Maar de boete is dan alleen voor die extra persoon of wat?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:38 schreef matthisl het volgende:
Ja is strafbaar, en met een beetje pech krijgt diegene ook nog een boete voor het rijden zonder gordel.
En als je nou een auto hebt met een voorbank en een achterbank en geen gordels?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:38 schreef matthisl het volgende:
Ja is strafbaar, en met een beetje pech krijgt diegene ook nog een boete voor het rijden zonder gordel.
bij elkaar op schoot en dan de golder om doenquote:Op zondag 20 juni 2010 00:39 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Maar de boete is dan alleen voor die extra persoon of wat?
Ik ben namelijk nog beginnend bestuurder dus vroeg ik me af of ik daar dan ook punten voor kreeg?
Mits ouder dan 12 jaar wel. Je riskeert dus een boete voor teveel mensen op de achterbank en geen gordel. Een punt zal het je niet kosten, dat krijg je meestal met rijden onder invloed, roekeloos rijden en snelheidsovertredingen boven de 30km/h na correctie.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:39 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Maar de boete is dan alleen voor die extra persoon of wat?
Ik ben namelijk nog beginnend bestuurder dus vroeg ik me af of ik daar dan ook punten voor kreeg?
Dan wordt 't tijd om eens een andere auto te kopen.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En als je nou een auto hebt met een voorbank en een achterbank en geen gordels?
Ook als het er zo eentje is?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:43 schreef PP. het volgende:
[..]
Dan wordt 't tijd om eens een andere auto te kopen.
Tuurlijk niet!quote:Op zondag 20 juni 2010 00:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ook als het er zo eentje is?
[ afbeelding ]
jammer dat die reactie niet klopt.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:42 schreef Gkhn het volgende:
Dit zijn dus allemaal loze reacties waar ik helemaal niets aan heb.
Op die hierboven na.
Dank.
Die boete gaat toch echt op naam van de bestuurder aangezien hij verantwoordelijk is. (of zit ik nou toch fout, begin nou te twijfelen).quote:Op zondag 20 juni 2010 00:58 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
jammer dat die reactie niet klopt.
er is maar 1 regel over het aantal personen dat je in een auto mag vervoeren: maximaal 8 passagiers.
wil je meer dan 8 passagiers vervoeren dan heb je een busrijbewijs nodig.
enige risico dat je dus loopt is dat degene die NIET in de gordel zit een bekeuring krijgt, en die is voor de persoon zelf.
Je mag niet met 8 passagiers in een vijfpersoons auto rijden. Ook de bestuurder kan daar verantwoordelijk voor gehouden worden, helemaal met kinderen.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:58 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
jammer dat die reactie niet klopt.
er is maar 1 regel over het aantal personen dat je in een auto mag vervoeren: maximaal 8 passagiers.
wil je meer dan 8 passagiers vervoeren dan heb je een busrijbewijs nodig.
enige risico dat je dus loopt is dat degene die NIET in de gordel zit een bekeuring krijgt, en die is voor de persoon zelf.
de passagiers moeten wel gewoon op de zittingen kunnen zitten, dus niet bij elkaar op schoot of op de hoedenplank of in de kofferbak)quote:Op zondag 20 juni 2010 01:04 schreef matthisl het volgende:
[..]
Je mag niet met 8 passagiers in een vijfpersoons auto rijden. Ook de bestuurder kan daar verantwoordelijk voor gehouden worden, helemaal met kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |