Ik zal eens kijken.. 't is absoluut niet zo dat ik me niet wil verdiepen in dergelijke dingen, ik wil me alleen niet uren verdiepen in iets wat uiteindelijk helemaal niet blijkt te zijn wat ik nodig hebquote:Op zondag 20 juni 2010 02:11 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ga even googelen naar een basiscursus PHP en MySQL.
Misschien nog beter voor je, een Wordpress site met een leuke plugin voor het doel.quote:Op zondag 20 juni 2010 02:12 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken.. 't is absoluut niet zo dat ik me niet wil verdiepen in dergelijke dingen, ik wil me alleen niet uren verdiepen in iets wat uiteindelijk helemaal niet blijkt te zijn wat ik nodig heb
Heb je er ervaring mee?quote:Op zondag 20 juni 2010 02:14 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Misschien nog beter voor je, een Wordpress site met een leuke plugin voor het doel.
http://franklinbishop.net/music-plugins-for-wordpress/
Vooral die eerste, erg leuk en makkelijk als je iTunes gebruikt.
Demo: http://yannickcorner.nayanna.biz/my-music/
Wel ervaring met Wordpress. Maar zo te lezen moet je een plugin hebben die je in staat stelt verder albums toe te voegen. Dit komt meer in de buurt. http://www.crazyiven.de/wordpress-plugins/mytreasures/quote:Op zondag 20 juni 2010 02:16 schreef Maartel het volgende:
[..]
Heb je er ervaring mee?
Het klinkt leuk (en ik wil uiteindelijk inderdaad een soort van Itunes 'smart playlist' interface waar bezoekers bepaalde selecties kunnen maken om een bepaalde lijst te krijgen), maar is het ook mogelijk om er dan handmatig nummers/albums aan toe te voegen die niet in je itunes staan? De site moet uiteindelijk niet alleen draaien om wat ik wel of niet op mijn computer heb staan
De gegevens zijn het probleem nietquote:Op zondag 20 juni 2010 02:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Zelf een website maken lijkt me het beste, kan je helemaal zelf bepalen hoe het precies werkt. Maar dat gaat je wel meer dan een paar uurtjes kosten... Ken je HTML wel al? Want zoals al gezegd was zul je dan naar PHP en MySQL handleidingen moeten gaan zoeken.
Voor de gegevens kan je op www.discogs.com terecht. Maar die heeft niet zo'n zoeksysteem als wat jij van plan bent geloof ik.
Nouja, ik wil het wel redelijk beperken tot een bepaald genre.. maar de mp3 aanpak lijkt me niet ideaal omdat het me sowieso om single/album releases gaat (dus niet elke losse remix/live versie etc) en het me nogal omslachtig lijkt om alsmaar nummers te moeten downloaden om ze toe te kunnen voegen.quote:Op zondag 20 juni 2010 03:08 schreef Zokunen het volgende:
Is het hiervoor niet zaak een script te maken die de id3 tags van de muziek scanned en dit in een database pleurt en vervolgens een scriptje waarmee je in deze database kan zoeken?
Als je dat "scan-script" dan ook door derden kan laten gebruiken hoef je het zelf niet te hebben. Nadelen zijn dat veel mp3 geen juiste id3 tags heeft en dat je hierdoor dus veel dubbele entries kan krijgen.
Een andere optie is een script dat zijn informatie van bijvoorbeeld allmusic of cddb oid trekt, maar dan ben je beperkt tot hun aanbod.
Het mooiste lijkt mij het id3 principe, maar dan zit je ook weer met nummers dien onder meerder genres vallen, best lastig dus allemaal. Succes in ieder geval, maar ik zou wel voor een oplossing gaan die je db min of meer automatisch vult. Je wil niet weten hoeveel muziek er is en hoeveel er elke dag bij komt, wil je dat handmatig doen, dan heb je er echt een dagtaak aan
Handmatig is altijd mogelijk, maar voor de howto is mijn sql/php kennis te beperktquote:Op zondag 20 juni 2010 03:10 schreef Maartel het volgende:
[..]
Nouja, ik wil het wel redelijk beperken tot een bepaald genre.. maar de mp3 aanpak lijkt me niet ideaal omdat het me sowieso om single/album releases gaat (dus niet elke losse remix/live versie etc) en het me nogal omslachtig lijkt om alsmaar nummers te moeten downloaden om ze toe te kunnen voegen.
Het id3 principe is oké, maar dan wel zodat het ook met een handmatige invoer functioneert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |