Maar de boete is dan alleen voor die extra persoon of wat?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:38 schreef matthisl het volgende:
Ja is strafbaar, en met een beetje pech krijgt diegene ook nog een boete voor het rijden zonder gordel.
En als je nou een auto hebt met een voorbank en een achterbank en geen gordels?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:38 schreef matthisl het volgende:
Ja is strafbaar, en met een beetje pech krijgt diegene ook nog een boete voor het rijden zonder gordel.
bij elkaar op schoot en dan de golder om doenquote:Op zondag 20 juni 2010 00:39 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Maar de boete is dan alleen voor die extra persoon of wat?
Ik ben namelijk nog beginnend bestuurder dus vroeg ik me af of ik daar dan ook punten voor kreeg?
Mits ouder dan 12 jaar wel. Je riskeert dus een boete voor teveel mensen op de achterbank en geen gordel. Een punt zal het je niet kosten, dat krijg je meestal met rijden onder invloed, roekeloos rijden en snelheidsovertredingen boven de 30km/h na correctie.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:39 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Maar de boete is dan alleen voor die extra persoon of wat?
Ik ben namelijk nog beginnend bestuurder dus vroeg ik me af of ik daar dan ook punten voor kreeg?
Dan wordt 't tijd om eens een andere auto te kopen.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En als je nou een auto hebt met een voorbank en een achterbank en geen gordels?
Ook als het er zo eentje is?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:43 schreef PP. het volgende:
[..]
Dan wordt 't tijd om eens een andere auto te kopen.
Tuurlijk niet!quote:Op zondag 20 juni 2010 00:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ook als het er zo eentje is?
[ afbeelding ]
jammer dat die reactie niet klopt.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:42 schreef Gkhn het volgende:
Dit zijn dus allemaal loze reacties waar ik helemaal niets aan heb.
Op die hierboven na.
Dank.
Die boete gaat toch echt op naam van de bestuurder aangezien hij verantwoordelijk is. (of zit ik nou toch fout, begin nou te twijfelen).quote:Op zondag 20 juni 2010 00:58 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
jammer dat die reactie niet klopt.
er is maar 1 regel over het aantal personen dat je in een auto mag vervoeren: maximaal 8 passagiers.
wil je meer dan 8 passagiers vervoeren dan heb je een busrijbewijs nodig.
enige risico dat je dus loopt is dat degene die NIET in de gordel zit een bekeuring krijgt, en die is voor de persoon zelf.
Je mag niet met 8 passagiers in een vijfpersoons auto rijden. Ook de bestuurder kan daar verantwoordelijk voor gehouden worden, helemaal met kinderen.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:58 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
jammer dat die reactie niet klopt.
er is maar 1 regel over het aantal personen dat je in een auto mag vervoeren: maximaal 8 passagiers.
wil je meer dan 8 passagiers vervoeren dan heb je een busrijbewijs nodig.
enige risico dat je dus loopt is dat degene die NIET in de gordel zit een bekeuring krijgt, en die is voor de persoon zelf.
de passagiers moeten wel gewoon op de zittingen kunnen zitten, dus niet bij elkaar op schoot of op de hoedenplank of in de kofferbak)quote:Op zondag 20 juni 2010 01:04 schreef matthisl het volgende:
[..]
Je mag niet met 8 passagiers in een vijfpersoons auto rijden. Ook de bestuurder kan daar verantwoordelijk voor gehouden worden, helemaal met kinderen.
quote:Op zondag 20 juni 2010 00:46 schreef Palomar het volgende:
Die boete boeit niet zo. Je hebt pas echt een probleem als je bij een aanrijding betrokken raakt en jouw passagiers letsel oplopen. Kan best zijn dat de verzekering dat niet dekt en de kosten op jou verhaalt.
Ook kan het zijn dat de politie je aanhoudt ter hoogte van Boerakkersehuppelekutstekanaal, en je niet toestaat zo verder te rijden. Mag die 4e fijn 10km gaan lopen tot de eerste bushalte...
Al zal het in de praktijk allemaal wel meevallen denk ik.
Dan juist. Lelijk hokquote:Op zondag 20 juni 2010 00:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ook als het er zo eentje is?
[ afbeelding ]
Veiliger dan je denkt. Omdat de wegligging van die bakken zo goed is, is de passieve veiligheid ook groot. De Franse president destijds (Charles de Gaulle) heeft door die wegligging een aanslag overleefd terwijl z'n banden lek waren geschoten.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan juist. Lelijk hok
Onveilige kutauto's. Daar wil je toch geen kinderen in vervoeren ofzo.
Hehe, helaas rijd ik geen focus, geen 23 jaar en ik heb wel een geldig rijbewijs.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:10 schreef Feestkabouter het volgende:
TS is toch stout geweest:
Politie onderschept Ford Focus met acht inzittenden
Controlerende agenten keken donderdagavond op de N44 raar op toen omstreeks 18.30 uur een Ford Focus met acht inzittenden voorbijreed. Tijdens de controle van de personenauto, ter hoogte van Wassenaar, bleken zes passagiers op de achterbank gepropt. Twee zaten voorin. De 23-jarige bestuurder uit Rotterdam bleek ook geen geldig rijbewijs te hebben.
De automobilist kreeg geen bon, maar slechts een waarschuwing voor het vervoeren van te veel mensen op de achterbank. Of de inzittenden de rit ongeschonden hebben doorstaan is nog onduidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |