VOlgens mij wel.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:02 schreef Memento-Mori het volgende:
enne een bachelordiploma telt toch als diploma binnen de 10 jaar?
Voor die periode wel. Dan nog een master voor de resterende jaren. Mijn master is 2 jaar, alfa masters 1.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:02 schreef Memento-Mori het volgende:
jij doet uni, ik heb mbo toerisme op zak. zelfs met hbo toerisme verdien je geen drol (die branche is zo slecht betaald..), dus zal iets totaal anders moeten zoeken. mbo-salarissen zijn gewoon niet van je het, terwijl mijn huidige baan echt niet van mbo-niveau is. sowieso, onderscheid op schoolniveau's met banenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:54 schreef Stereotomy het volgende:
Ik raak ook wel eens licht in mijn hoofd als ik mijn studieschuld zie, maar in context: mijn latere salarisindicatie minus maandelijkse terugbetaling = nog altijd meer dan wat veel andere mensen verdienen en die leven toch ook gelukkig? Dus tja...
En een relevante diploma op hoger niveau is altijd een investering op langere termijn.
Openlijk ongelukkig, nee. Met mn vader had ik altijd wel verbale strijd over hoe je leven in te richten enzo maar ze hebben me altijd wel vrij gelaten om zelf beslissingen te nemen. En anders deed ik ´t toch welquote:Op zondag 20 juni 2010 21:58 schreef Stereotomy het volgende:
Maar hadden je ouders die daar openlijk ongelukkig van werden omdat ze andere plannen met je hadden of dachten die van: oh die Kaasie redt zich wel?
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:02 schreef Memento-Mori het volgende:
dan heb ik 6 jaar om over ene eenjarige master te doenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voor die periode wel. Dan nog een master voor de resterende jaren. Mijn master is 2 jaar, alfa masters 1.
Ik bewonder je koppigheid.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Openlijk ongelukkig, nee. Met mn vader had ik altijd wel verbale strijd over hoe je leven in te richten enzo maar ze hebben me altijd wel vrij gelaten om zelf beslissingen te nemen. En anders deed ik ´t toch wel
Nouja. Educatie op niveau is wel een soort test of character: hoe bijt je je erdoorheen? Richt je hoog of laag? Al vraag ik me bij sommige HBO en zelfs universitaire opleidingen af wáár het karakter dan precies zit.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jij doet uni, ik heb mbo toerisme op zak. zelfs met hbo toerisme verdien je geen drol (die branche is zo slecht betaald..), dus zal iets totaal anders moeten zoeken. mbo-salarissen zijn gewoon niet van je het, terwijl mijn huidige baan echt niet van mbo-niveau is. sowieso, onderscheid op schoolniveau's met banen![]()
heb een keer gesolliciteerd bij een tennisreizenorganisatie en hij gaf mij een tabel met de stamboom van het bedrijf. schreef daar mbo en hbo bij. ik ben daar zo over in discussie gegaan met die man; ik dacht, nou doei..... je mag iemand niet volledig op papier beoordelendus ik raakte in discussie met em dat ik het absoluut er niet mee eens bent
(begin met mij nooit over vooroordelen van mbo, hbo of uni studenten)
belt ie de volgende dag dat ik was aangenomen![]()
had het nooit verwacht, en heb vriendelijk het aanbod afgeslagen.. omdat ik me er niet lekker meer bij voelde maar toch tof dat ik was aangenomen
Ik vind het veel belangrijker als het andersom is. Namelijk dat jouw ouders willen dat jij gelukkig bent.Ongeacht jouw keuzes.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef FutureFairytale het volgende:
ik wil zeker dat mn ouders ook gelukkig zijn. ik wil ze niet teleurstellen, maar tot nu toe hebben ze gelukkig niet veel eisen. ze sturen me wel (mn vader dan). mn moeder vind alles goed, zolang ik maar gelukkig ben. mn vader wil wel financiele zekerheid voor mij. is heel goed bedoeld, alleen kan soms zo naar overkomen omdat je zelf ook wel weet dat het niet gaat zoals je zou willen
Dat zei mijn zus tegen mij voor babi T. en ik was het helemaal met haar eens.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het veel belangrijker als het andersom is. Namelijk dat jouw ouders willen dat jij gelukkig bent.Ongeacht jouw keuzes.
Welnee joh, als jij straks gewoon goed verdient, dan kun je die 120 euro per maand makkelijk missen hoor.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
In die orde van grootte zit ik ook
Kan minder vaak leuke dure dingen doen, maargoed, had ik maar eerder af moeten studeren en dan maar een Seat ipv een BMW.
Niets aan de hand. Maar goed onze lieve heer wil Kaka er zeker af hebbenquote:
dat is heel erg voor je neefje. het was vast heel moeilijk om het te vertellen. zus van pa = de moeder? in welke tijd leven we .. kom op zeg. mn ouders hebben altijd gezegd dat als iemand van ons op een vrouw valt het echt niet uitmaakt, alleen ff anders dus wennen. volgens mij denken de meesten zo (hoop ik tenminste).quote:Op zondag 20 juni 2010 22:13 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik hoorde vanmiddag dat oma helemaal overstuur was, en tante (zus van pa) was vreselijk verdrietig geweest. Reden: mijn kleine neefje (van 19 ofzo) is dit weekend uit de kast gekomen. Oma reageerde in tranen: ja maar nu krijg ik nooit achterkleinkinderen van je.
Mijn ouders zouden het echt niet erg gevonden als ik met een vriendin thuis zou komen in plaats van met een vriend. En ik vind het zó erg voor neefje, omdat oma en tante zo dramatisch kunnen doen...
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Niets aan de hand. Maar goed onze lieve heer wil Kaka er zeker af hebben. Kaka zal de komende dagen in de kerk zitten om het goed te maken
.
Het is iets meer dan 120 EUR per maand.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:16 schreef Duderella het volgende:
[..]
Welnee joh, als jij straks gewoon goed verdient, dan kun je die 120 euro per maand makkelijk missen hoor.
Wij zijn zelfs van een Seat náár een BMW gegaan. Kejje nagaan.
ach... die kan in de 1/8 finale gewoon weer meedoen. niks aan het handje voor hem. vind het wel grappigquote:Op zondag 20 juni 2010 22:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Niets aan de hand. Maar goed onze lieve heer wil Kaka er zeker af hebben. Kaka zal de komende dagen in de kerk zitten om het goed te maken
.
Jammer dat ie niet mag meedoen tegen die kut-Portugezen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:17 schreef borisz het volgende:
.
Die zijn nu zo goed als door als ze van Korea winnen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Jammer dat ie niet mag meedoen tegen die kut-Portugezen.
Wat je terug moet betalen, bedoel ik. Dat is echt niet veel per maand.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is iets meer dan 120 EUR per maand.
Maar de Seat Ibiza is mijn favoriete auto (laatste generatie ontwerp, dat wel)en wat moet ik nou met een dikke vette sleebak?
Been- en hoofdruimte zeker?_!!!
![]()
Ik doe liever wat meer moeite voor het parkeren, in ruil daarvoor kun je over al die kleine auto's heen rijden als het eens gevaarlijk wordt.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:21 schreef FutureFairytale het volgende:
ook al word ik miljonair, ik zal geen grote auto nemen. vind ik veels te eng. doe mij maar klein en smal, dat parkeert tenminste makkelijk
Ja. Kaka kan beter die ene wedstrijd schorsing accepteren dan in beroep gaan en je die tweede gele kaart kwijt laat schelden. Nu blijf je op 0 staan terwijl je anders op scherp staat.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
hehe, inderdaad![]()
Hij werd wel een oor aangenaaid trouwens, die scheids maakt er sowieso een potje van.
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:21 schreef FutureFairytale het volgende:
ook al word ik miljonair, ik zal geen grote auto nemen. vind ik veels te eng. doe mij maar klein en smal, dat parkeert tenminste makkelijk
dus brazilië 1, portugal 2.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:20 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die zijn nu zo goed als door als ze van Korea winnen.
Ja klopt, ik weet al wat ik terug moet betalen per maand. Da's iets hoger dan jouw bedrag. Maar dan nog hou ik netto - ervan uitgaande dat ik met mijn CV idd die banen krijg die ik ambieer - een prima bedrag over.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wat je terug moet betalen, bedoel ik. Dat is echt niet veel per maand.
Ik heb ook niet veel hoofd- en beenruimte nodig, maar mijn ego vindt het wel prettig.
Laat mij maar lekker rechtop staan in m'n Hummer.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:22 schreef TAV74 het volgende:
Ik doe liever wat meer moeite voor het parkeren, in ruil daarvoor kun je over al die kleine auto's heen rijden als het eens gevaarlijk wordt.
Als ze gelijk spelen zijn ze eerste in de poule hoor.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dus brazilië 1, portugal 2.
ajb nederland, speel gelijk tegen Kameroenik kan een 1/4 finale tegen Brazilië echt niet aanzien
je gaat er van uit dat we niet worden uitgeschakeld in de 1/8e finale?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:23 schreef FutureFairytale het volgende:
ajb nederland, speel gelijk tegen Kameroenik kan een 1/4 finale tegen Brazilië echt niet aanzien
over kleine auto's heenrijden? en andere mensen doodrijden?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik doe liever wat meer moeite voor het parkeren, in ruil daarvoor kun je over al die kleine auto's heen rijden als het eens gevaarlijk wordt.
Ik vind de V50 trouwens makkelijker te parkeren dan de Seat Leon..quote:Op zondag 20 juni 2010 22:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
nee dan ben ik nog postiefquote:Op zondag 20 juni 2010 22:25 schreef golfer het volgende:
[..]
je gaat er van uit dat we niet worden uitgeschakeld in de 1/8e finale?
Sorry, maar een kleine auto rijdt echt niet meer ontspannen. Dat kan ik je garanderen, want ik ben ook klein begonnen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
over kleine auto's heenrijden? en andere mensen doodrijden?dan ga ik liever zelf..
ik vind kleine auto's gewoon lekker, rijdt meer ontspannen. meer ruimte op de rijstrook, parkeren enzo. maar snap best dat autoliefhebbers een grote sportbak cabrio willen
doe dan maar met 0-6 verliezenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:24 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als ze gelijk spelen zijn ze eerste in de poule hoor.
Ehhh.. nee hoor, ik wil ruimte binnen voor vakantiespullen, hondje, andere troep en een goede kreukelzonequote:Op zondag 20 juni 2010 22:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
over kleine auto's heenrijden? en andere mensen doodrijden?dan ga ik liever zelf..
ik vind kleine auto's gewoon lekker, rijdt meer ontspannen. meer ruimte op de rijstrook, parkeren enzo. maar snap best dat autoliefhebbers een grote sportbak cabrio willen
Hem werd een oor aangenaaid, toch? Rare zin, zo.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
hehe, inderdaad![]()
Hij werd wel een oor aangenaaid trouwens, die scheids maakt er sowieso een potje van.
who cares, het gaat maar over voetbalquote:Op zondag 20 juni 2010 22:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hem werd een oor aangenaaid, toch? Rare zin, zo.
grote auto's zijn zo mooi en duur en dat rijdt voor mij minder ontspannen. bang om daarmee schade te maken. mijn baas heeft me al eens gevraagd een proefritje in zijn auto te doen maar no waaayyyyquote:Op zondag 20 juni 2010 22:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Sorry, maar een kleine auto rijdt echt niet meer ontspannen. Dat kan ik je garanderen, want ik ben ook klein begonnen.
Daarom. Van die lening merk je dus eigenlijk geen zier.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja klopt, ik weet al wat ik terug moet betalen per maand. Da's iets hoger dan jouw bedrag. Maar dan nog hou ik netto - ervan uitgaande dat ik met mijn CV idd die banen krijg die ik ambieer - een prima bedrag over.
Maar. Eerst. Afstuderen.
Een auto van een ander wellicht ja. Maar je denkt toch niet serieus dat je elke dag bibberend in je eigen auto stapt als je een wat duurder model hebt? Het is en blijft maar blik hoor, en je verzekert hem niet voor niets.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
grote auto's zijn zo mooi en duur en dat rijdt voor mij minder ontspannen. bang om daarmee schade te maken. mijn baas heeft me al eens gevraagd een proefritje in zijn auto te doen maar no waaayyyy![]()
deze heeft hij
[ afbeelding ]
positief denken!quote:Op zondag 20 juni 2010 22:25 schreef golfer het volgende:
[..]
je gaat er van uit dat we niet worden uitgeschakeld in de 1/8e finale?
Meewerkend voorwerp, heel scherp CF.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hem werd een oor aangenaaid, toch? Rare zin, zo.
Slaapzequote:Op zondag 20 juni 2010 22:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga trouwens maar eens lekker slapen.
Er zit een minimum en maximum aan, hoe meer je verdient hoe meer je per maand moet aflossen. Weet niet hoe het zit bij jou.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:30 schreef Duderella het volgende:
[..]
Daarom. Van die lening merk je dus eigenlijk geen zier.
Ik vraag me trouwens af waarom ik altijd al ongeveer 120 betaal, terwijl ik bij aanvang van werken toch wel iets minder verdiende dan nu.Of zit er een soort plafond aan?
Maar. Inderdaad. Eerst. Afstuderen..
Retro.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:34 schreef Duderella het volgende:
Deze auto heb ik gehad:
http://www.saint.org/blog(...)800-white-795833.jpg
Niet comfortabel, maar geweldig om in te rijden.![]()
Weet je dat uit je hoofd?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:34 schreef golfer het volgende:
Mijn rijtje autootjes tot nu toe:
Fiat 850
Ford Transit
Toyota Corolla
Opel Kadett
Mazda 626
Ford Sierra
Renault 18
Opel Astra
BMW 316
Renault 18
Renauld 21 Nevada
BMW 318i
Nissan Almeria
Volvo V40
Volkswagen Polo
Renault Laguna
Seat Toledo
Opel Astra Station
Renault Megane
Peugeot 308
Val alles dus er tussen. Groot en klein. De meesten overigens leasebakken.
Ik zal het eens navragen. Vind het wel raar dat het niet meestijgt namelijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Slaapze
[..]
Er zit een minimum en maximum aan, hoe meer je verdient hoe meer je per maand moet aflossen. Weet niet hoe het zit bij jou.
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Retro.
Of was dit model net uit toen jij hem kocht.![]()
Moest wel er even voor terugdenken en al mijn werkgevers (en in between jobs) er voor langslopen in gedachten.quote:
Reed prima. was zo'n tussendoortje voor mij en daarna doorverkocht aan kennissen van B. in Utrecht die er nog jarenlang met plezier in gereden hebben.quote:Hoe vond je de Toledo? Heb een ongezonde fascinatie voor Seat's sinds ik er veel van in Barcelona zag rondrijden.
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:35 schreef Stereotomy het volgende:
Retro.
Of was dit model net uit toen jij hem kocht.![]()
Shhhh, dude heeft me net aangepraat dat het níet rot isquote:Op zondag 20 juni 2010 22:43 schreef Bluezz het volgende:
Het lijkt me overigens heel rot zo'n studieschuld
Ja, voor de erreme kinders. Ik heb een deel renteloos, een deel met een lage rente en een deel met een hogere rente, geloof ik.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:40 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn gehele schuld is (helaas) rentedragend. Het gedeelte van mijn lening wat ik niet gebruik heb ik op een deposito gegooid met een ietsjes hogere rente. Scheelt niet veel. Kan er een ijsje van kopen aan het eind van het jaar ofzo.
En oh, had je vroeger renteloze gedeeltes? Nu helaas dus niet meer.
Wel neeeee, je kan studerenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:43 schreef Bluezz het volgende:
Nee!quote:Op zondag 20 juni 2010 22:41 schreef Stereotomy het volgende:
Heet Arty in het echt toevallig hetzelfde als die norse meneer uit Sesamstraat?
je kunt ook zelfde repertoire ergens anders tehoor brengenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:41 schreef Bluezz het volgende:
@ FF, wat leuk weer optredenik zou ook wel weer willen maar dat wordt pas januari, eerst maar weer eens 12 nummers instuderen
Mwah als ik later goed verdien dan is zo'n schuld goed te doen. Investeren in jezelf best primaquote:Op zondag 20 juni 2010 22:43 schreef Bluezz het volgende:
Heet Arty dan hetzelfde als cheeseplenkie?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nee!
De man van mijn naamgenoot hier in de SC wel, meen ik.
http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/12/quote:Op zondag 20 juni 2010 22:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja
Hun is toch alleen bezittelijk voornaamwoord
En als ik het wel heb, kun je je studieschuld ook als belastingtrucje voor je bruto loon opvoeren. Maar hier moet ik me nog wel eens in verdiepen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:46 schreef Duderella het volgende:
O en je krijgt nog gewoon een hypotheek ook, want het telt als investering en niet als lening.
Nee hoor. Als ik me Chiesplenkies voornaam goed herinner.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heet Arty dan hetzelfde als cheeseplenkie?![]()
meen ik me te herinneren
Nooit gewetenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/12/
Pfff.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:51 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ik me Chiesplenkies voornaam goed herinner.
Arty heeft een Italiaanse naam die een kleur weergeeft.
Morgen weer een dagquote:Op zondag 20 juni 2010 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
ik ga ook slapen jongens![]()
tot morgen maar weer!
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En als ik het wel heb, kun je je studieschuld ook als belastingtrucje voor je bruto loon opvoeren. Maar hier moet ik me nog wel eens in verdiepen.
Ik had gehoopt dat jij nu een mailtje naar je belastingadviseur zou sturen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:53 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Dat vertel je me nu!
Als je er ooit achter bent, hoor ik het graag.
Mijn naam staat er zelfs bijna bij!quote:
Mooie belastingadviseur als ik hem dat nu moet gaan vertellen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat jij nu een mailtje naar je belastingadviseur zou sturen.
Hij staat er niet tussen.quote:
Awwwquote:Op zondag 20 juni 2010 22:51 schreef Memento-Mori het volgende:
aw gossie zieke may toen bij de dierenarts
Oh lama, een korte zoektocht op teh internetz leert mij dat dit niet waar is. Helaas.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:53 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Dat vertel je me nu!
Als je er ooit achter bent, hoor ik het graag.
Ik vind dat zo'n teddybeer naamquote:Op zondag 20 juni 2010 22:54 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mijn naam staat er zelfs bijna bij!![]()
Maar zijn naam niet. In mijn gedachten zou het een vertaling van bruin zijn, maar daar staat hier iets heel anders.
Ja daar was hij ook reuze blij mee.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:56 schreef golfer het volgende:
Maar het is ook een typetje van Ali G. Die naam van Arty.
Dat je als je allang klaar bent met je studie, je werkt en je hebt je leven op orde je nog steeds aan het afbetalen bent en ik leer hier van jullie dat dit over jaaaaaaaaren gaat.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:44 schreef Stereotomy het volgende:
Shhhh, dude heeft me net aangepraat dat het níet rot is
Maar waarom vind jij het rot?
Aha, okquote:Op zondag 20 juni 2010 22:46 schreef Duderella het volgende:
Wel neeeee, je kan studeren![]()
En daarna los je naar draagkracht af en dat zijn geen bedragen om van wakker te liggen.
Kan het iedereen aanraden.
O en je krijgt nog gewoon een hypotheek ook, want het telt als investering en niet als lening.
Dat is die van Isaquote:
Ja en veel honden schijnen ook zo te heten.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n teddybeer naam
Borat
Vooral als je de u als oe uitspreekt, en het dan in zijn oor fluistert met een grommetjequote:Op zondag 20 juni 2010 23:00 schreef Duderella het volgende:
Ja en veel honden schijnen ook zo te heten.![]()
Maar ik vind het een hele mooie lieve naam.
Ik ga het zo even proberen!quote:Op zondag 20 juni 2010 23:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vooral als je de u als oe uitspreekt, en het dan in zijn oor fluistert met een grommetje
Ik vind het een leuke naam eigenlijk. Juist omdat je een heel ander mens bent dan de naam doet vermoeden. Dat maakt het juist een mooie combi vind ik.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik zou ook zo graag anders willen heten
Iets spannender en vlotter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 juni 2010 23:09 schreef Bluezz het volgende:
OMGNet als mijn Tante Cor.
Ze heette ineens Corine
Ik heb wel in mijn puberjaren van de ie achteraan een y gemaaktMaar ja dat klinkt dan nog gewoon hetzelfde
![]()
De afkorting die veel mensen gebruiken vind ik dan weer wel leuk klinken.Haha, maar toch weer de ie terug genomen, zie ik op je boekje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
Toen ik eenmaal kinderen kreeg en er geboortekaartjes moesten komen vond ik het nogal aanstellerig ineensquote:Op zondag 20 juni 2010 23:12 schreef Duderella het volgende:
Haha, maar toch weer de ie terug genomen, zie ik op je boekje!
Het is altijd wel lullig als je een naam aanneemt en mensen zien dan toch ergens de oorspronkelijke vorm.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Toen ik eenmaal kinderen kreeg en er geboortekaartjes moesten komen vond ik het nogal aanstellerig ineens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Leuk dat je dat kan opzoeken hè?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:25 schreef LieLie het volgende:
ik snap geen bal van die naam van Arty
heb net opgezocht vanavond dat er maar 295 menen zijn met mijn naam![]()
en een lening ben ik vooralsnog niet nodig. maar heb ook nooit op kamers gewoond.
quote:
Voornaam of achternaam en waar kan je dat opzoeken?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:36 schreef Duderella het volgende:
Leuk dat je dat kan opzoeken hè?
Van mijn naam zijn er ook maar heul weinig!
Nou weet ik niet meer hoe die site heet. het is iets nieuws. Je kan per gemeente kijken hoe vaak jouw naam voorkomt, en ook landelijk, per jaar. Hopelijk weet LieLie het!quote:Op zondag 20 juni 2010 23:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Voornaam of achternaam en waar kan je dat opzoeken?
Heb je een hint?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:38 schreef Laydina het volgende:
Dingetje waar ik dan wel weer tevreden over ben: mijn naam
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo heette een vriendin van de familie ook, mijn moeder trouwens ook, maar noemde zich Truus.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:37 schreef Duderella het volgende:
![]()
Ook wel een lieve naam eigenlijk.![]()
Ik had ooit een schoon-tante die zo heette, maar die verbasterde het naar Trijnie.
maar in het jaar na de Holloway case een enorme stijging.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:45 schreef Laydina het volgende:
Moet je eens op de naam Joran zoekensterke daling in 2009
Als ik een jongetje was geweest, had ik jouw naam gehad.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:51 schreef borisz het volgende:
Mijn voornaam komt steeds meer voor zie ik.
Wat leuk om te zoeken daar!quote:
quote:Op zondag 20 juni 2010 23:43 schreef Laydina het volgende:
[..]Ja, dat is een leuke naam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
Als ik een meisje was geweest was ik vernoemd naar het in de oorlog vermoorde zusje van mijn moeder.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:54 schreef Duderella het volgende:
Als ik een jongetje was geweest, had ik jouw naam gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Leuke naam heb jequote:Op zondag 20 juni 2010 23:51 schreef borisz het volgende:
Mijn voornaam komt steeds meer voor zie ik.
quote:Op zondag 20 juni 2010 23:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ik een meisje was geweest was ik vernoemd naar het in de oorlog vermoorde zusje van mijn moeder.Mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jouw voornaam vind ik ook mooi. Ik zou vast een zoon zo noemen. Ik hou ook erg van de vrouwelijke variant met een A erachter (er is nog een variant mogelijk).Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
Ik wist alleen leuke meisjesnamenquote:Op zondag 20 juni 2010 23:55 schreef Laydina het volgende:
Je was bij de derde niet meer zo creatief Bleuzz?
Ik zou Marthe geheten hebben als ik een meisje was.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:54 schreef Duderella het volgende:
[..]
Als ik een jongetje was geweest, had ik jouw naam gehad.
Bij mij twijfelden mijn ouders nog over 'Kim'.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zou Marthe geheten hebben als ik een meisje was.
Ik ben best tevreden met mijn naamIk zou dan ook niet voor mijzelf en andere naam weten
.
Nou weet ik het nog steeds niet. Hoe je heet.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:57 schreef LieLie het volgende:
ik ben in mijn leven nog maar twee keer iemand tegengekomen met mijn naam. dat is heel raar als je je dan voorstelt
Hollander..Klomp...Ja, het klopt.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:59 schreef Duderella het volgende:
Bij mij twijfelden mijn ouders nog over 'Kim'.
Alsof ik een 'Kim' ben!
Dat is wel een heel contrast.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:59 schreef Duderella het volgende:
Bij mij twijfelden mijn ouders nog over 'Kim'.
Alsof ik een 'Kim' ben!
We heten A en B en we zijn allebei vernoemd naar een kleur.quote:
ik pm je wel, want het maakt me meteen ook nogal googlebaarquote:Op zondag 20 juni 2010 23:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Nou weet ik het nog steeds niet. Hoe je heet.
ook benieuwd!quote:Op maandag 21 juni 2010 00:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
ik pm je wel, want het maakt me meteen ook nogal googlebaar
Ik ben plots een heel blonde Kim, want ik snap 'm niet.quote:
Kom maar op.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:01 schreef LieLie het volgende:
ik pm je wel, want het maakt me meteen ook nogal googlebaar
Ik ook!quote:Op maandag 21 juni 2010 00:01 schreef DarkElf het volgende:
ik 'ken' maar 1 iemand met dezelfde voornaam als ik heb. Hi dude
quote:Op maandag 21 juni 2010 00:01 schreef DarkElf het volgende:
ik 'ken' maar 1 iemand met dezelfde voornaam als ik heb. Hi dude
Ik ken er nu 2quote:
Die heb ik echt nog nooit gehoord!quote:Op maandag 21 juni 2010 00:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is wel een heel contrast.
Oh ik ga ff mijn zus opzoeken, die heeft een naam die ik nog nooit ben tegengekomen!![]()
Gevonden
Ik ook.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
blijf dat leuk vindenen vind onze naam ook leuk.
We korten het eigenlijk altijd af naar Riks, niemand van de fam noemt haar nog bij haar volledige naam. Ze is ook vernoemd naar een of andere oom of tante.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:03 schreef Duderella het volgende:
Die heb ik echt nog nooit gehoord!
Wel leuk ergens!
idd als je bedenkt dat onze naam niet gek veel voorkomt. En leuk een nieuwe A erbijquote:
Jullie naam zal ook wel afgekort worden door friends & family denk ik zo?quote:Op maandag 21 juni 2010 00:09 schreef DarkElf het volgende:
idd als je bedenkt dat onze naam niet gek veel voorkomt. En leuk een nieuwe A erbij
ik ben een royalquote:Op maandag 21 juni 2010 00:13 schreef DarkElf het volgende:
vind t altijd leuk om uit te zoeken hoe vaak een naam voorkomt en wat hij betekent.
Heb je vandaag een goeie dag Elfje?quote:Op maandag 21 juni 2010 00:13 schreef DarkElf het volgende:
vind t altijd leuk om uit te zoeken hoe vaak een naam voorkomt en wat hij betekent.
Rankie pankie drol op een plankie.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jullie naam zal ook wel afgekort worden door friends & family denk ik zo?
De 2e naam van m'n neefjequote:Op maandag 21 juni 2010 00:11 schreef golfer het volgende:
Mijn zoonlief, die overigens vandaag toch nog een SMS-je stuurde met "fijne vaderdag", komt ook niet erg vaak voor.
4 in zijn geboortejaar
De zoon van Raf en Silvie heet ook zoquote:Op maandag 21 juni 2010 00:15 schreef Zokunen het volgende:
[..]
De 2e naam van m'n neefjeGeen doopnaam, maar gewoon omdat ze het een leuke naam vonden
Naast een clamtis, zo fijn opkeruldquote:
Dank Albert V.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:16 schreef borisz het volgende:
De zoon van Raf en Silvie heet ook zo.
[/RTLboulevard]
quote:
Nee die zijn wel erg bijzonder inderdaad! Zo grappig dat die namen in klank zo overeen komen.quote:Onze kleinkinderen met in klánk dezelfde naam, komen ook niet vaak voor
En dat ze in dezelfde stad zijn gaan wonen op nog geen 5 min. van elkaar zonder dat ze dat wisten?quote:Op maandag 21 juni 2010 00:18 schreef Duderella het volgende:
![]()
Nee die zijn wel erg bijzonder inderdaad! Zo grappig dat die namen in klank zo overeen komen.
Over in klank overeenkomen gesproken. Iets geheel anders, maar ik moest erg lachen toen ik dit stukje gisteren in de VK las:quote:Op maandag 21 juni 2010 00:18 schreef Duderella het volgende:
Nee die zijn wel erg bijzonder inderdaad! Zo grappig dat die namen in klank zo overeen komen.
quote:Bet, bad, bat klinken allemaal eender en de Nederlander vindt ’t wel best
Nederlanders spreken hun talen, denken ze. Dat klopt, alleen kan niemand ze verstaan. Neem nou ons Engels. Door Mieke Zijlmans
U heeft gelijk, natuurlijk: uw Engels is stukken beter dan het Nederlands van Britten of Amerikanen. U beantwoordt hun kritiek op uw uitspraak van het Engels dus met hoongelach.
Deze bijdehante opstelling kan u in het internationale verkeer echter lelijk de das omdoen. De Britse foneticus Beverley Collins vermoedt dat bijvoorbeeld oud-premier Ruud Lubbers internationaal gezien veel meer had kunnen bereiken wanneer zijn uitspraak van het Engels beter zou zijn geweest. ‘Lubbers is echt heel moeilijk te verstaan’, zegt hij.
De Europese Unie deed in 2006 onderzoek naar de uitspraak van het Engels van niet-moedertaalsprekers, en constateerde een denkfout bij de Nederlanders. Gevraagd naar hun vermogen in het Engels een geslaagd gesprek te voeren, zegt van de overige Europeanen 20 tot 30 procent dat te kunnen; van de Nederlanders zegt 80 tot 90 procent dat hun Engels succes garandeert.
Uit het EU-onderzoek bleek vervolgens dat een kwart van de Nederlandse bedrijven zichzelf benadeelt tijdens onderhandelingen in het Engels. Conclusie: Nederlanders lijden aan zelfoverschatting.
Volgens fonetici wortelt het probleem niet in het gebrek aan woordenkennis. Hinderlijke fouten in de uitspraak van het Engels maken ons gewoon slecht te verstaan.
Wat is het belang van een goede uitspraak, en hoe kunnen we die zodanig verbeteren dat we beter verstaanbaar worden? Dat zijn de centrale vragen tijdens het symposium ‘Uitgesproken Engels’, dat op 24 en 25 juni in Utrecht wordt georganiseerd door de Universiteit Utrecht en de Amsterdamse Vrije Universiteit.
Beverley Collins, verbonden aan het Centre for Linguistics van de Leidse Universiteit, is een van de sprekers. Hij schrijft boeken over de uitspraak van het Engels, waaronder het leken-leerboek Sounding Better.
‘Elke taal heeft zijn eigen problemen met de uitspraak van het Engels’, zegt Collins. Nederlanders spreken live muziek (spreek uit laajjvv: levend) uit als life (laif: leven) muziek, aldus Collins. Rice (rijst) en rise (opstaan) klinken hetzelfde, terwijl in rise de klinker langer moet worden vastgehouden en de s klinkt als een z.
Dat laatste kunstje, die z, maakt deel uit van een bijzondere handicap van het Engels. In het Nederlands wordt de laatste medeklinker van een woord altijd stemloos: leg duim en wijsvinger tegen het strottenhoofd en zeg ‘Bob’.
U zegt in werkelijkheid ‘Bop’: uw keel trilt niet bij de laatste letter, uw tweede b is stemloos. Spreek die b nu hetzelfde uit als de eerste, en uw keel trilt wel: u zegt nu ‘Bobbb’ op zijn Engels, met een stemhebbende eindklank.
Zo worden in de mond van Nederlanders de eind-z een s, de v een f, en de g een k. Dat maakt het Engels van Nederlanders voor buitenlanders slecht verstaanbaar. Collins: ‘Probleem is niet dat Nederlanders soms een misser maken, het punt is dat ze reeksen fouten aan elkaar breien, waardoor ze niet worden verstaan.’
Voor Rias van den Doel hoort het fout uitspreken van stemhebbende woordeinden tot de drie belangrijkste struikelblokken in het Engels. ‘Daardoor klinken crap (stront) en crab (krab) hetzelfde’, zegt Van den Doel.
Ten tweede hebben Nederlanders moeite met met de uitspraak van sommige klinkers: zo worden full (vol) en fool (idioot) beide ‘foel’ door een verkeerde uitspraak van de klinker in het tweede woord. Sociolinguïst Van den Doel doceert Engelse uitspaak in Utrecht. Hij is medeorganisator van het symposium.
De combinatie van weglaten van stemhebbendheid en gekluns met klinkers leidt tot een ratjetoe aan misverstanden. Nederlanders spreken eggs (eieren), ex (ex) en axe (bijl) hetzelfde uit. En ook bed (bed), bet (wedden, weddenschap), bad (slecht), en bat (vleermuis/knuppel) klinken eender.
Van den Doel: ‘De Engelse a klinkt vaak zoals de open Utrechtse a in ‘dak’. Nederlanders vinden die ongewenst plat klinken, ze vervangen hem door een e. Dan zeg je bijvoorbeeld celery (bleekselderij) wanneer je salary (salaris) bedoelt.’’
En ten derde leggen Nederlanders vaak de klemtonen in woorden verkeerd, ze zeggen op z’n Hollands polítics in plaats van pólitics.
Uitspraakfouten wortelen volgens Van den Doel in het middelbaar onderwijs: er is te weinig aandacht voor uitspraak. Het symposium in Utrecht beraadt zich op de vraag hoe het internationale Engels van de Nederlanders idealiter zou moeten klinken, ‘omdat Engels wereldwijd nou eenmaal steeds belangrijker wordt’.
Ja dat is ook maf!quote:Op maandag 21 juni 2010 00:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En dat ze in dezelfde stad zijn gaan wonen op nog geen 5 min. van elkaar zonder dat ze dat wisten?![]()
quote:Op maandag 21 juni 2010 00:22 schreef Duderella het volgende:
Heb ik een hele brief klaar voor de Franse kinders en Arty een fotocollage, houdt de kleureninkt ermee op.
Daar had ik het laatst nog over! Toevallig zeg! Ik heb pas op de School voor Journalistiek goed het onderscheid geleerd. In zes jaar atheneum nooit iets over vernomen!quote:Op maandag 21 juni 2010 00:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Over in klank overeenkomen gesproken. Iets geheel anders, maar ik moest erg lachen toen ik dit stukje gisteren in de VK las:
[..]
Ze hebben elkaar weer eens gezien op ons tuinfeest en allerhande sms, telefoon, mail en hyves gedoe uitgewisseld.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:23 schreef Duderella het volgende:
Ja dat is ook maf!
Zien zij elkaar ook, of zijn dat toch gescheiden werelden?
Shit, te laatquote:Op maandag 21 juni 2010 00:24 schreef Duderella het volgende:
Daar had ik het laatst nog over! Toevallig zeg! Ik heb pas op de School voor Journalistiek goed het onderscheid geleerd. In zes jaar atheneum nooit iets over vernomen!
Nu wel maar vroeger nietquote:Op maandag 21 juni 2010 00:25 schreef Memento-Mori het volgende:
de naam van mn opa was ook euhm bijzonder
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/gooitzen
Gooitzen heeft een max. van 12 geboortes in een jaar, das nog steeds weinigquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
quote:Op maandag 21 juni 2010 00:30 schreef Duderella het volgende:
Collage:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vooral die poezenbrandweerauto.
Ik ben bang dat de kinderbescherming nu wel in aktie komt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
En dan weten ze nog niet eens dat we de andere kat dan eerst in de fik steken!!quote:Op maandag 21 juni 2010 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
![]()
Vooral die poezenbrandweerauto.
Ik ben bang dat de kinderbescherming nu wel in aktie komt.
Ik hoop dat het in Frankrijk ook goed valt.quote:
quote:Op maandag 21 juni 2010 00:11 schreef golfer het volgende:
Mijn zoonlief, die overigens vandaag toch nog een SMS-je stuurde met "fijne vaderdag", komt ook niet erg vaak voor.
4 in zijn geboortejaar
En nou zit ik weer te piekeren hoe je ook alweer echt heet.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:42 schreef MissHobje het volgende:
Mijn was precies in mijn geboorte jaar, volgens die site, het laagst!
O dat vind ik wel leuk om te horen. Want wij doen maar wat, en veel betere foto's waren er niet.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:42 schreef Memento-Mori het volgende:
Vast welziet er heel gezellig en uitnodigend uit
Nu alleen hopen dat ze niet allergisch zijn voor poezels of was daar bij voorbaat al naar gevraagd?quote:Op maandag 21 juni 2010 00:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
O dat vind ik wel leuk om te horen. Want wij doen maar wat, en veel betere foto's waren er niet.
Nee dat is al afgestemd hoor. We krijgen twee meidjes zonder allergie en met een uitgesproken liefde voor dieren.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:49 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Nu alleen hopen dat ze niet allergisch zijn voor poezels of was daar bij voorbaat al naar gevraagd?
Oh dan komt het helemaal goedquote:Op maandag 21 juni 2010 00:54 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nee dat is al afgestemd hoor. We krijgen twee meidjes zonder allergie en met een uitgesproken liefde voor dieren.
Wel van belang, want onze poezen zijn toch de eerste bewoners hier in huis. Dat moet allemaal goed gaan.
Dank je. Zou ik er verkiezingen mee winnen?quote:
Geen ervaring mee Bluezz, maar interessant!quote:Op maandag 21 juni 2010 00:58 schreef Bluezz het volgende:
Even een culvraag voor het slapen gaan : Wie kent Amaranth en heeft er wel eens iets mee gedaan?
(over namen gesproken)
Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:58 schreef Bluezz het volgende:
Even een culvraag voor het slapen gaan : Wie kent Amaranth en heeft er wel eens iets mee gedaan?
(over namen gesproken)
Denk het nietquote:Op maandag 21 juni 2010 00:57 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dank je. Zou ik er verkiezingen mee winnen?
quote:Op maandag 21 juni 2010 01:03 schreef Bluezz het volgende:
Het is Bluezzie *zucht
golfer zuchtte ook omdat het net ff té rechtsdraaiend vega overkomt
O dat ken ik niet. Op welke zender is dat dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 01:05 schreef borisz het volgende:
Net het binnenhof van JAir gezien. Leuk politiek programma. Net altijd weer de TK even anders in beeld gebracht
.
Het Gesprekquote:Op maandag 21 juni 2010 01:08 schreef Duderella het volgende:
O dat ken ik niet. Op welke zender is dat dan?
Welke studie hobbek?quote:Op maandag 21 juni 2010 01:07 schreef MissHobje het volgende:
en ondertussen zit ik zo hard te werken
Ben aan het studie huiswerk maar begonnen en mijn collega met zijn rijexamen theorie
Oh morgen pas, dan heb je nog evenquote:Op maandag 21 juni 2010 01:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Welke studie hobbek?
* Bluezz giet laatste wijntje naar binnen, morgen werken. Nog even laatste blikje geworpen op facebook waar ik een noorse kennis heb en golfer kan al zijn berichten gewoon vertalen![]()
Dat is die vage zender van o.a. Frits Barend.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:08 schreef Duderella het volgende:
O dat ken ik niet. Op welke zender is dat dan?
Volgens mij kunnen wij dat niet ontvangen.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Het Gesprek. Vandaag ging het over het afscheid en installatie van nieuwe TKleden. Je ziet wat dingen van binnen ipv die standaard interviewtjes.
Maar hebben af en toe wel leuke en boeiende dingenquote:Op maandag 21 juni 2010 01:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is die vage zender van o.a. Frits Barend.
http://www.hetgesprek.nl/programmas
quote:Op maandag 21 juni 2010 01:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Welke studie hobbek?
* Bluezz giet laatste wijntje naar binnen, morgen werken. Nog even laatste blikje geworpen op facebook waar ik een noorse kennis heb en golfer kan al zijn berichten gewoon vertalen![]()
quote:Op maandag 21 juni 2010 09:04 schreef TAV74 het volgende:
Leuk die namensite. Duidelijk dat sinds mijn geboorte mijn naam steeds populairder is geworden. Kan geen toeval zijn
Verbaasd me niets hoor! Welke albums heeft hij? Sailing the seas of Cheese moet hij iig hebben. En Brown Album.quote:Op maandag 21 juni 2010 09:02 schreef PdeHoog het volgende:
TAV, SunMijn collega, audiofiel waari k het over had, kent Primus gewoon
Heeft-ie twee albums van
Ik moet duidelijk zijn collectie nog eens door om te zien wat-ie nog meer verstopt heeft
Bij mij was het juist andersomquote:Op maandag 21 juni 2010 09:04 schreef TAV74 het volgende:
Leuk die namensite. Duidelijk dat sinds mijn geboorte mijn naam steeds populairder is geworden. Kan geen toeval zijn
Sailing heeft-ie iddquote:Op maandag 21 juni 2010 09:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Verbaasd me niets hoor! Welke albums heeft hij? Sailing the seas of Cheese moet hij iig hebben. En Brown Album.
Ah die is ook vet, dat is het eerste studioalbum. Vind ik ook te gek. John the Fishermanquote:Op maandag 21 juni 2010 09:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Sailing heeft-ie iddEn Frizzle Fry wordt hier over de tafel gegooid!
waar en hoe laat ben je in Nijmegen?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef FutureFairytale het volgende:
a.s. vrijdag treed ik voor het eerst weer op sinds augustus vorig jaar; in Nijmegen... spannend!!
"breed" is een bemiddelings buro voor verstandelijk gehandicapte mensen in de omgeving Nijmegen.quote:Op maandag 21 juni 2010 09:42 schreef FutureFairytale het volgende:
even checken waar...
Bij "Breed" van 21u tot 1u. heb een danseres bij me dus tis rijden, werken en weer terugrijden.
als ik google op breed kom ik niet op een cafe uit. weet jij waar het is?
Collega heeft weer niks, dan maar op rekening van andere collega gaan doen ofzo. Haha.quote:Op maandag 21 juni 2010 10:14 schreef Den_Haag het volgende:
@Lay, balen. Niet van iemand even wat lenen?
waarom weten mannen niet wat alleen vriendschap betekent?quote:Op maandag 21 juni 2010 10:08 schreef Laydina het volgende:
Heb trouwens een bericht kregen van Amsterdamboy. Hij wil hier wel eens langskomen, rondleiding door mij en op gepaste wijze "bedanken" .. Dat zal een teleurstelling voor hem worden als ik aangeef dat het echt puur vriendschappelijk zal zijn
oei niet zo'n leuk begin van de weekquote:Op maandag 21 juni 2010 10:12 schreef Laydina het volgende:
GVD ik ben m'n pinpas vergeten!!![]()
![]()
En ik wil eten!!!
En collega is irritant met z'n kutvragen die nergens op slaan
En een andere collega die om stomme dingen zeurt en chagrijnig wordt
En ik ben m'n ipod vergeten, dus kan mij niet afsluiten van al dat gezeik!
waarom praten veel vrouwen over mannen alsof ze allemaal hetzelfde zijnquote:Op maandag 21 juni 2010 10:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waarom weten mannen niet wat alleen vriendschap betekent?
ooh wat leuk zegquote:Op maandag 21 juni 2010 10:09 schreef z80 het volgende:
[..]
"breed" is een bemiddelings buro voor verstandelijk gehandicapte mensen in de omgeving Nijmegen.
"breed" kun je zien als een soort uitzend buro.
het kan zijn dat je in cafe bliksem moet zijn, dit cafe wordt gerund door mensen met een handicap.
maar ook goed mogelijk dat er ergens een zaaltje is afgehuurd.
whehequote:Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
waarom praten veel vrouwen over mannen alsof ze allemaal hetzelfde zijn![]()
Ow dat weet hij vast wel, maar hij weet het alleen nog nietquote:Op maandag 21 juni 2010 10:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat weten wij welquote:Op maandag 21 juni 2010 10:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat dusquote:Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Omdat generaliseren zo makkelijk isquote:Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Omdat het typen van al die uitzonderingen zoveel werk isquote:Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
nou.... dat is zo klaar hoorquote:Op maandag 21 juni 2010 10:24 schreef Laydina het volgende:
[..]
Omdat het typen van al die uitzonderingen zoveel werk is
Nou als ik over algemene mannen heb zijn dat niet die gevoelige wezens zoals die hier zijn hoor.. dus dan ben je wel even bezigquote:
Ben je niet iets te jong om al zo verzuurd te zijnquote:
quote:Op maandag 21 juni 2010 10:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben je niet iets te jong om al zo verzuurd te zijn
Welke heb je opstaan?quote:
goed zo. ik mag weer hier uitgebreid etenquote:Op maandag 21 juni 2010 10:15 schreef Laydina het volgende:
[..]
Collega heeft weer niks, dan maar op rekening van andere collega gaan doen ofzo. Haha.
Dat is ook altijd goedquote:Op maandag 21 juni 2010 10:34 schreef Den_Haag het volgende:
goed zo. ik mag weer hier uitgebreid eten
sorry dat mijn choco post na jou kwam, zag ik pas toen ik em had geplaatstquote:Op maandag 21 juni 2010 11:01 schreef LieLie het volgende:
Ik dacht vorige week, ik ga maar niet wegen. Zoveel slechte dingen gehad met voetbal en andere feestjes![]()
Vanmorgen dacht ik, ik ga wel wegen! Dan zie ik dat dat niet langer kan![]()
Maar ik was juist een halve kilo lichter
Haha, geeft niet hoor. Ik ben niet zo'n enorme chocola-eter. Soms.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
sorry dat mijn choco post na jou kwam, zag ik pas toen ik em had geplaatst![]()
maar gefeliciteerd, meevaller dus!
Nu Porksodaquote:
gelukkig maar. ik ook niet, maar gevulde chocola zoals deze, kinder bueno of bon bon bloc kan ik altijd wel waarderenquote:Op maandag 21 juni 2010 11:03 schreef LieLie het volgende:
[..]
Haha, geeft niet hoor. Ik ben niet zo'n enorme chocola-eter. Soms.
varkenszout en zeilen over zeeën van kaas...quote:Op maandag 21 juni 2010 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nu PorksodaToen ik dit postte Sailing The Seas Of Cheese
quote:Op maandag 21 juni 2010 11:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
varkenszout en zeilen over zeeën van kaas...
hmm, klinkt als hele foute apres ski
Ik heb dat nooit begrepen; van die vrouwen die hun verdriet wegeten met een pond chocolade. Of 'het is weer de tijd van de maand, ik moet nu chocolade'.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
gelukkig maar. ik ook niet, maar gevulde chocola zoals deze, kinder bueno of bon bon bloc kan ik altijd wel waarderen
Chocomoussequote:Op maandag 21 juni 2010 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen; van die vrouwen die hun verdriet wegeten met een pond chocolade. Of 'het is weer de tijd van de maand, ik moet nu chocolade'.
Ik heb dat er echt niet meeIk vind chocoladetoetjes of -taarten best lekker, een een paar blokjes pure choco gaan er ook wel in bij de koffie, maar verder??
Er komt flink wat op je af iddquote:Op maandag 21 juni 2010 02:08 schreef MissHobje het volgende:
oe lekker slapen zo jullie
Ik ben aan de Vakopleiding Centralist Alarmcentrale (VoCA) begonnen, de voortgezette variant van de vorige opleiding, wil hogerop en dan heb ik dit wel nodig
En het is erg interessant allemaal, alleen de stof tot leren niet zo want dat is weer flink stampwerk, maargoed wil het graag en heb er zin in, alleen tis allemaal ff veel qua planning met huis enzo en regel dingen hehe.
ik ook. ik heb niet ineens onwijze trek in chocola. kan dat wel in chips hebbenquote:Op maandag 21 juni 2010 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen; van die vrouwen die hun verdriet wegeten met een pond chocolade. Of 'het is weer de tijd van de maand, ik moet nu chocolade'.
Ik heb dat er echt niet meeIk vind chocoladetoetjes of -taarten best lekker, een een paar blokjes pure choco gaan er ook wel in bij de koffie, maar verder??
Niet alleen vrouwen hoorquote:Op maandag 21 juni 2010 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen; van die vrouwen die hun verdriet wegeten met een pond chocolade.
Ideetje om te d/l dus?quote:Op maandag 21 juni 2010 09:40 schreef PdeHoog het volgende:
Vanmorgen nog ff snel een aflevering van Alton Browns Feasting on Waves zitten kijken. Gaat over een zeiltocht in de caribeean waar ze een aantal eilanden afgaan om te kijken naar de lokale voedseldingen. Echt zo een tof programmaNet zo leuk als de Feasting on Asphalt series met de motor door Amerika crossen met als enige eis: niet over de snelweg!
Alton Brown is echt een leuke presentatorOok met zijn Good Eats-serie
Yupquote:
Gekkie, dat kan ik toch zelf ook zoeken en bakkenquote:Op maandag 21 juni 2010 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
Yupmaar ik moet toch nog wat CD's voor je bakken....ik bak dit wel ff mee
![]()
Wat jij wilquote:Op maandag 21 juni 2010 11:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Gekkie, dat kan ik toch zelf ook zoeken en bakken
Yeah babyquote:Op maandag 21 juni 2010 11:56 schreef PdeHoog het volgende:
Wat jij wilIk stop ze er toch wel bij
Ik heb nog een paar leuke series
Ik krijg dan altijd erg veel zin in wijnquote:Op maandag 21 juni 2010 11:40 schreef PdeHoog het volgende:
Niet alleen vrouwen hoorik ben ook een soort van emotie-eter
![]()
is eten beter dan wijn?quote:Op maandag 21 juni 2010 12:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik krijg dan altijd erg veel zin in wijn
Dus je kan dan beter gaan eten hoor dames
Ik emo-drink ook eerder dan emo eten...quote:Op maandag 21 juni 2010 12:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, qua emo- of probleemdrinken lijkt me
hehe ja dat geeft grotere problemenquote:Op maandag 21 juni 2010 12:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, qua emo- of probleemdrinken lijkt me
mijn achternaam is wel vrij exclusief in NL... alleen in de rest van de wereld wat minderquote:Op maandag 21 juni 2010 12:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Leuk dat namengedoe!Mijn voornaam was zeer populair in de jaren 60 en 70
Er zijn er wel 13.000 van
Allemaal arme mensen.. vind mijn naam maar stom.
maar mijn achternaam is wel iets exclusiever: iets meer dan 4000x. En toevallig weet ik dat er 1 iemand is op hyves die en de zelfde voornaam, en de zelfde achternaam heeft als ik.. Totaal niet origineel dus![]()
![]()
Anyway.. heb een beetje zenuwen voor de ouderavond van vanavond. Is een 'optionele' en ik heb dus vooral de ouders van 'probleemgevallen' uitgenodigd.. Dus worden niet louter leuke gesprekjes.. en daar zie ik een beetje tegenop..Ga zo maar eens de map in duiken waar alle info over de kinderen in zit om te kijken of ik alles op een rijtje heb.
oei beterschap cyberquote:Op maandag 21 juni 2010 12:14 schreef cybermans het volgende:
Vandaag toch nog maar even thuisgebleven omdat ik gister ziek was... beter helemaal weer fris morgen
(en kan ik tevens gewoon de wassen doen die voor gister in de planning zaten)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |