abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83042013
Hoi,

Weet er iemand hoe hoog de boete is als je met 4 man op de achterbank zit waar maar 3 'officiele' zitplaatsen zijn? En is dit überhaupt wel strafbaar?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_83042058
Ja is strafbaar, en met een beetje pech krijgt diegene ook nog een boete voor het rijden zonder gordel.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_83042067
Ja is strafbaar, er zitten ook maar 3 gordels achterin, althans bij mij wel, geloof dat die boete niet zo hoog is.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_83042093
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:38 schreef matthisl het volgende:
Ja is strafbaar, en met een beetje pech krijgt diegene ook nog een boete voor het rijden zonder gordel.
Maar de boete is dan alleen voor die extra persoon of wat?
Ik ben namelijk nog beginnend bestuurder dus vroeg ik me af of ik daar dan ook punten voor kreeg?
pi_83042097
Maakt niet niet, geen hond die het ziet.
  zondag 20 juni 2010 @ 00:40:29 #6
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83042112
Stop 'm in de kofferbak.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 20 juni 2010 @ 00:40:51 #7
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_83042124
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:38 schreef matthisl het volgende:
En als je nou een auto hebt met een voorbank en een achterbank en geen gordels?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_83042133
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:39 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ik ben namelijk nog beginnend bestuurder dus vroeg ik me af of ik daar dan ook punten voor kreeg?
bij elkaar op schoot en dan de golder om doen
dan heeft tenminste iedereen een gordel om!
-
pi_83042137
Als de politie je daar voor gaat aanhouden ben je ongetwijfeld een buitenlander.
pi_83042148
als je een muggenzifter hebt kan diegene nog uitstappen ook...
Doet maar wat..
pi_83042175
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:39 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Mits ouder dan 12 jaar wel. Je riskeert dus een boete voor teveel mensen op de achterbank en geen gordel. Een punt zal het je niet kosten, dat krijg je meestal met rijden onder invloed, roekeloos rijden en snelheidsovertredingen boven de 30km/h na correctie.
pi_83042183
Dit zijn dus allemaal loze reacties waar ik helemaal niets aan heb .
Op die hierboven na.
Dank .
  zondag 20 juni 2010 @ 00:42:54 #13
302032 GekruldeMondhoek
'Allo, bonjour.
pi_83042187
Dan mag je zeker ook niet met drie personen op een tweezits in de trein?
  zondag 20 juni 2010 @ 00:43:00 #14
222505 PP.
Heldt.
pi_83042189
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:40 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En als je nou een auto hebt met een voorbank en een achterbank en geen gordels?
Dan wordt 't tijd om eens een andere auto te kopen.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  zondag 20 juni 2010 @ 00:43:30 #15
67725 Dulk
Taweret
pi_83042200
ik ben een keer in r'dam staande gehouden met 4 man op de achterbank en 3 man voor (2 op de passagiersstoel) en er zijn toen alleen boete's voor gordels uitgeschreven
namaste
  zondag 20 juni 2010 @ 00:45:14 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_83042248
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:43 schreef PP. het volgende:

[..]

Dan wordt 't tijd om eens een andere auto te kopen.
Ook als het er zo eentje is?

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_83042294
Die boete boeit niet zo. Je hebt pas echt een probleem als je bij een aanrijding betrokken raakt en jouw passagiers letsel oplopen. Kan best zijn dat de verzekering dat niet dekt en de kosten op jou verhaalt.
Ook kan het zijn dat de politie je aanhoudt ter hoogte van Boerakkersehuppelekutstekanaal, en je niet toestaat zo verder te rijden. Mag die 4e fijn 10km gaan lopen tot de eerste bushalte...

Al zal het in de praktijk allemaal wel meevallen denk ik.
pi_83042300
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:45 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tuurlijk niet!
  † In Memoriam † zondag 20 juni 2010 @ 00:58:27 #19
21636 Feestkabouter
pi_83042616
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:42 schreef Gkhn het volgende:
Dit zijn dus allemaal loze reacties waar ik helemaal niets aan heb .
Op die hierboven na.
Dank .
jammer dat die reactie niet klopt.
er is maar 1 regel over het aantal personen dat je in een auto mag vervoeren: maximaal 8 passagiers.
wil je meer dan 8 passagiers vervoeren dan heb je een busrijbewijs nodig.
enige risico dat je dus loopt is dat degene die NIET in de gordel zit een bekeuring krijgt, en die is voor de persoon zelf.
pi_83042714
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

er is maar 1 regel over het aantal personen dat je in een auto mag vervoeren: maximaal 8 passagiers.
enige risico dat je dus loopt is dat degene die NIET in de gordel zit een bekeuring krijgt, en die is voor de persoon zelf.
Die boete gaat toch echt op naam van de bestuurder aangezien hij verantwoordelijk is. (of zit ik nou toch fout, begin nou te twijfelen).
pi_83042751
In een auto met gordels achterin:
Net zoveel kinderen tot 1,35 meter als er gordels zijn. Zij moeten een goedgekeurd kinderzitje gebruiken, behalve in de elders genoemde uitzonderingsgevallen. Als er meer passagiers zijn dan gordels, dan mogen alleen kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen los op de achterbank zitten, als de aanwezige gordels door andere passagiers worden gebruikt. Dit geldt voor privé-voertuigen. In taxi's en bussen gelden andere regels.
Vanaf 1 mei 2008 mag in auto's die op alle zitplaatsen gordels hebben, niemand meer zonder gordel vervoerd worden.
In een auto zonder gordels achterin:
Zoveel als er op de bank of stoelen passen. Kinderen jonger dan drie jaar mogen in een auto zonder gordels niet worden vervoerd (behalve in een taxi of bus).
pi_83042758
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Je mag niet met 8 passagiers in een vijfpersoons auto rijden. Ook de bestuurder kan daar verantwoordelijk voor gehouden worden, helemaal met kinderen.
  † In Memoriam † zondag 20 juni 2010 @ 01:04:28 #23
21636 Feestkabouter
pi_83042774
en inderdaad: in geval van een oldtimer waar geen gordels in zitten op de achterbank mag je in feite 7 (smalle) mensen op de achterbank zetten.

oldtimer met voorbank met gordels: alleen mensen in de gordels
oldtimer met voorbank/stoelen zonder gordels: weet ik niet
  † In Memoriam † zondag 20 juni 2010 @ 01:07:10 #24
21636 Feestkabouter
pi_83042838
quote:
Op zondag 20 juni 2010 01:04 schreef matthisl het volgende:

[..]

Je mag niet met 8 passagiers in een vijfpersoons auto rijden. Ook de bestuurder kan daar verantwoordelijk voor gehouden worden, helemaal met kinderen.
de passagiers moeten wel gewoon op de zittingen kunnen zitten, dus niet bij elkaar op schoot of op de hoedenplank of in de kofferbak)
als mijn broer en zijn vrouw meerijden zitten de meeste achterbanken al vol.
maar ik ken ook wel wat slanke volwassen dames die in veel auto's met hun 4en naast elkaar kunnen zitten op een achterbank.
pi_83044222
Nja de achterbank is ruimte zat. (Passat station)
pi_83047162
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:46 schreef Palomar het volgende:
Die boete boeit niet zo. Je hebt pas echt een probleem als je bij een aanrijding betrokken raakt en jouw passagiers letsel oplopen. Kan best zijn dat de verzekering dat niet dekt en de kosten op jou verhaalt.
Ook kan het zijn dat de politie je aanhoudt ter hoogte van Boerakkersehuppelekutstekanaal, en je niet toestaat zo verder te rijden. Mag die 4e fijn 10km gaan lopen tot de eerste bushalte...

Al zal het in de praktijk allemaal wel meevallen denk ik.
iemand met verstand.

De inzittendeverzekering gaat moeilijk doen als je meer personen vervoerd dan je auto geregistreerde zitplaatsen heeft. Het aantal zitplaatsen is onderdeel van de voertuiggegevens zoals bij het RDW vastgelegd.

Moeilijk doen kan betekenen niet uitbetalen (men gebruikt in dit geval vergelijkbare voorwaarden als bijvoorbeeld bij een dronken bestuurder)
pi_83048137
Je mag niet met meer personen in een auto dan er zitplaatsen aanwezig zijn, en daar wordt niet mee bedoeld dat je 5 slanke mensen op de achterbank mag proppen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zondag 20 juni 2010 @ 14:52:47 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83055164
En dat is nog even voorbijgaand aan het feit wat de gevolgen zijn als je met die overbeladen auto een ongeluk maakt waarbij je lading sardientjes in blik beschadigt

Het aantal zitplaatsen staat op je kenteken volgens mij.. alles daarboven is gewoon een prent..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2010 @ 15:10:23 #29
21636 Feestkabouter
pi_84400028
TS is toch stout geweest:

Politie onderschept Ford Focus met acht inzittenden

Controlerende agenten keken donderdagavond op de N44 raar op toen omstreeks 18.30 uur een Ford Focus met acht inzittenden voorbijreed. Tijdens de controle van de personenauto, ter hoogte van Wassenaar, bleken zes passagiers op de achterbank gepropt. Twee zaten voorin. De 23-jarige bestuurder uit Rotterdam bleek ook geen geldig rijbewijs te hebben.

De automobilist kreeg geen bon, maar slechts een waarschuwing voor het vervoeren van te veel mensen op de achterbank. Of de inzittenden de rit ongeschonden hebben doorstaan is nog onduidelijk.
pi_84402576
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:45 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan juist. Lelijk hok

Onveilige kutauto's. Daar wil je toch geen kinderen in vervoeren ofzo.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:54:47 #31
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_84428195
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dan juist. Lelijk hok :r

Onveilige kutauto's. Daar wil je toch geen kinderen in vervoeren ofzo.
Veiliger dan je denkt. Omdat de wegligging van die bakken zo goed is, is de passieve veiligheid ook groot. De Franse president destijds (Charles de Gaulle) heeft door die wegligging een aanslag overleefd terwijl z'n banden lek waren geschoten. :P.
Uitwijken in kritieke situaties kan met die wagen beter dan met menig moderne wagen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_84499389
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:10 schreef Feestkabouter het volgende:
TS is toch stout geweest:

Politie onderschept Ford Focus met acht inzittenden

Controlerende agenten keken donderdagavond op de N44 raar op toen omstreeks 18.30 uur een Ford Focus met acht inzittenden voorbijreed. Tijdens de controle van de personenauto, ter hoogte van Wassenaar, bleken zes passagiers op de achterbank gepropt. Twee zaten voorin. De 23-jarige bestuurder uit Rotterdam bleek ook geen geldig rijbewijs te hebben.

De automobilist kreeg geen bon, maar slechts een waarschuwing voor het vervoeren van te veel mensen op de achterbank. Of de inzittenden de rit ongeschonden hebben doorstaan is nog onduidelijk.
Hehe, helaas rijd ik geen focus, geen 23 jaar en ik heb wel een geldig rijbewijs.
Wel is het zo dat ik ook naar wassenaar moest :p.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:49:23 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_84507593
Gewoon in de kofferbak duwen. Of heb je daar al een paar lijken liggen die je met je maten gaat dumpen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_84680467
Strafbaar, ze delen daar ook boetes op uit + het feit dat de extra persoon geen gordel om heeft, en je zult voor het 5e wiel vervangend vervoer moeten zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')