abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83117108
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:55 schreef fs180 het volgende:

[..]

Daarmee bevestig je dus je eigen bullshit, want moslims doen dat wel! Moslims zijn GEEN heilig volk dat niets verkeerd doet als het van god niet mag, nee ze kiezen, zoals anderen, gewoon wat ze wel en niet willen doen.
Zijn punt is dat Halalslachten aan eisen moet voldoen, de slachting in Belgie (Filmpje) voldeed daar niet aan. Dan mag dat dus niet "Halal" heten.
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 21 juni 2010 @ 21:07:55 #152
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83117616
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zijn punt is dat Halalslachten aan eisen moet voldoen, de slachting in Belgie (Filmpje) voldeed daar niet aan. Dan mag dat dus niet "Halal" heten.
Dan moet ie dat zeggen, en niet dat die lieve moslims heul niet zo doen tegen diertjes
  maandag 21 juni 2010 @ 21:44:38 #153
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_83119889
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:55 schreef fs180 het volgende:

[..]

Daarmee bevestig je dus je eigen bullshit, want moslims doen dat wel! Moslims zijn GEEN heilig volk dat niets verkeerd doet als het van god niet mag, nee ze kiezen, zoals anderen, gewoon wat ze wel en niet willen doen.
Dat kunnen inderdaad moslims zijn (En als dat zo is, dan zijn ze afvallige Moslims), maar dan betekent het niet dat dat halal is/volgens de Islam moet.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_83120051
Ik krijg zin in kipnuggets alleen die hebben we nooit thuis en als ik naar de frietkraam wil gaan dan moet ik naar de binnenstad.
  maandag 21 juni 2010 @ 21:48:32 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_83120145
Halalvlees komt van dieren. Maar dat zeggen ze er vantevoren niet bij, de hufters.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 21 juni 2010 @ 21:49:32 #156
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83120240
Zeg ik ook niet, jij zegt dat moslims dit niet doen..
  maandag 21 juni 2010 @ 21:50:36 #157
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83120329
Vlees is vlees
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_83125142
quote:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag hé: zouden ze niet beter een soort guillotine kunnen gebruiken voor dat halal slachten? Dat is toch ook snel en pijnloos? Het lijkt me in ieder geval minder pijnlijk dan dat doorsnijden van die halsslagaders, waarna vele dieren duidelijk nog een hele tijd in leven blijven.
Is er een moslim die hier antwoord op kan geven?

Zou het werkelijk 'haram' zijn als je gewoon dmv een guillotine het hoofd van het lichaam scheidt, in plaats van te zitten aanmodderen met een mes? Uiteindelijk bloedt het dier toch op dezelfde manier dood, of niet dan?
pi_83125498
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:48 schreef Dagonet het volgende:
Halalvlees komt van dieren. Maar dat zeggen ze er vantevoren niet bij, de hufters.
Neeeee man, wij gebruiken de befaamde koeienboom, daar plukken we vruchten van zoals ribstukken en sukadelappen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83126190
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:12 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Is er een moslim die hier antwoord op kan geven?

Zou het werkelijk 'haram' zijn als je gewoon dmv een guillotine het hoofd van het lichaam scheidt, in plaats van te zitten aanmodderen met een mes? Uiteindelijk bloedt het dier toch op dezelfde manier dood, of niet dan?
Dat gebeurt in Nederland ook. En ook met die slachting in het filmpje in de OP zal de zenuwbaan door zijn.

Overigens leeft een wezen, ook een mens, na een onthoofding ook nog wel even door he
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_83169649
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat gebeurt in Nederland ook. En ook met die slachting in het filmpje in de OP zal de zenuwbaan door zijn.
Dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Eén van de eisen bij halal slachten is dat het ruggemerg bij de slacht intact blijft. DIT IS DE ZENUWBAAN!!! Het is de bedoeling dat het beest spartelt, en het hart nog even door blijft pompen om alle bloed weg te laten vloeien. Hoezo 'het beest voelt niets...'
pi_83169876
Weet je even een heel filosofisch inslag in dit topic. Waarom doet het mensen iets als een dier pijn heeft, als het toch dood gemaakt wordt?

Ik bedoel: als iemand toch zo last heeft van dat het dier pijn lijdt , maar wél vlees eet, zou hij/zij dan niet in principe al tegen hét doden van het beest moeten zijn? Want hoe je het ook went of keert, je eindigt het leven van het dier. Is dat niet iets wat dan hoger zou moeten gelden, dan het pijn doen ja of nee?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83170898
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:52 schreef Burakius het volgende:
Weet je even een heel filosofisch inslag in dit topic. Waarom doet het mensen iets als een dier pijn heeft, als het toch dood gemaakt wordt?

Ik bedoel: als iemand toch zo last heeft van dat het dier pijn lijdt , maar wél vlees eet, zou hij/zij dan niet in principe al tegen hét doden van het beest moeten zijn? Want hoe je het ook went of keert, je eindigt het leven van het dier. Is dat niet iets wat dan hoger zou moeten gelden, dan het pijn doen ja of nee?
omdat mensen het zien als een vorm van marteling. Wij willen dat dieren zo pijnloos worden gedood, het is een vorm van distantieren.
pi_83171783
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:09 schreef superdrufus het volgende:

[..]

omdat mensen het zien als een vorm van marteling. Wij willen dat dieren zo pijnloos worden gedood, het is een vorm van distantieren.
Ten eerste moet je niet WIJ zeggen, want spreek voor jezelf. Ten tweede ziet 99% van de mensen niet eens hoe het dier wordt gedood, dus waarom maken ze er dan een punt over?

Ten tweede aangezien mensen het product slechts in de supermarkt ziet, waarom bekommert die persoon dan hoe het vlees wordt geleverd? Want hoe je het ook went of keert het dier is geslacht voor zijn vlees. Is dát dan niet nog véél erger als men toch "geen pijn wilt aandoen aan dieren"??
pi_83173494
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ten eerste moet je niet WIJ zeggen, want spreek voor jezelf. Ten tweede ziet 99% van de mensen niet eens hoe het dier wordt gedood, dus waarom maken ze er dan een punt over?

Ten tweede aangezien mensen het product slechts in de supermarkt ziet, waarom bekommert die persoon dan hoe het vlees wordt geleverd? Want hoe je het ook went of keert het dier is geslacht voor zijn vlees. Is dát dan niet nog véél erger als men toch "geen pijn wilt aandoen aan dieren"??
Men heeft een behoefte aan vlees, maar wilt ook gezien worden als humaan. Het is een ambivalantie ten opzichte van vlees. Vlees moet zo humaan worden gedood omdat er dan een gemoedsrust is dat het dier een goed maar kort leven heeft gehad.
Waarom denk je dan dat er zo veel scharrelvlees is ?
pi_83173766
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:49 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Men heeft een behoefte aan vlees, maar wilt ook gezien worden als humaan. Het is een ambivalantie ten opzichte van vlees. Vlees moet zo humaan worden gedood omdat er dan een gemoedsrust is dat het dier een goed maar kort leven heeft gehad.
Waarom denk je dan dat er zo veel scharrelvlees is ?
Je zegt alsof het een standaard ingebakken iets is bij de mens. Maar een 20 jaar geleden werden ze toch echt gewoon geslacht zonder verdoving en sinds mensengeheugenis ook. Blijkbaar heeft de mens helemaal niet iets "humaans" in zich. Het wilt vlees en daarmee basta. Ik vermoed dat urbanisering de mens heeft veranderd.
pi_83175641
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:54 schreef Burakius het volgende:
Je zegt alsof het een standaard ingebakken iets is bij de mens. Maar een 20 jaar geleden werden ze toch echt gewoon geslacht zonder verdoving en sinds mensengeheugenis ook. Blijkbaar heeft de mens helemaal niet iets "humaans" in zich. Het wilt vlees en daarmee basta. Ik vermoed dat urbanisering de mens heeft veranderd.
Grote denkers als Pythagoras en Schopenhauer zouden het niet met je eens zijn. Nog een beroemde citaat van die laatsgenoemde:
quote:
"Medelijden met dieren hangt met de goedheid van het karakter zó nauw samen, dat men gerust beweren kan: wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn."
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_83176599
Ik kijk dat filmpje maar expres niet.
pi_83176712
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:32 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Grote denkers als Pythagoras en Schopenhauer zouden het niet met je eens zijn. Nog een beroemde citaat van die laatsgenoemde:
[..]
Oke en nu? Ik ken mijn filosofen niet zo goed als jij dus tja. Er zijn vast een paar die een andere mening op nahouden. Tevens VROEG ik slechts vragen , ik heb nooit gezegd dat dit mijn standpunt is.
pi_83176865
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:07 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oke en nu? Ik ken mijn filosofen niet zo goed als jij dus tja. Er zijn vast een paar die een andere mening op nahouden. Tevens VROEG ik slechts vragen , ik heb nooit gezegd dat dit mijn standpunt is.
Je vroeg vragen?
- AFCA -
pi_83176980
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:15 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Je vroeg vragen?
Ja. Het was meer een stel dat: . Zeg maar een betoog houden, waarmee je hetzelf niet perse mee eens bent. Verkennen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 01:35:57 #172
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_83177171
uur
Hoi
  woensdag 23 juni 2010 @ 01:37:31 #173
236046 NotYou
tigerblood
pi_83177185
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja. Het was meer een stel dat: . Zeg maar een betoog houden, waarmee je hetzelf niet perse mee eens bent. Verkennen.
Hij doelde op je achterlijke formulering/taalfout, gok ik zo.
Je suis Charlie Sheen
pi_83177924
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:48 schreef 49R het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Eén van de eisen bij halal slachten is dat het ruggemerg bij de slacht intact blijft. DIT IS DE ZENUWBAAN!!! Het is de bedoeling dat het beest spartelt, en het hart nog even door blijft pompen om alle bloed weg te laten vloeien. Hoezo 'het beest voelt niets...'
Daar zit je zelf wel onzin te verkondigen. Hoezo wordt het ruggemerg beschadigd als de zenuwen worden doorgesneden door bv. een guillotine? En wat heeft het wegpompen van het bloed te maken met de zenuwen? Heb je ooit wel eens biologieles gehad?

Jijzelf lijkt me hier een heleboel onzin te verkopen, om eerlijk te zijn.
  woensdag 23 juni 2010 @ 07:49:57 #175
97079 Jeff89
Conquer All
pi_83178971
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:14 schreef Zero17 het volgende:
HAHA MAAKT NIET UIT HOE HET GESLACHT WORDT AL WORDEN ZE IN HUN OOG GENEUKT TERWIJL ZE DOOD BLOEDEN ALS HET VLEES MAAR OP MUH BROODJEUH LGIT HAHAH : p :p HEHE KIJK MIJ EENS TROLLEN JONGENS, ORIGINEEL HEA WHEHEIHIIHI
Alsof er geen mensen bestaan die het echt geen reet interesseert Wat mij betreft worden die beesten wat humaner geslacht, maar of ze nou ECHT zoveel last hebben van die halve minuut stuiptrekken en leegbloeden waag ik wel te betwijfelen.. En dood gaan ze, het is niet alsof ze uren hebben geleden ofzo..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')