it...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:38:47 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84010397
Kletskousjes
Vooral de (laaaaange ) weg naar het zindelijk worden zorgt hier voor leuke situaties. Dan krijgt zomaar iemand in de supermarkt weer het verhaal te horen dat hij in de zandbak gepoept had enzo
Hij loopt veel in zijn blote billen rond in huis en tuin. Of alleen een (onder)broekje aan. De ene keer gaat het geweldig, komt hij zelfs "Mamaaaaa, ik moet poehoehoepen!!"de trap af om hier beneden op het potje te gaan zitten. Maar als hij opgaat in zijn spel gaat het ook vaak fout, heeft hij niet eens door dat zijn broek nat is.
En waar hij vorig jaar zomer tig keer per dag op de wc wilde (Toen was het nog "Dehdeh passeh cee!" ) moet hij er nu niks van hebben. ook niet met verkleiner.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:36:37 #284
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84012633
Vanmiddag was pipi langkous zo spannend (de echte ouderwetsche versie ) dat ze in haar broek plaste

Wc is hier ook met verkleiner geen optie hoor. Potje wel en dat gaat ook goed. Bijna geen ongelukjes meer. Maar hoe doe je dat dan met naar buiten gaan? Nu doe ik haar nog een luier om want bij ah is geen wc/potje. Vanaf wanneer kan je dat gaan oefenen?
pi_84012917
de gemiddelde AH heeft best een wc voor net zindelijk wordende peutertjes hoor.

Ik ben al regelmatig bij de ah, jumbo, hema, blokker naar de wc geweest met pepijn. Ze staan echt niet raar te kijken van die vraag.Wij hebben dat eigenlijk meteen gedaan zodra pepijn zindelijk was. Maar die was dan ook meteen dag en nacht zindelijk, en ongelukjes hebben we zelden.
En jongetjes kunnen iets makkelijker wildplassen, want speeltuinen hebben dan weer geen wc
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:12:03 #286
11682 Moonah
Jolie femme
pi_84014221
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef Stiemie het volgende:
Maar hoe doe je dat dan met naar buiten gaan? Nu doe ik haar nog een luier om
Ik liet Thies dan thuis plassen en als zijn luier nog droog was als we weer terug waren, kreeg hij een stempel. Bij x-aantal stempels een klein cadeautje. Ik ben an sich niet zo voor het belonen, maar Thies durfde zelf een poos nog niet zonder luier, terwijl hij eigenlijk al lang zindelijk was. De stempels hebben hem er overheen geholpen.
Succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:23:32 #287
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84014739
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef Stiemie het volgende:
Vanmiddag was pipi langkous zo spannend (de echte ouderwetsche versie ) dat ze in haar broek plaste

Wc is hier ook met verkleiner geen optie hoor. Potje wel en dat gaat ook goed. Bijna geen ongelukjes meer. Maar hoe doe je dat dan met naar buiten gaan? Nu doe ik haar nog een luier om want bij ah is geen wc/potje. Vanaf wanneer kan je dat gaan oefenen?
Stiemie, je gaat dat oefenen als je opeens in de albert hein staat en je beseft dat je vergeten bent je dochter een luier aan te doen . Ik had dat dus (en dat was een week ongeveer nadat ze thuis alleen nog maar onderbroekjes aanhad) en het zweet brak me uit. Ik dacht 'vooral niks zeggen' en het ging gelukkig goed . En vanaf dat moment werd ik steeds slordiger en makkelijker en ze heeft er nu al twee autoritten van drie kwartier opzitten zonder luier. Maar er zijn dan ook nauwelijks meer ongelukjes. Ik denk nog één in de vier dagen ofzo, of misschien nog wel minder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:05:58 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_84016789
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:20 schreef Stiemie het volgende:
Ja die begon al vrij vroeg met hele verhalen. Natuurlijk is het leuk hoor en erg gezellig Maar soms word ik gek van alle non-info (weet je mama? mama? mama? MAMA? Als ik mijn been zo doe en dan zo en dan zo, dan doet dat een beetje pijn. "Uh ja schat dat is zo bij iedereen, exclusief slangenmensen " Maar als ik 'm dan zo doe en dan zo en dan zo, dan weer niet. ) of van die verhalen tegen wildvreemden (Gisteren tegen een mevrouw bij Ikea: ja en toen reed de trein gewoon zo over mijn been en dat deed heeeeeeel veel pijn en er was bloed (het was een duplo-trein en een schaafwondje omdat haar velletje ertussen kwam ))
Ik ben ZOOO blij dat ik niet de enige ben .

De. Hele. Dag.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_84016900
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:43 schreef p_iglet het volgende:
de gemiddelde AH heeft best een wc voor net zindelijk wordende peutertjes hoor.

Ik ben al regelmatig bij de ah, jumbo, hema, blokker naar de wc geweest met pepijn. Ze staan echt niet raar te kijken van die vraag.Wij hebben dat eigenlijk meteen gedaan zodra pepijn zindelijk was. Maar die was dan ook meteen dag en nacht zindelijk, en ongelukjes hebben we zelden.
En jongetjes kunnen iets makkelijker wildplassen, want speeltuinen hebben dan weer geen wc
helaas is dat niet in elke winkel... Ik heb regelmatig te horen gekregen dat Amber er niet mocht plassen.

Ennuhh meisjes kunnen ook prima wildplassen
Gewoon even vasthouden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84016970
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik ben ZOOO blij dat ik niet de enige ben .

De. Hele. Dag.
Mijn oudste zoon begon met kletsen toen hij 1,5 was en is nu, 9 jaar oud, nog steeds bezig.
Spraakwaterval en onmogelijk om er steeds naar te luisteren
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:16:39 #291
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_84017300
Ik had gehoopt dat iemand mij had kunnen vertellen waar de mute-knop zit.

mamaaaa en toen ging Anna zooo naar de heeeele grote kindjes en Anna is ook al zo groote meid en toen had Anna koekje gegeten enne spele. maar anna was een beetje verlegen. En toen was er zoooo whooops een tijger, mama, mmm mmm.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_84017356
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:16 schreef Memmel het volgende:
Ik had gehoopt dat iemand mij had kunnen vertellen waar de mute-knop zit.

mamaaaa en toen ging Anna zooo naar de heeeele grote kindjes en Anna is ook al zo groote meid en toen had Anna koekje gegeten enne spele. maar anna was een beetje verlegen. En toen was er zoooo whooops een tijger, mama, mmm mmm.

ik vraag aan Amber wel eens of ze d'r mond een paar minuten dicht kan houden. Mijn oren tetteren de hele dag...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:25:35 #293
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_84017744
Ik vraag dat ook wel eens aan Anna. Weet je wat ze dan doet?
In plaats van haar klep te houden, zegt ze: Ja oooookeeeee, dan ga ik tot tien tellen ja? Eeeeeeeen, vieeeerrrrr, vijffffff, zessssssss, ehhh en dan mama??? Ik:"ZEVEN!" Anna: Jaaaa seefuuuu aaaaaacht TIENNNNN. Zo klaar mamaaaaa. Leuk he?

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_84017819
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:25 schreef Memmel het volgende:
Ik vraag dat ook wel eens aan Anna. Weet je wat ze dan doet?
In plaats van haar klep te houden, zegt ze: Ja oooookeeeee, dan ga ik tot tien tellen ja? Eeeeeeeen, vieeeerrrrr, vijffffff, zessssssss, ehhh en dan mama??? Ik:"ZEVEN!" Anna: Jaaaa seefuuuu aaaaaacht TIENNNNN. Zo klaar mamaaaaa. Leuk he?

lekker ding!!

Ik vraag ook regelmatig of de volumeknop wat lager mag... en dan heb ik nog een dreumes die over haar zus heen wil komen.. en als ze dan samen gaan gillen.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84018960
Hier ook een kletskous.. En ze wil dagelijks met oma bellen en als mijn moeder dan niet snel genoeg een reactie geeft roept ze oma? oma? Omaa???
Als ik na 4 keer mama nog niet reageer als ze uit bed wil ofzo gaat ze mijn voornaam roepen en eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo leuk Ik vind mama zo gezellig.
pi_84020277
Als ik Meike vraag om even dr klep te houden krijg ik als antwoord:
ik heb niet een klep

Verder alles goed hier, Meike wordt met de dag vrijer en opener naar "vreemde" mensen toe, en dat is toch wel fijn voor dr, niet meer meteen verlegen en bang als iemand haar aanspreekt, maar ze gaat gewoon een gesprekje aan!
Knap vind ik, ze leert echt heel veel van het spelen met andere kindjes en het omgaan met verschillende volwassenen op het kdv.

Maandag was Lars bij opa en oma aan het logeren en zijn we met Meike naar het pannenkoekenhuisje geweest, zo leuk! Ze genoot ook zo van dr quality time met papa en mama, en wij ook van haar!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84031463
Ghihi kletskousen Heerlijk toch
Dana is soms zo enthousiast aan het vertellen dat ze niet meer uit dr woorden komt en bijna vergeet adem te halen

Oh en vanacht was ech zielig. We hadden alle ramen openstaan, warm enzo. Rond een uur of 2? kwamen er behoorlijk wat brandweer auto's enzo voorbij gescheurd. Dana wakkergeschrokken, om papa roepen die dr vervolgens mee naar ons bed neemt. Was ze helemaal zielig aan het vertellen dat ze geschrokken was van de bimbam (zo noemt ze auto's met sirenes) en dat dana bang was en toen papa had geroepen en bij mama wou slapen. En ze bleef het maar herhalen..arm ding
pi_84033879
Leuk al die kletskousen, wil iemand ruilen?
Het is soms zo frustrerend dat mijn wel driftige peuter niet kan vertellen wat er aan de hand is en soms gewoon in huilen uitbarst om niks Misschien ook wel omdat ik hem niet begrijp, of omdat hij zijn zin niet krijgt.....
En dan doe je zo je best, met boekjes lezen, ik lul me een slag in de rondte, vertel alles uitgebreid, leg alles uit... en dan al die leuke kindjes die wel lekker zitten te kleppen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 10:19:52 ]
pi_84034355
LL, hier is dat ook pas laat gekomen. Ondanks voorlezen, veel dingen uitleggen, extra voorlees-aandacht op KDV, heeft het toch lang geduurd. Maar dat is dus toch wel goedkomen. Ieder kind zijn eigen tempo
(hier wel even opgelet dat zijn gehoor goed was na 2 oorontstekingen)

Maar die frustraties zijn wel irritant. 1 ding hielp hier wel iets: We pakten bij zo'n frustratiebui zijn handje vast, en liepen dan samen naar het probleem (waarvan we al wisten wat het was). Later pakte hij dan zelf onze hand, en nam me mee naar het probleem, ipv brullen en een spelletje hints.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:29:29 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84034428
Jen praat ook niet zo heel veel hoor LL en vindt het volgens mij ook handiger om het op een gillen te zetten dan moeite te doen om zich verstaanbaar te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')