ik vraag me af hoe objectief die mensen nog zijn na het eindigen van een relatie...quote:Op zondag 20 juni 2010 15:21 schreef ShadyLane het volgende:
Een grote meerderheid. Het is frappant hoe je/men/een grote meerderheid na afloop van een relatie een stuk negatiever praat over keuzes waar ze tijdens de relatie nog voor 100% achter meenden te staan.
Nee niet altijd en overal, er zijn uitzonderingen, en allemaal denken we dat wij die uitzondering zijn.
dat vraag ik me al een poos af want hij post al langer dan vandaag topics over wat er wel niet mis is in zn relatie... (hoewel ik meen me ook te herinneren dat ze vaker op hem terug te voeren zijn dan op zn relatie of vriendin)quote:Op zondag 20 juni 2010 15:24 schreef conleche het volgende:
vraag ik me af in hoeverre deze relatie al ten dode is opgeschreven.
Maar er zijn toch ook andere redenen waarom een relatie kan uitgaan?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:21 schreef ShadyLane het volgende:
Een grote meerderheid. Het is frappant hoe je/men/een grote meerderheid na afloop van een relatie een stuk negatiever praat over keuzes waar ze tijdens de relatie nog voor 100% achter meenden te staan.
Nee niet altijd en overal, er zijn uitzonderingen, en allemaal denken we dat wij die uitzondering zijn.
Niet meer of minder dan tijdensquote:Op zondag 20 juni 2010 15:25 schreef rhubarbje het volgende:
ik vraag me af hoe objectief die mensen nog zijn na het eindigen van een relatie...
Ik herken mijzelf hier echt helemaal niet in. Als er sleur zou zijn zou ik dat heus wel herkennen.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:31 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan tijdens.
Wat ik maar bedoelde is dat het mij normaal menselijk lijkt om niet objectief naar je eigen relatie te kijken. Tijdens vind je dat jullie absoluut geen sleur hebben en dat het anderen zijn die onder de plak zitten, jij absoluut niet, jij kiest er zelf voor en bent er zielsgelukkig mee. In jullie relatie is er sprake van wederzijds respect en vrijheid. Na afloop kijk je daar vaak anders tegenaan en schiet je misschien juist weer door in negativiteit.
Dat lijkt me normaal menselijk. Ik sluit niet uit dat het mij weer gaat overkomen en dat ik dan om het hardst roep dat dat niet het geval is.
Ik ook niet, dat is precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:33 schreef conleche het volgende:
Ik herken mijzelf hier echt helemaal niet in.
Inderdaad. Ik heb genoeg aan te emrken op mijn ex-relaties, maar sleur ed. kwam er niet bij te pasquote:Op zondag 20 juni 2010 15:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik herken mijzelf hier echt helemaal niet in. Als er sleur zou zijn zou ik dat heus wel herkennen.
Nee, nee!!quote:Op zondag 20 juni 2010 15:34 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik ook niet, dat is precies wat ik bedoel.
quote:Op zondag 20 juni 2010 15:36 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik ook wel leuk vind, is dat in onze vrienden/kennisenkring een ongeschreven regel is:
De laatste vrijdag van de maand is vreet-avond !! Iedereen die wil / kan / zin heeft, is uitgenodigd ! Zo af en toe gaan m'n vriend en ik ook wel mee. Gewoon een leuke avond eten, drinken, lol en vol met leuke verhalen !En er komen zowel singles als setjes bij..soms zijn we maar met z'n 8en, andere keer weer met z'n 15en. Super gezellig en omdat het niet elke laatste vrijdag avond van de maand is en je zelf hier de keus in hebt, heerlijk ontspannend en anti-sleur !!
Ik maak maar een grapje hoor, dat soort avondjes kan heel gezellig zijn!!quote:Op zondag 20 juni 2010 15:41 schreef Meike26 het volgende:
Hoeft niet hoor, ik wil hem zelf ook wel doenMaar denk dat deze vorm van burgelijkheid nog zeer goed te doen is !
Daar ging het niet om. Maar ik geef het opquote:Op zondag 20 juni 2010 15:38 schreef conleche het volgende:
Bij mij zijn relaties dan ook niet vanwege de sleur uitgegaan.
Of je hebt ondertussen wel de nodige ervaring met relaties en weet wanneer het wel en wanneer het niet goed zit. Het kan hoor.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:50 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Maar ik geef het op. Het ging mij puur om het superieure dat je soms ziet in postings van mensen over hun eigen relatie. "Bij ONS gaat dat allemaal veel beter". Ik denk dat dat een normaal menselijk iets is.
Ik denk wel dat er zulke mensen zijn, maar het is zeker niet standaard. Hoogstens dat sommigen de vuile was niet buitenhangen en dat ineens wel doen na het einde van een relatie. Maar dat is dus eerder de schijn ophouden dan het zélf niet weten dat er iets mis is.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:50 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Maar ik geef het op. Het ging mij puur om het superieure dat je soms ziet in postings van mensen over hun eigen relatie. "Bij ONS gaat dat allemaal veel beter". Ik denk dat dat een normaal menselijk iets is.
Srsly dude, is dat het enige wat ze wil doen?? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Het is prima om bv 1 serie samen te volgen als je dat toevallig allebei goed vindt, maar de TV kantine?? Alleen dat al is genoeg om ermee op te houden. Ga met haar praten en zeg dat je graag met haar wat wil doen, maar dat TV kijken niet helemaal is wat je je van het leven samen voorstelt.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:09 schreef Leonidas82 het volgende:
bedankt voor alle reacties! Het ging niet zo goed met onze labrador, vandaar dat ik nauwelijks in mijn eigen topic heb gereageerd.
ff voor de mensen die zeggen dat ik gewoon mijn eigen dingen moet gaan doen..
juist daardoor is mijn relatie bijna een paar x stukgelopen. Vriendin vond dat ik te veel aan mezelf dacht en weinig rekening met haar hield. Toen serieus gesproken en gezegd dat ik er meer voor haar zou zijn. Maarja, het resultaat is dus dan wel elk weekend op de bank tv-kantine kijken of criminal minds (vette serie trouwens). Ik wil dat niet meer, en als ik boven achter de comp ga of alleen in de slaapkamer een boek ga lezen, vraagt ze of ik weer beneden bij haar (op de bank) kom zitten. Anders is het niet gezellig..![]()
Vicieuze cirkel dus
Ik herken dit wel, heb ook een tijd samengewoond. Ik denk dat veel mensen wel tegen dit probleem aanlopen. Maar wat bij mij hielp was de tip die ik al eerder gaf: Meer quality time samen en dan dus geen TV kijken, maar directer contact hebben. Je kan zelf invullen hoe, dat ligt van je interesses af. Bakkie thee en een goed gesprek, een wandeling, spelletje etc. Zelf vond ik TV kijken nooit zo leuk, dus deed dat vrijwel nooit samen. Toch ging het verder op dat vlak wel prima. Maar m'n ex eiste dan ook niet dat ik op de bank samen TV kwam kijken.. als ze dat wel zou doen zou ik er keihard schijt aan hebben gehad. Zijn wel betere dingen te doen dan TV. Is het echt het enige wat jouw vriendin wil??quote:Op zondag 20 juni 2010 18:09 schreef Leonidas82 het volgende:
bedankt voor alle reacties! Het ging niet zo goed met onze labrador, vandaar dat ik nauwelijks in mijn eigen topic heb gereageerd.
ff voor de mensen die zeggen dat ik gewoon mijn eigen dingen moet gaan doen..
juist daardoor is mijn relatie bijna een paar x stukgelopen. Vriendin vond dat ik te veel aan mezelf dacht en weinig rekening met haar hield. Toen serieus gesproken en gezegd dat ik er meer voor haar zou zijn. Maarja, het resultaat is dus dan wel elk weekend op de bank tv-kantine kijken of criminal minds (vette serie trouwens). Ik wil dat niet meer, en als ik boven achter de comp ga of alleen in de slaapkamer een boek ga lezen, vraagt ze of ik weer beneden bij haar (op de bank) kom zitten. Anders is het niet gezellig..![]()
Vicieuze cirkel dus
Heet jou vriendin toevallig Nana?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:06 schreef Leonidas82 het volgende:
Dag fokkers,
Inmiddels heb ik alweer een flink aantal jaren een prima relatie. In principe heb ik alles mooi voor elkaar, een leuke vriendin en een prachtig historisch pand aan de gracht. Kortom, er valt weinig te weinig te klagen dus. Toch wring er wel iets, mijn vriendin en ik wonen samen en zien elkaar dus elke dag. We zitten dan ook elke avond op de bank voor de buis. Ik heb dan wel de donderdag's ingepland als 'mannenavond' en dan ga ik alleen met mijn vrienden op stap.
Nu merk ik de laatste tijd dat ik daar méér behoefte aan heb. Niet zozeer naar clubs, maar zou wel wat vaker iets leuks willen doen met mijn vrienden dan enkel maar 1 avond per week. Ik heb het gevoel dat, als ik over enkele weken afgestudeerd ben en een 40-urige baan vindt, straks dat het uitgaan en biertje drinken met vrienden helemaal over is. Voel me gewoon nu al burgelijk en saai worden![]()
Wat valt hieraan te doen? Is het normaal in lange relaties dat dit gebeurd?
Jij werkt(e) toch bij Mac?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:06 schreef Leonidas82 het volgende:
Dag fokkers,
Inmiddels heb ik alweer een flink aantal jaren een prima relatie. In principe heb ik alles mooi voor elkaar, een leuke vriendin en een prachtig historisch pand aan de gracht. Kortom, er valt weinig te weinig te klagen dus. Toch wring er wel iets, mijn vriendin en ik wonen samen en zien elkaar dus elke dag. We zitten dan ook elke avond op de bank voor de buis. Ik heb dan wel de donderdag's ingepland als 'mannenavond' en dan ga ik alleen met mijn vrienden op stap.
Nu merk ik de laatste tijd dat ik daar méér behoefte aan heb. Niet zozeer naar clubs, maar zou wel wat vaker iets leuks willen doen met mijn vrienden dan enkel maar 1 avond per week. Ik heb het gevoel dat, als ik over enkele weken afgestudeerd ben en een 40-urige baan vindt, straks dat het uitgaan en biertje drinken met vrienden helemaal over is. Voel me gewoon nu al burgelijk en saai worden![]()
Wat valt hieraan te doen? Is het normaal in lange relaties dat dit gebeurd?
is inmiddels allemaal gecompenseerd.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:20 schreef Xennia het volgende:
Ts: je begint in ieder r&p topic met dat je een prima relatie hebt, maar daarna komt er toch een klachtenlijst. Zij wil trouwen, jij niet. Zij wil een duurder huis kopen, jij niet. Is zij over de gehele linie niet veel burgerlijker dan jij en gaat het jullie op een gegeven moment niet hoe dan ook opbreken?
Zo niet dan zul jij haar ooit verwijten dat zij je jouw jeugd heeft ontnomen.
maar dat heb je dan zelf gedaan, omdat je je liet beperken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |