Op het pluche.quote:Op zondag 11 april 2010 14:55 schreef AKnynke het volgende:
Bezig met de scriptie en solliciteren. Waar zijn afgestudeerde politicologen terecht gekomen?
Uhh, waarschijnlijk heel veel. Al kan ik nu ook niet zo snel een leuke anekdote bedenken. En ik weet niet in hoe verre beleiduitvoerders een eigen invulling aan beleid kunnen geven. Het is vaker dat zoiets besloten in het beleid zelf ligt, waardoor het averrechts werkt of onbedoelde gevolgen heeft.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:55 schreef BouliBouli het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag die niet zozeer met jullie studie te maken heeft maar waar jullie misschien wel het antwoord op weten:
Voor mijn studie (sociologie) heb ik net gelezen over de politieke visie op beleid en hoewel dit allemaal wel aannemelijk klinkt, vind ik het moelijk om nu concrete voorbeelden te bedenken hierbij (als politieke noob). Dus mijn vraag aan jullie: zijn er bijvoorbeeld bekende voorbeelden in de Nederlandse politiek waarbij de uitvoering van een beleid door uitvoerders een eigen invulling werd gegeven die anders was dan de beleidsintentie?
Het hangt van de vakken af. Sommige colleges zoals Statistiek bij mij zijn niet handig om te missen. Andere vakken zijn gewoon erg interessant en ze behandelen veel stof buiten de boeken om. Maar bij Democratische Samenleving kwam bijna niemand. Daar ben ik zelf maar enkele keer geweest, omdat die man met handouts werkte en je dus zijn college uitgetypt op internet kon vinden. In combinatie met de werkgroep was het vak goed te doen (al heb ik maar een magere 6,4 gehaald). Ik kan me voorstellen dat je bij Rechten ook veel uit het boek kan leren, het is nogal recht toe recht aan. Tenminste zo heb ik het vak Rechtsorde gedaan (De docente was erg slecht).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:58 schreef hemelsblauw het volgende:
Dankje voor het snelle antwoord.
Missen ze dan niet veel doordat ze niet aanwezig hoeven te zijn? Is dat geen groot nadeel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |